Author Topic: Felkészülés a télre!  (Read 35737 times)

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Felkészülés a télre!
« on: 2007 November 12, 10:22:27 am »
Sziasztok!

A hétvégén kicsit elbabráltam a kocsival!
készültem a téli latyakra, meg vacak időre!
A hátsó kerékívnél kiszedtem a kárpitokat, háát már ideje volt kicsit kitakarítani, mert szerintem sok-sok évnyi sár volt benne!

Majd szépen lemostam a kasznit is (csodálkoztam hogy nem volt rozsdás, az igazat megvallva rosszabbra számítottam),

majd egy réteg rozsdaoldó, utána... egy réteg fekete alapozó, majd alvázvédővel lenyomattam a kerékívek belsejét és az alváz egy nagy részét is!


Így most már nyugodtabban indulok neki a télnek... mert azért helyenként voltak már rozsdafoltok... de szerencsére elejét vettem a nagyobb bajnak!  :D
Majd visszatettem a kimosott kárpitot! Volt egy kis különbség!

Ezután pedig jött 4 felni! Amire feltetetem majd a téli gumikat! Bontóba vettem jó rozsdásak voltak, de gumis megnézte jók a felnik... nekiálltam és azokat is rendbe raktam!
Lemostam majd flexbe tettem drótkorongot és azzal jó alaposan letisztítottam, rozsdamarás jött és utána újra mosás... majd amikor megszáradt jött egy 2-3 réteg fekete festék a belső felére, peremére, majd 1 rétegben lefújtam a külső felét!
Utánna lefújtam ezüst metál festékkel 2-3 rétegben, majd kapott 2 réteg lakkot!


Most szerintem majdnem jobban néz ki mint az alufelni! Már várom hogy feldobják a téli gumit és akkor mehet fel a verdára! ;)

A fényezése jobb most mint a gyárinak! Szerintem azt is majd feljavítom kicsit! láttam lehet kapni szórógittet is, úgyhogy még az apróbb hibákat is el lehet tüntetni!  ;D
Most gondolkodom rajta hogy lehet jól nézne ki, ha mondjuk csak kicsit ráködölnék valamilyen másmilyen metállal is... mondjuk kékkel, vagy arannyal.
+ még egy kis tuningolás jelleggel besötétítettem a hátsó lámpákat!
Először csak simán festettem, de az nagyon matt lett így most tettem rá egy réteg lakkot és így már szerintem tuti lett! :)
Csak sima matt:

És végül egy utánna és előtte kép! Előre is bocsi a koszos kocsi miatt... de esett az eső... majd készítek olyan képet is!  ;)


+ még a készüléshez tartozik az ablaktörlő lapátok cseréje
+ fagyállóval felpótoltam a hűtőt. (leszívattam kb 2 litert belőle, majd öntöttem bele -40°C-ig valót... most tuti bírni fogja! ;)
Már volt benne de a nyavalya tudja mennyit bírhat, úgyhogy ez a tuti!
Ablakmosót is feltöltöttem! Háát eléggé méretes tartája van, mert az 5 literes adagot majdnem mind benyelte, szerintem csak azért maradt valamennyi, mert még lehetett a tartályban! :)
« Last Edit: 2007 November 12, 13:51:22 pm by doso22 »
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #1 on: 2007 November 12, 14:24:41 pm »
Az a Sexy Boy rendszámtábla nagyon kemény ;D 8) :-X
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #2 on: 2007 November 12, 15:05:27 pm »
Ja igen!  ;D Köszi!
De alatta ott a Ford felirat is... célzás képpen, hogy arra vonatkozik  :D
Amúgy csak úgy dacból vettem, mert a balcsin láttam tök jó ilyen táblákat, de majdnem 2.000 volt 1 db, ezt meg a Shell kúton vettem kb 500 Ft ért! Azért nem mind 1!
Csak egy jó tanács, hogy ha valaki rázós úton megy akkor nagyon tud zörögni! Én ragasztópisztollyal megerősítettem a tapadókorongokat, meg kis szivacs csíkkal az üveghez érő részt.... :)
Amúgy volt egy Certified for Vista matrica is, de azt meguntam és leszedtem!
Majd ha lesz fedélzeti "számítógép" akkor visszateszem!
Amúgy gondolkodtam rajta, hogy valamilyen kiszuperált gépet beinstallálok az első ülés alá!
Rögtön meglenne oldva a navigáció meg minden, csak az a gáz, hogy ez kis költséggel megoldható, csak az adatbevitel miatt kellene egy érintőképernyő! Mert amúgy kicsit gáz lenne hogy ott a billentyűzet meg az egér! ;)
De szerintem úgy kellene működnie a dolognak!
Rögtön lenne DVD lejátszó, Navigáció, meg amit csak feltesz az ember a gépre  ;) :D
« Last Edit: 2007 November 12, 15:13:46 pm by doso22 »
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Thunder

