Author Topic: Alapjárat ingadozás  (Read 83144 times)

norbert8210

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #30 on: 2008 January 29, 20:04:56 pm »
szia nekem xr2i-nél ha ingadozott az alpjárat a levegőszűrő melett van egy kis henger amire egy csatlakozó ment ezt levettem megtisztogattam de hogy maga a motort tisztitani?üresjárati szabályzó szelep ez a neve azt hiszem de bizonytalan vagyok,RyAn-nek van egy jó kis könyve hátha tud neked biztosabb infót

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #31 on: 2008 January 30, 07:30:36 am »
Le tudná v.ki röviden írni, hogyan tudom kipuconi az alapjárati motort? (azt sem tudom, hol van... :( )
Köszi.
magát a motort nem tudod, és nem is szabad kipucolni, le kell szedned a motort, és az alapjárati szelepet kell leszedni róla és megtisztítani. mondjuk beáztatod egy estére gázolajba stb.

Offline TOMTOM

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +2/-1
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #32 on: 2008 January 30, 07:38:34 am »
Egy kollégámnak Mondeoja volt, az ő alapjárati "motorja" úgy nézett ki, mint egy mágnesszelep 0 - 12 V szabályzással (nagyobb fesz.= nagyobb nyitás). Ha megszorult, nem volt alapjárat szabályzás. Autószerelő szerint 2 db 6-os csavar kivesz, féktisztító spray + sűrített levegő, kosz ki, megint jó egy hónapig vagy újat vesz ( kb. 32000 Ft), és újra koszolódik!

Ryan

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #33 on: 2008 January 30, 08:10:05 am »
szia nekem xr2i-nél ha ingadozott az alpjárat a leveg?sz?r? melett van egy kis henger amire egy csatlakozó ment ezt levettem megtisztogattam de hogy maga a motort tisztitani?üresjárati szabályzó szelep ez a neve azt hiszem de bizonytalan vagyok,RyAn-nek van egy jó kis könyve hátha tud neked biztosabb infót

Sajnos a "Nagykönyv"ben nem tesz emlitést ilyen dolgokról de egyik este jobban átolvasom hátha csak átsiklottam fölötte  :-\

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #34 on: 2008 January 30, 08:10:28 am »
Zetec 1.25 nél így néz ki a dolog!  :)
Nálam a csatlakozók megfújkálása WD-40-nel az is sokat segített.... amúgy az kenő, tisztító.... feladatra is jó! ;)
Néztem a nagykönyvet én én sem találtam semmit!
Alapjáratról ennyit:
"A gyújtógyertya működése határozza meg az indítási készséget, az alapjárat stabilitását, a gyorsítást és a legnagyobb sebességet."
meg hogy ha rángat alapjáratban a verda akkor lehet váltó... hiba
Biztos úgy voltak vele, hogy egy ilyen nem igazán javítható alkatrészt nem írnak bele... mert úgyis szerelő, vagy szervízes foglalkozik vele!

[a csatolmány törölve]
« Last Edit: 2008 January 30, 08:13:49 am by doso22 »
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline TOMTOM

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +2/-1
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #35 on: 2008 January 30, 08:20:56 am »
Zetec 1.25 nél így néz ki a dolog!  :)
Nálam a csatlakozók megfújkálása WD-40-nel az is sokat segített.... amúgy az kenő, tisztító.... feladatra is jó! ;)
Néztem a nagykönyvet én én sem találtam semmit!
Alapjáratról ennyit:
"A gyújtógyertya működése határozza meg az indítási készséget, az alapjárat stabilitását, a gyorsítást és a legnagyobb sebességet."
meg hogy ha rángat alapjáratban a verda akkor lehet váltó... hiba
Biztos úgy voltak vele, hogy egy ilyen nem igazán javítható alkatrészt nem írnak bele... mert úgyis szerelő, vagy szervízes foglalkozik vele!


Az alapjárathoz mi köze a váltónak?

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #36 on: 2008 January 30, 09:24:48 am »
Az alapjárathoz nincs köze... a rángatáshoz van köze :) Ha rángat a verda!
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline TOMTOM

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +2/-1
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #37 on: 2008 January 30, 09:39:57 am »
Szerintem, ha a motor pörög üresben ( gázpedálra lépve felbőg - elhalkul, egyenletes ) , akkor ok. Maradt a kupplung ( csúszik, recseg, darabos, stb. ) vagy a váltó, ami ugye direkt hajtást ad tovább, tehát kizárva.
GONDOLKODJUNK, HOGY SEGÍTHESSÜNK!

