Recent Posts

Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by fiesta2002 on 2019 February 20, 13:05:45 pm »
...Működik ha bemegyek egy autóalkatrész kereskedésbe és vissza veszik? jó lenne. Mivel lehet indokolni, hogy vissza vegyék?

https://cromax.hu/tartalmak/garancia_visszavetel

A Cromaxnál a be nem szerelt alkatrészeket 7 napig visszaveszik, akkor is, ha üzletben vetted át. De ebben az esetben fontos, hogy a beszerelésnek ne legyen nyoma, sem kopás, sem fékfolyadék formájában. Én a legutóbb megtettem, hogy vettem fékpofákat és fékdobokat. A dobokat -amikre nem volt szükség- szó nélkül visszavették és az árát azonnal visszafizették. De az eladó nagyon alaposan átnézte.

A neten rendelt, házhoz szállított alkatrészekre szerintem nem feltétel, hogy ne legyen beszerelve.
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 25. §
"A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. "
Ebbe belefér, ha egyszer be van szerelve.

Indokolni egyik esetben sem kell.
72
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 20, 12:27:47 pm »
Remélem az első felvetésed lesz igaz, hogy a főhenger tömítés a hibás. A hétvégén kiszedem átnézem, ezt a műanyag cuccot nézve kevés az esély, hogy tömítés cserét lehessen végrehajtani. Ha már nem lehetett váltani akkor próbálgattam lassan, gyorsan benyomni a pedált, semmi nem segített. Erre a visszaküldés dologra nem is gondoltam. Működik ha bemegyek egy autóalkatrész kereskedésbe és vissza veszik? jó lenne. Mivel lehet indokolni, hogy vissza vegyék?

73
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by fiesta2002 on 2019 February 20, 11:59:16 am »
Én arra tippelek, hogy nem a buborékokkal van a baj, hanem azzal, hogy valamelyik tömítés mellett átszökik a folyadék. Változó módon, aszerint, hogy hogyan gyűrődik éppen a tömítés vagy hogyan alakul a benne/mellette levő rés. Pl. ha gyorsabban nyomod a kuplungot, jobb a kiemelés?

Nem tudsz mást tenni, mint kicserélni vagy felújítani a pedálnál levő főhengert. Lehet, hogy nem ott van a hiba, hanem a kinyomócsapágyban vagy a kuplungszerkezetben, de ezek megvizsgálása akkora szerelési költséggel jár, hogy ez csak a második lépés lehet.

Esetleg megteheted, hogy interneten rendelsz főhengert pl. a Cromaxtól. Kipróbálod, és ha nem oldja meg a problémát, akkor szépen megtisztogatva és visszacsomagolva visszaküldöd. Azt hiszem, hogy ez erkölcsileg sem támadható, hiszen megvan benned a vételi szándék és ha mégsem, akkor el tudják adni másnak.
74
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 20, 11:24:21 am »
"Azt gondolom, hogy akkor érezned kellene ezt a néhány miliméteres lötyögést a pedálon." Igazad van, megnéztem semmi kopás, illetve lötyögés nem tapasztalható. Pedig ebben bíztam, hogy ez a probléma. Most 2 nap állás után beindítottam az autót mentem vele 100m -t semmi gond nem volt a váltással. Leállítottam és a légtelenítőre rátettem a szilikon csövet, kinyitottam a légtelenítő szelepet, néhány apró buborék jött ki, valamint az olaj szint felment majdnem a kiegyenlítő tartályig. Egyedül voltam így nem tudtam közben a pedált használni. Na most ezután józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy javul a helyzet, hát nem. Ugye a légtelenítőt előtte lezártam és indítottam az autót és ismét nem tudok váltani. Na ettől tudok a falra mászni. Az van, hogy a kuplung kiemelés épp a határon van mivel sebességben hagyva az autót, indítózva egy kis rántás érezhető ,de beindul viszont így kivenni sebességből nem igazán lehet csak ha leállítom. Szóval nem tudom mitévő legyek!
75
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by fiesta2002 on 2019 February 19, 18:26:54 pm »
Közben nézelődtem és többek között ezt találtam. https://www.youtube.com/watch?v=ZSsJGmdIjfc   Lehet nálam is ez a probléma.

Azt gondolom, hogy akkor érezned kellene ezt a néhány miliméteres lötyögést a pedálon. Egy rugó ellentart a pedálnak, de akkor is érezni kellene, hogy ez alatt a holtjáték alatt nem kell erő a dugattyú megmozdításához.
Talán a pedál alá nyúlva meg is lehet fogni a dugattyú szárát és kitapintani, hogy nem mozdul.
És a pedálútban kellene, hogy legyen annyi tartalék, hogy a kuplung egy kicsivel rövidebb pedálmozgásra is kiemeljen.

