Author Topic: Tűzkarika csere 1.4 Tdci  (Read 28118 times)

Pici Sziv

  • Guest
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #15 on: 2009 November 17, 06:37:10 am »
Az elözőeket anyival egészíteném ki hogy mióta kilet cserélve a tűzkarika szép csilingelő hangot ad inditáskor.
A szerelőnek mikor mondtan anyit mondott rá ne foglakozam vele az semmi.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #16 on: 2009 November 17, 15:58:49 pm »

Szerintem a porlasztók felprogramozása butaság én még sohasem hallotam ilyenr?l.A porlasztó csak a computert?l megkapja vezérl? jelet , impulzust , hogy mikor nyisson , meddig legyen nyitva és mikor zárjon.

üdv : Tibi


Gondolom "nagy spiler" lehetsz ez ügyben, ha még nem hallottál róla. Mercedeseknél pl. tipikus szerelői hiba az ilyesmi.
Gyuri haverom meg nemgyőzi felprogramozgatni ezeknek a kocsiknak a porlasztócsúcsait....

A 2000 elöttieknél még nem nagyon volt ennyire kompjúterizált minden. De manapság igen...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #17 on: 2009 November 17, 19:22:51 pm »
Az 1.4-es dízel porlasztóit tényleg nem kell felprogramozni ez ilyen plug n' play..  ;D

De ahogy már előttem is írták a modern dízelek között az a ritka aminél nincs erre szükség

grimmcsalad

  • Guest
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #18 on: 2009 November 17, 21:32:11 pm »
Arany drága forumozok gépelgetők, betűket pöcögtető felhasználók.
Én semmi és senki vagyok ezért talán olvasás után felejtsétek el is amit írtam.(a viktorow meg törölheti is)
Mi lenne ha ez egy "csak segíteni akarok" és "mindent az olvasókért", "mindent a fordosokér" fórum lenne.
Ehhez persze nélkülözni kellene a "mindenárom igazam van" meg "bebe én jobban tudom" gondolatokat.
/most ezért kikapok?/

Mi lenne ha esetleg mindannyian (engemetet is beleértve) igyekeznénk az őszinte megalapozott segítséget megadni, minimális intrikával és a lehető legkevesebb önérzetességgel.


Ha röviden kellene összefoglalnom: nem lehetne a tényekre figyelni, és segíteni egymás baján ha tudunk? (ha meg nem akkor nem ártani)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #19 on: 2009 November 17, 22:13:05 pm »
grimmcsalád: De és ezt is tesszük, de ha hülyeséget ír valaki azt azért kijavítom az írójának meg jelzem hogy nem teljesen korrekt a hozzászólása.

És a saját véleményem: igenis kell a dúrva kritika, ne vegye senki se sértésnek, de sajnos tapasztalatból mondom, hogy nagyon sok olyan ember van aki olvas a fórumon valamit, mert azt vki úgy írta le, hogy az úgy van és elhiszi. hiába hülyeség. Ezért kell komolyan odafigyelve ezeket kiszűrni és figyelemfelhívó módon jelölni. Törölni nem szeretem az ilyen hozzászólásokat, mert úgy az írója nem szerezne róla tudomást hogy azt rosszul tudta, vagy átvágták vagy vmi ilyesmi. És amúgy mindenkinek hasznos, ezekből lehet a legtöbbet tanulni, hogy az ember látja hogy milyen marhaságokat lehet összehordani.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #20 on: 2009 November 17, 22:32:03 pm »
Szerény véleményem szerint az, hogy amikor Valaki segíteni próbál de téves infot közöl és kijavítják, jó. Különben tele lenne a fórum nagyobbnál nagyobb badarságokkal. Én nem éreztem, hogy itt bárki csak azért javítaná ki a másikat, hogy neki legyen igaza sokkal inkább azért, hogy senki ne legyen félrevezetve. Amíg ez nem csap át személyeskedésbe szerintem rendben van, sőt szükséges.
Számomra így működik a fórum, mindenki összedobja a tudását (kinek kisebb kinek nagyobb) és a végén remélhetőleg kerek egész a végeredmény.

Amúgy teljesen egyetértek Veled, a lényeg egymás segítése.

Úgyhogy kérek mindenkit, ha hülyeséget tanácsolnék Valakinek csapjon a virtuális körmömre...  :P

OFF Az index "Milyen motorolajat használsz" topicját ha követed, na ott aztán tényleg van 1-2 ember akinek tényleg semmi más nem számít csak, hogy Neki legyen igaza még ha világosan el is magyarázzák Neki, hogy miben téved akkor is köti az ebet a karóhoz... ON

Szerk.: Most látom nem vagyok egyedül a véleményemmel..  :notworthy:

Pici Sziv

  • Guest
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #21 on: 2009 November 18, 10:14:24 am »
Szeretném megköszöni a segítséget :)Gerappa igazad volt a mágnes szeleppel volt a baj :) Megcsinálta a szerelő azután hogy elmondtam neki hogy mi lehet a baj :)És még 30 ezret le is gombolt rólam :)Ebből amyit okultam hogy ha valami baja lesz legközeleb akkor egy másik szerelőhőz fogom elvinni !

gerappa007

  • Guest
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #22 on: 2009 November 20, 23:36:55 pm »
Kedves Pici Szív!
Örülök , hogy tudtam segíteni.Ha valamilyen kérdésed metül fel csak írj bátran póbálunk majd segíteni.
Nekem a szerelő az O-gyürű cserére 6000 Ft ot kért volna.A porlasztó csúcs csere sem lehetne drágább szerintem , mivel nem kell tovább bontani az autót, mint az O-gyűrűnél.

