Author Topic: OHV varrógéphang megszüntetése  (Read 40476 times)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
OHV varrógéphang megszüntetése
« on: 2006 September 10, 10:54:26 am »
A régi fórumon volt szó ennek az idegesítő jelenségnek a megszüntetéséről...
Mivel a régi fórumot nem lehetett megmenteni így bemásolom ennek a régi topiknak a lényeges tartalmát ide.
Quote from: Geree
Hétvégén általános karbantartási láz jött rám, és mivel a kis OHV-n a varrógéphang idegesített a legjobban, így annak néztem utána.

Himbasort lekaptam és láss csodát! Szépen be voltak verődve, ki voltak kopva a himbák szeleppel érintkező felületei. Bár nem mértem meg, de nagyjából 0.05-0.1mm lépcsős kopás volt rajta ott ahol a szeleppel érintkezett. Emiatt ha be is állítottam a hézagot az előírtra, ez a kopás hozzáadódot és nem lehett jól beállítani.

Nekiugrottam, szépen kicsiszoltam belőle a kopást, visszatettem a himbasort, beállítottam a hézagot úgy, ahogy máskor is szoktam névleges értékre és olyan csendes lett a motor, hogy alapjáraton alig lehet észrevenni, hogy jár és menet közben is teljesen varrógépmentes. 

Egy fél délutánt megért az idegesítő hang eltüntetéséért!
« Last Edit: 2006 September 10, 11:08:16 am by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #1 on: 2006 September 10, 11:00:44 am »
Quote from: Geree
No, még egy kis segítség a csattogásmentesítéshez.
A himbasor levételéhez csak négy csavart kell meglazítani
és így egyben lejön az egész!




Ezen a képen pedig csodásan látszik a himba beverődése,
kikopása. Ezt egy kis türelemmel síkba kell csiszolni és
nagyságrendekkel csendesebb lesz. Kézi csiszolás helyett
meg lehet próbálni köszörülni vagy géppel csiszolni is, de
így nagyon nehéz hozzáférni, valamint nem igazán látszik,
hogy mennyit vett le az ember. Lényeges az egészben, hogy
a himba felülete egyik irányban íves, a másik irányban pedig
egyenes. Ezt meg kell tartani!

Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Pasi@24

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #2 on: 2006 September 12, 10:34:59 am »
Szevasz Csaba !
Nagyon király dolognak tartom ezt a fényképes illusztrációt amit feltettél.Bár őszintén szólva én nem vagyok egy nagy szakember ennyire nem merem szétszedni az enyémet.
Viszont elolvasva a leveled felmerült bennem kettő db kérdés:
-ez a "varrógéphang" elnevezéssel csak a szelephangra gondoltál?
Mert nekem a múlt héten lőtték be a szelepeket és az meg is szünt..viszont minden egyes gázadás(esetenként huzatásnál) ::) állandó röfögő hangot hallok az utastérben.Ha tartom a sebességet akkor viszont teljes a csend.
Mondjuk a röfögés fele a sportpufó miatt lehet de mi van a másik részével?
Létezik hogy azért hangos a motor mert vezérműLÁNCOS???
Ha azt kicserélném akkor lehetne szerinted még csendesebb?
Előre is köszi...és bocs a tudatlan kérdéseimért. ???

Ákos

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #3 on: 2006 September 12, 11:05:06 am »
Azért a varrógéphang nem szünik meg teljessen, de lényegesen csendesebb lesz. Szerintem ezzel a hangal nem kell foglalkozni. Én is mikor megvettem össze vissza variáltam, meg szereltem, hogy frankó legyen de aztán kérdezősködtem meg érdeklődtem és rájöttem, hogy ez a motor így egyedi ezzel a varrógéphangal!
En csak azt oldottam meg, hogy a himbakopás minnél kisebb mértékü legyen, megfelelő legyen minden himba olajzása!
Apropó: kinem mennyit eszik a motorja olajból?

Üdv: Ákos

Pasi@24

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #4 on: 2006 September 12, 11:24:14 am »
Én nem tudom más mennyire figyel oda az olajra de én nagyon nem az tuti.Kb 4-5 havonta szoktam megnézni és ha látom hiányzik pótolom.De ehez az olajos témához én csak ennyit tudok hozzátenni mert nekem nincs gondom vele.(Leszámítva hogy ha megkergetem egy kicsit akkor kinyomja a felesleget:)
Ja és egy kérdés: Képet itt a kocsimról lehet feltenni szerinted?
Csak lehet ha te is feltetted a himba képeket.
+ egy kérdés: Mennyit ér szerinted most egy jól karbantartott 1.3-as fiesta? (92-es)

Ákos

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #5 on: 2006 September 12, 12:12:30 pm »
Szeva,

Aha neked 1.3 motor van a Fifidben! Nekem csak 1.1 es, ugyhogy akkor feléd nem áll az olajkérdés.:)

http://www.hasznaltauto.hu/    itt nézzed meg mennyiért árulják a gépeket

Én 6 hónapja vettem 1.1-es 96 MK3 utolsó kiadások között van, vezető-utasoldali légzsák, állítható lámpák (amiből a bal cserére szorúl még mindig) 3 ajtós, ennyi------->530000 FT átírás és az átírás napjától számított friss zöldkártya
Rozsda egy kicsi volt rajta, de meg lett csinálva, hogy ne rohadjon tovább.

