Recent Posts

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
MK6-MK7 / Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by fiesta2002 on 2019 August 05, 13:54:54 pm »
...Kipróbáltam egy olajleszívó szivattyút ...

Szia Magiist!

Ha van még kedved ezzel foglalkozni, akkor eszembe jutott még egy teszt, amit a következő olajcserekor meg lehetne csinálni:
- szivattyúval le kellene szívni az olajat. Üllepíteni és/vagy szűrni.
- visszatölteni
- hagyományos módon leereszteni és üllepíteni

Ebből kiderülne, hogy valóban hatékonyabban hozza-e ki az üledéket a hagyományos módszer vagy ez tévedés.

Üdv
fiesta
42
MK8 / Re:Lendkerék
« Last post by oktato on 2019 August 01, 10:32:17 am »
Köszi ! De a márkaszervíz  alvázszám alapján sem tudott biztos választ adni. Ezért gondoltam hogy hátha van valami biztos infó, valaki cserélt már stb......
43
MK8 / Re:Lendkerék
« Last post by fiesta2002 on 2019 July 29, 07:19:14 am »
Beírtam a keresőbe, hogy "ford fiesta tdci flywheel" és kiválasztottam a képek (images opciót).

Kettős tömegűek jöttek fel.  :)

De az a biztos, ha hozzáadod a kereséshez a motorszám elejét. Pl. JA8 vagy hasonló módon.
44
MK8 / Lendkerék
« Last post by oktato on 2019 July 27, 15:30:29 pm »
Próbáltam utána járni hogy milyen ( egy vagy kettős tömegű ) lendkerék lehet az autómban, nem sok sikerrel. 2009-es 1.4 TDCI. Nincs ötletem sem hogy hová fordulhatnék.
Valaki tud ezzel kapcsolatban segíteni ? ( persze a szétszedésen kívül )
45
Csináld magad szakkör / MK-6 ajtókapcsóló hiba
« Last post by tamkov on 2019 July 23, 20:08:21 pm »
Sziasztok!
Keresővel találtam hasonló problémát itt, de megoldást nem.
A jobb első és bal hátsó ajtó kapcsolója hol jó, hol nem. A hátsó ajtóé nem nagy gond, csak a visszajelző világít, de a jobb első miatt nem engedi zárni a kocsit. Főleg melegben nem érzékel, van hogy 30x kell ki be csukni hogy végre be tudjam zárni.
A zárba nyomtam tisztító anyagokat is az sem hozott változást. Nem vagyok benne biztos hogy a kapcsoló a hibás, mert majdnem egyszerre jött elő a két ajtónál és van hogy törlök ablakot, erre elkezd világítani az ajtó visszajelző.
Szeretném behatárolni a hibát, hogy kapcsoló, kábelezés vagy GEM modul hibás.
Tud valaki kapcsolási rajzhoz vagy GEM modul csatlakozó kiosztáshoz linket?

Köszönöm.
Tamás
46
MK6-MK7 / Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by Pityke on 2019 June 08, 10:52:21 am »
én maradok a leeresztésnél,2 deci elhasználódott olaj sok.plusz ha rossz sorrendben csinálod a műveletet akkor az a 2 dl több is lesz felső szűrős autók esetében.
47
MK6-MK7 / Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by magiist on 2019 June 05, 19:44:13 pm »
A szűrő (ennél a motornál) szerencsére felülről cserélhető, tehát aknamentes lehetne így a csere. Lehet, hogy a kombinált olajcsere mód jó ötlet lenne (pl. minden 2.-3. csere aknás, a többi szivattyús).
48
MK6-MK7 / Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by fiesta2002 on 2019 June 04, 07:44:16 am »
...
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok!  :)
Szia!

Érdekes kisérlet. Kösz, hogy megirtad.

Ha abból indulunk ki, hogy egyes fontos összetevők elfogynak az olajból, akkor 3,8 liter betöltése mellett kb. 5%-kal kevesebb lesz így az adalékokból.

Vagy ha az olaj élettartamát 1 évnek és a gyári ajánlás szerinti 20 ezer km-nek vesszük, akkor az új olaj kb.  2 hetesnek vagy ezer kilométeresnek felel meg. Ez elfogadható lenne.

De az is kérdés, hogy vannak-e leüllepedő szennyeződések pl. az olajteknő alján. Ezekből a lendületesen kifolyó olaj biztosan többet sodor ki, mint a szivattyú biztosította kicsi áramlás.

És az olajszűrőt is cserélni kell. Ha az csak alulról megy, akkor nem vagyunk sokkal előrébb.

Ez a szivattyú talán azoknak lehet hasznos, akik meg vannak győződve, hogy a gyárinál sokkal sűrűbben kell az olajat cserélni. Minden második olajcserét megcsinálhatnak leszívással a leeresztéses/szűrőcserés szervizek között.

49
MK6-MK7 / 1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Last post by magiist on 2019 June 02, 08:56:45 am »
Sziasztok!

Nem tudom volt e már téma, de inkább leírom a személyes tapasztalatomat.
Kipróbáltam egy olajleszívó szivattyút (a nívópálca nyílásán keresztül) és utána aknán megnéztem mennyi maradék olajat tudok még leereszteni a motorból (1.4 TDCI).
Ilyen szivattyút vettem a Lidl-be:

5000 Ft volt.
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok!  :)
50
MK6-MK7 / Re:"Érdekes hangok"
« Last post by VITRO on 2019 May 29, 07:29:38 am »
Váltótartó bak volt megrepedgve..
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10