Author Topic: Motor figyelmeztető lámpa  (Read 132831 times)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #45 on: 2008 June 16, 14:28:30 pm »
... de azért nem kút márkája, hanem kútja válogatja...
Ebben egyetértünk.  :)
Mk6 1.3 benzin

Losi

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #46 on: 2008 June 17, 12:00:40 pm »
Sziasztok!

Az én Fiestámban (2004-es 1.3-as) is kigyulladt már egy párszor a szervízlámpa,és mindíg a 021-es  "Katalizátor teljesítménye nem megfelelő" hibakódot írta ki.Szerencsére van ismerősöm aki ki tudja olvasni és ütni ezt a kódot úgyhogy ingyen van nekem.Semmi hibát nem veszek észre az autón menet közben,ráadásul nemrég voltam vele zöldkártyán és ott is minden érték tökéletesen megfelelt (pedig nem ismerőshöz vittem).Tegnap elmentem vele az itteni szakszervzbe (Vagép) hogy ők hátha tudnak valami okosat mondani,de megbántam őszintén szólva mert rögtön katalizátor cserét javasoltak mivel ha nem cserélem ki ez az autó sohasem fog átmenni sem műszakin sem zöldkártyán,és hosszabb utat sem bír ki.Mondtam neki hogy most voltam zöldkártyán meg hetente járok Pestre (Miskolcról),de erre már nem tudott mit válaszolni.Elég meredek ez a dolog!Amúgy mennyibe kerül egy új katalizátor Fiesta-ba meg tudná mondani valaki?Mert ahogy nézem az univerzális nem jó bele!

Dani81

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #47 on: 2008 June 17, 21:19:13 pm »
Ismét kigyulladt a lámpa! :(

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #48 on: 2008 June 18, 12:11:45 pm »
Ismét kigyulladt a lámpa! :(
Sajnos az élet és az OBDII ilyen.  :)

De nem kell elvesztened a bizalmat a szerelődben. A "hol túlmegy a megengedett határon, hol nem" jellgű hibákat mások is nehezen találják meg, azzal az eltéréssel, hogy sok szerelő azonnal mindenféle költséges és többnyire felesleges cseréket javasol.

A katalizátor cserét sem kell azonnal elkapkodni, csak azért, mert az OBDII ilyen üzenetet küld.  ???

Egyrészt lehet, hogy a katalizátor jó, csak a szenzorokkal van valami baj (mondjuk a második lambda szondával). Először méréssel ezt kell tisztázni. És még akkor is lehet, hogy a szenzor sem hibás, csak egy kontakthiba, vagy rejtett vezetékszakadás van a háttérben.
A laptopon meg kell nézni a lambda szondák jeleit. Az elsőnek 0,2 és 0,8 V között folyamatosan hullámozni kell, ahogy az elektronika változtatja a levegő/benzin arányt. A másodiknak simább, közepes feszültséget kell mutatnia, mert a katalizátorban a változó mennyiségű felesleges oxigén átalakul széndioxiddá. Ha mindkét szonda jól működik, de a második is úgy hullámzik mint az első, akkor lehet szó katalizátor hatásfok csökkenésről és cseréről.

Másrészt, ha a katalizátor hibás, akkor sem elegendő csakúgy lecserélni. A katalizátor élettartama kb. 160 ezer km. Pl. az USA-ban, ha ennél hamarabb meghibásodik, akkor a szervízt törvény kötelezi, hogy csere előtt kivizsgálja az okot.

A katalizátor tönkremehet, ha ólmos benzint tankolsz (Magyarországon nem valószínű), ha valamilyen benzinadalékot használsz (bár a boltban kaphatóak biztonságosak), ha sok olaj, vagy hűtőfolyadék kerül a kipufogógázba. Vagy sok elégetlen benzin, ami miatt a katalizátor túlhevült. Lehet más is, de hirtelen ez jut eszembe.

Szóval, ha a szerelő nincs nagyon messze, vagy nem túl drága, akkor többszöri látogatással alaposan járjátok körül a problémát.

Ja, és feltétlenül írd meg a fejleményeket.  :)


« Last Edit: 2008 June 18, 12:14:41 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #49 on: 2008 June 18, 14:29:33 pm »
Van egy olyan trükk is, ami néha segít, hogy az enyhén elszennyeződött katalizátort egy hosszabb autópályás menettel kiégetik.  :)
Mk6 1.3 benzin

Dani81

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #50 on: 2008 June 18, 16:16:03 pm »

Holnap megyek a szerelőhöz egyébként is, mert olaj meg gyertya csere lesz.
De telefonon beszéltem ma a vele, azt mondta elöljáróban, hogy kitörli mégegyszer a jelet, de ha úrja kigyullad lehetséges a katalizátor csere. Múlkot nézte a lambda szondákat is, azt mondta teljesen jól működnek. Remélem nem kell majd cserélni a katalizátort, mert az elég költséges lenne. Bár - mivel 3 hete vettem az autót kereskedésből - úgy tudom a kereskedésnek kötelező szavatosságot adni az autóra, és ha olyan hiba jön elő ami rejtett lehetett akkor köteles megcsináltatni az autót. Na azért remélem nem kell kicserélni!

