Author Topic: Akksi HELP!  (Read 39294 times)

eduska

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #45 on: 2009 December 11, 20:33:13 pm »
Sziasztok!

Írom a fejleményeket!!! A kocsim ismét a régi, csodálatosan működik!!!! Nagyon boldog vagyok és köszönöm a segítségeteket! :)
Tegnap este még átmozgattam az összes kábelt,de reggel még mindig ugyan olyan volt,aztán 10 perc használat után egyszer csak elindult a fűtés,bekapcsolt a rádió..minden működött, de negyed óra múlva ugyan az elölről...semmi elektronika nem volt.. Jöttek a sógoromék és átnézték,az egyik saru laza volt és a testkábel rozsdás volt kicsit a csatlakozásnál..Ki is mérték, töltés is volt.
Szóval átnézték, átmozgatták, megtisztogatták és MŰKÖDIK minden!!!!

KÖSZÖNÖM SZÉPEN MINDENKINEK!!!

u.i.: egy biztos, ezután is hozzátok fordulok, örülök, hogy "rátok" találtam

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Akksi HELP!
« Reply #46 on: 2009 December 11, 21:33:34 pm »
 :headbang: Csak egyszer jönne be így a lottó ötösöm :P :drunken_smilie:
Minden ami autĂł hifi!:)

zsivany

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #47 on: 2009 December 12, 23:15:27 pm »
Sziasztok!

Lenne egy problémám, amiben szeretném kikérni a villamos dolgokban jártas fórumtársak véleményét. Adott egy 1.4-es MK3-as Fiesta, amely azt játssza, hogy ha viszonylag rövid időn belül (valószínüleg itt a lényeg), rövid utakon használom, akkor kb. a 4 indításnál (továbbindulásnál) nem hajlandó indulni. Lassított felvételben pörög egyet-kettőt az önindító aztán annyi. Pár óra pihi után, mintha mi sem történt volna pöccre indul az autó.
Van valakinek valami ötlete?

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Akksi HELP!
« Reply #48 on: 2009 December 13, 12:05:12 pm »
Nézd meg a generátor töltését!Szerintem nem tölt megfelelően.
Ha az akksira rákötöd a mérőműszert(multimétert)akkor alapban 12-12.5 Voltot kell mutatnia.Miután beindult az autó,fel kell mennie 13.5-14.4 Voltig.Ha ez jó akkor nem a generátor a hibás.
Ha jól fel van töltve az akksi,és indításkor (az indítás pillanatában)mérve,lemegy 10.6Volt alá,akkor lehet az akksi a hibás,vagy esetleg az önindító vesz fel nagyobb áramot a kelleténél. Jó szórakozást! ;D O0
Minden ami autĂł hifi!:)

zsivany

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #49 on: 2009 December 13, 15:03:11 pm »
Köszi a választ, szórakoztam vele egy kicsit, de nem tudom mennyiben lettem most okosabb, úgyhogy megosztom az eredményt. :)
Akksin mértem mindent  nyugalmi állapotban 12,5-től 13,x-ig, de mivel ezt leállítás után tettem, így nem mérvadó. A hidegben beugrottam a kocsiba és elfelejtettem mérni előtte... :)
Járó motorral a feszültség 14,2 körül volt. Többször is mértem, kis eltérésekkel ekörül alakult.
Indításkor, ha beindult, akkor 11,x volt a feszültség, pontosan nem tudom, mert olyan gyorsan történt, h nem volt időm egyszer sem leolvasni a nedves szélvédőn keresztül. Viszont amikor nehezen indult, akkor 10,6 körül volt, de ekkor volt olyan amikor beugrott azért. Amikor pedig nem indult, akkor 9,6-ra is lement, de ekkor össze vissza ugrált a műszer.
Szóval most már csak a konzekvenciát kéne levonnom, de nem vagyok benne biztos. Én akksira tippelnék. Főleg, mert nemrég az indítómotor ki lett cserélve (igaz bontottra), de régi tényleg elég vacak volt.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Akksi HELP!
« Reply #50 on: 2009 December 13, 15:17:46 pm »
a töltésed ezek szerint rendben van :P
akksira tippelnék akkor,de csak 60%-ban.a maradék 40% az önindító :P
Minden ami autĂł hifi!:)

zsivany

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #51 on: 2009 December 13, 15:51:07 pm »
Köszönöm! Az élet nagy kérdései.. De az egyik úton elindulok, aztán max a másik lesz a hibaforrás.. :D

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #52 on: 2009 December 13, 18:59:48 pm »
A töltő-feszt alapjáraton mérted?
Ha igen akkor, jó lenne megmérni emelt fordulaton és terhelve(tompított lámpa+fűtőventi).

