Author Topic: Váltó problémák  (Read 91776 times)

kiskrisz

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #45 on: 2007 December 28, 15:07:43 pm »
Üdv mindenkinek!
 Most a hidegek beköszöntével a reggeli indulást meg nehezíti a besűrűsödött váltóolaj.
Én ezt úgy kerülöm el, (tolatva indulok) hogy le állás előtt hátramenetbe kapcsolom a váltót!
Kinyomott kuplungal indítok, és azonnal mozdulok az autóval, az egyest óvatosan kapcsolva kissé nehezen de megvan, utána már könnyebb a többi fokozat. (remélem segíthettem)

Olvasom a sok szervizes hibamegoldást, háááát mitmondjak, a pénzetek kell nekik!
 A saját autójukat biztosan nem szakszervízben csináltatják. Ugyan azon hibák elhárítása, nem szaksz.-ben
fele annyiba kerül gyári alk. sszel.

 A garancia, az is a pénzről szól, ugyanis: minden műszaki dolog melyet megveszel, 3-4 évig kifogástalanul működik. Nézd meg mit csinálnak az autóval az esedékes szervíz alkalmával.
Ugyan azt te is megteheted vele, tizedannyi költséggel gyári minőségű alkatrésszel/olajjal.
De ott a gondolat:mi van ha utána romlik el a járgány?
Hát ez benne van a pakliban.  Ha nem csak 2-3 évre vásároltad az autót akkor,számold össze mennyit fizetel míg él a garancia,és ha hiba áll elő szívósan bizonygatod hogy ez a hiba garanciális/de nem az -  mondják neked és vért izzadsz mire megoldódik,és rádöbbensz ,hogy van abban valami amit leírtam. Én ezt úgy kerültem ki , hogy 4 éves autót vettem.    (bérből-fizetésből élek)

Boldog Karácsonyt, és sikerekben gazdag, műszakiproblémáktól mentes Újévet Kívánok mindenkinek


Erre csak annyit mondanék, hogy a garancia igen is kell és jó ha beviszed, mert nekem komplett kuplungszettet, vízpumpát cseréltek a kocsimban és eddig 2x fizettem 40e huf szervizköltséget és ha a két garanciális javítást veszem akkor bőven benne lettem volna a 150e hufba, meg az olajcserék igy tuti 180e is lett volna igy egy 100-assal jobb vagyok!
Persze akkor jártam volna jobban ha nem kellett volna kicseréltetni ezeket. Mert azóta vannak apróbb gondok, ja és féltengelycsuklót is cseréltek gariba, mert gondolom mikor a váltót lehúzták adtak neki kalapáccsal. :(

3 év garancia, de csak két garanciális javításra viszem el. Igy ők fizetnek minden javítást 3 évig. Ami jár az jár. Ha már ezt a márkát választottuk.
« Last Edit: 2007 December 28, 17:53:32 pm by viktorwrz »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Váltó problémák
« Reply #46 on: 2007 December 28, 17:56:10 pm »
Erre csak annyit mondanék, hogy a garancia igen is kell és jó ha beviszed, mert nekem komplett kuplungszettet, vízpumpát cseréltek a kocsimban és eddig 2x fizettem 40e huf szervizköltséget és ha a két garanciális javítást veszem akkor b?ven benne lettem volna a 150e hufba, meg az olajcserék igy tuti 180e is lett volna igy egy 100-assal jobb vagyok!
Persze akkor jártam volna jobban ha nem kellett volna kicseréltetni ezeket. Mert azóta vannak apróbb gondok, ja és féltengelycsuklót is cseréltek gariba, mert gondolom mikor a váltót lehúzták adtak neki kalapáccsal. :(

3 év garancia, de csak két garanciális javításra viszem el. Igy ?k fizetnek minden javítást 3 évig. Ami jár az jár. Ha már ezt a márkát választottuk.


És azt már kiszámoltad hánymillóval fizettél többet (ha egyáltalán kifizetted már) az új autódért?
Szerintem jóval többet mint akármilyen szervízköltség vagy alkatrészcsere ára a 3 éves garancia alatt.
« Last Edit: 2007 December 28, 17:58:13 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Váltó problémák
« Reply #47 on: 2007 December 28, 18:26:12 pm »
mindemellett nekem a 63e ftért került 3 éves garancia kb egálbaq van! 50e ft-s kütyüt cseréltek a harmadik évben, plusz csatik, kábelek és munkadíj ja igaz nem a váltó volt a ludas, de ahogy szokta mondani Gui-gon Jin a Váltó is megteszi! :D
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline tarcsy