Írok ha van valami!

btomi83

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #51 on: 2008 June 18, 17:12:53 pm »
Remélem nem kell majd cserélni a katalizátort, mert az elég költséges lenne. Bár - mivel 3 hete vettem az autót kereskedésből - úgy tudom a kereskedésnek kötelező szavatosságot adni az autóra, és ha olyan hiba jön elő ami rejtett lehetett akkor köteles megcsináltatni az autót. Na azért remélem nem kell kicserélni!

Csak főalkatrészekre vonatkozik, és ott is arra ami nem kopás, elhasználódás miatt ment tönkre. Ha például a váltó vagy a motor menet közben anyaghiba miatt tönkre megy, akkor arra vonatkozik a szavatosság.
Nekem a kuplung ment tönkre (elkopott) a vásárlás után pár hónappal, és mivel elhasználódás, kopás miatt hibásodott meg, nem cserélték ki ingyen a szavatosság keretein belül.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #52 on: 2008 June 18, 19:00:58 pm »

Holnap megyek a szerelőhöz egyébként is, mert olaj meg gyertya csere lesz.
De telefonon beszéltem ma a vele, azt mondta elöljáróban, hogy kitörli mégegyszer a jelet, de ha úrja kigyullad lehetséges a katalizátor csere. Múlkot nézte a lambda szondákat is, azt mondta teljesen jól működnek. Remélem nem kell majd cserélni a katalizátort, mert az elég költséges lenne. Bár - mivel 3 hete vettem az autót kereskedésből - úgy tudom a kereskedésnek kötelező szavatosságot adni az autóra, és ha olyan hiba jön elő ami rejtett lehetett akkor köteles megcsináltatni az autót. Na azért remélem nem kell kicserélni!

Írok ha van valami!

Azért kérdezd meg tőle azt is, amit fentebb írtam, vagyis, hogy meg tudja-e jeleníteni oszcilloszkopszerűen a lambda szondák jeleit, és látja-e, hogy a második lambda szondán is hullámzik a jel.

Esetleg nyomtasd ki amit írtam, legfeljebb azt mondja majd, hogy ne hallgass a hozzám hasonló okoskodókra.    :)

Ha reklamálni akarsz a kereskedőnél, akkor lehet, hogy nem kellene kitöröltetni a hibát, hanem minél hamarabb megpróbálni érvényesíteni az igényedet.  >:(


« Last Edit: 2008 June 18, 19:05:18 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Dani81

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #53 on: 2008 June 20, 09:48:25 am »
Hello!

Megvolt a szervízelés! Ismét a katalizátort jelezte hibaként a lámpa. Elvitte a szerelő beméretni a katalizátort, és kidelült hogy a katalizátornak semmi baja, és a lambda szondákra is azt mondta, hogy jók. Azt mondta, hogy egy pici helyen lyukas a kipufogó dob, de elég messze van a szondáktól így 99,9 %, hogy nem befolyásol semmit. Aztán mondta hogy lehet kábelhiba is, a kötelező szervíz egyébként is javasolja 100000km-nél a kábelek cseréjét, igaz az enyémben most még 87000 van. Vagy ki tudja mennyi mert használtan vettem? :)
Szóval nem tudom mi lenne a megoldás, hogy többet nehogy kiírja. Kikötöm a szondákat (bár akkor meg folymatosan jelezne szerintem :))
Most, hogy lecseréltettem az olajat meg a gyertyákat, azt mondta lehet, hogy nem jelez hibát többet. Igazából millió oka lehet.

Ha van valakinek tippje hol kezdejm a hibakeresést legközelebb - ami remélem nem lesz - akkor légyszives ossza meg velem.

Köszi

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #54 on: 2008 June 23, 15:28:00 pm »
Mit lehet tenni?

- ha nemrég vetted az autót, és a hiba gyakorlatilag azonnal megjelent, akkor előtte kiütötték a hibakódot. Ez hibás teljesítés, elállhatsz a vételtől, vagy kérhetsz árengedményt. (Amire valószínűleg szükséged is lesz a javításokhoz.) 

- ne vedd le a szondák csatlakozásait. Ha az első szondát kikapcsolod, akkor amellett, hogy a MIL lámpa jelezni fog, a motor folyamatosan dús keverékkel fog járni és megnő a fogyasztása. Ha a hátsó szondát kötöd ki, akkor csak a MIL világít majd.

