Author Topic: 3 hengerezik de miért?  (Read 9594 times)

geovanni

  • Guest
3 hengerezik de miért?
« on: 2012 November 02, 11:55:37 am »
Sziasztok! Hozzátok fordulnék egy olyan problémával, hogy mk3 as 1.1 es fiestám időnként 3 hengerezik! Nem hagyom rajta sokáig a szivatot pedig és a motornak sincs baja de időnként mégis csinálja! Az lehet a probléma hogy rövid távokat megyek vele csak (2-3km)? De pörgetni sem akarom mert nem sztném ha szétmenne! Akiinek van vmi ötlete mi lehet a gond szivesen várom!

Offline Döfike

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 106
  • Segített?: +8/-5
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #1 on: 2012 November 02, 12:36:08 pm »
Lehet akár gyertya-gyertyakábel-gyujtás...
Azé' még maradok... :)

Ex: mk3 1.3i (RQC Swap)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #2 on: 2012 November 02, 12:44:27 pm »
kezdésként én megnézném a gyertyákat, abból kiderül hogy melyik henger hagy ki, annál a hengernél utána megnézni a gyertyakábelt az elosztót.

Ha ezek mind jók akkor kell elkezdeni komolyan gondolkozni. De mivel az 1.1 központi befecsis vagy karbis így nem valószínű hogy más hiba lenne, ami keverékképzés vagy gyújtás körül lehet.

Ha minden faxa és már nem érted a dolgot, akkor érdemes mérni egy kompressziót, az ha tömítetlenség van a hengerben megmutatja, és akkor bizony meg kell nézni hogy mi ment el benne valamelyik szelep, vagy a gyűrű stb...

Ez utolsót csak legvégső esetben! Nem szeretném az ördögöt a falra festeni, valószínűbb a gyújtásprobléma szerintem. OHV-hez nem egy horror összeg a 4 gyertya én kezdésnek azt mindenképp kicserélném (csak FOMOCO vagy Motorcraft) aztán nézném tovább a gyújtásrendszert)

geovanni

  • Guest
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #3 on: 2012 November 02, 14:10:35 pm »
Igen a gyartyákat már megnéztem! mind a 4 kormos volt! Pedig rendesen be lett állitva a karbinak az uszója! Jah és NGK gyertyák! Motorcraftot hol tudok venni?

Offline tarjoska

  • A mester
  • *****
  • Posts: 476
  • Segített?: +52/-0
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #4 on: 2012 November 02, 15:38:04 pm »
cromaxban főleg... kb 1k darabja
A "tiszteletbeli szokásos" by Csipi

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #5 on: 2012 November 03, 07:57:58 am »
Tapasztalatom szerint a gyertyakábel szokott tönkremenni,mert a belsejében nem réz van,hanem szénszál szerű valami,ami idő után a rázkódástól tönkre megy,de a gyertya csere amúgy is gondolom esedékes,ha ez után sem barnák az elektródák,akkor érdemes akár valakitől kölcsönkérni kábeleket és megpróbálni,hogy ne keljen fölöslegesen költögetni.
Helyileg merre vagy amúgy?

geovanni

  • Guest
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #6 on: 2012 November 03, 09:22:32 am »
Nah ugylátszik megvan a gond! Ma megint csinálta a 3 hengert kinyitottam a motorháztetőt és azt látom, hogy a 2 es hengernél kifujja az olajat! Kivettem a gyertyát és tiszta olaj volt! Valószinű gyűrűztetni kell akkor viszont megy a levesbe mert sem időm sem pénzem nincs erre!

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #7 on: 2012 November 04, 09:15:00 am »
Első körben mérjetek egy kompressziót,ha kevés,akkor le kell venni a hengerfejet és az olajdeklit és kivenni a dugót.
Ha csak egy hengernél ment el a kondi,akkor valószínű,hogy gyűrűtörése van.
Ha nem kopott a motor és a sérült henger sem karcos,akkor érdemes meggyűrűzni,főleg,ha kicsit konyítasz a dologhoz,vagy valaki az ismerősök közül,mert ez szervizben horror ár  ;)

geovanni

  • Guest
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #8 on: 2012 November 04, 13:06:35 pm »
Nah ujabb fejlemények a kocsival kapcsolatban! levettük járó motornál a kábeleket és a 2,4 esnél nem vagy allig volt szikra! A gyertyakábelek jók! Aszongya fater azért fujta ki az olajat is mert nem gyujotta be a hengert, kérdésem lenne hogy ez gyujtó trafó hiba ugye? Ha igen akkor menyi 1 ilyennek az ára, ez már elekrtonikus gyujtású!

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #9 on: 2012 November 04, 18:30:01 pm »
Olajnak,akkor sem szabadna bejutnia az égéstérbe,da ha bejut,akkor kéken füstöl és az olajfogyasztáson is észre lehet venni.
Ennél nincs külön gyujtótrafó,hanem gyújtás modul,melynek ára 4k körül van használtan.

geovanni

  • Guest
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #10 on: 2012 November 04, 19:30:41 pm »
Igen de mondták hogy lehet az ami a tüzfalon van ESC feliratu vmi a hibás az ,meg drága ulyonnan..

geovanni

  • Guest
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #11 on: 2012 November 04, 19:40:37 pm »
De amugy van trafója 20 ezer ujonnan..

RyAn

  • Guest
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #12 on: 2012 November 05, 11:14:49 am »
Edis-re gondolsz?

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #13 on: 2012 November 05, 12:58:39 pm »
Nah ujabb fejlemények a kocsival kapcsolatban! levettük járó motornál a kábeleket és a 2,4 esnél nem vagy allig volt szikra! A gyertyakábelek jók! Aszongya fater azért fujta ki az olajat is mert nem gyujotta be a hengert, kérdésem lenne hogy ez gyujtó trafó hiba ugye? Ha igen akkor menyi 1 ilyennek az ára, ez már elekrtonikus gyujtású!

Ha az MK3 is ún. parazita gyújtású, mint a későbbi modellek (pl. Mk6), akkor a teszteléssel nagyon óvatosan kell bánni.  :o
A vadonatúj trafó is tönkre mehet egy tesztelés miatt.  :(

A parazita gyújtás azt jelenti, hogy csak két gyújtótekercs van a trafóban és a egyszerre van szikra a 2-3 és 1-4 hengerekben.

Soha nem szabad úgy tesztelni, hogy valamelyik kábel ne legyen a gyertyán vagy a test közelében.
Mert pl. ha levegőben van az 1-es kábel, és a 4-es szikrát vizsgálod, az áramkör csak úgy tud záródni, hogy a trafón belül áthúz a földre és attól kezdve az 1-es hengerben lehet, hogy nem lesz gyújtásod.
« Last Edit: 2012 November 05, 13:00:34 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

geovanni

  • Guest
Re:3 hengerezik de miért?
« Reply #14 on: 2012 November 05, 14:32:56 pm »
Nem volt a levegőben a kábel!