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 310
  • Segített?: +10/-1
  • prof. dr.
Re: Váltó problémák
« Reply #48 on: 2007 December 28, 18:37:26 pm »
hát szerintem mindenképp jobban járt. ha lenne pénzem énis vennék újat és szervizeltetném. mert eladáskor talán még többet is ér.. meg jobb (az én szememben mindeképp) is mint egy használt saját bütyköléssel.  :)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Váltó problémák
« Reply #49 on: 2007 December 28, 19:38:21 pm »
hát szerintem mindenképp jobban járt. ha lenne pénzem énis vennék újat és szervizeltetném. mert eladáskor talán még többet is ér.. meg jobb (az én szememben mindeképp) is mint egy használt saját bütyköléssel.  :)

sokan gondolkoznak így aztán csodálkoznak h ez így nem jó az úgy nem jó az autón. a saját bütykölést részesítem előnyben, ha szakszerűen történt a bütykölés. Én saját magam ill barátaim segítségével szerelem az autóm, dolgoztam már autószerelőműhelyben és tudom, hogy hogy mennek. Nálunk még egész lightosan, de egy márkaszervizben megy a mókolás, olyan dúrva dolgokat csinálnak az autón amiket épp eszű ember nem csinálna meg. Aki meg ért is hozzá az meg tudja h nem is lenne szabad megcsinálni.

hogy a témához én is hozzászóljak. a Garancia egy új autónál bizony kell, ugyanis én egy jó autót vettem, annak az árát fizettem ki, akkor bizony az eladó, ez esetben a márkakereskedő kötelessége az adott javítást saját költségén elvégezni, amennyiben az bizonyítható, hogy nem a nem megfelelő használat, hanem gyári hiba eredménye. Ez használt autóra is igaz lehet megfelelő szerződés esetén. :)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Váltó problémák
« Reply #50 on: 2007 December 28, 22:55:19 pm »
Nos, ha már itt tartunk gondoltam kifejtem bővebben is a véleményem...

Jómagam inkább a használtautókat részesítem előnyben, ha autóról van szó. Hisz gondoljatok csak bele. Megveszel egy autót - és itt most márkától, tipustól függetlenül - amiért kifizetsz 3-4millió forintot.
Amint kiállsz a szalonból vele, mindjárt buktál félmilliót(!!!) - ez egy bérből és fizetésből élő ember közel félévi keresete.
Ezután a kötelező szervizekre elhurcolod alkalmanként 30-60ezer forintért. Emellett persze fizeted a havi (jóesetben) 30ezer forintos havi törlesztőt....
Így, ha mindig időben szervizelted az autódat és vezetted a szervízkönyvedet akkor 2év múlva az autód már csak max. 2milliót ér...
Hol is tartunk? 2millát kidobtál az ablakon csak úgy!!! Ennyi erővel a kútba is dobhattad volna azt a pénzt nem? Sajnos a bérből és fizetésbőlélő emberek nem tehetik meg maguknak, hogy új autót vegyenek (csak azt hiszik sokan), az csak a gazdagok kiváltsága....Magyarországon
De, ha már valaki mégis az új autó mellett dönt, akkor igenis jár(na) a gari mindenre.
Azt szoktam mondani mindig, hogy egy átlag ember vegyen inkább használtautót és szépen javítgassa fel.
Egy használtautón mindig sokkal kevesebbet lehet "bukni" mint egy újon. Plusz egy régi verdán is ugyanúgy vannak kopó-mozgó alkatrészek amiket időközönként kikell cserélni. Csak általában egy újnál ezeket a cseréket nem veszed észre mert eltitkolják előled olyan címszó alatt, hogy pl. 60ezres nagyszervíz. De ettől még kicserélik pl. vízpumpát, olajszivattyút, tömítéseket stb.

Azt mondod hülyeséget beszélek? Azt mondom próbáld ki! Vegyél egy 3 éves (tehát már pont nem garis) autót, nekem meg ad oda azt a 2-2,5milliót és én garanciát vállalok rá még 2-3évig. Hidd el elég sok maradna a zsebemben....legalább 2 millát tuti, de a legrosszabb esetben is 1,5 millát nyernék az ügyön....
« Last Edit: 2007 December 28, 22:59:58 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Váltó problémák
« Reply #51 on: 2007 December 28, 23:59:21 pm »
Ebben mélységesen egyetértek, leszámítva, hogy valahogy más egy olya utóba ülni melyet "gyerekkora óta Te neveled"

Másrészről ott a fordítotja. A mi kis Bálnánk típusát nézve Opel Kadett "E" kombi. 450e HUFba került már 2 éve. Azóta kb 350e rá is költöttünk MÉG MINDIG NEM 2 MILLIÓ!!! de már színte a kocsi teljes árát ráköltötted és még mindig kell rá, tavasszal el is fogja érni ezt az összeget, mert most hogy végre rendben van a karosszéria a gyengepont. szóval van vele munka és hegeszteni nem tudunk. Motort és belsőteret részben sajáerőből feujítottuk. Az egészben ott a csavar, hogy ezt a verdát már 300eHUF ért sem vinnék el! mondhatni ilyen kocsi nem kell sekinek! enyiért és ez mostmárkától függetlenűl.

