Author Topic: Motor figyelmeztető lámpa  (Read 132665 times)

Offline billy

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Motor figyelmeztető lámpa
« on: 2007 June 03, 17:52:43 pm »
2004. szeptemberi a Fiestám, 35000 km után tegnap reggel indítás után kivillant a műszerfalon a motor figyelmeztető lámpa. Az autó kézikönyve szerint valamilyen meghiásodás történt, amint tudok menjek szakszervízbe. Ha valakinek volt már hasonló élménye, vagy esetleg tippe mi lehet a gond, kérem jelezze. Két-három nappal ezelőtt hideg motornál az ékszíj elkezdett nyiszorogni, de ezt már háromszor cserélték, utoljára tavaj nyáron, akkor vízpumpát is cseréltek. Ez is gond, hiszen évente elfogyaszt egy ékszíjat. Szerintem a mostani hiba összefüggésbe lehet a nyiszorgásokkal. 

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #1 on: 2007 June 03, 21:21:57 pm »
Az a lámpa sok mindent jelezhet. Szal láttatlanban ezt nehéz lenne diagnosztizálni. A hibakód kiolvasását még megcsinálhatod (ezt sajna én nem tom hogy kell, de biztos van rá mód), de a kód jelentését valószinüleg csak  szervizben tudják :-\. Lényeg a lényeg szerintem irány a szerviz - mihamarabb. Úgy is még garis, tehát pénzbe nem kerül ;)
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #2 on: 2007 June 05, 12:59:05 pm »
Úgy tudom, hogy ez a hibalámpa akkor gyullad ki, ha a második lambda szonda szerint nem tökéletes a kipufogógáz. Ennek 1 millió oka lehet: gyújtáskimaradás, rossz levegő/benzin arány (ezt sok érzékelő hibája okozhatja), elpiszkolódott szonda, szennyezett befecskendező, ...
A hibakód kiolvasás itt van leírva http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,141.0/, de általában nem szokott semmilyen hibát mutatni. A szervízműszer lehet, hogy ilyenkor is mutat valamit.
A hibajelzést úgy tudod törölni, ha leveszed az akkumulátorsarut kb. 10 percre. (A rádió kódját ismerni kell, mert kérni fogja.)
Vannak szerelők akik azt mondják, hogy első lépésként ki kell égetni a motort (pl. 1 óra autópálya). Azután elkezdik cserélgetni az alkatrészeket több-kevesebb, időleges vagy végleges sikerrel sok-sok pénzért.
Szóval nehéz ügy. Feltétlenül írd meg a fejleményeket.
Mk6 1.3 benzin

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #3 on: 2007 June 05, 18:34:19 pm »
Igen van sajna ilyen szerelő is aki azt mondja hogy sztrádázz, de vannak olyan szerelőlk is melyek értenek is a szakmályukhoz. Én is hasonló képpen jártam, mondjuk nem lamdaszodávall, hanem fordulatszám problémával. Iv****csnál mondta a szerelő, hogy ezt tegyem velke, majd sorolta mit mien sorrendbe cserélne ki a kocsimon. Átmentem a Petrányihoz és egy óra alatt megcsinálták egyetlen ketyerét cseréltek rajta, na enyit a szakértő szerelőkről.
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline billy

  • Újonc
  • *
  • Posts: 6
  • Segített?: +0/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #4 on: 2007 June 11, 06:51:28 am »
Megnézték! A hibakód szerint lamdaszonda, a hibakódot törölték a szondát viszont nem cserélték. Szerintük csak egy "kis feszültségingadozás" volt, a lámpa már nem világít, de engem ez nem nyugtat meg, hiszen szerintem ez bármikor meghibásodhat, ha már egyszer vacakolt. Azt tanácsolták, hogy vezessem "sportosan". Szeretném még garanciaidőn belül kicseréltetni.

mrsmart

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #5 on: 2007 July 24, 19:10:32 pm »
Sziasztok,

