Szériák fórumai > MK3-MK4-MK5

Összefoglalás!

(1/4) > >>

DVZs:
Mielőtt új topikot nyitnál, kérlek olvasd át ezt! A nyitó résznél látjátok a tartalom jegyzéket és a hozzászólások pedig egy-egy összefoglalót tartalmaz a tartalomjegyzék alapján. Ha rákattintotok a témakörre odaugrik fórum és nem kell kikeresnetek a többi közül.
A lista folyamatosan bővülni fog, de csak azok a témakörök/topikok, amire legalább 3 hónapja nem reagált senki.
A feldolgozott témakörök nem kerülnek törlésre, csupán a topiktemetőbe kerülnek át!

Tartalomjegyzék:

001 Ajtó-ablak-karosszéria
002 Alkatrész-leírások
003 Gyújtás
004 Villamosság
005 Műszerfal
006 Váltó és kuplung
007 Kipufogó
008 Fék
009 Világítás
010 Zár
011 Felni és gumi
012 Lökhárító, spoiler
013 Hűtőrendszer, fűtőrendszer
014 Futómű, kormány
015 Motor
016 Barkácstrükkök
017 Mosás, takarítás, ápolás
018 Tuning

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » MK3-MK4 alkatrészek
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Kicsikocsi enyészete
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Mk3 bukocsõ??
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Beázik...
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » ford fiesta 1994 1.8d
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » mk3 3 ajtós oldalsó,hátsó üveg csere!
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » spojler mk3-ra
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » hátsó ablak futése?

Hasznos linkek:

* http://www.zetecinside.com/xr2/pictures6.htm
* http://ralili.vinfo.hu/
* http://www.auto-tuning.hu/utcai.html
* http://www.fiesta-tuning.de/mk3-bodykits
Tippek:

* Ajtó és ablak közötti alsó gumicsatlakozás vetemedése: ez egy fémbetétes gumiperem. Leszedhető az ajtóról (le lehet húzni, ragasztó nem fogja), óvatosan lehet hajlítani rajta, hogy homorúbb legyen, de még ne törjön meg(!). Így jobban nekifeszül az üvegnek, és már nincs hézag. Vigyázz, ne hajlíts bele élet, mert akkor annyi. Érdemes rendesen megtisztítani, mert az öreg gumi szétporlad  a végeknél, és nem illeszkedik rendesen, feldudorodik.
* MK3-asok „megszokott” rohadásai:
- tanksapka körül
- sárvédőiveknél
- küszöbnél (ez utóbbi kettő szinte minden autónál igaz)
- csomagtérajtó (belülről!!!)
- a motortérben egy-két dolog
- a taposólemezt is át kell nézni, fel kell szedni a szönyeget
* Bukócső: Egyéni tippként nandi XR2i-je alapján ~14e HUF anyagköltség (3.2-es húzott cső), baráti alapú 10e HUFos munkadíj és 5e HUF helyszínbérlés. Teljes szerelés 2 emberrel 3.5 munkanap + festés.
* Beázás: lehetséges beázási pontok a szélvédőszigetelésnél, a kábelköteg tűzfalon átvezető pontján, ajtók gumikéderénél. Legegyszerűbb teszt beülni és valakivel locsoltatni a kocsit, és figyelni...
Továbbá tűzfalon a kormánymű gumiharangja szeret kikopni ami menet közbeni beázást eredményez.
* Tank leszedése: Az autó alatt 13as kulccsal 4 csavar levétele, utána elvileg lejön és „minden magától értetődik”.

* Ablakcsere: belső tér felől egy peremtömítőszerszámmal vagy egy késsel a tömörítő gumi ajkát az ablaknyílás peremén átnyomni.üveget a tömítőgumival együtt kinyomni, tömítőgumit üvegről lehúzni és szappanos oldattal tisztitani. Visszarakása: tömítőgumit az üvegre helyezni zsinórt vagy kisátméröjű kábelt a gumi tömítő belső hornyába körben be tenni úgy,hogy a zsinór vége felül az üveg közepén találkozon,és kb. 15 cm-es átfedés legyen,miközben a gumi belső hornyát közepes nagyságú csavarhúzóval szétfeszítjük. Üveget tömítőgumival együtt az ablaknyílásba helyezzük,a zsinór végeinek az utastérbe kell belógni,zsinórt lassan a bordából befelé húzni.mindíg a közepe felé,közben a gumitömítő ajkat a lemez peremre illeszteni. Mialatt a zsinórt a belső térben lassan húzzuk, egy második szemály ahol a zsinór kijár tenyérrel kívülről az üveget ütögeti és ily módon az üveg a helyére nyomódik. Amint a zsinór egyik végét alul a szélvédő közepéig kihúztuk,a műveletet a zsinór másik végével kell folytatni.
* Ablakban fűtőszál javítása: egyszerű szálszakadás esetén, ha csak 1-2 szál nem működik, akkor az javítható ú.n. ezüstlakkal. Ennek beszerzésére a következő helyeken lehet lehetőség:
 Lomex.hu (telefonon)
 http://www.soselectronic.hu/www/app/index.php (telefonon)
 conrad.hu
Beszerzés után a fűtőszállal párhuzamosan minden más felületet festőszalaggal kitakarni majd vékonyan felvinni az ezüstlakkot. Száradás után a szalagok eltávolítása.