Nem valószínű, hogy aksi mivel bármilyen rövid is az az út tölt valamennyit a generátor, melegszik az olaj(könnyebben mozdulnak az alkatrészek).
Inkább önindító lesz az. Esetleg túl nagy előgyújtás, de a benzineshez nem naon értek, csak azt tudom hogy a skoda 100-am önindítóját anno a nagy előgyújtás megfogta.

zsivany

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #53 on: 2009 December 13, 19:45:58 pm »
Ha növeltem a fordulatszámot, akkor sem változott a feszültség, az alapjáratihoz képest.

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #54 on: 2009 December 13, 19:56:00 pm »
Akkor a töltésed jó(ha a műszered jól mér), és akkor ha hidegen betekeri akkor melegen pláne be kellene tekernie.
Szóval aksi marad, egyenlőre.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Akksi HELP!
« Reply #55 on: 2009 December 13, 23:35:49 pm »
1.6 CVH escort vacsi új akksi hidegen -10-ben is pöcröff, melegen sosem indult.

diagnosis:

1. elkoszolódott önindító ==> takarítás megtörténtével jobb lett, de nem gyógyult meg teljesen.
2. önindító testkábele laza volt ==> meghúzás után már működött
3. computer felé jelet küldő hőgomba csere után a probléma megoldódott.


Akksiban 12-13 V között kell lenni alapjáraton a feszkónak. Terhelve sem szabad ez alá mennie sokkal. emelt fordulaton 14-14.5 közé kell esnie. én még ránéznék esetlen egy feszültségszabályzóra is. ott is lehet galiba ha nem ezeket az értékeket produkálja.

zsivany

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #56 on: 2009 December 15, 22:38:31 pm »
Odáig jutottam, hogy vettem ma délután egy új akksit és este beszereltem. A kocsi elindult, de az öröm nem teljes eddig. Az első próbálkozások gyászosak voltak, megint csak tekert egyet-kettőt a főtengelyen. Igaz, most azért utána beindult (OFF mind a három henger a négyből...), de a zárójeles rész miatt sokat nem tudtam vele kezdeni. Szóval az az érzésem, hogy nem 100% akksi gond lesz ez... >:(
De majd holnapi tapasztalatokról még beszámolok, megpróbálok menni is vele...

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #57 on: 2009 December 16, 07:39:45 am »
Hááát nem is kell hallgatni a jó ötletekre.
Említettem én, de ha nem hát nem.

Még az önindítóra menő testkábel is lehet lent a sarunál ganyés.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Akksi HELP!
« Reply #58 on: 2009 December 16, 13:17:59 pm »
Odáig jutottam, hogy vettem ma délután egy új akksit és este beszereltem. A kocsi elindult, de az öröm nem teljes eddig. Az els? próbálkozások gyászosak voltak, megint csak tekert egyet-kett?t a f?tengelyen. Igaz, most azért utána beindult (OFF mind a három henger a négyb?l...), de a zárójeles rész miatt sokat nem tudtam vele kezdeni. Szóval az az érzésem, hogy nem 100% akksi gond lesz ez... >:(
De majd holnapi tapasztalatokról még beszámolok, megpróbálok menni is vele...

első körben mindenképp nézd meg az akksi testkábelét, ha az jó szedd le az önindítót, kösd rá direktbe az akksira egy pillanatra, és ha úgy felpörög akadálymentesen akkor valsz nem ott a hiba hanem a motorban.

a 3 hengerezés picit zavaró nekem ott sokminden galiba lehet. ezt régebben is csinálta már? milyen moci is pontosan?

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #59 on: 2009 December 16, 14:32:00 pm »
Van PÁPÁN egy pöpec kisöreg aki önindító-generátor felújításban majdnem hogy verhetetlen.
Ha kell áthozod Győrbe az önindítód, vagy kihozod Komáromba az állomásra és egy hét alatt megfordítom pápára haverral.

Ha kell szólj!
« Last Edit: 2009 December 17, 07:38:12 am by grimmcsalad »