Author Topic: Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása  (Read 15569 times)

Offline ebédfuti

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +2/-0
Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« on: 2013 July 26, 19:21:27 pm »
Egy jó ideje rakoncátlankodik az alapjáratom, nem nagyok a kilengések, de olyan mintha rugdosna a motor időnként egyet egyet, amikor nem kéne. Megbontottuk a rendszert, s az alapjárati motor, valamint a pillangószelep előtte meglehetősen kormos volt. Ultrahangos tisztítófürdő segített csak rajta. A tisztított alkatrészeket visszaszerelve, szinte teljesen megszűnt ez a rugdosás, s remélem hogy a P0421 hibakód sem tér vissza.

A kérdésem arra vonatkozik, hogy ez a fajta kormolódás normális jelenség, vagy esetleg valami más alkatrész hibájának az eredménye!?

1,3 8v benzinmotor, 2005 évjárat.

Köszönöm!

Offline Full

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #1 on: 2013 July 29, 09:44:21 am »
Hi!

Ultrahangos tisztitast hol csinaltattad? Nekem is kellene mert ugyanez a jelenseg.
Thgy a segitseget!

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #2 on: 2013 July 29, 09:50:27 am »
néha jól meg kell hajtani hogy kiégjen,egr kipufogógáz vissza van vezetve és városi használatnál elkokszosodik idővel.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Full

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #3 on: 2013 July 29, 10:09:59 am »
hmm úgy is megyek Horváthországba. Talán az elég lesz neki! :-)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #4 on: 2013 July 29, 12:54:42 pm »
néha jól meg kell hajtani hogy kiégjen,egr kipufogógáz vissza van vezetve és városi használatnál elkokszosodik idővel.


Az 1,3-as 8 szelepesben nincs kipufogógáz visszavezetés és EGR.  ;)

A pillangószelep környékére a kartergáz megy vissza. De attól főleg olajkoszosnak kellene lennie.

A p0421-el kapcsolatban én ellenőrizném a lambdaszondák jelét az ELM327-el. Múltkor írtad, hogy megrendelted.  :)
« Last Edit: 2013 July 29, 12:58:55 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #5 on: 2013 July 29, 12:58:47 pm »
a kartergáz az nem a pillangószelep környékére megy vissza.és ahogy nézegettem olyan mintha lenne bent kipufogógáz visszavezetés,Márk Nagy Györgyel meg Bereczky Ádámmal majálison éppen azt nézegettük hogy szerintünk van bent. a kartergázt meg a levegőszűrő elé vezeti vissza egy kis kék szivacs szűri meg ugy megy rá a légszűrőre attól tuti nem lehet.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #6 on: 2013 July 29, 13:55:36 pm »


Igazad van, hogy kijön egy vastag cső a szelepfedélből és az arra a kis szivacsra megy rá. Onnan meg a légszűrőre.
Van még egy karterlevegőztetés, ami az ábrán látszik. Ez a szívócsövekre megy rá, de ez is elég messze van a pillangószeleptől. Szóval, tényleg nem sok esély van, hogy a kartergázból jöjjön az olaj.  ???

De valami más lehetett, ami EGR-nek látszott. Nekem 2002-es 1.3-asom van, meg elég jó leírásaim a motorról és nincs rajta EGR.  :)
Mk6 1.3 benzin

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #7 on: 2013 July 29, 16:43:58 pm »
nekem meg 2004 es 1.3 mondom mi csak nézegettük hogy van e és úgy tűnt hogy van,de akkor szerencsére nincsen.szűretlenül viszont biztos hogy nem engedi be a kartergőzt a szívócsőbe az 100%
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline ebédfuti

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +2/-0
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #8 on: 2013 July 29, 20:29:06 pm »
Hi!

Ultrahangos tisztitast hol csinaltattad? Nekem is kellene mert ugyanez a jelenseg.
Thgy a segitseget!


Miskolcon, egy szerelő ismerősömnél. Ha errefelé jársz, szívesen megadom az elérhetőségét, ha meg nem akkor úgy is mindegy.

Offline ebédfuti

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +2/-0
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #9 on: 2013 July 29, 20:31:05 pm »
Az 1,3-as 8 szelepesben nincs kipufogógáz visszavezetés és EGR.  ;)

A pillangószelep környékére a kartergáz megy vissza. De attól főleg olajkoszosnak kellene lennie.

A p0421-el kapcsolatban én ellenőrizném a lambdaszondák jelét az ELM327-el. Múltkor írtad, hogy megrendelted.  :)

Lambdaszonda értékei jók voltak, mégis előjött a hiba időnként. Tisztítás óta még nem, de ez éppen nem jelent semmit, lehet hogy még 500 km múlva jön elő csak...

Nortonmanx

  • Guest
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #10 on: 2015 March 25, 22:15:03 pm »
Sziasztok!

