Author Topic: Alapjárat, olajfogyás  (Read 47564 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #30 on: 2007 July 10, 13:19:21 pm »
jól mondja viktor. injektoros autónál a benzin-levegő aránnyal lehet a legkönnyebben játszani. van benne tartalék, de akkor valószínűleg felejtheted el a rendes zöldkarit.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #31 on: 2007 July 10, 14:09:35 pm »
A legolcsóbb megoldás szerintem, ha kicseréled az injektort egy jó karbira. Csak ehhez asszem az elektronikát is cserélni kell...bár még igy is olcsóbb, mint megchippeltetni...kb 20-30-ból megvan. A chippelés meg úgytudom 40nél kezdődik...a plafon a csillagos ég.
A züldkari miatt meg nem aggódnék. Kb 4 pénzzel drágább a "gyorsitott"-zöldkari a rendesnél ;)
« Last Edit: 2007 July 10, 14:18:05 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #32 on: 2007 July 10, 16:21:46 pm »
Sziasztok zöldkarival kapcsolatossan nekem pikk pakk át ment és "kemény" 4800ftbe kerűlt. 1,1 81-s fiestám van.
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

drs

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #33 on: 2007 July 10, 21:58:14 pm »

Udv!

Quote
De szerintem 1 szelephézag állitás is hozhat kis eredményt. Mert, ha túl hangos a motor akkor az túl nagy szelephézagra enged következtetni. Ennek következménye rossz szelepvezérlés és csökkent motorteljesitmény...

A "kis" eredmeny nem is olyan kicsi, mint elso hallasra gondolna az ember! Mikor a szerelom beallitotta a szelephezagot, akkor a kicsikocsim szinte megtaltosodott. Csak az a problemam, hogy 3-4 honap es 5-6 ezer kilometer utan visszajon a "varrogephang".

Nekem az olajfogyas 1000-1500 kilometeren fel liter korul van. Nem szoktam tulporgetni a motort, de ha kocsiban ulok, akkor altalaban "sietek"...  :-X

drs

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #34 on: 2007 July 10, 22:43:09 pm »

Udv!

Quote
De szerintem 1 szelephézag állitás is hozhat kis eredményt. Mert, ha túl hangos a motor akkor az túl nagy szelephézagra enged következtetni. Ennek következménye rossz szelepvezérlés és csökkent motorteljesitmény...

A "kis" eredmeny nem is olyan kicsi, mint elso hallasra gondolna az ember! Mikor a szerelom beallitotta a szelephezagot, akkor a kicsikocsim szinte megtaltosodott. Csak az a problemam, hogy 3-4 honap es 5-6 ezer kilometer utan visszajon a "varrogephang".
No igen, ha csendesebb a motor jobban elmeri ereszteni a lábát az ember, mert nem hallja annyira :)
A szelephézagot meg a "nagykönyv" szerint is 30-40ezer kmenként állítani kell ennél a motornál.
A krepelést (varrógéphangot) meg nem nagyon lehet tökéletesen megszüntetni mivel azt a vezérműtengely kopása okozza. Cseréje pedig igen költséges, mert a bontott valószínüleg ugyanolyan kopott...az új meg marhadrága, és ráadásul tudtommal már nemis gyártanak ugyanolyat, csak egy "átdolgozott" vezérműtengelyt azt viszont csak vezérmű-lánckerékkel, lánccal , láncfeszítővel együtt lehet cserélni (mert az is más), ha meg már ottvagyunk akkor szelepemelő-tőkéket, himbasort is érdemes kicserélni. Ezek összesen több mint 100 000 magyar forintba kerülnek, nem beszélve a munkadíjról és a járulékosan cserélendő hűtőfolyadékról és olajról. Így egy ideig csendes lenne a motor, mondjuk úgy 40-50ezer km-ig...

Mindenki döntse el megér-e neki ennyit....

Ja és ettől persze nem lesz se erősebb, se gyorsabb a szekér...csak csendes.