Gerappa007

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #23 on: 2010 February 17, 20:39:15 pm »
Szisztok
A legelső komenthez szeretnék pár gondolatot hozzáteni nem mint okoskodást.Azt a porlasztó csúcs tömítést ne hívjuk már tűzkarikának ami egy réz tömítőgyűrű.Ha emelet kifúj a porlasztó csúcs akkor az utastérben kipufogógáz szag érezhető vagy gázolaj szag ha a résolaj cső is folyik+a hengerfej teteje csupa kátrány lesz .Viszonylag egyszerű a cseréje bár kis bontást igényel és takarítást.A porlsztó csúcs csere hát függ a darabszámtól mivel darabja 80e forint +egyébb alk. ami ehez kell.A Ford 1,4 1,6 1,8 és 2,0 diesel csúcsokat pedig nem kell programozni (kivétel ez alól a 2007 elötti mondeok) de érdemes oda viszarakni ahonan kivetük.És nincs tüzkarika ezen  a motorok kipufjában csak lemez tömítés vagy kupos csatlakozás.
Moderálva személyeskedés miatt! >:( sUdYe
« Last Edit: 2010 February 18, 08:25:11 am by sUdYe »

csigavadasz

  • Guest
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #24 on: 2010 May 06, 20:25:38 pm »
Sziasztok!

Ide is leírom, hogy tényleg mindenki vegye komolyan a helyzetet, mert a pénztárcám most lett 50 kövér magyar ezressel kevesebb ezen okból kifolyólag. Ennyibe került a tűzkarika-csere.
Kipufogó-szag és vagy szuszogó motor és tudd, hogy ne gondolkodj, csere lesz!

Üdv:
csiga

djbaro

  • Guest
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #25 on: 2010 July 22, 21:22:24 pm »
50 ezer? akkor téged jól átvágtak mert én 800ft-ból megúsztam 200ft/db a tüzkarika és ebből kelett 4!!

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #26 on: 2010 July 23, 09:49:05 am »
A kulcsszó munkadíj..  ;D
Illetve ha cseréled akkor magasnyomású csövet is kell cserélni amelyiket leszedted, mert előfordulhat, hogy szivárogni fog. Sokan visszarakják a régit és nincs semmi gond, de elvileg ez az előírás..

olivetti

  • Guest
Re:Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #27 on: 2012 October 24, 18:32:02 pm »
Sziasztok!

Sajnos egy éve szívunk a barátnőm 1,4-es dízel fiestájával.
Tavaly előtt télen kezdődött a műsor, amikor kezdődött a hideg, de pumpálgatásra akkor még beindult.
Azóta már a komplett üzemanyag vezetékelést kicserélték, az adagolót kicserélték és 2-3 hete a tűzkarikákat is.
Ez utóbbit a gázolajszag miatt...

MA reggel megint nem indult, most eset felpumpáltam újra és 3.-4.-re beindult.
Tudnátok segíteni, van esetleg van tippetek (kezdem elveszíteni a türelmemet)

Most ön a porlasztó csere? :S
Előre is köszönöm!

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #28 on: 2012 October 25, 11:17:31 am »
...
MA reggel megint nem indult, most eset felpumpáltam újra és 3.-4.-re beindult.
...

Én abszolút nem értek a dízelhez, mert benzinesem van.

De azért eszembe jutott néhány ötlet:
- Ami könnyen megmérhető: az izzítógyertyák ellenállása normális, vagy szakadás?
- kompresszió rendben?
- a VOX Autodoktorenben gyakori hiba, hogy a kisnyomású és a nagynyomású szivattyú között (gondolom neked is elkülönül ez a kettő) van egy kis tömítetlenség. Emiatt állás közben a magasabban fekvő vezetékszakaszból lefolyik a gázolaj. Az Autodoktorok azt szokták csinálni, hogy a két pumpa köze (nem tudom, hogy a szűrő elé vagy mögé) beillesztenek egy átlátszó csődarabot, és figyelik, hogy állás után és indításkor buborékmentes-e a gázolaj.
- a fókuszoknál gyakori hiba, hogy a gyári és az utángyártott gázolajszűrő csatlakozója nem egyforma és a kitágult cső a csatlakozónál beereszti a levegőt.
Mk6 1.3 benzin

Offline somadog

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 87
  • Segített?: +0/-0
  • 1.4 TDCi [Fityó]
Re:Tűzkarika csere 1.4 Tdci
« Reply #29 on: 2012 October 25, 11:54:44 am »
Résolaj csövet is érdemes lenne megnézni ha még nem tetted meg.