Author Topic: Alapjárat ingadozás  (Read 90435 times)

AniBaba

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #75 on: 2011 February 15, 15:57:09 pm »
Négyeres? Tipusazonos, mert a dugója, és erek száma-bekötése kopp ugyanaz volt, csak a réginél szakadt volt az egyik drót. Elég sokáig lenn volt, fél-1 órát.
Előtte is csinálta egyébként. Gázt adsz, nagyon minimálisan gondolkozik, aztán "meglódul" - már amennyire engedi lódulni a 60 gebe :)
Én turbólyuknak hívom :DDD

RyAn

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #76 on: 2011 February 15, 17:09:19 pm »
nekem Bosal szondával csinál ilyet...  :-\

Offline Bambino83

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 101
  • Segített?: +1/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #77 on: 2011 February 16, 00:19:31 am »
Rövidtávot, 5 km alatt pl. az én esetemben. Otthonról indulva 5 km-en végig tudok kapcsolni 1-5-ig, különböző fordulattartományokban, 0-70 sebesség között. (Parkoló, kis utca, lámpák, Árpád-híd, Váci út). Mire átérek a hídon, már beáll az alapjárat. Addig pedig játszik, 1500-2000 körül.
Egyszer Suzukis gyorsulgatni akart velem, azt hitte direkt bőgetem a gépet :DDD

Engem meg már 2 napja hülyének néznek a lámpánál hogy bőgetem a motort 2000-3000 között! Azt hiszik nem tudok vezetni és még mindig nem állt be rendesen! És napi 5-8 km biztos van az autóba csak az 5. fokozatot nem szeretem használni városban 60 alatt és pedig városban csak szabályosan 50-el megyek  ;D De pl vasárnap megjártam Csákvár-Dunaújváros szakaszt 73 km háztól házig és még mindig bőg a motor mint állat! pedig ott használtam minden fokozatot! így már tényleg nem vágom, hogy akkor az enyém miért makacskodik?!

De azért köszi
Bambino83 (Zoli) :D:D:D:D

Offline Bambino83

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 101
  • Segített?: +1/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #78 on: 2011 March 24, 21:05:25 pm »
Sziasztok!

Megoldódott a problémám, csak most az ellenkező baj van vele hogy annyira leesik az alapjáratom váltás közben hogy leáll a kocsim! és menet közben rángat még 80-90-100-nál is! Ha meleg ha hideg az autó!


Asszem mostmár alágyújtok mert kezd elegem lenni belőle!  :'(
Bambino83 (Zoli) :D:D:D:D

cybersly

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #79 on: 2011 July 22, 08:41:19 am »
Sziaztok

Van egy 90-es MK3-asom 1.4-es Karbis, Benzines és az elmúlt időszakban azt csinálja hogy amikor elindítom egy 5 másod percig tartja az alapjáratot aztán elkezd akadozni a motor működése és ha nem adok nagy gázt akkor meghal. Ha csak kis gázt adok akkor is meghal. Felkell pörgetnem 2000-2500 ra utánna szépen be áll az alapjárat.

Segítsetek mitől lehet ez?

Üdv
Mindenkinek
« Last Edit: 2011 July 22, 11:15:47 am by Gyula Barna »

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #80 on: 2011 July 28, 08:51:08 am »
Nekem már sikerült találkoznom ilyennel, mikor elfelejtettem a szivatót visszatolni (tehát az enyém még manuális)
gondolom tied már automata  :) én azt nézetném meg  ;)

Ezekben nincs automata szívató, itt már a computer csinál mindent!
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #81 on: 2011 July 28, 09:20:30 am »
Mivel leszedted a sarut, ezért az akksit is "kivetted".

Ilyenkor szokott ilyet csinálni. Elvileg újraprogramozza magát az ecu.
Mész vele, aztán elmúlik.

Van egy jó módszer az újratanításra:
- akksisaru le minimum negyed óraára(ekkor törlődik a hibatár),
- majd vissza, és beindítani az autót, engedni, hogy alapjáraton ketyegjen 3 percet,
- aztán emeltebb, kb 1250-es fordulaton 2 perc (nyilván érzésre fordulatszámmérő hiányában)
- és ezek után jöhet a 8km változatos menet, figyelve arra, hogy tötymörgés ne legyen, és minden fokozatban ki lehessen húzatni.

A 8km megtétele után záródik a tanítási szakasz...
Ha továbbra is fennáll vmi probléma, ami inkább elektromos, mint mechanikus, akkor a tanítási szakasz végén visszakerül a hibakód a hibatárba, és ismét előjön a probléma. Ha a probléma a tanítási szakaszban is fennáll, akkor ott inkább vmi mechanikusabb probléma lehet, gondolok itt gyújtás, üa rendszer, dugulás...
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Gerner

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #82 on: 2012 February 04, 11:08:03 am »
Szevasztok Cartársak !

Kérdéssel fordulnék hozzátok , mivel van a családban egy megbecsült  99-es évjáratú 1,25 -ös (Z-Tec S) benzines Fiesta , kéziváltóval ( ez ha jól értelmezem , akkor MK5 -ös ).

diganosis:

Egy ideje olyan hibajelnséget produkál , hogy miután már réges-rég bemelegedett a motor, akkor  kb 3000/min körüli fordulaton pörög a motor , amíg az autó mozgásban van. Üresben (N) , vagy kinyomott kuplunggal , az teljesen mindegy.  Amikor megállunk vele, akkor szépen visszaejti a fordulatot oda , ahol melegen normális ( 840 - 930 /min ) .

