Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : bundi 2018 February 03, 16:53:51 PM

: Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 February 03, 16:53:51 PM
Sziasztok!

Nekem az a problémám hogy az autóm gyorsításkor rángat.
Nem sokkal ezelőtt elvittem szervízbe,de a számítógép nem jelzett hibát.A szerelő kimérte a befecskendezőszelepeket,és az egyiket kicserélte mert nem volt jó szerinte.Elhoztam tőle de
a rángatás újra jelentkezik,melegen is gyorsításkor. Szeretnék ötleteket kérni hogy mi lehet a baj,
mert attól félek hogy ha nem lesz hibajel nekiállnak a szerelők ötletszerüen kicserélni dolgokat, és ez ugye sokba
kerülhet. Érdekelne hogy a trafó vagy gyújtókábel esetleg gyertya hibáját hogy lehet kiszűrni,mert nekem ez a rángatás
olyannak tűnik. Az autó 1,3 8v 70 LE.
Előre is köszönöm a segítségeteket.

Üdv:Bundi
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 07, 00:31:47 AM
Sziasztok!

Érdekelne hogy a trafó vagy gyújtókábel esetleg gyertya hibáját hogy lehet kiszűrni
Szia Bundi!

Legjobb úgy tesztelni, hogy negyedikben hagyod alapjáratig lassulni az autót és utána 1/2-3/4 folyamatos gázzal gyorsítod. Ha a gyujtás áthúz valahol, akkor rángatni fog. Ez a rángatás darabosabb, hirtelenebb, mintha mondjuk benzinellátási hiba miatt lenne kimaradás.

Meg lehet azt is nézni, hogy esetleg látsz-e valahol áthúzást. Sötétben, rövid gázadásokkal kell próbálni. Az 1,3-nak a motortérben is lehet gázt adni, a kis félkör tárcsával.

Ha lenne hibajelzés, akkor meg lehetne nézni, hogy vándorol-e a hiba kábel, trafó kimenet, stb átrakáskor. De nincs.

Így csak azt lehet tenni, hogy kiméred (hajlítgatva) és megtisztítod a kábeleket. Kicseréled a gyertyákat (főleg, ha már legalább 30 ezret futottak.) És ha ez nem segít, új trafót kell venni.

Arra vigyázni kell, hogy ha valamelyik gyertyán vagy kábelben szakadás van, akkor az új trafót is hamarabb tönkreteszi.
: Re:Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 February 07, 19:44:00 PM
Szia Fiesta 2002 !

 A szerelő aki javította az autót azt mondta hogy
a trafót és a gyertyakábeleket átnézte és azok szerinte jók.
Azt javasolta hogy üres tankba tegyek szeleptisztító adalékot és tankoljam tele a kocsit.
Ezután járjam ki a benzint,mert volt hogy a probléma hogy a szelep vagy szelepszár el
volt kokszolódva. Megkérdeztem már másik szerelőt is, de az elmondottak alpján látatlanba ő is a szeleptisztító
folyadékot ajánlotta.Mindenesetre furcsálom hogy a számítógép nem jelez ki semmi problémát,pedig az bizony van!
Minden esetre meg fogom próbáli amit javasoltál!
Köszönöm szépen a választ!

Üdv:Bundi
: Re:Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 February 16, 17:46:23 PM
Hali !
Olvasgattam a hozzászólásokat a fórumon,az egr szelep nem okozhatja ezt a hibát ?

Üdv :Bundi
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 16, 21:37:10 PM
Szia Bundi!

Az 1,3-as 8 szelepes benzinmotorban nincs EGR.

Próbáld ki azokat, amiket mondtam. Legtöbbször a trafóban van az átütés és a régi gyertyáknak szükséges nagyobb feszültség rontja el a trafót. A rángatás azért jelentkezik gyorsításkor, mert a nagyra nyitott pillangószelep kis fordulatszámnál jobban feltölti a hengereket. A sűrűbb gázban nagyobb feszültség kell a szikra átugrásához és a meggyengült szigetelésű trafó ezt már nem bírja.

