Ford Fiesta Klub Fóruma

Csevegő => Csináld magad szakkör => : fiesta2002 2011 June 21, 11:36:33 AM

: OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2011 June 21, 11:36:33 AM
Már már majdnem kiszaladt a számon hogy teljesen jó nap volt ez a mai, semmi panaszkodás, semmi sírás, erre hazafelé nem kigyulladt a fránya motor ellenőrző lámpa.

Nem értem, mintha szépen sorba jönnének elő a hibák, sosem egyszerre, mikorra az ember megnyugodna, hogy most aztán semmi baj, minden rendben a vassal akkor persze betámad még valami.

Épphogy elkészült a kuplung jött a lengéscsillapító csere, most hogy kész a lengéscsillapító felgyullad a kis sárga lámpa a műszerfalon, pff...

4,5K magyar forint körül van egy motorkód olvasás, ettől gazdaságosabb ha holnap első dolgom lesz megrendelni ezt:

http://cgi.ebay.com/ELM327-OBDII-OBD-2-V1-4-Bluetooth-Scan-Tool-Interface-/180646181097?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a0f59f8e9

A fórumok azt írják tökéletes a 2004.-es évjárattal, pár nap (hét :( ) és meglátjuk

Vagy esetleg tud valaki ennél is olcsóbb megoldást  ???  :-\

Szia Gaben!

Engedelmeddel áthoztam a hsz-odat ebbe az új topikba.   :)

Én pont egy ilyet vettem a Vaterán 5500 + postáért.
Ami kicsit drágább a 6,99+9,99 USD-nél, de nem sokkal.
(Persze lehet, hogy az "Economy Shipping from outside US"-el egy árban van.)
Így is hihetetlenül olcsó.
Most már van 3789 Ft-os ajánlat is. Az USB-s 3290-nál kezdődik!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kipróbáltam, klasszul működik. A vele adott szoftverrel olvassa a hibakódokat,
a freeze frame-eket és kb. 10 szenzor jeleit.

Pl. itt egy excelben gyártott grafikon:
http://www.fordfocus.hu/modules.php?full=1&set_albumName=fiesta&id=lambdaszonda&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php

(http://www.fordfocus.hu/albums/fiesta/lambdaszonda.sized.jpg)

Az első szonda kb 1 perc alatt bemelegszik, megindul a szegény/dús keverék váltakozása.
Utána a második is eléri az üzemi hőmérsékletet és egy állandó (talán kicsit túl dús) érték körül mozog.
Motorfék üzemben mind a kettő leesik 0 V-ra, mert a PCM elveszi a benzint. :)
: Re:OBDII kód olvasás
: Gaben81 2011 June 22, 21:38:17 PM
Szia,

Persze, semmi gond, örülök, hogy nem vagyok egyedül a témában, úgyis lenne egy megosztani való tapasztalatom, kérdésem ezzel kapcsolatban.

Nos, már napot visszaugorva az időben történt, hogy megérkezett a rendelt kütyü. Sajnos az én autóm nem volt ott akkor, de az egyik jó barátom Celicáján ki tudtuk helyben próbálni. Elsőre kapcsolódott mind az ECU-hoz mind bluetoothon keresztül a telefonhoz. Azonnal mutat, fordulatszám, vízhőfok, különböző szenzorjelek, előgyújtási szög, stb. stb. én ezt összefoglalóan úgy mondanám hogy mindent :)

Itthon az én autómmal is hasonló egyszerűséggel működött.

A hozzá kapott CD-n legalább 10 féle OBD-II szoftver volt, ezek közül még egyet sem próbáltam :( Egyszerűbb volt az androidos Torque nevezetű szoft.

Menet közbeni teszt vélemények:

- sebesség kijelzés választható GPS ill ECU alapján. Út mellé kihelyezett sebességmérőkket összevetve km/h-ra azonos értéket kaptam

- fordulatszám kijelzés teljesen jó, próbáltam pl mutató alapján 2000-es fordulatra ráállni, ezt +-10 rpm-re pontosan meg is lehet tenni ezek alapján mondhatjuk hogy pontos.

