Author Topic: Etanol?(MK3)  (Read 7106 times)

Atisss

  • Guest
Etanol?(MK3)
« on: 2008 June 24, 20:40:16 pm »
Kérdeznék azzal kapcsolatban hogy valaki próbálta-e már karburátoros esetleg injektoros fiestába a bioetanol üzemanyagot? Ha igen hogyan s miként alkotott vele a kocsi...illetve kellett-e rajta állítani?
Köszi szépen!
« Last Edit: 2008 June 24, 20:58:58 pm by Bertalan Attila »

FordTom

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #1 on: 2008 June 24, 21:11:04 pm »
engem is érdekelne... meg alapjáva véve milyen cucc ez az etanol... olyasmi mint a benzin vagy hogy?! mindenhol olvasom de nekem kínai.... valaki ismeri valamit írhatna róla ::)

Offline Rebel

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 74
  • Segített?: +2/-0
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #2 on: 2008 June 24, 21:42:43 pm »
Az Etanol az 1 alkohol származék és németországban, már ha jól tudom már használják.
éterrel, kloroformmal, glicerinnel és számos éteres olajjal is minden arányban elegyíthető.
Keverve használják benzinnel, mert ha csak etanol tankolsz sokat fog enni az autó.
EZt multkor láttam vmelyik német adon.
Ennyi
The End

FordTom

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #3 on: 2008 June 24, 22:19:50 pm »
ááhááá... és értelme? :-\

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #4 on: 2008 June 24, 22:35:47 pm »
ááhááá... és értelme? :-\
nem kőolajszármazék.

Atisss

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #5 on: 2008 June 25, 09:02:36 am »
Nem eszik többet az autó ha nem állítasz utánna ha karburátorról van szó, annyi az egész hogy kicsit nehezebben indul, és alsóbb fordulaton nem megy úgy mint benzinnel. az oktánszáma 105-ös ezért emelt kompressziónál el?nyös. ha 50-50-be kevered benzinnel akkor 100-as oktánszámot eredményez.
Amúgy egy kukoricából készült alkohol gyakorlatilag...De amúgy amit a kúton kapsz az 85%ban etanol ezért az a neve hogy E85.
Megfogja érni mikor 350 lesz a benzin.
« Last Edit: 2008 June 25, 09:04:13 am by Bertalan Attila »

sztrakk9

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #6 on: 2008 June 25, 09:16:38 am »
Én azt hallottam egy autós műsorban, h 30%-kal többet kér az autó belőle.
De, h igaz e?

Atisss

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #7 on: 2008 June 25, 14:06:27 pm »
Elvileg többet kérne mert dúsítani kéne a keveréket, meg több benzint adni, de elmegy az alapba is, új kocsikba van egy átalakító karburátorosba meg ha azt akarod hogy úgy menjen mint benzinnel akkor többet eszik de ahogy emelkednek az árak egyre jobban megéri hogy többet fogyasszon...pl a zsiguli elmegy ugyanannyi fogyasztással állítás nélkül kicsit kihúzott szivatóval kevesebb pénzért, majdnem ugyan olyan jól, de 50-50 %ban ha tankolsz teljesen jó lesz szerintem, tapasztaltok alapján egy teli tanknál párezret megspórolsz...csak fiestába nem merem egyenlőre, azért kérdeztem hogy valaki próbálta-e már?