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #3 on: 2007 November 12, 18:00:41 pm »
kérdés ... a felniket spray-vel fújtad, vagy kompresszorral, meg festékszórófejjel? ... és pontosan milyen festékkel?

// amúgy az ülés alá gép pillanatok alatt megenne egy két aksit, nem biztos hogy könnyen kivitelezhető ;)

Edit: Ja és a lámpasötétítésről is mondhatnál pár bővebb szót ... mivel, hogyan?
« Last Edit: 2007 November 12, 18:04:15 pm by Thunder »

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #4 on: 2007 November 12, 19:17:57 pm »
doso22: asszem a vinyó gyorsan halna meg a rázkódástól! Amúgy grati te már ügyi voltál, jómagam a gumikat cseréltem (felnistül) a többi pedig... Ha festeni akarod a verdát mindenképpen szoljál nekem előtte!!!

Viktor: Te is a leg lényegesebbet szúrtad ki  :-X
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

JoolsNOS

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #5 on: 2007 November 12, 20:27:48 pm »
Hali!
Szerintetek az első vagy a hátsó tengelyre érdemesebb rakni a jobb téli gumikat? Mert azt mondják hátul legyen a jobb.
De: hát én próbáltam mindkettőt. Mikor hátul volt a jobb, akkor tolta az elejét. Sztem az rosszabb, mert azzal nem tudsz mit csinálni. De ha a hátulja indul meg azt lehet ellenkormányozni.
Sztem ha vkinek hasonló gumiproblémája van akkor előre rakja a frankóbbik párt.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #6 on: 2007 November 12, 21:02:59 pm »
Hali!
Szerintetek az első vagy a hátsó tengelyre érdemesebb rakni a jobb téli gumikat? Mert azt mondják hátul legyen a jobb.
De: hát én próbáltam mindkettőt. Mikor hátul volt a jobb, akkor tolta az elejét. Sztem az rosszabb, mert azzal nem tudsz mit csinálni. De ha a hátulja indul meg azt lehet ellenkormányozni.
Sztem ha vkinek hasonló gumiproblémája van akkor előre rakja a frankóbbik párt.
első kerekes autónál előre kell a jobbat tenni!!! méghozzá azért mert első kerékkel húzod ki, egyenesíted ki a csúszó autót elsőkerekesnél!!!

általánosságban igaz mindig a hajtott tengelyen kell a jobb guminak lennie. (na ez nálam az elmúlt 4 évben most van először így :D ) de érezhető a különbség. mondjuk nálam nem is mérvadó, nekem az volt mindig is a lényeg h csússzon, és én sz*r gumival is megállítom az autót, tisztába vagyok a kocsi és a saját képességeimmel. :)

zoli

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #7 on: 2007 November 12, 21:56:06 pm »
Hali!
Szerintetek az első vagy a hátsó tengelyre érdemesebb rakni a jobb téli gumikat? Mert azt mondják hátul legyen a jobb.
De: hát én próbáltam mindkettőt. Mikor hátul volt a jobb, akkor tolta az elejét. Sztem az rosszabb, mert azzal nem tudsz mit csinálni. De ha a hátulja indul meg azt lehet ellenkormányozni.
Sztem ha vkinek hasonló gumiproblémája van akkor előre rakja a frankóbbik párt.
első kerekes autónál előre kell a jobbat tenni!!! méghozzá azért mert első kerékkel húzod ki, egyenesíted ki a csúszó autót elsőkerekesnél!!!