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » MK3-MK4 alkatrészek

Utólagos alkatrészek információi:

* Légterelők:
- Olcsóbb (slim): Heko (http://www.vilcomp.hu/) vagy Boombasstik boltban is van.
- Drágább (szélesebb, jobb minőségű): Szatuna

Alkatrészek leírásai:

* Jobb oldalon elöl a sárvédő lemez fölött a generátornál lévő doboz amibe 2 cső csatlakozik, az az aktív szenes tartály.
* Bal lámpa mögött üres csatlakozó az elektromos fényszóróállítás előkészítése, nem feltétlenül hiányt jelez.

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » MK3-MK4 alkatrészek
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » mk3 önindító

Fontos információk:


Tippek:

* Régi betegség a gyújtáskapcsoló "beégése": mivel az önindító az MK3-on nincs még lerelézve, a bendixnek áramot közvetlen a gyújtáskapcsolóval adsz, ami egy idő után "kontaktos" lesz. Ezt áthidalandó építenek be nyomógombot indítózáshoz. A legegyszerűbb gyógyír, ha betétet cserélsz/cseréltetsz a gyújtáskapcsolóban. Nem nagy munka, két kis műanyag fül fogja a kormányzáröntvényhez-egy lapos csavarhúzóval ki lehet pattintani a helyéről.
* Önindító alkalomszerű működése: a „néha indul néha nem indul” jelenség, illetve a „hidegen indul, melegen egy ideig nem” jelenség általánosságban 2 hibaforrásra szoktak utalni. Ebből egyik az önindító bendix/kefe kopása (cseréje oldja meg), ideiglenesen a sebességben való indítózás kiváltja az ilyenkor beváló betolásos technikát. Másik a vezetékek hibája lehet, érdemes a kábeleket végignézni és kimérni.

DVZs:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » MK3-MK4 alkatrészek
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Akku csere
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » Tolatólámpa probléma
- Szériák fórumai » MK3-MK4-MK5 » MK3 pótféklámpa

Fontos információk:


Tippek:

* Index gyorsabb villogása illetve ha nem az index villog, hanem a hátsó helyzetjelző: egyszerű testelési probléma. A hátsó balos és jobbos lámpa külön-külön le van testelve a kasznihoz a lámpatestektől nem messze. Valószínűleg korrodált a csatlakozási pont (ez főképp olyan kocsiknál van, ahol beázik/beázott a csomagtér), vagy csak egyszerűen lerázódott a hatos csavar és nem megfelelő a kontakt.
* Akkumulátor cseréjéhez idézet a Fiesta igy csináld! MK3 50/55/60/71/73/104 LE és dízel 60LE, 1989 márc.tól C. alapműből: „A FORD FIESTA egy váltakozóáramú generátorral van felszerelvemelynek típusa BOSCH, Magnet Marelli, vagy Mitsubishi. A Generátor teljesítménye a modelltől vagy típustól függően 55A vagy 70A vagy 80A.” Viszont a tapasztalatok alapján amennyiben nagyob teljesítményre van szükség (erősítő, tél, stb) akkor a gyárinál nagyobb kapacitásu aksi gond nélkül berakható (feltéve hogy fizikailag elfér persze).
* Tolatólámpa: Csatlakozója a váltónál van, amennyiben a lámpa nem vagy csak néha működik, érdemes ezt a csatlakozót (kocsi alól) megnézni, konktaktspray-vel megfújni. Cserélni (2007es adat) 8600 körüli alkatrészáron lehet – extrém esetbén viszont váltóolajcsere is jár vele, amennyiben ereszt.
- Kép1
- Kép2
* Pótféklámpa: Utólagos pótféklámpa drótjának elvezetése legesztétikusabb módon a hátsó ablakmosóhoz érkező gumicsőbe való behúzás és a C-oszlopban való levezetése a féklámpához. De meg lehet oldani a tetőlemez szigetelése mögé rejtve is, így viszont egy kis darab drót valószínű kilóg majd.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version