- a vízhőmérséklet ill beáramló levegő hőmérsekletére nincs viszonyítási alapom, ésszerű értékeket ad, elfogadhatjuk pontosnak.

Ellenben:

- gázpedál állása padlóig nyomott gáznál 100%, ez jó, viszont teljesen felengedve is 25,4%, nem tudom ezt miből számolja. (Ennek utána kellene járnom minek a jelét veszi alapul, ill. összehasonlítani egy PC-s szoftverrel)

- ami nagyon érdekelt volna az az átlag. ill pillanatnyi fogyasztás. Nos szerintem ez teljesen irreális. 1.3 benzinesről van szó, hét végén szlovákiai kirándulás pont ideálisnak tűnt ennek a lemérésére. 5 emberrel, tele csomaggal padlóig nyomott gázzal a pillanatnyi fogyasztás 19.9. Ezt én nagyon keveslem. Olyan autóknál, ahol computer mutatja a pillanatnyit, piros lámpánál, kicsit nagyobb gázzal 1-esből indulva nem egyszer láttam 30-40 litereket. (Esetleg ha van valakinek computeres autója, akkor össze lehetne vetni a 2 értéket). Ill. ehhez kapcsolódik az átlagfogyasztás kérdése, ami főúton 90-110 kmh közötti tempót tartva 4,3-ra adódott (no én lennék a legboldogabb ennek az értéknek, ez jó 6 decivel kevesebb, mint amennyit vért izzadva sikerült rekordomként felállítani).
Szóval vagy egy computeres autó, vagy PC-s szoftver összevetés szükséges.

- gyorsulást, negyed mérföldet nem próbáltam, ezek pontosságáról nem tudok nyilatkozni.

- motor hibakód tár üres, nem tudom egyelőre, hogy a visszaolvasás ill. törlés hogy működik, 2 lehetőség van, vagy ingyen és bérmentve megpróbáljuk valakinek a hibakódos autóján :P vagy visszatérek a 100% etanolhoz, akkor tuti az E510-es nem megfelelő keverékképzés hiba, és akkor meglátjuk.

Előljáróban ennyi, a részletekről folyamatosan beszámolok.
: Re:OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2011 June 27, 12:56:05 PM
...
- gázpedál állása padlóig nyomott gáznál 100%, ez jó, viszont teljesen felengedve is 25,4%, nem tudom ezt miből számolja. (Ennek utána kellene járnom minek a jelét veszi alapul, ill. összehasonlítani egy PC-s szoftverrel)

- ami nagyon érdekelt volna az az átlag. ill pillanatnyi fogyasztás. Nos szerintem ez teljesen irreális. 1.3 benzinesről van szó, hét végén szlovákiai kirándulás pont ideálisnak tűnt ennek a lemérésére. 5 emberrel, tele csomaggal padlóig nyomott gázzal a pillanatnyi fogyasztás 19.9. Ezt én nagyon keveslem. Olyan autóknál, ahol computer mutatja a pillanatnyit, piros lámpánál, kicsit nagyobb gázzal 1-esből indulva nem egyszer láttam 30-40 litereket. (Esetleg ha van valakinek computeres autója, akkor össze lehetne vetni a 2 értéket). Ill. ehhez kapcsolódik az átlagfogyasztás kérdése, ami főúton 90-110 kmh közötti tempót tartva 4,3-ra adódott (no én lennék a legboldogabb ennek az értéknek, ez jó 6 decivel kevesebb, mint amennyit vért izzadva sikerült rekordomként felállítani).

...

Szia Gaben,

Csináltam 1-2 futást, amikor log-oltam az adatokat.

A gázpedál alapállás nekem sem 0, hanem 17.6%. Azt gondolom, hogy ez a potméterről leolvasott érték %-ban. Szerintem azért nem 0, mert a potméter biztos nem végállásban van felszerelve, hogy a gázpedál legkisebb mozdítására is változzon az érték.
Azt hogy a pedál nincs benyomva, amúgy sem a potméter ellenállásából tudja a PCM, hanem erre külön kapcsoló van.

