Author Topic: 1.8 DIESEL TUNING  (Read 30396 times)

AniBaba

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #45 on: 2010 April 06, 13:40:46 pm »
Ismerek én is olyanokat, akik Golf II-be raktak Golf IV 1.4 TDI-t, meg Bora 1.9 TDI-t, 6-os Passat váltóval. Ment is mint az ökör. De hogy papírjuk nem volt róla, az hót zicher. Vagy nagyon sokba volt a papír, annyiból veszel akármilyen gyári PDTD-t. Bár én nem vagyok tőlük elájulva. Megyeget, persze, de amit én láttam, az 150.000 km körül bizony sok pénzt megevett...

Én laikusként még mindig a motorcserét (pl. Escort 1.8 TD) javaslom.
Ez sose lesz versenyló, aki hajtani akar, az vagy korszerű TD-t vegyen, vagy nagyobb löketes benzinest.

Offline xtc3

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +1/-0
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #46 on: 2010 April 06, 20:09:40 pm »
beno92!
Magyarországon élünk! Ami azt jelenti, hogy amit pénzzel nem lehet elintézni, azt még több pénzzel igen!  ;)

Én komolyan gondolkozok azon, hogy hasznaltauto-rol veszek egy osztrák papiros ford mondeot 100-ért, 1.8Tdi - 90le, és a motort-váltót-féket beleteszem az enyémbe, a többit egyben eladom pár 10e Ft-ért. Ha valaki tud vevőt egy motor nélküli komplett kasznira, várom szivesen.
Azon a 90 lovas motoron még egészen biztosan lehet húzni, ne vigyük tulzásba, de véleményem szerint 120loero legalább kijön belőle, egy jó adagolós mester csodákra képes.
Lesz benne legalább szervo is, meg erős is lesz, nem is fog sokat fogyasztani. A papir meg nemszámít, ha akarom, csak a forgalmi meg a rendszám megy vizsgázni, de ha akarom, elvihetem az egész autót. De ha belepakolod a cuccot a gépedbe, és elhozod nekem Debrecenbe, 30-ért vizsgadíjjal együtt levizsgáztatom neked.  ;)

beno92

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #47 on: 2010 April 06, 21:26:00 pm »
Más megoldás nincs rá, hogy menjen is és diesel is legyen. 90 ló azért jobban vinné ezt a kis kasznit, bár a gyári motorjának is kéne de... mind1. Escortban és a mondeoban lévő td motor különbözik vmiben?

Offline xtc3

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +1/-0
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #48 on: 2010 April 07, 08:45:58 am »
nemtudom, még nem néztem pontosan utána, de ha időm fogja engedni, akkor utána fogok járni
escortban és mondeoban is egyaránt létezik Tdi 90 loeros motor, szerintem bármelyik jó lenne.

Én régebben MK3 1.8D fiestából csak a motorblokkot váltó nélkül átraktam egy ugyancsak 1.8D 1992-es escortba. A váltó csatlakozása teljesen megegyezett, csak a motorblokk részt kellett áttenni, plug&play  :)

Ha ebből indulok ki, akkor jobb lenne az escort Tdi motor, hátha váltót nem kellene hozzá cserélni mert össze lehetne húzni a kettőt. De ha meg a másik oldalát nézem a dolognak, akkor a gyári 1.8D - 60loerohöz tervezett váltó nembiztos hogy nagyon örülne, ha rápasszintanék egy 90loerös blokkot, azért az már helyböl 150%-os teljesítmény a gyárihoz képest, háthogyha még húzok is rajta.

Ránézésre ennyi különbség van az escort és a mondeo motorja között, mindenki nézze meg saját szemével :)

escort: http://hasznaltauto.medija.hu/1548960/3737431_6.jpg
mondeo: http://hasznaltauto.medija.hu/1499582/3702680_2.jpg

az escort ránézésre valahogy egyszerűbbnek tűnik nekem :)

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #49 on: 2010 April 07, 13:46:08 pm »
A tágulási tartály nem egyforma!! ;D
                     ::)
« Last Edit: 2010 April 07, 19:29:16 pm by Roxin »

AniBaba

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #50 on: 2010 April 07, 15:43:05 pm »
Mi az a tartáJ? :)
(még leírni is rossz...tudom, nem magyartanárnak jöttem ide :D)

Offline xtc3

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +1/-0
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #51 on: 2010 July 06, 21:41:13 pm »
azt hallottam, hogy 1.8D fiestára rá lehet tenni a 2.5-ös transit adagolóját, és hipphopp vérengző vadállat lesz belőle :)
azt mondják hogy sokkal jobban megy tőle, és csak picivel fogyaszt többet :)
valaki tud erről bővebb információt?

RyAn

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #52 on: 2010 July 07, 18:38:07 pm »
...
Lesz benne legalább szervo is, ...

Most szervos? mert hanem akkor modeotól ne várd h az lesz  ;D
Attól mert átrakod motort,váltót,féket kormány még nem lesz szervos ;D
escort TDi-t kell venni 90paci, motort,váltót át és joccak... (nem az első ilyen lenne fiestába ;) )

dejko

  • Guest
Re: 1.8 DIESEL TUNING
« Reply #53 on: 2010 July 08, 15:52:33 pm »
Sziasztok !

