Szériák fórumai > MK3-MK4-MK5

Összefoglalás!

<< < (3/4) > >>

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Mk3 maximális kerékméret
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » ET szám a felnin
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » milyen felnit vegyek???

Hasznos linkek:

* http://totalcar.index.hu/gumidoktor/valtomeret_85_30.html
* http://www.weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html
* http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/action,dlattach/topic,139.0/attach,172/
* http://www.gumiker.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=1
Tippek:
Felniméret (általánosságban ezekre a modellekre):

* 4x108as osztókör
* gyári XR2i 13-as felni 5,5×13 ET30,5, gumiméret hozzá 185/60r13
* 6×14 ET35 185/55R14 vagy 185/60R14 vagy 195/45R14
* 13-asból volt még 4,5×13, 5×13, 5,5×13, ET37,5
* 1.1-1.4 és 1.8d gumiméret: 155/70R13, 165/65R13, 185/55R14
* 1.6XR2i, RSTurbo, RS1800(130Le), 1.8 Zetec(105Le) minimum 175/70R13, de inkább 185/55R14
* XR2i gyári kezelési szerint 185/60R13 vagy 155/70R13, de tapasztalat szerint a 185/60R14 is elfér (ET35 és ET38 próbálva)

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Hátsó lökhárító csere

Fontos információk:


Tippek:

* MK3-ra MK4-es lökhárító: A hátsó rámegy egy az egybe, az elsőt szabni kell rendesen, egy kis müanyagos gyakorlat nem árt.
* Műanyag lökhárító festése: Vegyél négy doboz matt fekete sprayt (műanyagra valót) az kb 2szeri fújásra elég meg két doboz színtelen lakkot autóra valót mert az kopásállo is ezeket be lehet szerezni vagy festékboltban vagy kimondottan autofényező boltban, a matt fekete ~1400ft/ db a lakknak meg ~1600ft/db ha elviszed lefujatni elemenként ~15000+festék. Ha te akarod csinálni akkor finom papirral csiszold be a lökhárítokat  utána zsirtalanitás ha nem müanyagra veszel sprayt akkor alapozo is kell azzal lefujod ennek száradás ideje kb 1 óra aztán jöhet a matt fekete kétszer olyan 15-20 perces időközönként a két réteg. Ha ez is megvan akkor egy 45 perc száradási idő és jöhet a szintelen lakk két réteg ugyanúgy 15-20 időkőzőnként és már csak 24 ora száradási idő de legjobb a 48 ora és szerehetőek a lökhárítok. (Egy tipp: a lakk, a matt fekete és az alapozo is azonos márkáju legyen mert minden festék más higítót tartalmaz és ez vagy az alapozót vagy a matt feketét megoldhatja és igy az egész munka mehet a lecsoba). Sok sikert hozzá.

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Elsõ rugóút csökkentése
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Kormány

Hasznos linkek:

* Rugók javítása/legyártása
Tippek:

* Ha a kormány forgatáskor elkezd nyekergni/kattogni (mintha csapágyakat enné), akkor első körben kormányt kell leszedni és bezsírozni a csapágyat. Ha elkezd néha szorulni is, akkor záros határidőn belül felújításra vagy cserére szorul a kormánymű. Tapasztalatok szerint ha a kormány szorul, legtöbbször a "kiskardánnak" is nevezett gömbcsukló (ez a kormányoszlop és a kormánymű közti darab) korrodálódása szokta okozni, amin egy alapos tisztítás és zsírozás segít. Autó eleje felemel, gömbcsukló WD-40-el alaposan befúj, kormánymű átmozgat - akár többször is ismételjük meg, aztán alaposan zsírozzuk be. Ez egy olcsó és gyors megoldás, a probléma igazi megoldása hosszútávon a csere.

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Ékszíj feszessége!
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Váltáskor megmaradó fordulatszám
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » mk4 gyorsításnál berángat

Fontos információk:


Tippek:

* Ékszíj: új ékszíj esetén 1-2mm benyomhatóság, használt esetén (már pár órát futott ékszíj is annak számít) 1-3mm. Amennyiben indításkor 1x megcsúszik, ez még önmagában nem probléma. A nagyon feszes ékszíj elnyírhatja a csapágyakat.
* Váltáskor megmaradó fordulatszám: többféle lehetséges oka lehet,
 1. a sebességérzékelő (VSS) hibája a váltóban
 2. „kiszőrösödött”/koszos gázbowden
 3. fals levegő (ennek lenne más jele is azért)
 4. vagy lehet (1996 utániról beszélünk) egy kényelmi funkció normális működése is, kuplungnál lévő mikrokapcsoló a bizonyítéka, koncepciója hogy 2 váltás között nem ejti le teljesen a fordulatszámot.
* Rángatás: nagyon sok hibalehetőség lehet, azokat emelem ki amik tapasztalati úton megoldást is jelentettek a topicokban:
 1. gyertyahézag csökkentése 1.1mm-ről 0.6mm-re

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » autórádió beszerelés-MK3

Fontos információk:


Tippek:

* Új rádió BATTERY-kábelét (áll. poz.) nem lehet mire kötni, mivel a réginek ilyen nem kellett: a biztosítéktáblától "lophatsz" fix 12Voltot, de ügyelj rá, hogy biztosíték legyen a magnó és az akku között!

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version