Szériák fórumai > MK8

Thermosztát probléma?

<< < (2/4) > >>

gadus:
Az zavar hogy gyorsan eléri a négy rublikát a visszajelző.Idáig nem ment fel ilyen gyorsan max nyáron 30 fok-ba.

gadus:
Egyébként tudomásom szerint a diesel lényegesen lassabban melegszik.

Styleair:
Igen, a dízel lasabban melegszik, hatékonyabb, mert kevesebb veszteséghőt termel. Azért az óráig tartott mire bemelegedett a hidegben, az is furcsa. Ott is lehet gond a termosztáttal.

fiesta2002:

--- Quote from: gadus on 2017 February 16, 20:33:14 pm ---Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy van egy 1.25-ös benzines fiestám ami pár napja véleményem szerint hamar melegszik fel üzemi hőfokra.(hidegen) Egész télen jártam vele (rövid távokat megyek olyan 2-3km-ert) a nagy hidegekben 10 percet is melegítettem mire elérte az üzemi hőfokot(óra szerint) Most ha elindulok hideg motorral és megyek 6-700 m-ert bemelegszik teljesen....

--- End quote ---

Ha jól értem, eddig állva melegítetted 10 percig, most pedig hidegen indulsz és hagyod, hogy menet közben melegedjen. Teljesen normális, hogy menet közben gyorsabban melegszik. Ha nem terheled erősen, akkor ez jobb is a motornak.

Viszont, ha 600-700 m alatt teljesen be tud melegedni, az tulzás. Ennyi méter alatt felmegy a mutató középre? Lehet, hogy elromlott a hőfokjeladód? Ezekben az új autókban a műszer nem követi a valódi hőmérsékletet. Ha egy pillanatra meleg értéket kap, akkor nem megy lejjebb, csak ha nagy a változás. A régi mutatós műszereken azt is lehetett látni, hogy mikor nyit a termosztát.  ;)

A termosztát szerintem nem hibás. Ha fixen zárva maradna, akkor hidegen nem látnál semmi hibát. Hiszen az a dolga, hogy zárva legyen.  ;) És mivel később sem melegszik a motor a normális fölé, ezért ki is nyit, ahogy kell.


--- Quote from: gadus on 2017 February 16, 20:33:14 pm ---Elvittem szervízbe rátették a csoda számítógépet nem mutatott semmi hibát a szerviz szerint sokat kell menni hogy átmelegedjen az alja is.OK de mennyit? Most jöttem haza a városból mentem vagy 15km ert és az alja így is tök hideg...

--- End quote ---
Annyit, hogy tartósan nyisson a termosztát. Lehet, hogy ilyen hidegben annyi hűtést kap a motor, hogy országúton csak rövid időre nyit a termosztát, azután megint bezár..


--- Quote from: gadus on 2017 February 16, 20:33:14 pm ---Mondjuk a csoda számítógép azt se mutatta ki hogy könnyezik a vízpumpa(ezt szemmel láttuk) de ehhez a gondomhoz annak nincs köze.Azért megjegyezném hogy elég gáznak tartom hogy egy 49ezer km-es autóba szivárogjon a vízpumpa főleg úgy hogy a cseréjéhez lehet vezérlést is cserélni az meg a szervizbe egy kiló...:(( Szerintetek foglalkozzam ezzel vagy menjek világgá és úgy nézzem meg az alsó csövet?  (fűtés is van)

--- End quote ---

A számítógép "nagyon okos", de nem lát ki a fejéből. Amire nincs szenzor, azt nem látja. Ha eléggé lecsökken a hűtővíz szintje, és a motor kritkusan melegszik, azt majd mutatni fogja.  ;)

Sajnos, a 100%-ig megbízható autó gyártása nagyon sokba kerülne. A vízpumpában szintetikus gumi tömítések vannak. Egy gyártási hiba, egy kis szereléskori sérülés, vagy rossz behelyezés miatt idő előtt szivároghatnak. Ez van.  :(

A vezérléscserével járó nagy költséget úgy lehet elkerülni, hogy nem foglalkozol a szivattyúval, csak rendszeresen ellenőrzöd a hűtőfolyadék szintjét. És tartasz mondjuk 2 liter bekevert fagyállót a csomagtartóban. Aztán az előírt km után vezérlés és szivattyú csere.

gadus:
Köszi mindenkinek a választ:))    Azt hiszem egyenlőre kivárok.Melegítettem mentem hagytam járni.Először indítás után hideg motorral mentem kb 2km ert.Az óra szerint üzem meleg a motor megnéztem a felső vízcsövet az még hideg volt.Aztán mentem még kb 5-6km-ert(nem egyből utána) és szintén megnéztem a csövet.Az óra már vígan az üzemit mutatta fűtés is volt rendesen.A felső cső elég meleg(forró) a hűtő is meleg(ameddig le tudtam nyúlni) és az alsó cső is langyos volt.(na nem vad meleg de nem is dög hideg) Gondolom akkor a thermosztát csak kinyit.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version