- nincs ilyen előírás, hogy a kábelkorbácsot 100 ezernél cserélni kell. Szépen is néznénk ki. Az ára 100 ezer fölött van + szerelés. Viszont olvastam már olyanról, hogy karambolos autóban a vezetékezés egyes szálai sérültek a helyreállítás során és ez okozott MIL hibát. http://www.abbcenter.com/index.php?t=autodiagnosztika&m=%C9rdekes%20esetek&al=bals%E1v&cim=1&id=32972
Remélhetőleg nem ez a hiba.

- ha a katalizátor és a lambdaszondák is tényleg jók, akkor olyan hibát tudok elképzelni, amikor a keverék összetétele akkorát ugrik valamelyik érzékelő hibája miatt, hogy a katalizátor nem tudja felhasználni az összes oxigént, és emiatt a második szonda is ingadozást jelez, mintha a katalizátor nem dolgozna.
Ha nem tudsz egy jó diagnosztát találni, aki felderíti, hogy melyik a hibás érzékeló, akkor várni kell, amíg az érzékelő annyira elromlik, hogy hibaüzenetet generál.

- érdemes sokat olvasni az alapokról. pl www.autotap.com

- nem tudom, hogy végül megjelent-e a katalizátorhiba az LCD-n. Ha igen, lehet, hogy indulás előtt mindíg mindíg DTC modba kellene állítani az LCD-t, hátha feltűnik más hiba is.

Mindenesetre ez egy hosszú menet lesz.  ;)
Mk6 1.3 benzin

tbalázs

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #55 on: 2008 December 22, 13:18:35 pm »
Sziasztok!
2004-es 1.3-as Fiestám van kb. egy éve, és pár napja ismerkedem a nyavalyás "Motor figyelmeztető lámpával".
A sztori a következő: elmentünk Sopronba 'telelni' egy hétre, a Lővérekbe. Kocsi szépen leparkolva az erdőszélen, majd pár nap múlva átszaladtunk vele Ausztriába. Már mentünk kb. 100 km-t, mikor kigyulladt a kis sárga lámpa, mi meg begyulladtunk. Kézikönyv elő, majd szép lassan visszacsurogtunk a a soproni Ford szervizbe. 10 perc alatt megvolt a hiba, az 1-es és a 3-as gyújtókábelt elrágta egy menyét. Megmutatták a két kábelt, tényleg szét volt rágva. [és tűzforró is volt, szóval nem kételkedem benne hogy a mi autónkból származott] Raktáron csak az egyik kábel volt nekik, azt kicserélték, majd beszóltak a győri Ford szervizbe, hogy másnap meglátogatjuk őket is a 3-as kábelért. Elmentünk, kint a parkolóban berakták a kábelt, és magától elaludt a figyelmeztető lámpa. Aztán azt mondták, hogy hazáig imádkozzunk, nehogy megint kigyulladjon, mert akkor gallyra ment a katalizátor. [ugye hibás kábellel kénytelenek voltunk megtenni párszáz km-t] Mondanom sem kell, hogy hazafelé kb. 100 km után kigyulladt a lámpa.
Budapestre érve irány a Váci úti Ford szerviz, ahol először azt mondták hogy gyújtótrafó csere [45.000.- HUF], majd délután felhívtak mondván hogy mégis katalizátor, és kb. össze-vissza 220.000.- HUF lesz a vége...
Egy gyors szívroham, majd felhívtam a solymári szervizt hogy náluk ez mennyi...hát, a munkadíj az ÖTÖDE!!!!, egyébként így is qrva sok... Árakat a végén írom. Itt tartunk most, jan. 6-án viszem Solymárra, ott még átnézik, de már előre fáj a zsebem...
Egyébként meg szeretem a Fiestát, de ez most nagyon rosszkor jött...
Remélem nektek jól megy a verda, JÓ FIESTÁZÁST MINDENKINEK!

Ja, és az árak [tanulságos...]:
Sopron: hibakód kiolvasás: 3.000.- HUF, gyújtókábel: 3.500.- HUF, munkadíj: 0
Győr: gyújtókábel: 3.500.- HUF, munkadíj: 0
Budapest Váci út: hibakód kiolvasás: 15.000.- !!! HUF, katalizátor: 150.000.- HUF, munkadíj: 50.000.- !!! HUF, tömítések: 6.000.- HUF [árajánlat]
Solymár, Ford szerviz: hibakód kiolvasás:  ........... - HUF, katalizátor: 150.000.- HUF, munkadíj: 10.000.- HUF, tömítések: 6.000.- HUF [árajánlat]

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #56 on: 2008 December 22, 14:57:00 pm »
Először is részvétem.  >:(

"Késő bánat" alapon írnék egy-két dolgot, hátha valaki még hasznát veszi.