általánosságban igaz mindig a hajtott tengelyen kell a jobb guminak lennie. (na ez nálam az elmúlt 4 évben most van először így :D ) de érezhető a különbség. mondjuk nálam nem is mérvadó, nekem az volt mindig is a lényeg h csússzon, és én sz*r gumival is megállítom az autót, tisztába vagyok a kocsi és a saját képességeimmel. :)
Hát ehhez csak annyit tudnék hozzászolni hogy aki ennyire profi mind te az oda teszi a jobb gumit ahova akarja, de ha tanácsot kérnek mert bizonytalanok hogy melyiket hova akkor mindenképpen a jobb gumit kell hátra rakni, rakatni. Mégpedig azért mert az autó hátulja ha kanyarba hirtelen kitör  nem tudod megfogni, ha az eleje kezd kitörni egy sima gázelvétellel megoldható majd utánna gáz és az autó a kivánt íven halad tovább. Ha a megcsúszott hátsókeréknél csinálod ugyanezt ugy fordulsz meg mintha kézit huztál volna. A hátsókerekesre más vonatkozik mert azt /gázzal lehet kormányozni./ És aki e tényt  cáfolni szeretné szives figyelmébe ajánlanám a versenypályát vagy elzárt területet és gyakoroljon sokat de ne közúton a mi épségünkön!!! Továbá még ajánlanám akövetkezőt /Almássy Tibor Az autóvezetés mesterfogásai/ című könyvet. Nem lehet belőlle megtanulni de érdemes elolvasni!!! Végül bocsánat ha hosszúra sikerült, valamint nem oktatni csak tanácsot adni szerettem volna .

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #8 on: 2007 November 12, 22:26:07 pm »
No igen, ez egy örök dilemma, hogy hova is kerüljön a jobb gumi. Nekem mondjuk sosem volt téligumi a verdán, de meggyőződésem, hogy a téligumi se életbiztosítás jeges/havas utakon. Leginkább annyiban jobb, hogy könnyebben lehet elindulni vele mint egy másik hasonló minőségű nyárigumival. Ahogy ZOLI is írta, ha előlre kerül a jobb gumi akkor simán kipördül a segge a kocsinak, amit már én is megtapasztaltam. Hogy őszinte legyek az elején még tetszett is, hogy kiliccsel előre előztem egy matizt :-X, de aztán mikor már az ötödik ellenkormányzás után sem tudtam egyenesbe hozni az autót, már kicsit máshogy láttam a dolgokat. tanulságként talán annyit tudnék mondani, hogy senki nem bízza el magát azért mert mondjuk jóminőségű téligumik vannak a verdáján vagy mert szakadó hóban felrakta a hóláncot. Sajnos a fent említett esetkor én is kicsit elbíztam magam és túlzottan bátran hajtottam a szekeret mondván, "hogy az én gépemen hólánc van vazeg" aztán a történet vége az árokban végződött....

Lényeg a lényeg csak óvatosan a csúszós utakon.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #9 on: 2007 November 12, 22:37:37 pm »
zoli igazad van! én is tapasztaltam már h mennyire fontos egy jó hátsó gumi. az escorton nekem is hátul volt a jobb(mert az első elkopott menet közben és lusta voltam átrakni), de azt ne akarja megmagyarázni nekem senki se hogy első kerekesnél gázelvétellel lehet egyenesbe hozni. azzal is lehet, de ha már úgy megcsúszott ahogy mondtad édeskevés. elsőkerekest le kell trepnizni és kihúzza magát egyenesbe. gondoljunk csak bele havas út megcsúszol közeledsz a padkához, vagy a parkoló autókhoz, ha nem alkalmazol egy húzóerőt a csúszás irányával ellentétesen, elég valószínű h tovább fogsz csúszni mivel nincs olyan felület ahol magától megtapadna az autó. tudom miről beszélek, vezettem elég sok elsőkerekes autót télen-nyáron, és nyáron is csúsztam meg úgy elsőkerekessel hogy elvettem a gázt és alig tudtam az útra visszaterelni, akkor megtanultam h ilyenkor padló, azóta nem volt nagy problémám velük, hátsókerekes télleg full más, azzal játszani kell a gázzal :) nem vettem kioktatásnak, profi azért nem vagyok, csak megtanítottak(megtanultam) vezetni csúszós időben még akkor mikor a jogsiszerzés távlati cél volt nekem. :) fiatal korom ellenére jó képességű vezetőnek tartom magam, természetesen van még mit tanulnom nekem is, nem beképzeltségből mondom amiket mondok. :)
a legjobb persze ha mindenhol jó a gumi, ne akard tudni én milyen gumikkal csináltam végig teleket, magam is meglepődök néha rajta h nem lett bajom. :)
ui. én a gyakorlatban tanultam meg amit más esetleg könyvben olvas, lehetnek eltérések. bizonyos körülmények között lehet h más a megfelelő megoldás mint amit én mondok.