Azt írtad, hogy a szerelőd átnézte a trafót. Kiváncsi volnék hogyan. Írd már meg légyszives, ha már ennyi karaktert rászántam az ügyre.  ;)
: Re:Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 February 20, 21:18:27 PM
Szia Fiesta2002!

Az hogy a szerelő hogyan nézte ét a kábeleket és a trafót ,azt sajnos nem tudom.
A villamossághoz és az autószereléshez sajonos nem értek. A szerelő egy saját jól felszerelt Bosch szervízet vezet. Az olajat ,olajszűrőt, levegőszűrő,üzemanyagszűrőt valamint a gyertyákat tudtam eddig magam kicserélni.A gyertyákban kb. 1000 km van.
Sötétben megnéztem beindítva de áthúzást nem vettem észre.A kábeleket átnéztem ,szemre nem látszik rajta
sérülés.
Akkor szerintem a trafó és kábelcserével kezdek. Szerinted a gyertyákat cseréljem ki újra, a trafócsre miatt!
Másik kérdésem hogy milyen márkájú trafót és kábelt ajánlasz? Azt tudom hogy gyertyából csak a gyárit ajánlják.

Köszönöm türelmedet:Bundi
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 20, 21:31:33 PM
Egyébként a gyertyák gyárilag ajánlott és beállított hézaga 1,3 mm. De nekem már az első szakszervizes gyertyacserekor a szerelő átállította az új gyertyát 1,1 mm-re. Mondván, hogy a trafót - amivel akkoriban szerelték a típust - kimélni kell. És sokáig nem is volt baj a trafóval.

Nálad az 1000 km-el korábbi gyertyacsere a rángatás első jelentkezése előtt vagy után volt?

: Re:Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 February 21, 21:21:58 PM
Hali!

Én úgy emlékszem hogy már a gyertyacsere előtt is rángatott az autó ,de csak indítás után
hidegen és csak egyet vagy kettőt. Mikor már mentem vele egy kicsit utána már nem rágatott
mostanában kezdte már melegen menet közben is többször.
Mostanában a feleségem jár többet az autóval,és ő szót hogy valami nem oké! De már ha így rákérdeztél megnézem hogy mikor pontosan gyertyacsere,  mert lehet hogy van köze hozzá.
Köszönöm az ötletet!
Mindenképpen megírom hogy mit találtam!

Üdv:Bundi
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 22, 10:43:57 AM
...
Másik kérdésem hogy milyen márkájú trafót és kábelt ajánlasz? Azt tudom hogy gyertyából csak a gyárit ajánlják....

Nincs nagy tapasztalatom, elvégre én is csak egy felhasználó vagyok.
Kábelből egyszer vettem egy nem gyári készletet, de nem sokáig volt jó, úgyhogy inkább visszaraktam az eredeti gyárit kimérve és megtisztítva. Azóta is az van benne. (Összesen 165 ezer km).

A gyári trafó kb. 100 ezerig tartott, amíg rángatni kezdett az autó. A gyorsszervízben talán valami német márkát raktak be. Már nem emlékszem a típusra.

Egyből kiderült, hogy a trafó tönkre tud menni, ha akadály van a szikra útjában, mert az egyik pipát rosszul rakta vissza a szerelő. Néhány nap múlva újra rángatott az autó. Garanciában kicserélték valami másik németre. Azóta jó.

Egyébként, amig nincs megjavítva, a minimumra kell venni azokat a gyorsításokat, amikor rángat. A katalizátorba ilyenkor elégetlen üzemanyag kerül, amitől túlhevülhet és kiéghet.

A rossz trafót érdemes megtartani, mert általában az egyik fele még jó és jól lehet használni szükséghelyzetben vagy hibakereséshez.
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 22, 10:50:12 AM
Azt javasolta hogy üres tankba tegyek szeleptisztító adalékot és tankoljam tele a kocsit.
Ezután járjam ki a benzint,mert volt hogy a probléma hogy a szelep vagy szelepszár el
volt kokszolódva. Megkérdeztem már másik szerelőt is, de az elmondottak alpján látatlanba ő is a szeleptisztító folyadékot ajánlotta...

