Recent Posts

Pages: 1 ... 7 8 [9] 10
81
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 18, 12:02:08 pm »
Szia nagyon köszi, hogy válaszoltál. Úgy ahogy te is leírtad egy átlátszó szilikon csövet dugtunk rá a légtelenítőre, és valóban először nem kevés levegő jött ki. Természetesen semmiféle vákuumos féklégtelenítés nem volt. Csak a kuplungpedál be majd előtte a légtelenítő nyitva utána elzár pedál visszaenged. Ezt jó párszor megcsináltuk a cső vége a féktartályban. Fékfolyadék szivárgás se a kuplungháznál sem a pedálnál vagy máshol nincs, nem is hiányzik a tartályból. Ez, hogy nem kell légteleníteni, ez sem egyértelmű, mivel a kinyomócsapágy hidraulika cső becsatlakozás és a légtelenítő csonk is függőlegesen áll. Gondolom a légtelenítő csőben maradhat levegő, ha más nem ezt érdemes kinyitni ,hogy az ott lévő levegő távozzon. Az nagyon furcsa számomra, hogy amikor nem lehetett váltani ugye félreálltunk és finoman próbálgattuk a sebességeket semelyiket nem vette, járó motornál. Ha le lett állítva a motor így működött a váltás, ha sebességbe rakva kuplung benyomva simán elindult a motor sőt utána lehetett váltogatni. Ez sem mindig működött így, volt mikor az autó ugrott egyet indítózásnál. Ez a lelevegősödés sem egyértelmű, (mert ugye többször légtelenítettünk) ezután volt mikor jó volt a kuplung, volt mikor nem. Sőt légtelenítés közben figyeltem és egy deka levegő sem jött ki és mégis ezután jó lett a kuplung egy darabig. Szóval passz.
82
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by fiesta2002 on 2019 February 18, 10:12:16 am »
...nem lehet váltani hiába van tövig benyomva a kuplung pedál. Le lett légtelenítve mentünk vele 15km -t már örültünk, hogy megoldotta a problémát, de sajnos előjött ismét. ...

Találtam egy cikket, hasonló problémáról:
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2011/07/15/elcseszte_a_szakszerviz/

És bennem is felmerült pár dolog, amit le lehetne csekkolni:
- csak a biztonság kedvééért: Biztos, hogy nem emel ki a kuplung? A Fiesta váltóknál üresben van egy jellegzetes surrogó hang. Ez a hang a kuplung benyomásakor kb. 1 másodperc múlva megváltozik, ahogy a váltó forgása leáll. Neked hiányzik ez a halkulás? Ha berakod sebességbe és kinyomod a kuplungot, kúszik az autó? Ha a hátramenetet próbálod  kuplungbenyomás után 10 másodperccel kapcsolni, recseg a váltó?

- a jó Fiesta kuplung működtetés közben kilégteleníti magát. Ahogy a munkahenger és a pedálnál levő henger dolgozik, a buborékok útja egyenesen felfele vezet. Persze, ha minden pedálbenyomáskor a valamelyik hengerben levegő kerül a rendszerbe, akkor ez nem működik.