Sajnos nekem is jelentkezett a már többek által jelzett hiba (Fiesta, 2004, 1.3). Kb. három héttel ezelőtt indulás után pár perccel vettem észre, h világít a kis sárga ikon. Persze berezeltem, félrehúzódtam. Felhívtam egy autóklubbos ismerőst (vasárnap volt), és leinformáltam, mit is tehetnék. Mivel nem volt olyan messze tőlem, és a kocsin sem éreztem menettulajdonság eltérést, ezért elvánszorogtam hozzá. Kiolvasta a hibakódot: P0420 - Katalizátor hatásfoka küszöbérték alatt. Kitörölte, és azt mondta, ha megint előjön, méressem be. És "megnyugtatott", hogy lehet, h katalizátor, vagy lamdaszonda csere... (megúsztam 3.000 Ft-ból)
Teltek a napok, aztán vasárnap megint előjött a hiba. Ugyanúgy napközben, indulás után pár perccel vettem észre. Most nekiálltam olvasatni a topikokat, külföldit-belföldit egyaránt. Annyival jutottam előrébb, h senki sem tudja, mi a konkrét hiba :S
- volt, aki lamdaszondát és katalizátort is cserélt, és maradt a hiba
- valaki kábeleket meg érintkezőket cserélt
- simán törölte a kódot, nem jött elő többet

Megtaláltam a lehetőséget, miszerint a kocsi kiírja a saját hibáit. Nem találtam köztük olyan kódot, amit be tudtam volna azonosítani: nr 0850, EE 85 FAIL, CFI 80, és ami meglepő: non dtc...

Péntekre van időpont egyeztetve egy szervízbe, gondoltam hátha megoldom magamtól vhogy. Eddig kevés sikerrel. Talán ha vki, aki túljutott ezen a krízisen, de nem tette meg, h leírja, mi volt a megoldás, most megtehetné :) Szívesen fogadnám. Mindenhol 5.000 Ft-nál nagyobb összeget ajánlottak, h megnézik, de abban nincs javítás, meg semmi más :(

Köszi,
Robi

Motar

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #6 on: 2007 October 15, 15:55:48 pm »
Hahó,

Ugyanez volt a problémám 2 hete. 2004-es 1,4 es autóm van, denálam  kigyulladó jelzés előtt a kocsi ugrálni kezdett 2-es ben és 3 - asban. ez aztán elmúlt főleg amikor az alpjáratot alacsonyan tartottam.

Elvittem egy ismerős autószerelőhöz, aki miután levette a motorvédő burkolatot és megpiszkálta a hengerekbe vezető csövet, elaludt a figyelmeztető lámpa.
Utána csak kicsit de még mindig érezhető volt a 2-es és a 3-as fokozat elején az ugrálás.
Ezután elvittem egy profibb szerelőhöz az autót, aki rádugta a gépre, ami a memóriában a 2-es hengernél észlelt valami hibát.
Megnézték a gyertyákat, ami nagyon elvolt kopva, ahhoz képest amit mondtak, hogy ez 38000km-nél még nem fordulhatna elő. Valamint azt is mutatták, hogy a gyertyák eléggé rozsdásak voltak, mert a motorban állítólag több viz állt mint kellene.
Mondták, hogy lesz még vele bajom, de a gyertyákat kicserélték és most tökéletesen gurul az én kicsi kocsim.
Remélem a tapasztalatom segít másokon, ha valaki ennél többet tudna, hogy ez miért lehet, akkor írjon.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #7 on: 2007 October 16, 12:38:04 pm »
Bár a leírás számomra több ponton kicsit homályos, megpróbálom elmondani, amit az internetről össze tudtam szedni a témában:
Az egyenetlen motorműködés arra utal, hogy valamelyik vagy véletlenszerűen mindegyik hengerben kimarad a gyújtás. A benzin/levegő keverék begyújtása akkor a legnehezebb, amikor az motor alacsony fordulaton nagy gázzal megy. Feltehetően ezért jelentkezett nálad 2-es, 3-asban való gyorsításkor.

A gyújtáskimaradás oka lehet elektromos probléma vagy szegény keverék. Pl. egy részben eltömődött injektor vagy hamis levegő. Lehet, hogy a "hengerekbe vezető cső" megpiszkálása (bár nem tudom mi lehetett az, talán a szívótorok?), megszüntetett egy rést, ahol a motor levegőt szívott be. De az is lehet, hogy semmi sem történt, csak a szerelő törölte a MIL hibát (ha a lámpa azonnal kialudt). Ha csak később menetközben aludt ki, akkor azt kell tudni a MIL lámpáról, hogy enyhe hiba esetén 1-2 vezetési ciklus kell, hogy kialudjon, vagy újra kigyulladjon.