Nagyon elmentünk trafó/gyújtás irányba, mert amilyen hibákról én olvastam, azok között ez a leggyakoribb.

De én nem teszteltem az autót, a szerelők meg igen. Nem nagyon értem, hogy egy esetleges szelepberagadás miért csak gyorsításkor jelentkezik, de azért kipróbáltad a szeleptisztító adalékot?
: Re:Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 February 22, 21:06:32 PM
Hali !
A héten raktam bele az üres tankba az adalékot ,majd tele tankoltam,még nem sokat
ment vele a feleségem azóta.A gyertyahézagot picit kisebbre vettem a feleségem szerint nem rángat annyit azóta
Egyébként elnéztem a gyetyacserét nem 1000 hanem 9000 km. van a gyertyákban.
Az autóban 109000 km van a kábelek és a trafó még gyári
A trafócserét lehet otthol elvégezni vagy inkább szerelőhöz vigyem!
A kábeleket én nem tudtam kimérni itthol, mert csak multiméterem van és a szakadásvizsgálatnál
nem ér le a gyetyapipába az érintkező hegye.Esetleg a kábel kimérésérő tudnál írni valamit?
Majd beszámolok a fejleményekről!

Üdv : Bundi
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 23, 00:03:18 AM
Szia!

A trafócsere nagyon egyszerű. Érdemes először felrajzolni, hogy melyik henger hova csatlakozik. A háromdrótos csatlakozónak van egy kis szines biztosítópecke, azt meg kell nyomni lehúzás közben. A trafót hátulról 4 csavar tartja. (Talán torx, ha jól emlékszem.)

A multiméter teljesen jó a kábelek kimérésére. A gyertyapipába be kell dugni egy fémrudat, pl. egy csavarhúzót és ahhoz kell nyomni a multiméter madzagját. Az ellenállás hossztól függően  3-8 kOhm. Mérés közben kicsit hajlítgatni kell a kábelt. Nem túl erősen, csak kb. annyira, mint amennyire beszerelve hajlik. A hajlítgatáskor sem szakadhat meg a benne levő grafitszál, azaz az áramkör.
Kívülről érdemes letörölni róla a rárakódott olajos kormot. A pipában és a gyertyák porcelánján nem lehet áthúzás nyoma, fekete csík.

Ha megvolt a javítás, érdemes megcsinálni a gyorsításos gyújtástesztet, amit korábban  írtam. (Négyesben lassulás alapjáratig. Fél vagy háromnegyedgáz kitatrva.  Az autó nem rángathat, miközben lassan eléri a normál fordulatot.)

Üdv
fiesta2002
: Re:Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 February 23, 17:23:30 PM
Hali!

Köszi a választ! A multimétert szakadásvizsgálóba kell kapcsolni,amivel a kábelszakadást lehet kimérni
és ami hangjelzést is ad?
Az autó egyenlőre nem mutat javulást a szeleptisztító folyadék beöntése után, bár még nem mentünk
vele sok kilométert.

Üdv : Bundi
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 23, 20:20:08 PM
Szia!

Én az ellenállásmérő beállítást javasolnám. Mondjuk a 20 kOhm vagy a 200 kOhm végértékűt. Akkor azt is lehet látni, ha hajlításra nem szakad meg teljesen a vezető mag, csak megnő az ellenállása. Szerintem az sem jó.

De nekem nincs hangjelzés a multiméteremen. Lehet, hogy az is működik, nem próbáltam.

Másrészt azt tapasztaltam, hogy beszerelésnél az a legjobb, ha úgy kanyarognak a kábelek, hogy ne érjenek össze és ne érintsék a motortestet. Akkor, ha kicsit kormosak is, akkor sem ugrik át a szikra közöttük.