- a kuplungot próbáltad átlátszó csővel légteleníteni? Nem kell pumpálni, csak egyszer lenyomni és folyni kezd a fékfolyadék. Nem szabad tövig nyomni, mert beragadhat a dugattyú. Látsz buborékokat a folyadékban?
83
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 17, 15:27:39 pm »
Sziasztok! Van egy 2004-es 1.4 benzines fiestánk. 8 hónapja volt teljes kuplungszerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy csere. Eddig semmi gond nem volt, viszont most azt csinálja, hogy nem lehet váltani hiába van tövig benyomva a kuplung pedál. Le lett légtelenítve mentünk vele 15km -t már örültünk, hogy megoldotta a problémát, de sajnos előjött ismét. A kuplungpedál munkahengernél nincs olaj folyás porszáraz. Én arra gyanakszom, hogy falslevegőt szív be és ez okozza a problémát. Esetleg tapasztalt -e már ilyet valaki?
84
MK8 / Re:1,4 TDCI rángat
« Last post by oktato on 2019 February 16, 21:11:51 pm »
Üdv ! Új vagyok még ezen a fórumon, és a fiesta-ban is, eddig egy benzines focus-sal jártam . Olyat tapasztalok, ami szerintem nem normális dolog ! A következőt tapasztalom : ha lassan akarok menni, ( pl: kanyarodás szűk utcába , ne adj isten emelkedőn )alapjárat környékén képes a motor bedadogni, mintha le akarna fulladni. Ilyet még a benzines autóm sem csinált, egy dízeltől főleg nem ezt várnám... Ha forgatom a motort akkor szépen megy, de kis fordulaton egyszerűen be akar fulladni. Ha akkor engedem a kuplungot, még rosszabb a helyzet, 1000 -es ford .  környékén is így viselkedik. Most vettem az autót, és oktatásra akarom használni, pont ezért választottam dízel motort ! Érdekes módon 1-esben nem tapasztalom, simán el lehet vele indulni alapjáraton . Sőt időnként kettesben is ha nagyon lelassul , akkor magától rátart az alapjáratra és elkezd gyorsulni . Szerintem így kellene működnie mindig ! 
Kipróbáltam egy eggyel ezelőtti szériát ( buborék lámpást, állítólag ugyanez a motor van abban is  ) ismerős által, és az is ugyanígy viselkedett !!! Ö azt mondta hogy forgatni kell.... Azért ezt nehezen tudom elfogadni !
Mivel nem vagyok biztos benne hogy a motor rosszalkodik, kérdezném hogy lehet-e lendkerék, kuplung, vagy tartóbak hiba ? Egyáltalán milyen ( kettőstömegű ) lendkerék van ebben a motorban ?
Tapasztalatok ?


Hali !
Közben eltelt 4 év, mentem vele szűk 100000 km-t, a hiba még mindig fennáll , igaz nem mindig egyformán. Amit még megtapasztaltam hogy minden fokozatban és nagyobb fordulaton is elő lehet idézni a jelenséget. Gyakorlatilag ha visszaengedem a gázpedált - fordulatszámtól is függetlenül - a gázra lépéskor kis késéssel megugrik ( vagy lehet hogy betorpan ? ezt nem tudom megállapítani ) a motor. Tehát nem csak kis fordulaton ! Viszont ha hajszállal " aláfestek " a gázzal akkor nem csinálja sem kis, sem nagyobb gázadásra sem, terheléstől függetlenül. A durva hogy minél finomabban kezelem a gázt, annál rosszabb a helyzet. Gondoltunk gázpedálra, de bemérve nincs hiba a potméteren. Természetesen a hosszabb állás utáni nehéz indulás is megvan még, akár nyáron is előfordul hogy hosszan teker amikorra beindul, télen még rosszabb a helyzet.
Eddigi tapasztalatok:
váltótartó bak cserélve - semmi változás
akku csere ( napi első indítás miatt ) - semmi változás
üzemanyag szűrő csere ( 2-szer ) - semmi
diagnosztika - menet közben nézve a nyomásértékek , porlasztók, egyéb paraméterek jók, viszont torpanáskor látszik hogy a motor " beesik "
EGR szelep kitakarítva - koszos volt de nem hozott eredményt. Ugyanígy a folytószelepház takarítása sem.
Izzítás javítva - izzító gyertyák cseréje , de ugyanúgy nehézkesen indul
Ettől eltekintve megy mint a golyó ( az 1.4-hez képest ), jól fogyaszt, alapjáraton is elindul ( akár meredek emelkedőn is ) , jól fogyaszt, nem füstöl . És nem javult, nem romlott annyi oktatott km-en, tehát nem a kopásból eredő hiba.
A szerelőm most szoftver-frissítést javasolt - gondolom már tele a hócipője , nincs jobb ötlete. ( érdekes hogy a dízel-szervízes gyerek is említette, aki a diagot nézte ) Erről van valakinek infója ? Vagy bármi más tapasztalata, mert látom hogy az előző szériánál is volt sok ilyen probléma ?
Ez jó hosszú lett, bármilyen tapasztalatot szívesen fogadok.