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #38 on: 2008 January 30, 10:24:09 am »
Értem értem!  :notworthy:
Én csak azt írtam ki ami a könyvben volt! :)
A hibák és megoldások résznél
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

jocc

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #39 on: 2008 January 30, 20:21:27 pm »
Hát, még nem volt időm rendesen ránézni a dologra, de ezt a mágnesszelep-dolgot majd lecsekkolom... tán holnap.
De a tünetek egyre rosszabbak: Alig indul a gép (csak gázadásra). Alapjárat szinte alig van, ha megyek vele, feltűnően halk a motor, kereszteződésnél, pirosnál leáll.
Megnéztem a gyertyákat, csupa korom mindegyik (pedig 2 napja még tökéletes volt minden, a gyertyák kb. fél évesek).
Aztán valamit elb**tam: ahogy lehúztam a pipát az egyik gyertyáról, a gyertyán maradt a pipa belseje, az a kis fém bisz-b*sz, ami beszorítja a vezetéket. Ezt elvileg vissza lehet operálni, nem? Na mindegy. Majd holnap tisztogatok, ma már nem...

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #40 on: 2008 January 30, 22:53:27 pm »
Aztán valamit elb**tam: ahogy lehúztam a pipát az egyik gyertyáról, a gyertyán maradt a pipa belseje, az a kis fém bisz-b*sz, ami beszorítja a vezetéket. Ezt elvileg vissza lehet operálni, nem? Na mindegy. Majd holnap tisztogatok, ma már nem...
Lehet, hogy ez a hiba gyökere. Szerintem ne barkácsolj!! Vegyél új kábeleket. Elég sanszos, hogy ez megoldja az eredeti problémádat is.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

szucsi1994

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #41 on: 2008 March 26, 20:26:16 pm »
Hát, még nem volt időm rendesen ránézni a dologra, de ezt a mágnesszelep-dolgot majd lecsekkolom... tán holnap.
De a tünetek egyre rosszabbak: Alig indul a gép (csak gázadásra). Alapjárat szinte alig van, ha megyek vele, feltűnően halk a motor, kereszteződésnél, pirosnál leáll.
Megnéztem a gyertyákat, csupa korom mindegyik (pedig 2 napja még tökéletes volt minden, a gyertyák kb. fél évesek).
Aztán valamit elb**tam: ahogy lehúztam a pipát az egyik gyertyáról, a gyertyán maradt a pipa belseje, az a kis fém bisz-b*sz, ami beszorítja a vezetéket. Ezt elvileg vissza lehet operálni, nem? Na mindegy. Majd holnap tisztogatok, ma már nem...

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és mondhatni a Fiesta tulajdonosok között is. Tavaly nyáron sikerült hozzájutni egy 1994-es, MK3-as, 1.1-es motorral szerelt autóhoz. Nem volt vele gond, egészen tavaly őszig, télig, mikor előjött a fent említett probléma nálam is. Azaz lefulladt az autó piroslámpánál való megállás során, kanyarodáskor, stb... Mivel pesten járok vele főleg, ez az itteni forgalomban elég nagy problémát jelent.  :(
A problémát azzal sikerült megoldani, hogy az alapjárati motort kicseréltük. Nem újra, csak bontott alaktrész volt.
Nagyon örültem, mert a lefulladásos probléma megszünt, így tünetmentes volt az kicsikocsi. :)
Viszont a múlt héten, miután csütörtökön leparkoltam, péntek reggel nem indult az autó. Mint később kiderült, az ok az volt, hogy a gyertyák teljesen kormosak voltak. A tisztításuk után újra indult a gépsárkány.
A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a kormolódás oka? Nem tökéletes égés? Ez miért lehet?
Ja, igen! Kb. egy éve lettek cserélve a gyertyák, azóta kb 10 ezer km utat tettünk meg.
jocc! az lenne a kérdésem, hogy sikerült-e kideríteni, hogy mi okozza a kormosodást?
Esetleg másnak van-e ötlete?

A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!


sztrakk9

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #42 on: 2008 March 29, 13:45:27 pm »
Szeva.

nekem is volt ilyen problémám, egy 91-es 1.1-es fiestával.2x is.
először akkor állt le amikor fékeztem, álló helyzetben is,ez a fékrásegítő töknek volt a hibája, a második esetben pedig a kartel gáz fojtogatta a motort és azért járt így.
szelepfedél ,kartelcső levezetés és már jó is volt.

CsabiXR2

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #43 on: 2008 May 18, 12:39:53 pm »
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált  ;D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #44 on: 2008 May 18, 12:42:56 pm »
Sziasztok! Egy olyan kérdésem volna, hogy egy mk3 xr2i 1,6-os fiestának mi a normális alapjárati fordulatszáma? most nekem 1500-1900 között szokott ingadozni. ...a kipufogó nagyon rossz az is befolyásolhatja, de ez amúgy nem magas? ...hát simán tudok 3-asba kapcsolva 40 km/h-val menni, úgy, hogy nem is nyomom a gázpedált  ;D
egy kérdést elég csak egy helyen feltenned. megtaláljuk, a másik topicban válaszoltam.
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,221.msg12893/topicseen,1/#new