Szeretnék pár dolgot megosztani veletek az 1,8 d td tuningról, ezeket tapasztaltam.
Nekem 1993 as moneo 1,8td van.
1. probálkozás : 1.9 td adagolót raktam fel, ez egy vento-n volt
                         Lucashoz képest ég és föld
                         alapjárattól volt nyomaték, sokkal fürghébb lett az autó
                         legkisebb gázpedál mozgást is lehetett érezni
2. vezérműtengely elfokolása: 
                        a motor gyorsabban pörgött fel
Kb 1 év után bedöglött az adagoló. Ezután került fel 1.8 szívó adagoló term. bosch.
Jelentősen vesztett a motor az erejéből, de még így is jól használható maradt.
3. szívó adagoló átépítése turbósra
                       10-es elem, 2,5 emelőtárcsával gt 1749 változógeos turbóval 1 bar töltőnyomás
Eddig ez volt a legjobb . Nagyon fürge lett az autó, alapjárattól jól húzott, 1800 fordulatól 3500-ig szuperül ment.
Sajna turbó csapágyas lett, ezért visszaraktam a eredetit.


Szóval szerintem  épített bosch adagoló lenne  a legjobb az 1.8 d re. Minimum 10-es elemmel. A vento adagolójával nem volt szép lágy hangja, mert 3.1 es hullámostárcsa volt benn. 2.5 tárcsával maradt a gyári "finomhangú". a motor.
Ja nagyon fontos, hogyha vw adagolót teszel fel máshová esik a beálítás mind a ford nál, kivéve akkor ha lecseréled a vw adagoló tengelyén lévő hosszbordásszíj tárcsatartót a fordéra.
                       

kocka1000

  • Guest
Re:1.8 DIESEL TUNING
« Reply #54 on: 2011 January 30, 17:40:58 pm »
Hali!
Szerintetek a 98-as mondeo 1.8 TD motort bele lehet rakni a 92-es fiestába?
Kinézetre ugyan az...
Ha én beszerzek 1 ilyen motort és nincs róla papírom azt még bele tudnám tenni hivatalosan?
Tudok ugyanis 1 angol autót ami TD-s annak a motorját kéne beletenni hivatalosan valahogy...
Ha erre tud valaki valami egyszerű de 100% hatásos módszert akkor kérem szóljon!
A lényeg hogy hogy ne legyen horibilis összegű a  papírmunka!
Minden megoldás érdekel!
Köszi!

RyAn

  • Guest
Re:1.8 DIESEL TUNING
« Reply #55 on: 2011 January 30, 17:51:36 pm »
hivatalosan csak mk3 fiesta dízel motort tudsz betenni...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:1.8 DIESEL TUNING
« Reply #56 on: 2011 January 30, 19:13:04 pm »
így ilyen felállásban felejtsd el. Majd ha túlleszek egy hasonló procedúrán a közeljövőben ha minden igaz akkor majd jelzem a menetét és a feltételeket.

GhostMan

  • Guest
Re:1.8 DIESEL TUNING
« Reply #57 on: 2011 January 31, 14:18:11 pm »
Üdv Urak !
Azt nem értem hogy mindenki miért akar a kocsijában motortcserélni? ;D baromi sok az átirásí költség .lehet vele feketén járni de ha kpm-s elenöriz ott helyben tarkón lő.szerelőm apja kb 8 évig járt ugy hogy az orionja papíron 1.4benzin de 1.8d moci volt benne csak vizsgnál cserélték vissza az eredeti motort.
Azt gondolom hogy mindenki kevesli azt a 60 paripát  ;D
Szerelőm szerint meg lehet oldani az 1.8D turbositását . mert neki is volt annak idején orion-ja és kapott 1.8td sierra
turbót és tökéletessen müködött (nem fél évig) .mondjuk mondta hogy a golf változó geometriás turboját már nem bírta kikönyöklött a mocika de ment mint az állat.


Offline xtc3

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 15
  • Segített?: +1/-0
Re:1.8 DIESEL TUNING
« Reply #58 on: 2013 January 24, 21:48:29 pm »
Engem is érdekelne ha egyszer elkészül egy turbósított 1.8D. Mivel nekem is ilyenem van (kb 5 éve), én is gondolkoztam turbósításon, de gyakorlatilag jobban jársz ha veszel bele egy eleve turbós blokkot, escortból vagy mondeóból. A sima 1.8D gyenge hozzá, hengerfejcsavarok, dugattyúk, hajtókarok tömítések, mindenből erősebb kell, nem arra készült hogy a gyári 60 lovat felhúzd 90 környékére. Inkább add el ami most bennevan, megpótolod kicsivel és veszel bele egy turbós motort. Én ezt csinálnám, nem nyúznám a sima 1.8D-t.

Ha pedig egy kis erőt szeretnél bele csalni, ahhoz tudok tippet adni, én már szinte minden lehetséges dolgot megcsináltam a sajátomon.
- katalizátort kihajítani, helyére gázgyorsítós dobot tenni
- kipufogót lecserélni olyanra amin nincs akkor folytás
- elmenni egy HOZZÁÉRTŐ adagolóshoz és megkérni, hogy állítsa be a kaját meg az előtöltést hogy legyen benne erő

én ezt mindet megcsináltam, érezhetően jobban megy, könnyebben pörög, és az 1.7TD astrát simán fogom vele  ;D

bele lehet jobban merülni hogy megbontani az adagolót és kicserélni benne ezt-azt másmilyenre, de ehez már nem értek, nekem ennyi is megfelelő :)

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:1.8 DIESEL TUNING
« Reply #59 on: 2013 January 25, 12:15:04 pm »
A turbós blokk egyébként stimmel a sima szívó Fiestába komolyabb alakítás nélkül?