Recent Posts

Pages: 1 ... 7 8 [9] 10
81
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 23, 16:52:13 pm »
Ma kiszedtem a pedál főhengert. Nincs megkopva a tömítettsége is jó, tökéletesen működik. Arra gyanakszom, hogy a kuplungtárcsa letapad és ez okozza a problémát. Amint vissza raktam légtelenítettük fékolajat is töltöttem bele ismét produkálta sajnos. Csak úgy lehetett váltani ha előtte sebességbe rakva kinyomott kuplungal indítóztunk. így ugrik ugyan az autó egy kicsit, de utána lehet váltani. Csak hát ez nem igazán jó mert az asszony is használná az autót és ez nem fog nála működni. Szóval sajnálatomra semmi pozitívum, előre lépés nem történt. Nem tudom mitévő legyek, mi okozza ezt a kuplungtárcsa letapadást?
82
MK6-MK7 / Re:MK6 Fiesta TDCI lendkerék
« Last post by Carpenter92 on 2019 February 22, 08:22:45 am »
Szia !
A tiéd 1.4-es és kéttömegű ? Mikori évjárat. Egyszerűen nem értem hogyan van hogy senki nem tudja biztosra mondani hogy az enyémben milyen lendkerék lehet.... ( 2009-es )
Köszi !
Nekem 2006-os faceliftes, én sem értem hogy lehet, nálam is ez volt, olyan mintha a fordnál véletlenszerűen jöttek volna a szalagon a kéttömegűek és egytömegűek. :D Egyébként csak a fiesta 1.4-es tdci-k kéttömegűek, ugyanez a motor 1.4 HDI néven peugeotban mind egytömegű. Nincs is igazából értelme egy 1.4-esbe a kéttömegűnek.

Neked már gondolom nem a buboréklámpás van hanem az újabb, ott már ha minden igaz részecskeszűrő is van. Ugyanezek a motorok vannak amúgy mai napig, már 1.5 TDCI-ként, de az alap teljesen egyforma, éppen ezért alkatrészek is sokszor kompatibilisek.

szerk.: Egyébként van egy felesleges egytömegű lendkerekem, az 1.4-es TDCI Fiestából lett kiszedve.
83
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 20, 13:51:05 pm »
Köszi.
84
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by fiesta2002 on 2019 February 20, 13:05:45 pm »
...Működik ha bemegyek egy autóalkatrész kereskedésbe és vissza veszik? jó lenne. Mivel lehet indokolni, hogy vissza vegyék?

https://cromax.hu/tartalmak/garancia_visszavetel

A Cromaxnál a be nem szerelt alkatrészeket 7 napig visszaveszik, akkor is, ha üzletben vetted át. De ebben az esetben fontos, hogy a beszerelésnek ne legyen nyoma, sem kopás, sem fékfolyadék formájában. Én a legutóbb megtettem, hogy vettem fékpofákat és fékdobokat. A dobokat -amikre nem volt szükség- szó nélkül visszavették és az árát azonnal visszafizették. De az eladó nagyon alaposan átnézte.

A neten rendelt, házhoz szállított alkatrészekre szerintem nem feltétel, hogy ne legyen beszerelve.
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 25. §
"A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. "
Ebbe belefér, ha egyszer be van szerelve.

Indokolni egyik esetben sem kell.
85
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 20, 12:27:47 pm »
Remélem az első felvetésed lesz igaz, hogy a főhenger tömítés a hibás. A hétvégén kiszedem átnézem, ezt a műanyag cuccot nézve kevés az esély, hogy tömítés cserét lehessen végrehajtani. Ha már nem lehetett váltani akkor próbálgattam lassan, gyorsan benyomni a pedált, semmi nem segített. Erre a visszaküldés dologra nem is gondoltam. Működik ha bemegyek egy autóalkatrész kereskedésbe és vissza veszik? jó lenne. Mivel lehet indokolni, hogy vissza vegyék?