És mos megkérdezném. Mi lenne ha minden autótulaj úgy bánna a kocsijával mint "mi" azaz nem használatitárgyként, hanem egy olyan dolog mit taakarítgatsz, karbantartasz, MEGÖRZÖD ÁLLAGÁT!!! Ha mindenki ígytenne akkor egy használt kocsinálk sem lenne az a probléma mit feljebb leítam. Bevallom mégmindig nem 2MILLIÓT költöttél "fölöslegesen" a verdára.

Neadj isten de ezzel a Fityesszel lenne olyan hogy rákényszerülnék az eladására, biztos én sem vennék új autót, csak is régit, de 'jó állapotut' VISZONYLAG. Előbb utóbb rákényszerül (és ez nem baj) hogy sajátmaga 'gyógyítsa' a verdát.

Sorry, ha van benne érthetetlen mondat de nagyon fáradt vagyok, csak úgy kijött.

Ja és az eredeti téma: A váltó is megteszi  :-X
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline dec14

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +1/-0
  • optimista
Re: Váltó problémák
« Reply #52 on: 2007 December 29, 09:50:59 am »
Látom, olvasva a hozzászólásokat, hogy az elevenjére tapintottam a dolgoknak.
Ez örök dilemma, újat vagy használtat. Én, az első autómat is magánkéztől vettem,(corsa/23é.) lényeges, hogy az eladó milyen benyomást kelt rám. Kell az emberismeret is hozzá (a műszaki sem árt) az igaz, de senki sem mai játékos. S én is azt vallom, hogy ha már nem újat veszel, édemes neked felújítanod, tudod mit teszel bele, és ez ad egyműszaki biztonságot, el mersz indulni bárhová. A régi autókon még volt mit "csinálni" ezt imádtam! A mostaniakat már"csak "vezetni kell,viszont azt nagyon lehet.

A hibákra visszatérve, a legnagyobb baj szerintem az, hogy sokan nem ismerik az egyes alkatrészek funkcióját és működési elvüket. Ezért a szervizekben pofátlanul kicserélik azt az alkatrészt, amit egy kontakt sprével meglehetne javítani!(pl:gázpedál)

dec14

Boci

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #53 on: 2007 December 29, 12:12:11 pm »
Én otthon használtautó-értékesítő voltam egy (legnagyobb) Peugeot kereskedésben. Sose vennék új autót. Az a gond magyarországon, h sokan nincsenek tisztában a jogaikkal. Ha egy kereskedőtől veszel használt autót kutyakötelessége szavatosságot vállalni rá.

Jesu

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #54 on: 2007 December 29, 12:55:44 pm »
Egyetértek az előttem szólókkal, kiegészíteném kicsit.

Én pont azért szálltam most ki egy drága, nem túl öreg autóból (használtan vettem, megvolt ~4 évig), mert rá kellett döbbenem arra, amire sokan rájönnek mostanában:

A mostani autógyártás (~1998 óta) már nem az mint régen.
A 6 éves kocsimnak mindene esett szét. Fődarabok, féktárcsák, rosszabb mint egy régi 20 évesé.
A kipufogóm 4 évesen 5 darabra hullott. Sorolhatnám.
Borzalom! Kőkeményen felvette az autóipar a fogyasztói társadalmi modelt. Gyári avultatás van beépítve a gépekbe, márkától függetlenül, ami talán érthető is egy ilyen globalizált világban, de el nem fogadható. Szerintem a szakszervíz erre rá is játszik. Én pl. kaptam Szakszervízben olyan fagyállót, ami szépen megette a hűtőt. Jártam úgy a céges kocsival, hogy kiderült, nem cseréltek még olajszűrőt, légszűrőt sem. Ezek akkor jönnek ki, amikor már lejárt a garancia. Akkor viszont rámegy a gatyád, mert úgy van megcsinálva minden, hogy csak bukni tudsz.