A második szerelő valószínúleg azt olvasta ki, hogy a 2. hengernél gyújtáskimaradás van. Az autóban levő számítógép folyamatosan figyeli a főtengely forgását, és ha az akadozik, akkor feljegyzi, hogy melyik hengernél maradt ki a gyújtás.
38 ezer km egyébként nem kevés a réz elektródás gyertyáknak. A gyár ugyan 60 ezer km-nél írja elő a cserét, de vannak akik azt mondják, hogy érdemes gyakrabban cserélni, vagy legalább az elektródahézagot ellenőrizni. A túl nagy hézagú gyertyák tökretehetik a trafót.

Visszatérve a problémára, a víz nem a motorban szokott állni, hanem a motoron a gyertyák tövében. Pl. motormosás, erőteljes mosás vagy nagy esők után. Ha hajlamos az autód ilyesmire, időnként Te is ellenőrizheted ezt. A vízben álló gyertyák okozhattak gyujtáskimaradást, szóval lehet, hogy a probléma ezzel véglegesen megszünt.  :)
« Last Edit: 2007 October 16, 12:42:54 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

mrsmart

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #8 on: 2007 November 15, 11:20:11 am »
Sziasztok,

Kicsit megkésve, de törve nem, jelentkezem a hírekkel:
A Kerepesi úti szalonba vittem végül kiüttetni a kódot, ahol nem túl jó benyomással gazdagodtam, de végül is szerencsésen jöttem ki a dologból. Elvileg a hibakód törlésén kívül kapott egy szoftverfrissítést is. Azt már sosem tudom meg, hogy ettől javult-e meg, vagy attól, hogy kipróbáltam egy motor adalékot, vagy attól, hogy jobb minőségű benzint tankoltam folyamatosan, vagy csak szerencsém volt, de azóta már több, mint 4e km-t vezettem, és a lámpa nem világít.
Már csak reménykedem, hogy többet nem jön elő a probléma :)

Üdv.

furtike

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #9 on: 2007 November 22, 14:47:36 pm »
Sziasztok! Ma jelentkeztem be a klubba. Az autóm egy 2004-es 1,3-as Fiesta. A múlt héten jött elő a 2-ben, hármasban a rángatózás, 1500 - 3000-es fordulat között. Többen írtátok, hogy gyergya probléma is lehet. Nekem júliusban cserélték a 3 éves szervízkor. Hétfőn viszem szervízbe hibakód kiolvasásra. 7000 Ft, hogy csak ráteszik a számítógépre. ahogy olvastam a hozzászólásokat lehet, hogy ez típushiba? Mindenhol 30000 km. környékén jött elő?

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #10 on: 2007 November 22, 16:56:18 pm »
Sziasztok! Ma jelentkeztem be a klubba. Az autóm egy 2004-es 1,3-as Fiesta. A múlt héten jött elő a 2-ben, hármasban a rángatózás, 1500 - 3000-es fordulat között. Többen írtátok, hogy gyergya probléma is lehet. Nekem júliusban cserélték a 3 éves szervízkor. Hétfőn viszem szervízbe hibakód kiolvasásra. 7000 Ft, hogy csak ráteszik a számítógépre. ahogy olvastam a hozzászólásokat lehet, hogy ez típushiba? Mindenhol 30000 km. környékén jött elő?

Sztem első körben cseréld ki a gyertyákat, az csak 2-2,5ezer forint. Főleg, hogy itt a hideg. Ilyenkor szokott előjönni a gyertyahiba a magas pára miatt. Meg elvileg télen és nyáron illene más-más gyertyát használni...
Ja és az hogy júliusban cserélték, nem jelent semmit. Nekem anno a vadiúj Champion gyertyák 1hetet(!!!!) bírtak.
« Last Edit: 2007 November 22, 16:58:55 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

furtike

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #11 on: 2007 November 22, 20:28:16 pm »
Valemelyik fórumban olvastam, hogyan lehet megnézni a szervízkódot. Nálam a 85-ös kódot írta ki. A következő linken http://www.troublecodes.net/Ford/ megvannak a hibakódok.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #12 on: 2007 November 23, 10:43:16 am »
Az Mk6-os gépeden ki tudtad villogtatni a kódokat?
Ez baromira érdekes.  :notworthy:
Le tudnád írni, hogy hogy kell ezt csinálni?
A linkben szereplő csatlakozó nem úgy néz ki, ahogy egy OBDII-nek ki kellene néznie. Van egy másik csatlakozó a motortérben?

