Udv!
De szerintem 1 szelephézag állitás is hozhat kis eredményt. Mert, ha túl hangos a motor akkor az túl nagy szelephézagra enged következtetni. Ennek következménye rossz szelepvezérlés és csökkent motorteljesitmény...
A "kis" eredmeny nem is olyan kicsi, mint elso hallasra gondolna az ember! Mikor a szerelom beallitotta a szelephezagot, akkor a kicsikocsim szinte megtaltosodott. Csak az a problemam, hogy 3-4 honap es 5-6 ezer kilometer utan visszajon a "varrogephang".
No igen, ha csendesebb a motor jobban elmeri ereszteni a lábát az ember, mert nem hallja annyira
A szelephézagot meg a "nagykönyv" szerint is 30-40ezer kmenként állítani kell ennél a motornál.
A krepelést (varrógéphangot) meg nem nagyon lehet tökéletesen megszüntetni mivel azt a vezérműtengely kopása okozza. Cseréje pedig igen költséges, mert a bontott valószínüleg ugyanolyan kopott...az új meg marhadrága, és ráadásul tudtommal már nemis gyártanak ugyanolyat, csak egy "átdolgozott" vezérműtengelyt azt viszont csak vezérmű-lánckerékkel, lánccal , láncfeszítővel együtt lehet cserélni (mert az is más), ha meg már ottvagyunk akkor szelepemelő-tőkéket, himbasort is érdemes kicserélni. Ezek összesen több mint 100 000 magyar forintba kerülnek, nem beszélve a munkadíjról és a járulékosan cserélendő hűtőfolyadékról és olajról. Így egy ideig csendes lenne a motor, mondjuk úgy 40-50ezer km-ig...
Mindenki döntse el megér-e neki ennyit....
Ja és ettől persze nem lesz se erősebb, se gyorsabb a szekér...
csak csendes.
Persze azért nem kell berezelni, így (a régi vezérműtengellyel) is elmegy a kocsi a világvégére is, ha kell....csak kicsit zajos.