 
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 23, 20:54:42 PM
És mégegyszer, mert ez fontos.

Amig nincs megjavítva, a minimumra kell venni azokat a gyorsításokat, amikor rángat. A katalizátorba ilyenkor elégetlen üzemanyag kerül, amitől túlhevülhet és kiéghet.

Igazság szerint, lehet, hogy nem is szabadna így használni az autót, mert a katalizátor több mint 100 ezer forint.

Amikor nekem elromlott a trafóm, kb. 10km-t mentem vele a szerelőhöz. Óvatosan, hogy ne rángasson.
Az még nem ártott neki. De nem tudom, hogy mi az ami még megengedhető.

: Re:Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 February 24, 19:30:22 PM
Hali!

Köszönöm a gyors választ,akkor szerintem mindenképpen kicserélem a trafót,a kábeleket ha rossz,és a gyertyákat is.
Majd minden képpen megírom a történéseket!

Üdv: Bundi
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 February 25, 11:16:35 AM
Egy fontos dolog.
Ha az új trafóval tesztelni akarod a gyújtásrendszert, soha nem szabad úgy szikráztatni, hogy a gyújtásáramkör ne legyen zárt.

A szerelők meg szokták tenni, hogy járó motornál lehúzzák az egyik gyertyapipát és figyelik, hogy lassul-e a motor. (van változás = a henger dolgozik, nincs változás = a henger nem dolgozik.) De ez veszélyes. Meggyengítheti vagy azonnal tönkreteheti a trafót.

És minden a gyújtásrendszerrel végzett ilyen teszt életveszélyes lehet. Ha a gyertyakábelen vezető szennyeződés van, akkor pl. egy ronggyal való megfogás nem véd meg az áramütéstől.

A mi Fiestánk egyébként parazita gyújtású. Két gyujtótekercs van.  Az 1-4 és 2-3 hengerek egyszerre szikráznak.

A gyújtás nagyfesz áramköre így néz ki:
trafó felső szekunder kör egyik vége -
 - 1es gyertya -
 - motortest -
 - 4es gyertya -
 - trafó felső szekunder kör másik vége.
Ezt minden tesztnél figyelembe kell venni.
: Re:Gyorsításkor rángat
: bundi 2018 March 01, 20:44:18 PM
Hali !

Tegnapelőtt kicseréltem a trafót,gyertyakábeleket és a gyertyákat,saját kezüleg!
Úgy néz ki a dolog, hogy megoldódott a probléma. Azóta megszünt a rángatás ami gyorsításkor eddig jelentkezett.
A cromax-ban vettem meg az alkatrészeket,összesen 26000 ft. értékben.
A trafó Delphi,a kábel Valeo,a gyertyák gyári Ford-ok

A csere nem volt bonyolult ,csak az új trafó vastagabb kialakítású mint a gyári alkatrész ezért egy kábeltaró kis v  tartókonzol alá kellett hézagolni ,hogy a trafó csatlakozóját be lehessen dugni a helyére,mert feszítette a csatit. Elvileg a papír szerint 3 fajta trafóval szerelték akkoriban ezeket az autókat.
A trafóhoz volt egy papír amin meg volt jelölve, hogy milyen fajta gyári trafóhoz képest, az új alkatrészen hol van az egyes hengerek kivezetése.. Egy tipp: A gyári trafó számát egy tükör segítségével le lehet olvasni, így könnyebben be lehet azonosítani, hogy a 3 lehetséges gyári trafó közül melyik van beépítve az autóba.

Köszönöm a segítségedet Fiesta2002, mert a segítséged nélkül nem hiszem hogy meg tudtam volna csinálni!
Pláne hogy a hiba okát sem tudtam kiszűrni! :notworthy: ;D

Üdv:Bundi


: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 March 01, 21:05:37 PM
Örülök, hogy sikerült.  ;)
Köszönöm a +1-et.

Üdv
fiesta2002
: Re:Gyorsításkor rángat
: Nowi 2018 September 19, 09:11:53 AM
Sziasztok!