bocsi ha hosszú lett. szívesen veszem az építő jellegű kritikát, de hangsúlyozom nem vagyok profi, csak felmérem a saját és a kocsim képességeit, és ez nem ugyanaz. :)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #10 on: 2007 November 12, 22:39:13 pm »
No igen, ez egy örök dilemma, hogy hova is kerüljön a jobb gumi. Nekem mondjuk sosem volt téligumi a verdán, de meggyőződésem, hogy a téligumi se életbiztosítás jeges/havas utakon. Leginkább annyiban jobb, hogy könnyebben lehet elindulni vele mint egy másik hasonló minőségű nyárigumival. Ahogy ZOLI is írta, ha előlre kerül a jobb gumi akkor simán kipördül a segge a kocsinak, amit már én is megtapasztaltam. Hogy őszinte legyek az elején még tetszett is, hogy kiliccsel előre előztem egy matizt :-X, de aztán mikor már az ötödik ellenkormányzás után sem tudtam egyenesbe hozni az autót, már kicsit máshogy láttam a dolgokat. tanulságként talán annyit tudnék mondani, hogy senki nem bízza el magát azért mert mondjuk jóminőségű téligumik vannak a verdáján vagy mert szakadó hóban felrakta a hóláncot. Sajnos a fent említett esetkor én is kicsit elbíztam magam és túlzottan bátran hajtottam a szekeret mondván, "hogy az én gépemen hólánc van vazeg" aztán a történet vége az árokban végződött....

Lényeg a lényeg csak óvatosan a csúszós utakon.

ÁMEN :notworthy:

zoli

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #11 on: 2007 November 12, 23:12:05 pm »
zoli igazad van! én is tapasztaltam már h mennyire fontos egy jó hátsó gumi. az escorton nekem is hátul volt a jobb(mert az első elkopott menet közben és lusta voltam átrakni), de azt ne akarja megmagyarázni nekem senki se hogy első kerekesnél gázelvétellel lehet egyenesbe hozni. azzal is lehet, de ha már úgy megcsúszott ahogy mondtad édeskevés. elsőkerekest le kell trepnizni és kihúzza magát egyenesbe. gondoljunk csak bele havas út megcsúszol közeledsz a padkához, vagy a parkoló autókhoz, ha nem alkalmazol egy húzóerőt a csúszás irányával ellentétesen, elég valószínű h tovább fogsz csúszni mivel nincs olyan felület ahol magától megtapadna az autó. tudom miről beszélek, vezettem elég sok elsőkerekes autót télen-nyáron, és nyáron is csúsztam meg úgy elsőkerekessel hogy elvettem a gázt és alig tudtam az útra visszaterelni, akkor megtanultam h ilyenkor padló, azóta nem volt nagy problémám velük, hátsókerekes télleg full más, azzal játszani kell a gázzal :) nem vettem kioktatásnak, profi azért nem vagyok, csak megtanítottak(megtanultam) vezetni csúszós időben még akkor mikor a jogsiszerzés távlati cél volt nekem. :) fiatal korom ellenére jó képességű vezetőnek tartom magam, természetesen van még mit tanulnom nekem is, nem beképzeltségből mondom amiket mondok. :)
a legjobb persze ha mindenhol jó a gumi, ne akard tudni én milyen gumikkal csináltam végig teleket, magam is meglepődök néha rajta h nem lett bajom. :)
ui. én a gyakorlatban tanultam meg amit más esetleg könyvben olvas, lehetnek eltérések. bizonyos körülmények között lehet h más a megfelelő megoldás mint amit én mondok.

bocsi ha hosszú lett. szívesen veszem az építő jellegű kritikát, de hangsúlyozom nem vagyok profi, csak felmérem a saját és a kocsim képességeit, és ez nem ugyanaz. :)
A trepnizésröl amit írsz, az akkor igaz ha tapadnak a kerekek, mert ha nem és elforog akkor az autó eleje elkezd kitörni, vagy? Namármost ha elkezd kitörni el kell venni a gázt nem teljesen csak egy gondolatnyi idöre /sujpont áthelyezés/és utánna trepni. A könyvböl meg írtam nem megtanulni tanulni lehet. Végül további balesetmentes autózást kiván Zoli.

