Ford Fiesta Klub Fóruma

Kuka => Topiktemető => MK1-MK2 => : GÁBOR72 2008 June 08, 21:23:02 PM

: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: GÁBOR72 2008 June 08, 21:23:02 PM
SZIASZTOK. UJ TAG VAGYOK,REMÉLEM JOL CSINÁLOK MINDENT.HA NEM BOCSI.  SZOVAL:  NAGYON CSUNYÁN/ DIZZELESEN/ JÁR A MOTOR A DRÁGÁMBAN. A SZERELÖ 2 DOLGOT JAVASOLT. 1) OLAJCSERE, 10W40 VAN BENNE, 15W40-RE.DECEMBERBEN VOLT CSERÉLVE. 2) RÁ KÉNE CSATLAKOZNI A COMPUTERRE.DE ILYEN SZAKIT NEM TALÁLTAM PESTEN.  HÁTHA TUDTOK JO TANÁCSOKKAL SEGITENI. KÖSZÖNÖM SZÉPEN
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: RyAn 2008 June 08, 21:34:58 PM
maximum kicsipogtatni lehet a hibáját valami ledes megoldással!
hidrotökét cserélsz valószinü megszünik a hangja!
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: sUdYe 2008 June 08, 21:39:21 PM
SZIASZTOK. UJ TAG VAGYOK,REMÉLEM JOL CSINÁLOK MINDENT.HA NEM BOCSI.  SZOVAL:  NAGYON CSUNYÁN/ DIZZELESEN/ JÁR A MOTOR A DRÁGÁMBAN. A SZERELÖ 2 DOLGOT JAVASOLT. 1) OLAJCSERE, 10W40 VAN BENNE, 15W40-RE.DECEMBERBEN VOLT CSERÉLVE. 2) RÁ KÉNE CSATLAKOZNI A COMPUTERRE.DE ILYEN SZAKIT NEM TALÁLTAM PESTEN.  HÁTHA TUDTOK JO TANÁCSOKKAL SEGITENI. KÖSZÖNÖM SZÉPEN

először is stilisztikailag szólnék: NE kiabálj kérlek!. Köszi. (Netikett, fórum szabályzat)

a probléma elég sokminden lehet. Hány km van a kocsiban? ha 250e alatt akkor nem nagyon próbálkoznék a 15W40-el. elég a 10W40 neki. Első körbe látatlanba hidrotőkére, vagy hajtókarcsapágyra gyanakodnék. De ehhez leginkább látni kéne az autót, meg megbontani a motort.
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: GÁBOR72 2008 June 08, 21:42:38 PM
330 van benne.egyébként nagyon meg vagyok vele elégedve.novemberben kaptam.mentem vele azota majdnem 6000-et minden gond nélkül.
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: GÁBOR72 2008 June 08, 21:45:54 PM
 hidrotöke? a szerelö ilyenröl nem is beszélt. lehet hogy rossz embernél voltam. mégegyszer köszi hogy probáltok segiteni
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: sUdYe 2008 June 08, 21:46:38 PM
330 van benne.egyébként nagyon meg vagyok vele elégedve.novemberben kaptam.mentem vele azota majdnem 6000-et minden gond nélkül.
az már szép futásteljesítmény. De ez után én mindenképp megbontanám a motort, megnézném a hajtókarcsapágyakat ha nagyon csúnya a hangja akkor sztem azzal is van prob. amúgy milyen motor van benne?

milyen jellegű a hang a motorból honnan jön? a blokkból vagy a hengerfejből?
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: GÁBOR72 2008 June 08, 21:51:12 PM
1.4i. nagyon megy a kicsike. most voltam vele egerben. a 130-at kényelmesen. de nem hajtom. vigyázok rá.
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: FordTom 2008 June 08, 21:53:01 PM
nem lehet hogy annyi a baja hogy kezd egy kicsit megkopni a moci? csapágyak rendben vannak? szelepeknél is?
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: RyAn 2008 June 08, 21:55:23 PM
1.4i  CVH elvileg!
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: sUdYe 2008 June 08, 21:58:39 PM
ha 1.4 CVH akkor hidrotőke, és hajtókarcsapágy amit megnéznék rajta. hidrotőkét meg tudod nézni ha leveszed a szelepfedelet, a hajtókarcsapágyhoz meg az olajteknőt kell leszedni. Viszont ha a hidrotőke a baj okozója, akkor azt csak is veztengellyel együtt szabad cserélni, ha nem akarod hogy hamarosan megint csattogjon.
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: GÁBOR72 2008 June 08, 22:04:20 PM
egyre szebb dolgokat irtok.hallom ahogy apad a pénztárcám-hihi. gondoltam rá hogy át kéne nézetni teljesen. az hogy olajat gyertyát és szüröket cseréltem amikor átvettem,az kötelezö. 
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: sUdYe 2008 June 08, 22:10:42 PM
egyre szebb dolgokat irtok.hallom ahogy apad a pénztárcám-hihi. gondoltam rá hogy át kéne nézetni teljesen. az hogy olajat gyertyát és szüröket cseréltem amikor átvettem,az kötelezö. 
érdemes, nem akarok rémisztgetni, a régi kocsim hasonlóan ronda hangú volt. elmentem vele 30e km-t eladtam az új tulaj elment vele még 4e km-t és motor KO. 4. henger hajtókarcsapágya szétment 5 darabra tört, beállt a hajtókar, kettétört, és kiütötte a blokk oldalát. jobb hamarabb átnézni, és cserélni a csapágyakat ha kell. a hidrotőke meg a megfelelő szelepműködés miatt fontos. a régi kocsiban az egyik szintén meghalt és nem nyitott rendesen az egyik kipufogószelep, mivel elég dúrván el volt kopva a hidrotőkéje... a veztengely meg azért célszerű ha cserélve van a hidrotőkével együtt(ha kopott, ált az szokott lenni), mert a kopott veztengely szintén nem nyomja elég pontosan a hidrotőkét, ami ettől hamarabb kopik, és megint csattogni fog elég hamar.
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: scampi 2008 June 10, 22:48:13 PM
Ha szelephang, az olyan mintha egy csavarhúzóval ütögetnéd a motort és "sok" hang jön belőle. Ha hajtókar akkor egy negyedkilós kalapácsot képzelj el ami ütögeti a motort, és fordulatonként 1 ütést hallasz. Ha csapágy és kezdeti akkor csak egy bizonyos fordulatszám tartományban hallatja magát, majd ez a tartomány szélesedik és reccccs :(

A kettő között van még csapszeg is, ritkán no ez egy 5dkg os kalapácsütés és mindíg szól fordulatonként 1X.

Ha mást nem is, dolgozni már biztos tudsz, adtam csavarhúzót és kalapácsot a kezedbe :))))

üdv

azért remélem érthetően írtam :)
: Re: 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
: Kuti 2009 February 04, 18:06:14 PM
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topkitemetőbe kerül.

Az összefoglalója fel lett töltve a MK1-MK2 szériák részlegébe!

Moderátor: DVZs