Többször is írsz a pontosságról. De azt tudni kell, hogy az OBDII interface csak kiírja az adatokat, amit a PCM-től kap, tehát a pontosság egyáltalán nem rajta, vagy az OBDII szoftveren múlik. A pontossága mindíg ugyanannyi, mint az autó szenzoráé.  :)

Kivéve a pillanatnyi fogyasztás, amit a szoftver számol ki a kapott adatokból (MAP szenzor nyomás, Intake Air hőmérséklet, fordulatszám és sebesség.)
A számolás valahogy így történik:
- a fordulatszám*köbcenti/2 adja ki, hogy hány köbcenti levegőt töltöttünk be a hengerekbe 1 perc alatt
- a kisebb nyomás és a magasabb hőmérséklet miatt ennek a levegőnek a fajsúlya kisebb a szokásosnál (MAP és IAT)
- összuk el 14.7-el, hogy kb. megkapjuk a benzin tömegét
- osszuk el a sebességgel, hogy liter/100 km legyen (most kihagyom a konstans szorzókat)
- esteleg vegyük figyelembe, hogy motorfék üzemben vagyunk és leállt a benzin adagolás (pl. az O2 szenzor jeléből)

Szóval pl. ha a szoftver nem tudja, hogy a motor hány köbcentis, akkor a fogyasztás egy szorzóval eltolódik.
Ezért a legtöbb szoftvert kalibrálni lehet, pl, hogy hány százalékkal csökkentse, vagy növelje a kijelzést.  :)



: Re:OBDII kód olvasás
: Gaben81 2011 June 27, 15:21:40 PM
Igen igazad van, talán én fogalmaztam kicsit pontatlanul a pontossággal kapcsolatban :) Nyilván az interface csak "átalakítja" az ECU jeleit valamiféle általunk is vizuálisan felfogható jellé.

Pontosságot úgy értem, hogy vannak olyan értékek (pl a fogyasztás) ami (nyilván elfogadva hogy az ECU pontos) irreális. Hogy ez a számolás, ami kihozza a végeredményt hol hibás, ezt nem tudom. Lehet hogy a Torque, mint szoftver a számára beérkezett adatokat alakítja egy helytelen fogyasztás értékké pl. egy hibásan megírt algoritmus miatt. Ezért gondoltam arra, hogy ki kellene próbálni egy PC-s szoftvert, hátha az más eredményt hoz.

Te milyen szoftvert használtál a mérésre? Ha gondolod elküldöm azt a szoftverpakkot amit én kaptam a kütyühöz.

Sajnos kicsit nekem nehézkesebb a pc tesztelés, mert a noti akkumulátora teljesen kuka, csak hálózatról tudom használni, szóval az autóval max. 50 méternyit tudnék menni, ameddig a leghosszabb hosszabbítóm elér :D
: Re:OBDII kód olvasás
: Pocok 2011 June 27, 15:41:20 PM
Kíváncsi lennék én is erre a kütyüre, már nézegettem én is neten.
Ha úgy adódna kipróbálnám valamelyikőtökét.
: Re:OBDII kód olvasás
: Gaben81 2011 June 27, 16:00:51 PM
Budapesten munkaidőn kívül bármikor a rendelkezésedre állok :)
: Re:OBDII kód olvasás
: Pocok 2011 June 27, 16:03:01 PM
hi
oké köszi megbeszéljük valamikorra a dolgot, ha pesten járok írok egy üzenetet aztán eggyeztetünk.
: Re:OBDII kód olvasás
: Gaben81 2011 June 27, 17:55:16 PM
Merrefelé laksz különben?
: Re:OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2011 June 27, 18:05:27 PM
Igen igazad van, talán én fogalmaztam kicsit pontatlanul a pontossággal kapcsolatban :) Nyilván az interface csak "átalakítja" az ECU jeleit valamiféle általunk is vizuálisan felfogható jellé.