AniBaba

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #8 on: 2008 June 26, 08:23:25 am »
Etil-alkohol (ld. még sör, bor, pálinka), benzinnel keverve 85-15 arányban. A benzin azért kell, mert az alkoholnak alacsonyabb a fűtőértéke, energiatartalma, és pl. hidegindításnál nem tudna beindulni az autó, alacsony fordulaton túlságosan erőtlen lenne, stb.
Egy gond van, hogy az alkohol nagyon jó oldószer, tehát az összes szennyeződés, ami a rendszerben van, de a benzin nem oldotta fel, na azt ő leoldja, aztán a kosz meg tömítget. Illetve hallottam olyan urban legendet is, hogy pár ezres futásteljesítmény után a gumicsöveket is kezdi könnyedebben megenni, ezért érdemes lehet az egész ellátórendszert lecserélni, jobb minőségű, új csövekre, pumpára, szűrőre, stb. A csöveknél állítólag érdemes fémet venni, azokat méretre esztergáltatni, az alkohol miatt úgysem fog rozsdásodni. (Közben eszembe jutott egy Totalcar-os cikk, ahol az 1.3 Suzukiba mindenféle átalakítgatás nélkül azt borogatják bele a népek, és semmi baja - mondjuk akkor mi a picsáért árul a Ford kifejezetten FlexiFuel autókat, illetve mit erőlködik a Volvo a BioPower fantázianevű motorral szerelt paripákkal?)
Olvastam róla, hogy nem szabad pancsolt, meg tankból leszívott benzinnel keverni ilyenkor, csak jó minőségűt rátölteni, kútról (persze, ez sok helyen nem jön össze...).

Egyébként nem a fogyasztás csökken, sőt az picit nő, de mivel az etanol előálltásához alapanyag folyamatosan terem a világban ("amiből lekvárt lehet, abból pálinkát is..." :) ), ezért nem fogunk függni annyira az alternatíváktól (pl. napenergia, elektromos autók), hanem pöfékelhetünk tovább a büdös, belsőégésű robbanómotorokkal :)

De az ára sokkal alacsonyabb. Egyetlen kúton láttam idáig E85-öt (volt Castrol kút, már Avia néven fut, XIV. ker. Gvadányi út), asszem 220-240 Ft/liter...akárhogy is számoljuk, majdnem száz forint, tehát 10 lityinél egy ezres! Lehet, hogy az autó 8 helyett 9-10-et eszik meg, de olcsóbb, illetve kevésbé szennyez, amit manapság egyre durvábban vesznek a főokosok mindenfelé (mondjuk azt nem értem, hogy miért 6 literes Audival járnak akkor. Hiába újabb, 4-5x akkora moci van benne, mint a húszéves Escortomban...nem fog kevesebbet szennyezni az enyémmel szemben...)

Atisss

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #9 on: 2008 June 26, 12:15:24 pm »
100% igazság a hölgynek! :) :) :)

FordTom

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #10 on: 2008 June 26, 12:52:09 pm »
húha... tud valamit a kezit csokolom  :o

gergo

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #11 on: 2008 June 26, 13:18:08 pm »
itt van egy kis cikkecske a témával kapcsolatban a totalcarrol...  ;)
http://etanol.blog.hu/2008/06/26/2000_forintbol_etanolos_swiftet

AniBaba

  • Guest
Re: Etanol?(MK3)
« Reply #12 on: 2008 June 26, 14:00:24 pm »
Ahogy elnéztem, van egy kettő urban legend, amit én is elhittem (pl. üzemanyagcső elfogyasztás...).

Érdekes volt olvasni a vitát a szennyezésről is. Megmondom őszintén, ebben az országban, ahol egy plusz 5-ösért gyári értéket írnak a 26 éves kétütemű Trabi zöldkártyáján a CO-szintre (és akkor még nem szóltunk a Barkasokról, IFA-król, BKV-buszokról...), szerintem felesleges beszélni a környezetkímélésről. Illetve azt se tudjuk, hogy egy liter etanol előállítása mennyi károsanyagot termel (ugye, azt le kell bizony gyártani, nem terem a fán, hogy csak kifacsarjuk).
Volt a Totalcar-on egy cikk, hogy brit amerikai tudósok kiszámolták: a Hummer a legkörnyezetkímélőbb autó a világon, hogyha összesítve nézzük az előállítást, alkatrész-szállítást, összeszerelést, stb.

Egyébként ez a post jó volt, hogy leírják, nem az van, hogy beletöltöm, aztán csőgáz olcsóbban tovább...lehet, hogy olcsó, de akkor is gányolás egy olyan dologgal, amit a gyárban a mérnökök a tesztelési fázis alatt kiszámoltak, hogy mikor nyisson a szelep, hogy nyomja be a naftát, mennyire dúsítsa a keveréket, mikor robbanjon, stb.