Én is gyakran aggódom a rágcsálás miatt, mivel mi is sokat kirándulunk.
Én mindíg tartok borsot az autóban és ha erdő közelében parkolunk, körbe szórom az autót és adok a motornak is.
Nem tudom, hogy hatásos-e, de eddíg még nem volt baj.  ;)

Írd meg, légyszives, hogy a motor lámpa csak égett, vagy villogott is.
A leírások szerint csak a villogás jelenti azt, hogy a katalizátor is veszélyben van.
Kiváncsi vagyok, hogy tényleg így működik-e a hibajelzés.  :(

Azt mondnám, hogy ne siesd el a katalizátorcserét.
Létezik utángyártott, univerzális katalizátor is sokkal olcsóbban.
Persze, mechanikusan illeszkednie kell a kipufogórendszerbe.

És hacsak nem vagy benne 100%-ig biztos, hogy a katalizátor gallyra ment, érdemes olyan helyen is diagnosztikát csináltatni, ahol a két szonda jelét külön-külön is megnézik oszcilloszkóppal. Pl. www.injektor.hu.
Bár itt az előzmények is indokolják a katalizátorcserét, a sima hibakódok sokszor becsapják a szerelőket.
Az sem bíztató, hogy a Váci úton delután jöttek rá, hogy mit mutatott a műszerük fél nappal korábban.  ::) ::)
Pl. a trafó is károsodhatott a szikra blokkolódása miatt.  >:(

A solymári hibaolvasás meg még hátravan.
Ha tudsz angolul, olvasd el amit a autotap.com -on találsz, és próbáld meg kihajtani a solymáriakból az összes lehetséges vizsgálatot. (Pl. a lambdaszondák görbéinek megmutatása)

Sok sikert, és várjuk, hogy mi lett a vége.  ;)








« Last Edit: 2008 December 22, 15:05:36 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline kobold79

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 183
  • Segített?: +45/-0
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #57 on: 2008 December 22, 17:01:16 pm »
Sziasztok!
Ne legyen rá szükségetek de nekem van bontott jó állapotú katim lamdákkal. A márkaszervizes ár töredékéért!
Üdv Kob!
kobold

tbalázs

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #58 on: 2008 December 22, 17:11:02 pm »
Kösz hogy írtál, a mostani hangulatomnak ez jólesett!
Sopronban a szervizesek azt mondták, hogy rágcsáló ellen egy kis szellőzős tasakba kutyaszőrt vagy emberi hajat kell a motortérbe tenni, az elriasztja őket. Valódi menyét szakértők voltak...
A figyelmeztető lámpa nem villogott egyáltalán, csak folyamatosan égett.
A Váci úti szervizben kaptam pár papírt, amin a lejött hibakódok és a 'teendők vannak.
Idemásolom:
"Leírás - P0420
Katalizátor hatékonyság a küszöbérték alatt [hengersor 1]
Ezt a DTC-t a következők okozhatják:
Elöregedett vagy szennyezett katalizátor.
Fontos, hogy a hiba okát kivizsgálják mielőtt a katalizátort kicserélik.
A meghibásodást az alábbiak közül egy vagy több okozhatta:
-Motor gyújtáskihagyás
Ellenőrizni a motor gyújtáskihagyások DTC-t
-Ütközési sérülés a kipufogón vagy a katalizátoron
-Sérült dugaszok/vezetékek/tekercsek
Gyújtástesztet végezni
-Gázolaj vagy ólmozott üzemanyag használata
- Motorolaj szennyeződés
Motorolaj szint túl magas
Győződjőn meg arról, hogy a motorolaj fogyasztás"

Itt véget ért a lap, de volt egy másik:

"Fuelsys1: Closed Loop
Fuelsys2: ................
Load: 65,5%
ECT: 90C
SFT1: -7,81%
LFT1: -3,91%
Map: 660 mBar
RPM: 2220 Rpm
VS: 77 KPH"

Hát, ezt kaptam 15.000.- forintért...
A kocsit elhoztam, és bejelentettem Solymárra egy ellenőrzésre és szervizre, bennük valahogy jobban bízom...

Köszönöm a linkeket, holnap utánanézek részletesebben is a dolognak...
üdv_tb

tbalázs

  • Guest
Re: Motor figyelmeztető lámpa
« Reply #59 on: 2008 December 22, 17:28:56 pm »
Kösz kobold, még filózok rajta egy kicsit...
De priviben nem bánom ha írsz egy árat, és/vagy egyéb tudnivalót a bontott cuccról. Még sosem vettem bontott alkatrészt; na jó egyszer egy hátsó szélvédőt a 15 éves Fiat Pandámba...