Pasi@24

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #6 on: 2006 September 12, 13:18:39 pm »
Én az enyémet 550-ért vettem Idézőjelben hibátlanul és nekem is van elektromos fényszóróállítás.Legalábbis a motorja megvan...de onnan már nem megy tobább semmilyen vezeték:) Ezt is csak ugy vettem észre,hogy mindig zúgott valami még leállítás után is.
Azt a kis képet a kocsidról a neved mellé hogy tetted a profilodba??????

goford

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #7 on: 2006 September 29, 21:35:47 pm »
Sziasztok!

A kopogás motortérből igen idegesítő, de ez a fiesta motortipus amit még a 2002-es Ford Ka-ba is rakott a ford, abban is kopog, csattog. Most vettem egy '91-es fiestát a hétvégén szelephézagot állítottam, csendesebb lett egy kicsit.
Ha valakinek megnött az olajfogyasztása, akkor első lépésként a szelepszár szimeringet ajánlom. De óvatosan cseréljétek, mert ha a azeleptányért és rugot levettétek, akkor a szelepet jelöljétek meg egy vonallal, hogy ugyanott maradjon, ne forduljon el, mert akkor fog csak igazán varrógép hangja lenni a mocinak.

Üdv mindenkinek: goford

dage984

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #8 on: 2006 October 10, 15:41:10 pm »
valaki tudná egy kicsit közelebbről definiálni a varrógéphangot?
az én kis 1.1-esem (azon kívül, hogy többnyire olyan mintha dízel zúgolódna a motorháztető alatt ;D) néha... illetve elég gyakran produkál egy furcsa, alig hallható kattogást gázadáskor.... valami ilyesmiről lenne szó? Mert ez minden esetre elég idegesítő és nemtudom, hogy aggódjak-e miatta vagy sem.

Meg mondjuk arról sincs fogalmam, hogy az 1990-ből származó 1.1i OHV-e egyáltalán :)

köszi
gergo

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #9 on: 2006 October 10, 21:36:57 pm »
többnyire olyan mintha dízel zúgolódna a motorháztető alatt ;D
Erre értendő a varrógéphang
Meg mondjuk arról sincs fogalmam, hogy az 1990-ből származó 1.1i OHV-e egyáltalán :)
Igen az.
OHV = Alul vezérelt, felül szelepelt motor (legalábbis tudomásom szerint)
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

dage984

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #10 on: 2006 October 26, 18:39:16 pm »
Aha, szóval akkor ebbe beletörődök... max beszerzek valhonnan hangszigetelést a motorháztetőre:)
Meg a korábban már említett szelpszár szimering csere is aktuális lesz nemsokára asszem :)

Viszont a másik kopogó hang még mindig aggaszt egy kicsit, csak az a baj, hogy ténylegesen leírni sem tudom, hogy mi az.... de mintha a műszerfalból jönne egy műanyagos kopogás és úgy vettem észre hogy csak is gázadáskor... de akkor sem mindig.... szóval abszolút rendszertelen...

azrét köszi az infót:)

goford

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #11 on: 2006 October 26, 18:48:58 pm »
Sziasztok!

A kormány irányából érkező kopogás, nagy valószinűséggel, a kormányoszlop rögzitésénél ered, ahol a kormányrúd burkolata rögzül a vázon. Nem ajánlom házilag a javítását, mert a kormánykerék állása megváltozhat!
És azért néha hallatszik, mert csak a rezonancia kelti "életre".

Üdv.: mindenkinek, goford

dage984

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #12 on: 2006 October 26, 19:34:01 pm »
szóval akkor ezt is meg kellene nézetni.... gondolom nem célszerű sokáig így hagyni, ha tényleg ez a gond

köszi

goford

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #13 on: 2006 October 26, 20:19:59 pm »
A biztonságos vezetést nem befolyásolja.

Nagyvonalakban:

- kormányburkolat lebontása
- elektromos sorkapcsok kikötése
- komplett kormányoszlop rögzítő csavar oldása
- kormánymű kardán szétkötése (itt jelöld be az állást és ugyanoda tedd vissza, hogy ne legyen ferde a kormánykerék)
- az egész kormányoszlop kihúzható
- a belső persely (danomit) elé "o" gyűrű (mefelelő átmérőbe) ráhúzni (ott nincs gyárilag) ezzel egy távtartót alakítasz ki (az "o" gyűrűvel megnő a távolság a két felfüggesztés között, tehát megszorúl a kormányrúd külső burkolata és nem kopod, zörög)
- öszeszerelés értelem szerűen

kérdésre válaszolok

üdv.

dage984

  • Guest
Re: OHV varrógéphang megszüntetése
« Reply #14 on: 2006 October 26, 20:51:57 pm »
huhh... ezt még egy kicsit emésztenem kell:)
mondjuk lehet, hogy valami ilyesmit már csináltak az autón (idén márciusban vettem csak) mert a kormány ferdén áll amikor a kerekek egyenesben vannak... persze az is lehet hogy csak a kormányt szedték le:)

köszi