Én sajnálom, hogy a mostani autóknál egy kis kategória 1-1,2 tonna feletti. Hiába az erős motor. A környezetvédelmi kategóriák (Euro4-5) megölik az élményt, le vannak butitva a gépek, belenyulnak a karakterisztikába. Nekem az Xr3i-m 2-ben úgy elpörgette a gumit, hogy öröm volt néha kicsit nyomni neki. Ezt ma már nem lehet. Nem engedi az elektronika. Ez már nem ugyanaz, amit Én akarok.

Ha használtat vesztek, ne vegyetek mostani 3-6 év közöttit. Ott jön ki minden, gatyátok rámegy.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Váltó problémák
« Reply #55 on: 2007 December 29, 14:05:17 pm »
Egyetértek az előttem szólókkal, kiegészíteném kicsit.

Én pont azért szálltam most ki egy drága, nem túl öreg autóból (használtan vettem, megvolt ~4 évig), mert rá kellett döbbenem arra, amire sokan rájönnek mostanában:

A mostani autógyártás (~1998 óta) már nem az mint régen.
A 6 éves kocsimnak mindene esett szét. Fődarabok, féktárcsák, rosszabb mint egy régi 20 évesé.
A kipufogóm 4 évesen 5 darabra hullott. Sorolhatnám.
Borzalom! Kőkeményen felvette az autóipar a fogyasztói társadalmi modelt. Gyári avultatás van beépítve a gépekbe, márkától függetlenül, ami talán érthető is egy ilyen globalizált világban, de el nem fogadható. Szerintem a szakszervíz erre rá is játszik. Én pl. kaptam Szakszervízben olyan fagyállót, ami szépen megette a hűtőt. Jártam úgy a céges kocsival, hogy kiderült, nem cseréltek még olajszűrőt, légszűrőt sem. Ezek akkor jönnek ki, amikor már lejárt a garancia. Akkor viszont rámegy a gatyád, mert úgy van megcsinálva minden, hogy csak bukni tudsz.

Én sajnálom, hogy a mostani autóknál egy kis kategória 1-1,2 tonna feletti. Hiába az erős motor. A környezetvédelmi kategóriák (Euro4-5) megölik az élményt, le vannak butitva a gépek, belenyulnak a karakterisztikába. Nekem az Xr3i-m 2-ben úgy elpörgette a gumit, hogy öröm volt néha kicsit nyomni neki. Ezt ma már nem lehet. Nem engedi az elektronika. Ez már nem ugyanaz, amit Én akarok.

Ha használtat vesztek, ne vegyetek mostani 3-6 év közöttit. Ott jön ki minden, gatyátok rámegy.

szívemből szóltál. Én új autót csak is luxuskategóriát vennék és azt is úgy h 3-5 évente cserélem a még újabbra. persze ehhez sok pénzre lenne szükség, és ugye nem átlagfizetés. addig marad a használt, és a saját javítás. én 8-10 év alatti autót nem vennék ma. Hiába nem olyan jó a törésteszt eredménye, stb. nem karambolozni hanem használni veszem az autót. meg míg egy 10 éves autóhoz az alkatrész X forint, az újabbakhoz 4X. és a régebbibe még otthon is bele tudok nyúlni. nem úgy mint egy újabba... sok elektronika...

Jesu

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #56 on: 2007 December 29, 20:40:31 pm »
Nah ez a törésteszt ami még kicsapja nálam a biztosítékot.
Ettől egyre nehezebbek a kocsik. Hiába a modernebb motor, jobb esetben ugyanannyit, átlagban többet esznek, mint a régiek.

Arról nem beszélve, hogy azzal, hogy az utasfülkét erősítik, azt érik el, hogy máshol kell gyengíteni a karosszériát.
Ha nem így lenne, nem 1,2 tonna lenne egy gép, hanem 1,5-2. De mivel ez kettős haszon, csináják. Miért is?

Nézz meg egy mai autót: a lökhárítók csak díszek, a motor közepéig nincs fém elem szinte csak a burkolat.
Elég vele 15-20-al koccanni, mondom KOCCANÁS, és szó szerint TOTÁLKÁR.
Egy régi kocsinál max behorpad 1 elem, kicsit lepattan a festék, törik egy lámpa. Az új meg szó szerint SZARRÁ törik.
Igaz az utastérben em sérül senki.  ;D

A mai világban pedig összejön egy kis kocc. 5* annyi a kocsi, mint 10-15 éve. És sok a barom az utakon.
Ma nekem kellett az árokból kivezetni egy golf 4-et. mert a csaj még sose látott havat. Nyomta, csurig gázzal, izzott körülötte minden...
Hát ez van. Jah nálunk 30-35cm hó van. :D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Váltó problémák
« Reply #57 on: 2007 December 29, 21:00:08 pm »
Nah ez a törésteszt ami még kicsapja nálam a biztosítékot.
Ettől egyre nehezebbek a kocsik. Hiába a modernebb motor, jobb esetben ugyanannyit, átlagban többet esznek, mint a régiek.