Kicsit érdeklődtem már , és olyan információt kaptam , hogy van valahol a "váltóban" ( kívülről támadható helyen) valami jeladó , amely ha elájul , akkor ezt a hibát produkálja a gépezet.

Kérdésem az volna, hogy rendelkezik-e valaki itt tapasztalattal , ugyan ilyen hibát illetően ? - Valaki már írt hasonlót és a VSS jeladót említette ......
   Amennyiben igen, milyen (főleg milyen gyári cikkszámu ) alkatrész cseréjével abszolválta az esetet ????   A cserélendő alkatrészről , tudna-e valaki robbantott ábrát beszúrni , és/vagy  online Ford alkatrészprogramhoz  pontos link -et beszúrni ????  - Bevallom , én nem találtam szabadon hozzáférhető online alk.programot ( csak letölthető változatot , de azt jegelném ha lehet ... ).

Minden segítő infót öremmel fogadnék , de azt szeretném kérni , hogy inkább azok írjanak , akik maguk is átestek a fent olvasható hibán !

 
Segítségeteket előre is köszönöm !



Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #83 on: 2012 February 04, 11:15:07 am »
A szenzor neve stimmel, ő a VSS (Vehicle Speed Sensor). Első nekifutásra valamelyik alkatrészes topikban ajánlom megkérdezni, mennyibe kerül (Adás kategóriában megtalálod őket).
D.V.Zs.

Offline András

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #84 on: 2013 May 05, 18:34:44 pm »
Üdv.
Tavaly nyáron vettük a verdát, klímát használtuk, minden rendben volt.
A napokban bekapcsoltam a klímát és arra lettem figyelmes, h váltáskor lefulladt az autó.
Ma kicsit próbálgattam alapjáraton és az a jelenség, h klíma nélkül hibátlan az alapjárat de ha bekapcsolom akkor majdnem lefullad majd emel a fordulaton furcsa csörgő hangal társulva, a klíma ki be kapcsolgat majd pár ilyen ingadozás után a klíma bekapcsolva marad de az ingadozás marad. Ha kikapcsolom a klímát minden ok.
Próbáltam féktisztítóval befujkálni az alapjárati motort de nem változott a helyzet.
Majd ekkor eszembe jutott, h a télen embléma csere és átvizsgálásra voltam a verdával márkaszervízben és akkor észrevették, h a kartergáz visszavezető T alakú cső szét van málva. Kérdezték is tőlem, h nem volt magas az alapjárat amire én nem-el válaszoltam. A csövet kicserélték, semmi változást nem vettem észre.
Most, h próbálkoztam fogtam és lehúztam ezt a csövet, az alapjárat megugrott egy kicsit majd beállt. Ha lehúzott csővel bekapcsolom a klímát minden ok, picit leesik a fordulat bekapcsoláskor majd beáll és tartja, nincs ingadozás. Ha ilyenkor rádugom a csövet lefullad a motor.
Linkelve egy video klíma nélkül majd klíma bekapcs. Kartercső a helyén.
http://youtu.be/jEm1iMdUXXs
Valakinek ötlete mit kellene még megnéznem?
köszi
1999. 1.25 Mk5 Ghia
Ford szín fantázianeve: Paprikapiros :-)

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #85 on: 2013 May 06, 12:53:48 pm »
Klíma nyomásszabályzó... ;)
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline András

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #86 on: 2013 May 06, 12:59:58 pm »
Klíma nyomásszabályzó... ;)

de annak mi köze van a kartergáz visszavezető csőhöz?
ha lehúzom a csövet hibátlan az alapjárat klímával
1999. 1.25 Mk5 Ghia
Ford szín fantázianeve: Paprikapiros :-)

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #87 on: 2013 May 06, 13:28:03 pm »
Semmi köze!
Azzal generálsz még egy hibát, ami jelen esetben megoldásnak láccik, de ez csak tévhit... Vmiért pont úgy reagál rá a komputer, ahogy kell.

Pl a kartergázcső lehúzásával levegőt kap a rendszer, ezt az ECU vhogy érzékeli, és adja a + benzint is... Pont ezt kéne a nyomásszabályzónak is tenni, azaz jelet küldeni az ECU felé, hogy megnőtt a terhelés, kéne emelni a teljesítményen, adjon benzint. De ezt nem teszi...
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline András

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #88 on: 2013 May 06, 14:03:12 pm »
Semmi köze!
Azzal generálsz még egy hibát, ami jelen esetben megoldásnak láccik, de ez csak tévhit... Vmiért pont úgy reagál rá a komputer, ahogy kell.

Pl a kartergázcső lehúzásával levegőt kap a rendszer, ezt az ECU vhogy érzékeli, és adja a + benzint is... Pont ezt kéne a nyomásszabályzónak is tenni, azaz jelet küldeni az ECU felé, hogy megnőtt a terhelés, kéne emelni a teljesítményen, adjon benzint. De ezt nem teszi...

szerintetek ez a szabályozó otthon is cserélhető? nem kell a klímagázt leszívni a rendszerből?
1999. 1.25 Mk5 Ghia
Ford szín fantázianeve: Paprikapiros :-)

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #89 on: 2013 May 06, 14:08:57 pm »
Elvileg nem, mert az szelepes, azaz zár, ha kitekered...
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót