Author Topic: Akksi HELP!  (Read 39297 times)

RyAn

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #60 on: 2009 December 16, 23:30:53 pm »
nekem van hibátlan öninditóm!
akár ki is cserélem neked...

ui: sajna ölyen csövem nincs a légszűrő házhoz  :-\

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Akksi HELP!
« Reply #61 on: 2009 December 17, 22:43:05 pm »
Zsivany.

Nekem is ilyen problémám volt. Takarítsd ki az önindító bendiszét. Az önindítón van egy fekete színű kis ház. abban van egy kapcsoló valamint rugó stb. ezt alaposan zsírtalanítani, és visszahelyezni. Reménykedem, hogy csak ennyi a baja. de ha nem akkor szólj és okoskodom.  
« Last Edit: 2009 December 17, 22:44:57 pm by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

zsivany

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #62 on: 2009 December 19, 10:40:10 am »
Kezdek őszülni lassan, azt hiszem... :) A kocsi másnapra nem indult be, de tekintettel arra, h az akksit nem töltöttem megvétel után és nem tudom mennyi szufla van benne gyárilag, ezért feltöltöttem, behelyeztem, majd ismét nem indult el. Mint egy rossz társasjátékban, visszaugrottam az első mezőre és az van, mint amivel az egész gond elkezdődött. De azóta új az önindító és az akksi is (én meg szegényebb mindezek árával). Ideges kicsit sem vagyok... jövő hét elején bevontatom valami szervizbe, mert nekem nincs garázsom és hóban, -10 fokban nem igazán fekszem alá önindítót leszerelni, annyit nem ér, lebetegedjek a hóban kúszás miatt. Majd beszámolok a fejleményekről.

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #63 on: 2009 December 19, 12:51:08 pm »
A kereskedelmi forgalomban kapható aksik 95% savval árammal feltöltött gondozásmentes aksik. Nem kell tölteni őket.
Hogy mennyi fölösleges pénzed van erre a nem indul projektre azt te tudod. Írtuk, hogy nem aksi lesz!

Egyáltalán behúz a bendixed?
Ha ráadod a világítást és indítózol elhalványulnak a lámpáid vagy virítanak tovább.
Ha a bendikszen lévő 14-es kulcsnyílású csavarokat egy vastag csavarhúzóval rövidre kötöd, felpörög az önindító motorja(ne ilyedj meg szikrázik)?


Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Akksi HELP!
« Reply #64 on: 2009 December 22, 15:54:39 pm »
Az autó nyugalmi áramfelvételét gondolom még nem mérted. Mert, ha egyik napról a másikra lemerül és az akku új, akkor csak ilyesmi hibáról beszélhetünk. Pl.: rossz riasztó, kpzár, egyéb elektronikák

Ezt nagyon egyszerűen megtudod mérni egy mezei műszerrel, úgy, hogy leveszed az akku egyik saruját és közbeiktatod a műszert. Néhány miliamperél nem ehet többet az autó. (természetesen mindent kikapcsolsz, bezársz a kocsiban, sőt még riaszd is be!!!)

Ha van áramfelvétel (több mint 100mA) akkor ott valami gubanc van. Szedd ki egyesével a biztositékokat és figyeld mikor esik le az áramfogyi. Igy elöbb utóbb kitudod zárni a hibás áramkört.

Szerk.: bocsi most olvasom, h feltöltött akkuval se indul. Erre viszont nagyon egyszerű megoldást tudok.
Áram alatt kell meghúzni az öninditó saruit. Tehát megkérsz valakit, h üljön be a verdába és a jeledre inditózik.
Te aláfexel a kocsinak és asszem 13-as villáskulccsal jól meghúzod a csavarokat miküzben a kolléga inditózik.
Ha szerencséd van akkor még jóideig nem lesz igy gond a kocsival.
Ha nem sikerül akkor bontsd le az öninditó saruit és tisztogasd meg drótkefével az öninditónál a csavarokat és a sarukat is.

Tavaly sajna végigszivtam ugyanezt a mondeómmal.

Remélem sikerül mihamarabb megoldanod a gondod.
« Last Edit: 2009 December 22, 18:08:26 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

zsivany

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #65 on: 2010 January 01, 19:08:26 pm »
Úgy tűnik az ünnepek alatt sikerült a probléma végét megtalálni és a kábel lett a végső ludas. Most működik... Köszönöm mindenkinek a segítséget és a sok hasznos tippet! OFF ON BUÉK OFF OFF :)

TomeeFiesta

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #66 on: 2010 January 02, 01:37:44 am »

Áram alatt kell meghúzni az öninditó saruit. Tehát megkérsz valakit, h üljön be a verdába és a jeledre inditózik.
Te aláfexel a kocsinak és asszem 13-as villáskulccsal jól meghúzod a csavarokat miküzben a kolléga inditózik.

ezt nem értem... miért közbe indítózni miközbe húzod meg?  ::)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Akksi HELP!
« Reply #67 on: 2010 January 02, 02:11:44 am »
ezt nem értem... miért közbe indítózni miközbe húzod meg?  ::)

én se, ha így is tenne akkor még az áram is jól megb@szná... normálisan meg kell húzni a sarukat és kész. előtte meg meg kell tiszítani az érintkező felületeket :D ennyi a kulcsa a dolognak.