Arról nem beszélve, hogy azzal, hogy az utasfülkét erősítik, azt érik el, hogy máshol kell gyengíteni a karosszériát.
Ha nem így lenne, nem 1,2 tonna lenne egy gép, hanem 1,5-2. De mivel ez kettős haszon, csináják. Miért is?

Nézz meg egy mai autót: a lökhárítók csak díszek, a motor közepéig nincs fém elem szinte csak a burkolat.
Elég vele 15-20-al koccanni, mondom KOCCANÁS, és szó szerint TOTÁLKÁR.
Egy régi kocsinál max behorpad 1 elem, kicsit lepattan a festék, törik egy lámpa. Az új meg szó szerint SZARRÁ törik.
Igaz az utastérben em sérül senki.  ;D

A mai világban pedig összejön egy kis kocc. 5* annyi a kocsi, mint 10-15 éve. És sok a barom az utakon.
Ma nekem kellett az árokból kivezetni egy golf 4-et. mert a csaj még sose látott havat. Nyomta, csurig gázzal, izzott körülötte minden...
Hát ez van. Jah nálunk 30-35cm hó van. :D


úgy biz. 2 és fél éve volt egy karambolom, én egy 87-es LADA-val, a másik fél meg egy 2002-es BMW-vel.
ugye a LADA 1 tonna a BMW másfél. LADA-n egy sárvédő, oldalindex, meg 2-3 apróbb futóműalkatrész volt a kár, a BMW-n komplett futómű, sárvédő sérült, lökhárító leszakadt. stb. a BMW-t trélerrel vitték el, én még 3 hétig jártam a törött autóval. mert járóképes maradt. hozzáteszem sávváltásos baleset, én jöttem 30-al a sávomban kitette mellém a BMW az elejét és úgy ütköztünk. ő nem vett észre és ő menni akart. Szal egy új autó sokkal jobban sérül, persze az utasok nagyobb biztonságban vannak benne.
szintén LADA-s eset: 2 éve szép hó volt itt pesten is. és bizony játszottunk, a tajgarém kihúzott a hóból 1 156-os alfát, egy szutyukit, meg egy hondát, mert elakadtak. :P volt 1-2 vicces eset. meg párszor mentettem autót. Nem mondom én is robbantam már le, de amióta megvan a kocsi, engem még csak 1szer kellett hazavontatni vele, amikor tök sötétbe már se időm, se türelmem nem volt megszerelni az út szélén  kocsit. :D de mikor haver 2000-es seatja robban le ahhoz már túl sokat nem tudunk szólni. az elektronika nem is enged semmit.

Jesu

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #58 on: 2007 December 29, 21:10:38 pm »
Tömegével vannak az ilyen sztorik, elég csak benézni a totálcar népítéletbe.
Ezek a mostani papírautók úgy törnek, mint a tojás. Kis kocc, és elmegy minden.

Nah ezért sem veszek többet 2000 utáni gépet.
Hosszútávon még szeretnék egy Taunust V6-al megmenteni.
Hát össze kell kapom magam. Egyre fogy. :( Nem vigyáznak rá, ellrohadnak a kertvégében.

kiskrisz

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #59 on: 2008 January 01, 22:54:44 pm »
Nem lehet igazságot tenni, mert ki igy ki úgy vélekedik!

Előző autómat 5 évesen vettem és 7 éves volt mikor becseréltem a fiestára. és azért mert közel 400.000hufba került volna mindaz amit meg kellett volna csináltatni rajta h jó legyen. Működött, de én az ilyenre igényes vagyok és akkor legyen a kocsi tökéletes állapotban.
Egy kis rozsdafolt, egy kis festés, egy kis adagoló.............jaaa és mindez baráti áron, mert haverok meg 30%alkatrészkedvezmény mellett.

Igy van egy autóm amit nem fogok max 5-6 éves korában eladni ha eladom, tuodm az egész történetét dudom mikor mit csináltattam ha kellett és nincs zsákbamacska.

Megéri e a buktát anyagilag. kicsit szájhúzva de meg.

Amugy haveromék vettek 4 évesen egy fábiát és 3 év alatt ráköltöttek annyit mint amit én elbuktam a 2 éves fiestán. akkor miért ne???