Pontosságot úgy értem, hogy vannak olyan értékek (pl a fogyasztás) ami (nyilván elfogadva hogy az ECU pontos) irreális. Hogy ez a számolás, ami kihozza a végeredményt hol hibás, ezt nem tudom. Lehet hogy a Torque, mint szoftver a számára beérkezett adatokat alakítja egy helytelen fogyasztás értékké pl. egy hibásan megírt algoritmus miatt. Ezért gondoltam arra, hogy ki kellene próbálni egy PC-s szoftvert, hátha az más eredményt hoz.

Te milyen szoftvert használtál a mérésre? Ha gondolod elküldöm azt a szoftverpakkot amit én kaptam a kütyühöz.

Sajnos kicsit nekem nehézkesebb a pc tesztelés, mert a noti akkumulátora teljesen kuka, csak hálózatról tudom használni, szóval az autóval max. 50 méternyit tudnék menni, ameddig a leghosszabb hosszabbítóm elér :D

Nem biztos, hogy baj van a Torque-al. A rendelkezésre álló adatokból ennyit lehet kihozni.

A pillanatnyi fogyasztásnál amúgy is az értékek összehasonlítása a fontos.
Pl. hogy mit jelent a négyes helyett ötös.
Vagy ha egy kicsit visszavesszük a gázpedált (csak éppen, hogy az autó tartsa a sebességet), mennyire csökken a fogyi.

Nekem a CD-n az obd2crazy, ScanTool.net, a ScanMaster-Elm DEMO, és az OBD2Spy van meg. Ebből az obd2crazy egy korrekt kis program és nincs korlátozva, a többiben vannak korlátozások.
Próba a alapján a ScanMaster-Elm DEMO tudná a legtöbbet, de a jobb dolgok nem működnek benne.

Neked milyen programokat adtak?
: Re:OBDII kód olvasás
: Gaben81 2011 June 27, 18:46:23 PM
Nekem a CD tartalma a következő:

- EasyOBDII
- OBD2Spy
- ScanMaster-ELM
- scantool_net113win
- wOBDCRAZY

ill. driverek XP-hez ill. Vistához.

Ha gondolod át tudom küldeni az EasyOBDII-t, úgy látom ennyi differencia van.

Igaz, azt teljesen jól meg lehet figyelni, hogy alakul a fogyasztás változás ha pl. városi tempót tartva 4. vagy 5. fokozatot használok. Ha pontos értéket valószínűleg nem is kapok, de hogy tud módosulni a vezetési stílus ennek függvényében az biztos (most itt nyilván nem arra gondolok hogy kitapossuk-e a lelkét a szerencsétlennek, vagy nem).

Ill. ami engem még ebből az egészből érdekel, hogy hogyan változnak bizonyos szenzor jelek 95-ös ill. akár 100% E85 használatkor (ilyen is előfordul ám gyakran bezzzony). Az adódó különbségek vajon felhasználhatók-e valamire.
: Re:OBDII kód olvasás
: Pocok 2011 June 27, 19:45:28 PM
Merrefelé laksz különben?

Tatabányai vagyok
: Re:OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2011 June 28, 11:44:56 AM
...

Ha gondolod át tudom küldeni az EasyOBDII-t, úgy látom ennyi differencia van.

Igaz, azt teljesen jól meg lehet figyelni, hogy alakul a fogyasztás változás ha pl. városi tempót tartva 4. vagy 5. fokozatot használok. Ha pontos értéket valószínűleg nem is kapok, de hogy tud módosulni a vezetési stílus ennek függvényében az biztos (most itt nyilván nem arra gondolok hogy kitapossuk-e a lelkét a szerencsétlennek, vagy nem).

Ill. ami engem még ebből az egészből érdekel, hogy hogyan változnak bizonyos szenzor jelek 95-ös ill. akár 100% E85 használatkor (ilyen is előfordul ám gyakran bezzzony). Az adódó különbségek vajon felhasználhatók-e valamire.

