Egyetértek az előttem szólókkal, kiegészíteném kicsit.
Én pont azért szálltam most ki egy drága, nem túl öreg autóból (használtan vettem, megvolt ~4 évig), mert rá kellett döbbenem arra, amire sokan rájönnek mostanában:
A mostani autógyártás (~1998 óta) már nem az mint régen.
A 6 éves kocsimnak mindene esett szét. Fődarabok, féktárcsák, rosszabb mint egy régi 20 évesé.
A kipufogóm 4 évesen 5 darabra hullott. Sorolhatnám.
Borzalom! Kőkeményen felvette az autóipar a fogyasztói társadalmi modelt. Gyári avultatás van beépítve a gépekbe, márkától függetlenül, ami talán érthető is egy ilyen globalizált világban, de el nem fogadható. Szerintem a szakszervíz erre rá is játszik. Én pl. kaptam Szakszervízben olyan fagyállót, ami szépen megette a hűtőt. Jártam úgy a céges kocsival, hogy kiderült, nem cseréltek még olajszűrőt, légszűrőt sem. Ezek akkor jönnek ki, amikor már lejárt a garancia. Akkor viszont rámegy a gatyád, mert úgy van megcsinálva minden, hogy csak bukni tudsz.
Én sajnálom, hogy a mostani autóknál egy kis kategória 1-1,2 tonna feletti. Hiába az erős motor. A környezetvédelmi kategóriák (Euro4-5) megölik az élményt, le vannak butitva a gépek, belenyulnak a karakterisztikába. Nekem az Xr3i-m 2-ben úgy elpörgette a gumit, hogy öröm volt néha kicsit nyomni neki. Ezt ma már nem lehet. Nem engedi az elektronika. Ez már nem ugyanaz, amit Én akarok.
Ha használtat vesztek, ne vegyetek mostani 3-6 év közöttit. Ott jön ki minden, gatyátok rámegy.