Szériák fórumai > MK6-MK7

1.4 TDCi chiptuning

(1/10) > >>

(Kolombusz):
Sziasztok!

Keresgéltem ugyan, de főleg tuning boxokkal foglalkozó témát találtam, azzal pedig nem akarok szórakozni.
Az érdekelne, hogy mennyire bírják a kis TDCi motorok (turbó, porlasztók) és a kuplung a chippelést?
Anyám sokat pályázik mostanában, na meg városban pirostól indulva se lenne rossz egy kis plusz kraft. 60 ezer km van az autóban.

Nekem kedvező tapasztalataim vannak, a Nissanomban egy évvel ezelőtt lett átprogramozva az elektronika, sokkal jobban megy, a fogyasztás nem változott és itt tudom, hogy az erőátvitel mekkora terhelésre lett méretezve, ezért nem ártok neki. A BMW-be nem írattam programot, mert ott az 500Nm elnyírja a váltót hamar, meg annyira nincs is rá szükség, 184 lóval, meg 390 Nm-el azért eljárkálok.

Viszont a Fordot abszolút nem ismerem, úgyhogy a segítségeteket kérném!

Üdv

sUdYe:
a tuning box-nak egy előnye van, hogy nyom nélkül visszaalakítható gyárira az autó ha eladásra kerülge (gari miatt jó). továbbá én eleve ezeket a PSA motorokat nem komálom, nem bírnak annyit mint azt én elvárnám.

De általánosságban mondható hogy a gyári ECU-val némi átprogramozással (amennyiben ez lehetséges ennél a típusnál), lehet javítani némileg az autón. Természetesen csodákat ne várjon senki, önmagában a chip sem ér sokat, első körben kell neki adni több levegőt, meg több nyálat, meg nagyobb áteresztő képességű kiput és így tovább. nemtom kinek mit ér meg, én még nem nyúltam hozzá a saját kocsihoz így soha, csak fogok, de azt is azért mert lesz egy gyárilag nem turbós motor turbóval megáldva.

Egy jó chippelés bizony nem okozhat kárt a motorban, csak az abban rejlő tartalékokat szabadítja fel. és bőven kell bírnia az összes részegységnek.

(Kolombusz):
Én ezt pontosan tudom, egyik autóm és Anyám Fiestája sem garanciális már, tehát egyáltalán nem izgat a garancia.
Konkrétan az érdekelne, hogy a turbó/injektor/kuplung trió bírja-e a strapát annyira, hogy egy chippel is nyugodtan járkálhasson, vagy sem?

Jobb helyeken egyébként lementik a gyári szoftvert, és bármikor visszatöltik INGYEN.
Nekem is megvan a gyári és a módosított szoftverem is a Primeran. ;D

A chiptuning lényege pont az, hogy több üzemanyagot juttasson a motorba, emelje a turbónyomást, így nagy termikus terhelést kap a motor is, a turbó is többet dolgozik, az injektorokról nem is beszélve. Szóval ezek bírják, vagy inkább maradjon 68 lovas városi harcos? :)

sUdYe:
az utsó mondatomat idézném...

gaba6:
Nem tudtok chip tuningos helyet 1.4 tdci re?
Hol érdemes és mennyibe mennek?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version