Nekem is kéne egy kis segítség. Ford Fiesta 2003 év végi 1,4 benzin.

Elvittem ismerős szerelőhöz mert intenziv gázadáskor bizonyos fokozatokban picit rángatott, meg egyúttal már le lettek cserélve a gumicsövek a hűtő rendszerhez is   mivel pár hónapja szétment az egyik és akkor eldöntöttem hogy mindet cserélem.
Eredetileg ez volt az ok a szerelőhöz vitel kapcsán de mondtam neki hogy nézze már meg ezt a torpanást is.

NA most azóta romlott a helyzet, alapjárat ingadozik ahogy bemelegszik egyre döcögősebb és le is fullad a motor.. a rángatás is megmaradt és mivel már szinte mindent megnézett amire gondoltunk nem tudom mi lehet a hiba...  volt nézve trafó, gyertyák stb...
Továbbra is ugyanaz.. 

Most azt ajánlotta hogy vigyem autovillamosságishoz mert valoszinű valamilyen kábel , kábelköteg probléma de azt ő nem tudja kimérni, megcsinálni... 

Vélemény??? 

Illetve valaki tud normális autovillamossági szerelőt Vecsés környékén mert ott van az autó..


Előre is köszi
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 September 19, 18:27:47 PM
...volt nézve trafó, gyertyák stb...

Mit jelent az, hogy "megnézte" a trafót?
Milyen vizsgálatot végzett?
: Re:Gyorsításkor rángat
: Nowi 2018 September 20, 07:04:53 AM
Azt jelenti hogy másik trafóval próbáltuk ugyanaz..

Előtte cserélve lettek a gyertyák a gyújtás kábel és bár nem ehhez tartozik a szelepfedél tömités is mert engedte az olajat ami az elmondasa alapján a gyertyákhoz is bejutott de ki lett takaritva...




Mit jelent az, hogy "megnézte" a trafót?
Milyen vizsgálatot végzett?
: Re:Gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2018 September 21, 07:33:43 AM
Azt jelenti hogy másik trafóval próbáltuk ugyanaz..

Értem. A trafó lett volna a tippem, mert az a leggyakoribb hiba, ha gyorsításkor rángat.

Amikor a motor viszonylag normálisan működik, meg lehetne próbálni a következőket:
- megmozgatni a trafóhoz menő jelvezetéket. Sokszor a csatlakozó kontakthibás.
- megmozgatni a kartergáz visszavezető rendszer gumicsöveit, hátha reagál a motor, mert repedés van bennük
- egy kevés indítósprayt fújni a légszűrőbe. Ha benzinben szegény a keverék, akkor a motor magához tér
- a kipufogónál van-e jele túl dús keveréknek.
- amikor leáll a motor, meg kell nézni a gyertyákat, hogy benzinesek vagy szárazak.

Nincs a környéketeken olyan szaki, aki régen zöldkártyázott és még megvan a felszerelése? Ő oszcilloszkóppal meg tudná mérni, a gyujtást és gázelemzővel látná a keverékösszetételt is.

Vagy egy intelligens fiatal szaki, akinek van OBDII műszere (google motordiagnosztika). Nem hibakódot kellene keresni, hanem ellenőrizni a szenzorok jeleit. Az első lambdaszondát, hogy milyen a keverék. A gázpedálét, a MAP szondáét, az alapjárati motornak küldött parancsokat, hogy van-e bennük ingadozás. A vezérműtengely és a főtengely jeladót, hogy nincs-e időszakos hiba.

Ledes keresővel ki lehetne lámpázni, hogy az injektorok kapnak-e nyitási parancsot. Ki lehetne forgatni az injektorokat, hogy indítózáskor rendesen porlasztva spriccelnek-e. Meg lehetne bontani a benzinvezetéket és mérni, hogy a benzinpumpa rendesen szállít-e.

Nem könnyű, mert nagyon sokféle hiba lehet.