Most, hogy mondod, én is megtaláltam az EasyOBD-t. Lehet, hogy ugyanolyan diszkünk van.  :)

Ha átállsz E85-re, akkor először az O2 szenzorok fognak szegény keveréket (alacsony feszültség) mutatni. Utána nőni kezd majd a Short Time és a Long Time Fuel Trim, ahogy a PCM felismeri, hogy a gyári beállításokkal nem boldogul.
De nem tudom, hogy ennek lesz-e valami tanulsága.

Ha esetleg a programod a kiterjesztett vagy gyári tartományból pl. injektor Duty cycle-t tudna kijelezni, akkor láthatnád, hogy a milyen keverék és terhelés mellett jutnak el az injektorok a teljes nyitásig.

Vagy ha ilyen nincs, akkor az O2 szenzorok jeleiből is láthatod, hogy a PCM hiába próbál korrigálni, pl. egy autópályás terhelésnél a keverék mégis szegény.
: Re:OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2011 June 28, 11:48:36 AM
Tatabányai vagyok

Én Budaörsön dolgozom. Hozzám is beugorhatsz.  :)
Beszéljük meg a részleteket pm-ben.
: Re:OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2011 July 08, 11:28:18 AM
...- ami nagyon érdekelt volna az az átlag. ill pillanatnyi fogyasztás. Nos szerintem ez teljesen irreális. 1.3 benzinesről van szó, hét végén szlovákiai kirándulás pont ideálisnak tűnt ennek a lemérésére. 5 emberrel, tele csomaggal padlóig nyomott gázzal a pillanatnyi fogyasztás 19.9. Ezt én nagyon keveslem. Olyan autóknál, ahol computer mutatja a pillanatnyit, piros lámpánál, kicsit nagyobb gázzal 1-esből indulva nem egyszer láttam 30-40 litereket.
...

Szia Gaben!

Nekem csak laptopom van és a kapott programokon nagyon kicsik a betűk ahhoz, hogy menet közben nézzem.
Ezért írtam magamnak egy programot, ami betölti a teljes képernyőt.

Kiszámolja a fogyasztást is, és induláskor, ha éppen 1km/h-nál számol akár 400liter/100km-t is mutat.  :o

De ebből rájöttem, hogy az hogy a Te programod indulásnál nem mutat 30-40 litereket, nem hiba.

A programban el kell dönteni, hogy milyen sebességig mutasson liter/órát és mikor térjen át liter/100km-re.

Ha ezt az értéket egy kicsit magasabbra választják akkor nem lesznek irreálisan magas fogyasztások.

De normális sebességeknél ennek nincs jelentősége.   :)
(http://www.fordfocus.hu/albums/fiesta/ObdByFiesta.sized.jpg)
: Re:OBDII kód olvasás
: gaba6 2012 February 05, 18:17:06 PM
Egy ilyen mérés amiről beszélgettetek hol lehetne csináltatni nekem is?Akár valamelyikőtöknél?És mennyiért?
: Re:OBDII kód olvasás
: Gaben81 2012 February 05, 21:14:35 PM
Én megmérek neked bármikor bármit :)

Ha pesti vagy gyere le bármelyik péntek este Aréna talira, ha nem vagy pesti akkor is :D

Hogy mennyibe kerülne? Háááát :D első körben egy kösz elég lesz.
: Re:OBDII kód olvasás
: gaba6 2012 February 08, 19:49:18 PM
Hm,rendben van kössz haver lőre is.Érd mellet lakom.Fölmegyek valamikor.Ez hol helyezkedik el egy cromaxos hibakód olvasáshoz képest?
Mit tudsz ezzel leolvasni pontosan?
üdv
: Re:OBDII kód olvasás
: Gaben81 2012 February 08, 21:05:13 PM
Hát most megfogtál. Töredelmesen bevallom, fogalmam nincs, hogy a Cromaxnál hogy néz ki egy ilyen mérés.

Az itt tárgyalt kütyühöz kell egy PC vagy pl. androidos teló, bluetooth. Én a Torque nevű programot használom. Keress rá és kb. el tudod képzelni mit mutat a telefon.