86
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by fiesta2002 on 2019 February 20, 11:59:16 am »
Én arra tippelek, hogy nem a buborékokkal van a baj, hanem azzal, hogy valamelyik tömítés mellett átszökik a folyadék. Változó módon, aszerint, hogy hogyan gyűrődik éppen a tömítés vagy hogyan alakul a benne/mellette levő rés. Pl. ha gyorsabban nyomod a kuplungot, jobb a kiemelés?

Nem tudsz mást tenni, mint kicserélni vagy felújítani a pedálnál levő főhengert. Lehet, hogy nem ott van a hiba, hanem a kinyomócsapágyban vagy a kuplungszerkezetben, de ezek megvizsgálása akkora szerelési költséggel jár, hogy ez csak a második lépés lehet.

Esetleg megteheted, hogy interneten rendelsz főhengert pl. a Cromaxtól. Kipróbálod, és ha nem oldja meg a problémát, akkor szépen megtisztogatva és visszacsomagolva visszaküldöd. Azt hiszem, hogy ez erkölcsileg sem támadható, hiszen megvan benned a vételi szándék és ha mégsem, akkor el tudják adni másnak.
87
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 20, 11:24:21 am »
"Azt gondolom, hogy akkor érezned kellene ezt a néhány miliméteres lötyögést a pedálon." Igazad van, megnéztem semmi kopás, illetve lötyögés nem tapasztalható. Pedig ebben bíztam, hogy ez a probléma. Most 2 nap állás után beindítottam az autót mentem vele 100m -t semmi gond nem volt a váltással. Leállítottam és a légtelenítőre rátettem a szilikon csövet, kinyitottam a légtelenítő szelepet, néhány apró buborék jött ki, valamint az olaj szint felment majdnem a kiegyenlítő tartályig. Egyedül voltam így nem tudtam közben a pedált használni. Na most ezután józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy javul a helyzet, hát nem. Ugye a légtelenítőt előtte lezártam és indítottam az autót és ismét nem tudok váltani. Na ettől tudok a falra mászni. Az van, hogy a kuplung kiemelés épp a határon van mivel sebességben hagyva az autót, indítózva egy kis rántás érezhető ,de beindul viszont így kivenni sebességből nem igazán lehet csak ha leállítom. Szóval nem tudom mitévő legyek!
88
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by fiesta2002 on 2019 February 19, 18:26:54 pm »
Közben nézelődtem és többek között ezt találtam. https://www.youtube.com/watch?v=ZSsJGmdIjfc   Lehet nálam is ez a probléma.

Azt gondolom, hogy akkor érezned kellene ezt a néhány miliméteres lötyögést a pedálon. Egy rugó ellentart a pedálnak, de akkor is érezni kellene, hogy ez alatt a holtjáték alatt nem kell erő a dugattyú megmozdításához.
Talán a pedál alá nyúlva meg is lehet fogni a dugattyú szárát és kitapintani, hogy nem mozdul.
És a pedálútban kellene, hogy legyen annyi tartalék, hogy a kuplung egy kicsivel rövidebb pedálmozgásra is kiemeljen.

A főhenger leszerelésében nincs tapasztalatom. Az fékfolyadék leengedést a kinyomócsapágy légtelenítőjén keresztül tudom elképzelni. Ha megindul, akkor a lefelé irányított csövön keresztül ki kell folynia az összesnek. Előtte érdemes leüríteni a fékfolyadék tartályát, hogy ne kelljen olyan sokat várni. A kuplung elvileg magasabbról veszi az olajat, mint a fék ezért a fékrendszer nem feltétlenül fog fellevegősödni. Persze egy fékteszt vagy rövid légtelenítés -minden keréknél- nem fog ártani.
89
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 19, 12:47:08 pm »
Közben nézelődtem és többek között ezt találtam. https://www.youtube.com/watch?v=ZSsJGmdIjfc   Lehet nálam is ez a probléma.
90
MK6-MK7 / Re:Kuplung problémák
« Last post by buksika on 2019 February 19, 11:18:47 am »
Köszi a választ. Remélem a pedál munkahengerrel lesz a baj. A kiszedésről tudnál-e tanácsot adni? Az olajat pl: hol tudom leengedni, hogy ne a lábtérbe ömöljön, elég nehéz hozzáférni.
Pages: 1 ... 7 8 [9] 10