Persze azért nem kell berezelni, így (a régi vezérműtengellyel) is elmegy a kocsi a világvégére is, ha kell....csak kicsit zajos.
« Last Edit: 2007 July 10, 23:39:09 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

jocc

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #35 on: 2007 July 11, 08:23:29 am »
Mekkora szelephézagot kell beállítani? Ugye nem mindegyik szelepnél ugyanakkora? Mik a gyári paraméterek? (Már  biztos volt róla már szó, csak nemtom, hol... :-[)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #36 on: 2007 July 11, 08:44:20 am »
De igen,mindegyik hengernél ugyanaz. Kipufogószelep 0,3mm Szívószelep 0,2mm
Az értékek hideg motornál értendőek, tehát a motor max kézmeleg lehet állításkor.
« Last Edit: 2007 July 11, 08:59:19 am by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

jocc

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #37 on: 2007 July 11, 09:09:48 am »
Köszi! :notworthy:

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #38 on: 2007 July 11, 09:41:59 am »
Nézd meg azért ezt is.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Layosh

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #39 on: 2007 July 16, 12:18:02 pm »
Na szerelgettem egy kicsit. A szelepfedéltömítést cseréltem ki, olaj beöntő sapka csak két hét múlva lesz. Szépen letörölgettem a motort(nem is tudtam, hogy szürke a teteje :) ), eddig -80km után- nem látok újabb olaj foltot rajta.
De mindig előjön valami szegény autón, most nyikorog a bal oldalon valami, de csak néha és menet közben, meg szerintem elromlott a benzinszint mérő, össze vissza ugrál fél tank alatt :( :(
Feltettem két fájlt nézd meg hátha segít.
fiestamk3.extra.hu/1.doc
fiestamk3.extra.hu/2.doc

Köszi szépen, na majd megsasolom, hogy mi is van vele. Ez alapján már egyszerűnek látszik :)


Layosh

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #40 on: 2007 July 16, 12:59:18 pm »
Olajfogyás okai lehetnek:
-rossz kartertömítések
-szelepszár-, és/vagy főtengelyszimmeringek kopása, elhasználódása
-legrosszabb esetben pedig a dugattyúgyürű(k) kopása

Jajj, el is felejtettem mondani, hogy kb. 200km után még mindig annyi az olaj szint, mint előtte. A motor szép tiszta, csak a régi olaj nyomok látszanak. Ugylátszik a szelepfedél tömítés volt a ludas. Azért ha sikerül hozzá szereznem olaj betöltő kupakot kifogom cserélni azt is(csak a repedés miatt), de nem látok körülötte olaj nyomot.

Köszi szépen az útmutatást!

tomlee

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #41 on: 2007 August 08, 19:56:44 pm »
Te Laca!

Abban 70ezerben benne voltak a gyűrűk is? Nekem 100-140et mondtak a teljes motorgenerálra :-\ bár az úgy, hogy elviszem a gépműhelyeshez és felfúrva új dugók, új gyűrűk, csapágyak stb. szal minden. Így kicsit keveslem a 70ezret.

Nálam még drasztikusabb a helyzet....
Kb 2 hónapja vettem egy ~9 éves fiestát (1.25 16V) és sajnos kiderült, hogy az olajat igencsak eszegeti: 2000Km -> 4L (10W40). Más problémám nincs vele, rendesen megy, szép hangja van, nem füstöl, szép állapot.
A vizsgám is lejár még ebben a hónapban, így elvittem ma egy FORD szervízbe előzetes felkészítésre.
Ma déltán jött a telefon: "Teljes blokk csere szükséges, 380.000Ft(!)"
Egyelőre még nem tértem magamhoz, ez a vételár fele....  ???  :-\

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #42 on: 2007 August 08, 20:55:21 pm »
Ki ne fizesd!!!!! Annyiért már kapsz egy komplett autót. Keress meg vele egy másik szerelőt és nézesd meg vele is. Ezután, ha tényleg az a gond, akkor keress meg egy autóbontóst és vegyél egy komplett motort papírokkal (kb. 50-80ezer forint) és építtesd be. Ez legyen kb 50e Ft (és akkor elég bőven számoltam).
Szal hozd el attól a szerelőtől a gépet minnél hamarabb!!!!
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

tomlee

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #43 on: 2007 August 09, 11:47:42 am »
Köszi a tanácsot!
Hát az lesz, ma délután elhozom. Egy ismerősöm ajánlott egy megbízható kis szervízt ahova ő szokta vinni, ott bepróbálkozom holnap reggel.

pereszte

  • Guest
Re: Alapjárat, olajfogyás
« Reply #44 on: 2007 August 10, 10:46:12 am »
Szia!

Lehet, hogy ezért adták el a kocsit...
Elvileg kártérítést is kérhetsz az előző tulajtól....

Sok sikert!