85
MK6-MK7 / Re:MK6 Fiesta TDCI lendkerék
« Last post by oktato on 2019 February 16, 19:21:33 pm »
Azóta eltelt  már jó sok idő, már rég ki lett cserélve, de mostmár tanusíthatom, 1.4 1.6 sőt 1.5 TDCI lendkerekei cserélhetőek, ahogy a kuplungtárcsa is, 1.6-osnak egy centivel kb nagyobb az átmérője, de erre van hely hagyva a lendkeréken. Léteznek egyébként egytömegűvel és kéttömegűvel szerelt motorok is (nekem F6JB van) ezek szintén cserélhetőek. (Peugeot 206, 307, Citroen C2 C3, Mazda 2 1.4 HDI motorok szintén)

Szia !
A tiéd 1.4-es és kéttömegű ? Mikori évjárat. Egyszerűen nem értem hogyan van hogy senki nem tudja biztosra mondani hogy az enyémben milyen lendkerék lehet.... ( 2009-es )
Köszi !
86
MK6-MK7 / Re:MK6 Fiesta TDCI lendkerék
« Last post by magiist on 2019 February 16, 08:00:14 am »
Köszönjük a hasznos infókat!!!
87
MK6-MK7 / Re:MK6 Fiesta TDCI lendkerék
« Last post by Carpenter92 on 2019 February 15, 19:31:20 pm »
Azóta eltelt  már jó sok idő, már rég ki lett cserélve, de mostmár tanusíthatom, 1.4 1.6 sőt 1.5 TDCI lendkerekei cserélhetőek, ahogy a kuplungtárcsa is, 1.6-osnak egy centivel kb nagyobb az átmérője, de erre van hely hagyva a lendkeréken. Léteznek egyébként egytömegűvel és kéttömegűvel szerelt motorok is (nekem F6JB van) ezek szintén cserélhetőek. (Peugeot 206, 307, Citroen C2 C3, Mazda 2 1.4 HDI motorok szintén)
88
MK6-MK7 / Re:Akkumulátor csere
« Last post by xenon85 on 2019 January 26, 12:15:10 pm »


Mint ahogy írtad is,úgy jártam el, kerestem neten egy bontottat. 1.4 dízelé pont jó is volt nekem, ebbe nem hogy 60as aksi fér el de még szerintem a 70es is , kemény 6500Ftból megúsztam postával együtt, egyedül a motorvezérlőt kell majd felrögzíteni az oldalára két csavarral s tiszta gyári, minden más stimmel :)

Íme kép a 60as aksi milyen tágasan elfér benne

Ezt most már én is eljátszottam! :) Rendeltem a http://webshop.ford-all.com bontóból egy Fiesta/Fusion dízel akkumulátor kosarat, és ma beszereltem. A kosár alsó rögzítő pontjai egyeznek a benzinesével, a kis biztosíték tábla is passzol, csak be kell csúsztatni a helyére, és hely is van a kosárnak bőven. Egyedül az ECU-nak nincs rögzítésre kialakított helye, ez kell megoldani.

Az akkumulátor kosárba betehető akkumulátor szélességének mérete 207mm-ről 278mm-re nőtt.
89
MK6-MK7 / Re:Elektromos hibák
« Last post by fiesta2002 on 2019 January 18, 10:59:49 am »
... Nem világít a bal első izzó, kicserélve sem. ...melyik lehet a biztosítéka?
Szia!

Ford Fiesta (from 2008) – fuse box diagram

Szerintem:
Engine compartment fuse box (motortéri biztosítéktábla)
Main beam left-hand relay (Bal reflektor relé biztosítéka) 12-es pozíció
Dipped beam left-hand relay  (Bal tompított relé biztosítéka) 14-es pozíció

A relék: R4 és R5.

ui. A kép nem jött át. Fel kell tenni valamilyen nyilvános tárolóra és megadni a linket.
90
MK6-MK7 / Re:Elektromos hibák
« Last post by spirit on 2019 January 16, 18:03:25 pm »
Sziasztok!

Van valakinek 2008-as 1.25-ös benzineshez biztosítéktábla rajza? Nem világít a bal első izzó, kicserélve sem. Sajnos a biztosítéktáblán nincs fent a kiosztás. Csatoltam a tábla fényképét, melyik lehet a biztosítéka?

Köszi!
Pages: 1 ... 7 8 [9] 10