Robi

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #12 on: 2007 November 12, 23:29:02 pm »
Én tegnap kipróbáltam a téligumijaimat... Isteni volt vele autózni. Ilyenkor látom csak, hogy mennyire jó választás volt ez a kis Fiesta. Az abs rengeteget segít, plusz a 4 Michellin téligumi csodákra képes. De!!! Ezzel is meg lehet ám csúszni keményen, ha az ember nem úgy vezet, ahogy azt ilyen helyzetekben kell. Tegnap egyszer a hegyen felfelé menet(!!!) sikerült megcsúsznom! :D
Bánkúton Isteni idő volt tegnap este. Végre láttam igazi havazást, hófúvást és egyben az éjszakát. Gyönyörű volt! :)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #13 on: 2007 November 12, 23:40:44 pm »
zoli igazad van! én is tapasztaltam már h mennyire fontos egy jó hátsó gumi. az escorton nekem is hátul volt a jobb(mert az első elkopott menet közben és lusta voltam átrakni), de azt ne akarja megmagyarázni nekem senki se hogy első kerekesnél gázelvétellel lehet egyenesbe hozni. azzal is lehet, de ha már úgy megcsúszott ahogy mondtad édeskevés. elsőkerekest le kell trepnizni és kihúzza magát egyenesbe. gondoljunk csak bele havas út megcsúszol közeledsz a padkához, vagy a parkoló autókhoz, ha nem alkalmazol egy húzóerőt a csúszás irányával ellentétesen, elég valószínű h tovább fogsz csúszni mivel nincs olyan felület ahol magától megtapadna az autó. tudom miről beszélek, vezettem elég sok elsőkerekes autót télen-nyáron, és nyáron is csúsztam meg úgy elsőkerekessel hogy elvettem a gázt és alig tudtam az útra visszaterelni, akkor megtanultam h ilyenkor padló, azóta nem volt nagy problémám velük, hátsókerekes télleg full más, azzal játszani kell a gázzal :) nem vettem kioktatásnak, profi azért nem vagyok, csak megtanítottak(megtanultam) vezetni csúszós időben még akkor mikor a jogsiszerzés távlati cél volt nekem. :) fiatal korom ellenére jó képességű vezetőnek tartom magam, természetesen van még mit tanulnom nekem is, nem beképzeltségből mondom amiket mondok. :)
a legjobb persze ha mindenhol jó a gumi, ne akard tudni én milyen gumikkal csináltam végig teleket, magam is meglepődök néha rajta h nem lett bajom. :)
ui. én a gyakorlatban tanultam meg amit más esetleg könyvben olvas, lehetnek eltérések. bizonyos körülmények között lehet h más a megfelelő megoldás mint amit én mondok.

bocsi ha hosszú lett. szívesen veszem az építő jellegű kritikát, de hangsúlyozom nem vagyok profi, csak felmérem a saját és a kocsim képességeit, és ez nem ugyanaz. :)
A trepnizésröl amit írsz, az akkor igaz ha tapadnak a kerekek, mert ha nem és elforog akkor az autó eleje elkezd kitörni, vagy? Namármost ha elkezd kitörni el kell venni a gázt nem teljesen csak egy gondolatnyi idöre /sujpont áthelyezés/és utánna trepni. A könyvböl meg írtam nem megtanulni tanulni lehet. Végül további balesetmentes autózást kiván Zoli.
IGAZ!! télleg el kell venni, csak ez nekem már eszembe se jutott mert ez már reflexből megy nálam. :) jogos.  Neked is balesetmenteset. ;)

Offline tarcsy

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 310
  • Segített?: +10/-1
  • prof. dr.
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #14 on: 2007 November 12, 23:44:43 pm »
sudye ahhoz képest hogy nem vagy profi elég nagy "arcod" van  :notworthy:
már előre tudom hogy mit fogsz rá írni, de szerintem sokaknak ez jön le a hsz.-aidból ::)
szerk: azt nem értettem meg elsőre hogy felmérted a kocsi meg a te tudásodat.. csúsztatott kuplungot is rejthetsz ezalatt  :notworthy:  :-X
nem is szóltam semmit ;D  :notworthy:
« Last Edit: 2007 November 12, 23:46:46 pm by tarcsy »