1. Hibakódokat olvas, tehát ha világít a check-engine lámpád, akkor kiolvassa a pontos hibát. Elméletileg törölni is lehet de ezt nem próbáltam...
2. Az autód szenzorai által küldött jelet kvázi real-time megjeleníti (járó motornál). Pár hozzászólással ez előtt fiesta2002 linkelt egy képet, innen megtudod milyen szenzorok jeleit lehet látni.

Péntekenként Aréna parkolóban tali, ha jössz valamikor lemegyek én is és meg tudod nézni.
: Re:OBDII kód olvasás
: gaba6 2012 February 08, 21:15:11 PM
rendben haver.köszi,majd megpróbálom összehozni!
Na nekem nem világít a motor lámpám,csak volt pl hibám az ta számítógép tárolja ilyenek h hőgomba pl 1 honapja,meg izééé vcalami ECA vagy mi fail,meg vannak kódok azokat is tudja elvileg olvasni a tied,nem csak azt ha a engine check lámpa ég ha jól veszem.
: Re:OBDII kód olvasás
: András 2012 July 12, 13:12:22 PM
Üdv.

nem találtam jobb topicot hát ide teszem fel kérdésem.
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a 1999-es mk5-ös Fiestánkban van e obdII csati és ha van hol találom mivel a biztitábla környékén nem találtam.

köszönöm
: Re:OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2012 July 12, 14:04:41 PM
Where_is_diagnostic_plug_on_a_ford_fiesta_1.25_zetec_1999 (http://wiki.answers.com/Q/Where_is_diagnostic_plug_on_a_ford_fiesta_1.25_zetec_1999)

On the passenger side footwell trim = Az utas lábánál a műanyag borításon.

Más forrás:
On the kick panel under the glove box next to the door in the passenger's footwell there is a little plastic cover, it is moulded to the shape of the panel. Pull this off and you should find the socket under there. It is on mine anyway.

Vagyis a kesztyűtartó alatt, az ajtó mellett, az utas lábánál van egy kis műanyag fedő. Azt kell levenni.
: Re:OBDII kód olvasás
: András 2012 July 12, 14:47:43 PM
Where_is_diagnostic_plug_on_a_ford_fiesta_1.25_zetec_1999 (http://wiki.answers.com/Q/Where_is_diagnostic_plug_on_a_ford_fiesta_1.25_zetec_1999)

On the passenger side footwell trim = Az utas lábánál a műanyag borításon.

Más forrás:
On the kick panel under the glove box next to the door in the passenger's footwell there is a little plastic cover, it is moulded to the shape of the panel. Pull this off and you should find the socket under there. It is on mine anyway.

Vagyis a kesztyűtartó alatt, az ajtó mellett, az utas lábánál van egy kis műanyag fedő. Azt kell levenni.


köszi
megnézem
nem csoda, hogy nem találtam...

 :notworthy:
: Re:OBDII kód olvasás
: András 2012 July 12, 20:55:57 PM
Where_is_diagnostic_plug_on_a_ford_fiesta_1.25_zetec_1999 (http://wiki.answers.com/Q/Where_is_diagnostic_plug_on_a_ford_fiesta_1.25_zetec_1999)

On the passenger side footwell trim = Az utas lábánál a műanyag borításon.

Más forrás:
On the kick panel under the glove box next to the door in the passenger's footwell there is a little plastic cover, it is moulded to the shape of the panel. Pull this off and you should find the socket under there. It is on mine anyway.

Vagyis a kesztyűtartó alatt, az ajtó mellett, az utas lábánál van egy kis műanyag fedő. Azt kell levenni.

megnéztem de sajna nem találtam semmit.
holnap kiveszem a kesztyűtartót hátha akkor észreveszem
: Re:OBDII kód olvasás
: Pocok 2012 July 12, 21:45:17 PM
a sofőr oldalon is nézted? a bal lábadnál?

