Sziasztok
Régóta olvasgatom már a fórumot és pár hasznos dolgot sikerült már felhasználnom is de csak most jött el a pillanat, hogy regisztráltam.
Ugyanis egy olyan problémával kerültem szembe amit nem tudok megoldani. Igazán idevágó topic-ot nem találtam de talán itt is kaphatok érdemi válaszokat, segítségeket.
Szóval egy 1991-es évjáratú 3 ajtós, 1.1-es, karburátoros Fiestám van december óta. Megörököltem bátyámtól aki nem bánt éppen vele jól de én mindent elkövetek, hogy rendbe legyen mégis nála rendesen működött, nálam meg nem mondhatnám.
Az lenne a probléma, hogy egyrészt míg be nem melegszik a motor folyton leáll. Nincs alapjáratom csak gáz adagolással tudom megoldani a problémát. Gondolom az automata szívató nem akar bekapcsolni de nem tudom mit lehetne vele tenni... igazából azt sem nagyon tudom melyik akarna lenni. Aztán ha szépen bemelegedett nincs is vele gond... húz rendesen meg minden aztán egyszer csak hirtelen az egyik (vagy talán több) henger leáll és totál erőtlenné válik, a gáz adásra szinte nem is reagál. Felnyitom a motorháztető és érzem, hogy az utolsó gyertya kábel majdnem tűzforró a többi meg langyos. Érdekesség, hogy egyszer csak menetközbe magára talál majd megint elmegy az erő. Nem rég cseréltem benne gyertyát és akkor úgy tűnt minden oké (persze amíg be nem melegedett akkor is leállt de abban szinte biztos vagyok, hogy az automata szívató a ludas), kapott 10 liter benzint és 5 liter etanolt és tépett is gyönyörűen. A hiba már az etanol előtt is megvolt szóval nem hiszem hogy azzal lenne a gond.
Fontos úgy érzem kiemelnem, hogy édes drága testvérem kb. 5-6 évig nem csinált az autón olajcserét, se olajszűrő cserét de még benzinszűrő cserét sem... Ezek a dolgok azóta már meglettek csinálva de mintha csak ártottak volna az autónak mert a problémák azóta jöttek elő. Addig ő rengetegszer megtette a Miskolc Debrecen távot minden gond nélkül én meg már a városba se merek vele kimenni. Lehetséges, hogy a lerakódott olajsarat sikerült bemosni valahova a friss olajjal (vagy az olajcsere előtt használt motortisztító folyadék szedte fel a lerakódást ami átkerült fontosabb részekhez) és ez is lehet a probléma forrása? Nagyon érdekelne, hogy milyen anyaggal és milyen művelettel lehetne tényleg hatékonyan kitisztítani a motort belülről?
Igazából abban bízom, hogy valakinek volt hasonló gondja. A gyertya hőértéke nem lehet mert ez már a második szett NGK gyertya ami benne van és azoknak semmi bajuk. Belevalók ez tuti. A gyertyakábelre tudok gondolni de sajnos tartok tőle hogy nem lesz szerencsém és valami motorikus probléma lesz. A sok éves elhanyagolást meg kell fizetni valakinek csak kár, hogy pont nekem...
Apropó még egy kérdés. Honnan lehet az tudni, hogy mikor van ideálisan beállítva a levegőszűrő doboza vagy mi az? Ahol szívja befele a levegőt ott van egy kis biz b*sz amit lehet forgatni de nem tudom hol van a helyes irány. Arra már rájöttem hogy a benne lévő lapát erősségét állítja, hogy inkább kintről szívjon vagy nem is tudom én mit szív ott a másik részen amibe becsatlakozik
:D. Azért mert néha volt olyan érzésem mintha nem égetné el rendesen a benzint... mintha nem kapna elég levegőt.
Jah és még valami a fenti problémáról... természetesen üresbe is szenved. Hiába nyomom a gázt (persze hallom, hogy a motor nem jár szépen akkor se) mintha nem történne semmi.
Elnézést, hogy ilyen hosszú lett... valószínű, hogy a szerviz lesz a sorsa de ha olyasmi dolgok ezek amiket én is megtudok csinálni akkor nem vernék el súlyos 10 ezreket csak a szerelő áldozatos munkájára
. Értékelem a szaktudást de hát komoly pénzek ezek amiket ha lehet inkább megtakarítanék egy kis időráfordítás fejében.
Köszönöm a válaszokat előre is.
Üdv: adix