Nagyon kiváncsi vagyok.  :)
Mk6 1.3 benzin

furtike

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #13 on: 2007 November 23, 10:51:15 am »
nem saját ötlet volt, hanem a klub egy másik topickjában olvastam. Ugyhogy az érdem nem az enyém. Köszönet annak aki leírta.  :notworthy:

- üljünk be az autóba, tegyük be a kulcsot, de még ne fordítsuk el

- tartsuk lenyomva a műszerfalon található, kilométerek nullázására használatos pöcköt, közben adjuk rá a gyújtást

- pár másodperc múlva megjelenik a test felirat a kijelzőn, majd gauge módban felvillannak a lámpácskák és maximálisan kitérnek a mutatók. A pöcköt elengedhetjük

Ezutána következő funkciók jelennek meg, a lenyomások számától függően:

1- Csupa 8as, LCD test.
2. Izzó teszt
3. ?
4. ?
5. DTC Ez fontos! Itt kapjuk meg a kocsink hibáját, és a szervízben reklomálhatunk, hogy erre is lusták voltak, hogy a számítógépet rádugják a szerencsétlen kocsira. Itt ha tovább nyomogatjuk, jönnek fel sorban a hibák számozva. PL: 9318 alacsony feszültség.
6. Aktuális sebesség MPH-ban.
7. Aktuális sebesség KMH-ban. (érdekes hogy az analóg óra mennyire pontatlan, nállam 3-4%-kal mutatott többet. Ez a sebesség mérés viszont ténylegesen a valós értéket mutatja, gps és stopper is megerősíti. (Természetesen a megfelelő kerékméret felprogramozása után lesz pontos)
8. ?
9. RPM (fordulatszám, itt is van eltérés az analógtól, bár ez annyira nem érdekes, inkább 1000-2000 közt van nagyobb eltérés, utána már pontos)
10. ?
11. ?
12. ?
13. Motorhőmérséklet Farenheitben
14. Motorhőmérséklet Celziusban
15-20. ?
Nálam mőködött. A csatlakozót nem néztem meg. a ford.lap.hu-n találtam a hibakódokat. Lehet, hogy nem jó a 2004-es fiestához. Ugyanakkor a hibakód 85-nél leírtak megfelelnek az én problémémnak

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #14 on: 2007 November 23, 11:40:55 am »
Sajnos ez nem új, én is ismertem.  :(
Szerviz trükkök

De a fő baj az, hogy az LCD-n csak a hibák egy kis része jelenik meg. Főleg azok, amik az LCD-n kijelzett értékeivel és a megfelelő szenzorokkal kapcsolatosak.

? 1197 SELECT/RESET Switch Circuit Failure
C1284 5284 Oil Pressure Switch Failure
B1202 9202 Fuel Sender Open Circuit
B1204 9204 Fuel Sender Short to Ground
B1213 9213 Anti-Theft Number of Programmed Keys is Below Minimum
B2103 9232 Antenna Not Connected - Defective Transceiver
B1317 9317 Battery Voltage High
B1318 9318 Battery Voltage Low
B1342 9342 ECU Is Defective
B1356 9356 Ignition Run Circuit Open
B1364 9364 Ignition Start Circuit Open
B1600 9600 PATS Ignition Key Transponder Signal is Not Received - Damaged Key or Non -PATS Key
B1601 9601 PATS Received Incorrect Key-Code from Ignition Key Transponder (Unprogrammed Key)
B1602 9602 PATS Received Invalid Format of Key-Code From Ignition Key Transponder (Partial Key Read)
B1681 9681 PATS Transceiver Signal is Not Received (Not Connected, Damaged, or Wiring)
B1232 A103 Antenna Not Connected - Defective Transceiver
B2139 A139 PCM ID Does Not Match Between Instrument Cluster and PCM
B2141 A141 NVM Configuration Failure (No PCM ID Exchange Between Instrument Cluster and PCM)
B2143 A143 NVM Memory Failure
? D011 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Engine Air Intake
U1027 D027 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Engine RPM
? D041 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Vehicle Speed
U1043 D043 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Traction Control
U1073 D073 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Engine Coolant
U1123 D123 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Odometer
? D131 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Fuel System
? D132 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Odometer
U1147 D147 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Vehicle Security
? D148 SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Audio Control
U1262 D262 Missing SCP (J1850) Message

Szóval nem pótolja az OBDII kódok igazi kiolvasását.  :(
« Last Edit: 2007 November 23, 11:43:05 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin