Ford Fiesta Klub Fóruma

Csevegő => Csináld magad szakkör => : Tamás 2015 February 02, 20:30:05 PM

: 1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 02, 20:30:05 PM
Sziasztok!

  Ennek is eljött az ideje 252 ezernél. Hidegen sziszegő hang, furcs aszag az utastérben. Én csak kettőt cseréltem 3, 4 es hengerekét.

  Ami kell hozzá:
    
    -Dugókulcs készlet
    -Torx kulcs készlez
    -Csavarhúzó, fogó, féktisztitó

 Gyári utasítás szerint cserélni kell a nyomócsöveket minden megbontáskor.

 Első lépésként le kell bontani a légszűrőházat,.
 Turbó és szelepfedél közötti rezonátort és csövét leszedni. egy 6 os csavar fogja a turbóra egy torx a szelepfedélre és a bilincs.
 A gázolajszűrőt leszerelnia szelepfedélről.  3csavar fogja egy torx egy hatos csavar és egy hatos csavar ami be van süllyesztve a szűrő tartójába. Én nem csatlakoztattam le egy csövet sem, ilyenkor óvatosan kell mozgatni nehogy valamelyik műanyagcső eltörjön.
Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
A vezérműszíj felső borítását is le kell venni 5-6 7 es fejű csavar fogja oldalról. Előtte a kiegyenlítőtartály csavarját célszerű kivenni. Mert azt mozgatva könnyebb hozzáférni a csavarokhoz.
 A szelepfedél hátuljára csatlakozik az EGR csöve 2 torx csavar fogja.
 Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
 A szelepfedelet hátulról fogja 2 hatos 10 es fejű  és felülről 8 as fejű 6 os csavarok. Még ki kell akasztani a gázolaj hőmérőt. és le kell húzni a résolajcső hosszú csövét. Ha mindez megvan ovatosan fel kell húzni és a csövek, vezetékek alól óvatosan kivenni. Nem egyszerű dolog de nem lehetetlen.
 
A porlasztót kivétele:
  - Nagynyomású csövet le kell kötni, 14 es kulcs,
  - A résolajcsövet én lehútzam nem vettem ki a műanyag csatlakozót
  - A leszórítót 13-as  fejű 8-as csavar fogja

Nekem nem jött ki kézzel a porlasztó egy 25 ös kulcsal fogtam a porlasztóra és mozgattam óvatosan balra-jobbra és húztam felfelé. Ha nem jön ki a réz alátét vagy speckó szerszámmal vagy egy nagy méretű facsavarral ki lehet venni, én az utóbbit választottam. Ha mindez megvan ki kell pucolni a helyét és letakarítani a porlasztót.

Visszarakás már nagyon egyszerű, fordítva mint ki. Porlasztót be lehet kenni speckó zsírral. A Leszorító csavarját 30 Nm-rel kell meghúzni, a magasnyomású cvsövet 2 lépésben 17 és 22 Nm-rel. A szelepfedél tömítés nem cseréltem mert enm volt megkeményedve a gumi, nem kell megkenni pasztával, de  a 4 gumigyűrűt ami a szívócsonkba megy célszerű olajozni ( könnyebben vissza lehet rakni.

Remélem nem felejtettem el semmit, ha kérdésetek van irjatok.
: Re:1.4 TDCI porlasztó rézömítés
: Styleair 2015 February 02, 21:34:45 PM
Réztömítés  ;)
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 03, 02:40:00 AM
Ezt elnéztem.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Pityke 2015 February 03, 04:56:52 AM
Tűzkarika
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 03, 09:13:44 AM
Direkt nem irtam tűzkarikát, mert egy régebbi témánál kisebb vita volt róla. Rézalatétet kellett volna írnom.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Pityke 2015 February 03, 13:07:16 PM
nem vitatkozásból írtam,de szakszervizben is tűzkarikának mondják barimék
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 03, 13:27:42 PM
En sem vitatkozni akarok.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Gyikusz 2015 February 03, 21:49:12 PM
egy értelmes szervizben porlasztócsúcs tömítésnek hívják ami egy rézalátét és nem tüzkarika ugyan is a tűzkarika teljesen más.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 04, 08:11:15 AM
Mindenki tudja miről van szó. Mindegy hogy hívjuk. Amugy regi tipusoknak volt egy lemez is a mit tuzkarikanak hivtak es egy rez is.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Pityke 2015 February 04, 08:11:36 AM
akkor én értelmetlen szervizbe járok ;) viszont a szerelők nagyon ott vannak a szeren.örülök hogy te meg értelmes szervizben dolgozol.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Gyikusz 2015 February 04, 09:17:26 AM
Király vagy!!! Ne haragudj hogy kritizáltalak.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Pityke 2015 February 04, 09:30:11 AM
hogyan lennék én senki sem vagyok.ti ott fent a nagyfaluban na ti királyoknak képzelitek magatokat.a vidéki hülyegyerek meg le van nézve.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Styleair 2015 February 04, 10:06:21 AM
Minek ez a szócsata?! Mindenki csak segíteni akar a véleményével/tapasztalataival/tudásával.
Nem kell ez a vidéki BP-i ellentét, amúgy is mesterséges. Én szívesen laknék pl az Őrségben, de egyenlőre nincsen rá lehetőségem.
Tiszteljétek egymást légyszíves!  :notworthy: :wave:
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Gyikusz 2015 February 06, 10:27:02 AM
remélem feltüntr ez a mondat részemről

"Ne haragudj hogy kritizáltalak."
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Styleair 2015 February 06, 14:58:22 PM
remélem feltüntr ez a mondat részemről

"Ne haragudj hogy kritizáltalak."
Nem tudom kinek írtad, mert az nem derült ki.
Smiley hiányában cinikusnak tűnt a hozzászólásod.  ;)
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Ödön1115 2015 February 06, 16:47:07 PM
Sziasztok!