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #68 on: 2010 January 02, 07:09:23 am »
én se, ha így is tenne akkor még az áram is jól megb<kukac>szná... normálisan meg kell húzni a sarukat és kész. el?tte meg meg kell tiszítani az érintkez? felületeket :D ennyi a kulcsa a dolognak.

Miért ilyesztegeted szegény emberkéket feleslegesen?
Miért okozna áramütést a 12 V? Törpefeszültség! 8)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Akksi HELP!
« Reply #69 on: 2010 January 02, 11:26:14 am »
ezt nem értem... miért közbe indítózni miközbe húzod meg?  ::)
Hogy áram alatt legyen. A pucolgatás nem mindig távolitja el az összes mocskot. Meg van, hogy már belül is van valami kontakthiba amit hiába pucolsz kivülről. Ha viszont mozgatod akkor áthúz (inditóáram akár 150-200A is lehet)és lesz kontakt, igy még egy darabig nem kell tologatni a verdát és betudod tervezni az öninditó/bendix-cserét...

Mert ugye Murphy törvényei szerint nem mindig akkor romlik el az öninditó amikor ráérsz és pont a szerelő elött állsz felesleges 40ezerrel....

Egy villás- vagy dugókulcs viszont szinte mindig van a közelben.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Akksi HELP!
« Reply #70 on: 2010 January 02, 12:13:59 pm »
nekem ez érthetetlen hogy miért is kell áram alatt lennie, sztem totál felesleges, ha már valaki mókol a villáskulccsal akkor javítsa meg az önindítót... nem egy olyan bonyi dolog az. :)

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Akksi HELP!
« Reply #71 on: 2010 January 03, 10:57:51 am »
Hé... Én véletlenül a crovámat össze érintettem az aksi plusz és test részénél.
Te....én úgy beszartam..
De a legjobb, hogy összeragadtak, legalább 4-5 másodperc volt az egész. MELEG volt a crova.+ hatalmas szikra.
Az igaz, hogy az egyenáram nem rázz, nagyobb veszélybe, kárba is vihet. Egy ismerősömnek öreg alfaromeoja volt, mivel nem volt jómódú emberke.
Szerelés közben rövidzárlat kialakult a műszerfalban. A biztosíték megvolt buherálva /előző tulaj/. Pillanatok alatt kigyulladhat az autó ha az ember pánikba esik és nem a sarut cibálja le.Sajnos emiatt nem maradt neki csak a vas. Itt nyilvánvalóan mindenki hibás volt.
Sose szereld az autót feszültség alatt!!! Jó tudom, ehhez ügyesnek kell lenni, sajnos a szakemberek is tévednek.

PS: kötözgettem a magnót. A test kábelt megblonkoltam és összeérintkezett a testtel.Észre sem vettem. az a kábel totál leégett, füstölt mint a bolond. /én még ilyet nem láttam/. Hogy a biztosíték miért nem oldott ki? mert akkor akartam bekötni. Az a bűz és fehér füst nem gyerekjáték. Mikor a műszerfal alatt ég valami, azt te nem oltod el!!!
Saját és más tapasztalataiból tanultam. Áramtalanítani kell!
« Last Edit: 2010 January 03, 11:07:22 am by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #72 on: 2010 January 03, 11:57:51 am »
Hé... Én véletlenül a crovámat össze érintettem az aksi plusz és test részénél.
Te....én úgy beszartam..
De a legjobb, hogy összeragadtak, legalább 4-5 másodperc volt az egész. MELEG volt a crova.+ hatalmas szikra.

PS: kötözgettem a magnót. A test kábelt megblonkoltam és összeérintkezett a testtel.Észre sem vettem. az a kábel totál leégett, füstölt mint a bolond. /én még ilyet nem láttam/. Hogy a biztosíték miért nem oldott ki? mert akkor akartam bekötni. Az a b?z és fehér füst nem gyerekjáték. Mikor a m?szerfal alatt ég valami, azt te nem oltod el!!!
Saját és más tapasztalataiból tanultam. Áramtalanítani kell!

Ha valaki rövidre zárja az aksi két sarkát az vessen magára(következmények, mellékhatások tekintetében kéretik elolvasni a használati leírást és kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét :D )

A testkábel megBLANKOLása és testhez érintése hogy okozhat zárlatot? :o

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Akksi HELP!
« Reply #73 on: 2010 January 04, 15:09:35 pm »
Zárta az áramkört amikor összeért a két test ???

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #74 on: 2010 January 04, 19:32:12 pm »
Ha a két test összeér az JÓÓÓÓÓHH. Csak annak nem sok köze van a kocsi  aksihoz. Habár....(brrrrrrrr abba is kell elem vagy aksi) :D