A főhenger leszerelésében nincs tapasztalatom. Az fékfolyadék leengedést a kinyomócsapágy légtelenítőjén keresztül tudom elképzelni. Ha megindul, akkor a lefelé irányított csövön keresztül ki kell folynia az összesnek. Előtte érdemes leüríteni a fékfolyadék tartályát, hogy ne kelljen olyan sokat várni. A kuplung elvileg magasabbról veszi az olajat, mint a fék ezért a fékrendszer nem feltétlenül fog fellevegősödni. Persze egy fékteszt vagy rövid légtelenítés -minden keréknél- nem fog ártani.
76
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 19, 12:47:08 pm »
Közben nézelődtem és többek között ezt találtam. https://www.youtube.com/watch?v=ZSsJGmdIjfc   Lehet nálam is ez a probléma.
77
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 19, 11:18:47 am »
Köszi a választ. Remélem a pedál munkahengerrel lesz a baj. A kiszedésről tudnál-e tanácsot adni? Az olajat pl: hol tudom leengedni, hogy ne a lábtérbe ömöljön, elég nehéz hozzáférni.
78
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by fiesta2002 on 2019 February 18, 17:44:39 pm »
...Én a pedálnál található munkahengerre gyanakszom. Esetleg ki van kopva, kevesebb folyadékot pumpál, illetve itt kerül be levegő a rendszerbe. Nem tudom mi a véleményed?
Szia!

Nagyon jól leírtad, hogy mik a tünetek, ha a kuplung tövig van nyomott a pedálnál is fog egy kicsit. Járó motornál pörög a váltó motor felöli mechanikája, ezért a szinkrongyűrűk nem tudnak a helyükre csúszni. Ugyanezért recseg a hátramenet. Ha áll a motor, akkor semmi nem pörög, ezért egy kicsit odébb tud pöccenni a fog és megy a csatlakozás. Ha a szokásosnál is gyengébb a kiemelés, akkor önindítózásnál ugrik az autó.

A légtelenítésnél azt írtad, hogy a fékfolyadéktartályba tetted a csövet. Én jobbnak gondolom, ha a cső lefelé van hajlítva és a vége részben fékfolyadékkal töltött tartályba van dugva. Akkor természetesen először levegő van a csőben (hacsak trükkösen nem sikerül feltölteni), de a meginduló folyadéknak ki kell nyomni ezt a levegőt. És utána vagy buborékos a folyadék vagy nem.

Egyetértek, hogy a pedálnál levő hengernél kell kezdeni a javítást. Egyrészt ez az egyetlen könnyen hozzáférhető alkatrész. Másrészt könnyen lehet, hogy ott szökik a folyadék a dugattyú tömítése mellett. A mai, pénzéhes alkatrésztervezés mellett nem hiszem, hogy szétszedhető lenne, de ha mégis, akkor érdemes lenne megnézni vagy cserélni a benne levő tömítéseket. Vagy kipróbálni, hogy ha le van dugózva a kimenete, akkor be lehet-e nyomni a dugattyút.
http://users.atw.hu/hyundaiaccent/temp/szereles/henger/index.html

Még esetleg a hidraulikus vezetékeken lehetne lyuk, de akkor a kiszivárgó fékfolyadékot látni kellene.
79
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 18, 12:22:39 pm »

Kuplung csúszást nem tapasztaltam, mivel ha jól működött akkor gyönyörűen lehetett váltani, kivéve a hátramenetet ez mindig is ilyen volt nehezebben vette be. A recsegés akkor ha nem volt jó a kuplung, de akkor járómotornál semelyik sebességbe sem lehetett berakni, annyira nem erőltettük. Én a pedálnál található munkahengerre gyanakszom. Esetleg ki van kopva, kevesebb folyadékot pumpál, illetve itt kerül be levegő a rendszerbe. Nem tudom mi a véleményed?
80
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 18, 12:02:08 pm »
Szia nagyon köszi, hogy válaszoltál. Úgy ahogy te is leírtad egy átlátszó szilikon csövet dugtunk rá a légtelenítőre, és valóban először nem kevés levegő jött ki. Természetesen semmiféle vákuumos féklégtelenítés nem volt. Csak a kuplungpedál be majd előtte a légtelenítő nyitva utána elzár pedál visszaenged. Ezt jó párszor megcsináltuk a cső vége a féktartályban. Fékfolyadék szivárgás se a kuplungháznál sem a pedálnál vagy máshol nincs, nem is hiányzik a tartályból. Ez, hogy nem kell légteleníteni, ez sem egyértelmű, mivel a kinyomócsapágy hidraulika cső becsatlakozás és a légtelenítő csonk is függőlegesen áll. Gondolom a légtelenítő csőben maradhat levegő, ha más nem ezt érdemes kinyitni ,hogy az ott lévő levegő távozzon. Az nagyon furcsa számomra, hogy amikor nem lehetett váltani ugye félreálltunk és finoman próbálgattuk a sebességeket semelyiket nem vette, járó motornál. Ha le lett állítva a motor így működött a váltás, ha sebességbe rakva kuplung benyomva simán elindult a motor sőt utána lehetett váltogatni. Ez sem mindig működött így, volt mikor az autó ugrott egyet indítózásnál. Ez a lelevegősödés sem egyértelmű, (mert ugye többször légtelenítettünk) ezután volt mikor jó volt a kuplung, volt mikor nem. Sőt légtelenítés közben figyeltem és egy deka levegő sem jött ki és mégis ezután jó lett a kuplung egy darabig. Szóval passz.
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10