  Ennek is eljött az ideje 252 ezernél. Hidegen sziszegő hang, furcs aszag az utastérben. Én csak kettőt cseréltem 3, 4 es hengerekét.

  Ami kell hozzá:
    
    -Dugókulcs készlet
    -Torx kulcs készlez
    -Csavarhúzó, fogó, féktisztitó

 Gyári utasítás szerint cserélni kell a nyomócsöveket minden megbontáskor.

 Első lépésként le kell bontani a légszűrőházat,.
 Turbó és szelepfedél közötti rezonátort és csövét leszedni. egy 6 os csavar fogja a turbóra egy torx a szelepfedélre és a bilincs.
 A gázolajszűrőt leszerelnia szelepfedélről.  3csavar fogja egy torx egy hatos csavar és egy hatos csavar ami be van süllyesztve a szűrő tartójába. Én nem csatlakoztattam le egy csövet sem, ilyenkor óvatosan kell mozgatni nehogy valamelyik műanyagcső eltörjön.
Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
A vezérműszíj felső borítását is le kell venni 5-6 7 es fejű csavar fogja oldalról. Előtte a kiegyenlítőtartály csavarját célszerű kivenni. Mert azt mozgatva könnyebb hozzáférni a csavarokhoz.
 A szelepfedél hátuljára csatlakozik az EGR csöve 2 torx csavar fogja.
 Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
 A szelepfedelet hátulról fogja 2 hatos 10 es fejű  és felülről 8 as fejű 6 os csavarok. Még ki kell akasztani a gázolaj hőmérőt. és le kell húzni a résolajcső hosszú csövét. Ha mindez megvan ovatosan fel kell húzni és a csövek, vezetékek alól óvatosan kivenni. Nem egyszerű dolog de nem lehetetlen.
 
A porlasztót kivétele:
  - Nagynyomású csövet le kell kötni, 14 es kulcs,
  - A résolajcsövet én lehútzam nem vettem ki a műanyag csatlakozót
  - A leszórítót 13-as  fejű 8-as csavar fogja

Nekem nem jött ki kézzel a porlasztó egy 25 ös kulcsal fogtam a porlasztóra és mozgattam óvatosan balra-jobbra és húztam felfelé. Ha nem jön ki a réz alátét vagy speckó szerszámmal vagy egy nagy méretű facsavarral ki lehet venni, én az utóbbit választottam. Ha mindez megvan ki kell pucolni a helyét és letakarítani a porlasztót.

Visszarakás már nagyon egyszerű, fordítva mint ki. Porlasztót be lehet kenni speckó zsírral. A Leszorító csavarját 30 Nm-rel kell meghúzni, a magasnyomású cvsövet 2 lépésben 17 és 22 Nm-rel. A szelepfedél tömítés nem cseréltem mert enm volt megkeményedve a gumi, nem kell megkenni pasztával, de  a 4 gumigyűrűt ami a szívócsonkba megy célszerű olajozni ( könnyebben vissza lehet rakni.

Remélem nem felejtettem el semmit, ha kérdésetek van irjatok.
Üdv.
Köszi a hasznos leírást! Simán neki mernék állni ez alapján!
THX!  ;)
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 07, 15:36:08 PM
Örülök, hogy érthetőnek találod. Remélem tudok segiteni.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 07, 16:58:30 PM
Mióta kicseréltem a tömítést sokkal jobb hangja van, talán ereje is. Es jobban is indul. :) ;D
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 18, 14:28:36 PM
csináltam pár képet a szívósorról és az egr csőről. Igencsak koszos.

http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_18_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_21_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_25_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_29_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150218/WP_20150202_10_08_36_Pro_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Styleair 2015 February 18, 19:40:04 PM
csináltam pár képet a szívósorról és az egr csőről. Igencsak koszos.

Szép! És ledugóztad az EGR-t a takarítás után?
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 18, 20:03:32 PM
Kíváncsi lennék mennyi rakódott le a szelepekre. Dugozassal nem foglalkoztam. Ez 250 ezer km kosza. Ha kevesebb km lenne benne biztos megtenném.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Styleair 2015 February 18, 23:12:07 PM
Kíváncsi lennék mennyi rakódott le a szelepekre. Dugozassal nem foglalkoztam. Ez 250 ezer km kosza. Ha kevesebb km lenne benne biztos megtenném.
Képzeld mennyi mocskot okádhatott még a blokkba, amit nem tudsz kipucolni!
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 19, 09:19:36 AM
Szerintem a blokkba ami bejut elég. Azzal van a baj ami le rakódik a szívócsőben a szelepeken.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Styleair 2015 February 19, 11:18:01 AM
Szerintem a blokkba ami bejut elég. Azzal van a baj ami le rakódik a szívócsőben a szelepeken.
Szerintem csak részben. Jót biztos nem tesz neki. Egyébként meg az is gond ami a szívósorban és az EGR-ben rakódik le.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 19, 13:05:18 PM
Ha majd egyszer a hengerelt le kell venni és minden tiszta lesz biztos ledugozom.
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Styleair 2015 February 19, 21:30:08 PM
Ha majd egyszer a hengerelt le kell venni és minden tiszta lesz biztos ledugozom.
Sose kelljen!  ;) :wave:
: Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
: Tamás 2015 February 19, 23:04:04 PM
Hengerfejet akartam irni. Ne kelljen az biztos.