Ma kíváncsiságból levettem a légszűrőházból érkező flexibilis csövet, ami a fojtószelepre csatlakozik. Meglepően tapasztaltam, hogy iszonyatosan kormos az egész pillangószelep és a környezete is. Levettem a fojtószelep házat és szépen megtakarítottam. Viszont motoszkál bennem, hogy ha ez ennyire kormos volt, vajon milyen lehet a MAP szenzor?! Az alapjárati motort is kitakarítanám szívem szerint, de ahogy néztem az elosztócsövektől nem lehet hozzáférni a csavarokhoz.

Van esetleg javaslatotok, hogy hogyan lehet leszedni a szívórészt?

Az autó egyébként 2005-ös, 1.3-as, láncos, A9JB motorkódú.
« Last Edit: 2015 March 26, 09:01:17 am by Nortonmanx »

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #11 on: 2015 March 26, 20:40:37 pm »
Sziasztok!

Ma kíváncsiságból levettem a légszűrőházból érkező flexibilis csövet, ami a fojtószelepre csatlakozik. Meglepően tapasztaltam, hogy iszonyatosan kormos az egész pillangószelep és a környezete is. Levettem a fojtószelep házat és szépen megtakarítottam. Viszont motoszkál bennem, hogy ha ez ennyire kormos volt, vajon milyen lehet a MAP szenzor?! Az alapjárati motort is kitakarítanám szívem szerint, de ahogy néztem az elosztócsövektől nem lehet hozzáférni a csavarokhoz.

Van esetleg javaslatotok, hogy hogyan lehet leszedni a szívórészt?

Az autó egyébként 2005-ös, 1.3-as, láncos, A9JB motorkódú.

Szia Nortonmanx!

Szerintem ha nincs baja az autónak ne szedd szét.
A műhelyben láttam a szerelőnél valami pillangószelep tisztító spray-t, amit befúj a nyíláson, és felold mindent, az gondolom éri a szenzorokat is. Bár hallottam olyat is aki nem engedné akármivel, mert valami bevonat van a pillangó belső felületén, gondolom ez azt nem kezdi ki.
A másik hogy leveszed, 7 csavar , meg előtte lehúzod a vákuumcsöveket. Azt még érdemes féktisztítóval átnyomatni. Abban van olajsár rendesen. Esetleg repedés jeleit is észlelheted.
Kép  segítségkép, ez a legjobb amit találtam:

http://olx.hu/hirdetes/ford-fiesta-1-3-duratec-szivosor-injektor-ID1VZmj.html

A perselyezett helyeken vannak a csavarok amiket ki kell tekerned. Jól látható.
Az alapjáratit rendesen elrakták.

Sok szerencsét!
üdv. M.Á.
« Last Edit: 2015 March 26, 20:48:11 pm by Ödön1115 »
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."

Nortonmanx

  • Guest
Re:Alapjárati motor és pillangószelep elkormolódása
« Reply #12 on: 2015 March 27, 09:25:41 am »
Szia Nortonmanx!

Szerintem ha nincs baja az autónak ne szedd szét.
A műhelyben láttam a szerelőnél valami pillangószelep tisztító spray-t, amit befúj a nyíláson, és felold mindent, az gondolom éri a szenzorokat is. Bár hallottam olyat is aki nem engedné akármivel, mert valami bevonat van a pillangó belső felületén, gondolom ez azt nem kezdi ki.
A másik hogy leveszed, 7 csavar , meg előtte lehúzod a vákuumcsöveket. Azt még érdemes féktisztítóval átnyomatni. Abban van olajsár rendesen. Esetleg repedés jeleit is észlelheted.
Kép  segítségkép, ez a legjobb amit találtam:

http://olx.hu/hirdetes/ford-fiesta-1-3-duratec-szivosor-injektor-ID1VZmj.html

A perselyezett helyeken vannak a csavarok amiket ki kell tekerned. Jól látható.
Az alapjáratit rendesen elrakták.

Sok szerencsét!
üdv. M.Á.

Szia!

Nagyon szépen köszönöm a segítséged! A fojtószelepet megtakarítottam, de nincs, vagy nem volt azon semmiféle bevonat vagy védőréteg. Én még soha nem találkoztam olyan géppel, aminek bevonat lett volna a pillangószelepjén, pedig igen sokat javítottam már. Ettől függetlenül persze nem állítom azt, hogy nem létezik ilyen, mindenesetre ezen a Fiestán nincs  :)

Egyedül azt a vákuumcsövet nem tudtam levenni, ami a küldött linken lévő kép piros nyílásába csatlakozik. Próbáltam a foglalatot tekerni, a csövet húzni-nyomni, de sajna semmi. Majd még agyalgatok rajta, hogy mit lehetne tenni.

Még1x köszönöm a segítséged!