[a csatolmányt egy admin törölte]
: Re:OBDII kód olvasás
: András 2012 July 12, 21:55:03 PM
a sofőr oldalon is nézted? a bal lábadnál?

látod látod, erre nem se gondoltam, hogy jobbkormányoshoz valóak a leírások  :)
ott konkrétan nem néztem csak a biztitábla környékén.
reggel megsasolom
köszi
: Re:OBDII kód olvasás
: Pocok 2012 July 12, 21:56:41 PM
a 2. képen halványan látszik egy kis ablak szerintem az lesz. csak elfelejtettem bekarikázni. :)
: Re:OBDII kód olvasás
: András 2012 July 12, 22:13:29 PM
a 2. képen halványan látszik egy kis ablak szerintem az lesz. csak elfelejtettem bekarikázni. :)

észrevettem a képeken a kis ajtót, remélem ott bujkál a csati
igazából vennék ilyet
http://www.ebay.com/itm/Mini-Wireless-Bluetooth-ELM327-V1-5-OBD-II-OBD2-Car-Diagnostic-Scan-Tool-/251104417861?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a76fd5845#ht_4699wt_1163
vagy itthon
http://racing-bazar.hu/alkatresz/egyeb/elm327_v1.4_obd2_eobd_univerzalis_autodiagnosztika_hibakodolvaso_budapest_xiii.ker_6000ft
semmi komoly diagnosztikára nem használnám, csak az androidos telón nézegetni...
elsődleges, hogy az mk3-as mondeoval működjön de jó lenne ha a fiestával is működne
: Re:OBDII kód olvasás
: András 2012 July 13, 08:55:40 AM
a 2. képen halványan látszik egy kis ablak szerintem az lesz. csak elfelejtettem bekarikázni. :)

megvan a kis huncut  ;)
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120713/2012-07-13_08.40.43_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/120713/2012-07-13_08.40.43_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

(http://kepfeltoltes.hu/thumb/120713/2012-07-13_08.40.31_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/120713/2012-07-13_08.40.31_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
: Re:OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2012 July 13, 09:19:08 AM
látod látod, erre nem is gondoltam, hogy jobbkormányoshoz valóak a leírások  :)
...

Erre én sem gondoltam, bocs.  :)
: Re:OBDII kód olvasás
: ebédfuti 2013 April 01, 18:30:40 PM
V1.5 ELM327 OBDII OBD2 Bluetooth Auto Car Diagnostic Interface Scanner

Ez a szerkezet vajon jő lehet egy 2005 decemberi 1,3 8 szelepes fiestához?
A leírása szerint 2006-tól jó, máshol azt olvastam, hogy 2004 től........
Előre is köszi.
: Re:OBDII kód olvasás
: fiesta2002 2013 April 02, 16:59:57 PM
V1.5 ELM327 OBDII OBD2 Bluetooth Auto Car Diagnostic Interface Scanner

Ez a szerkezet vajon jő lehet egy 2005 decemberi 1,3 8 szelepes fiestához?
A leírása szerint 2006-tól jó, máshol azt olvastam, hogy 2004 től........
Előre is köszi.

Igen.
Nekem 2002 év végi 1.3 van.
Ahhoz is jó az ELM327.

Bár az eredeti gyártó (http://elmelectronics.com) csak v1.4b-nél tart, úgyhogy ez egy kínai koppintás.
Ami lehet jó (nekem is kínai van), de vannak hibás konstrukciók is.
: Re:OBDII kód olvasás
: ebédfuti 2013 April 03, 20:57:51 PM
Igen.
Nekem 2002 év végi 1.3 van.
Ahhoz is jó az ELM327.

Bár az eredeti gyártó (http://elmelectronics.com) csak v1.4b-nél tart, úgyhogy ez egy kínai koppintás.
Ami lehet jó (nekem is kínai van), de vannak hibás konstrukciók is.


Köszönöm!

Megrendeltem, majd meglátjuk:)
: OBDII program Androidra.
: fiesta2002 2013 December 04, 13:18:50 PM
A fordfocus.hu oldalon egy kolléga írt egy Ford specifikus diagnosztika programot (http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=430410#430410) Androidra.  :notworthy: :notworthy:

Ingyen letölthető.  :) :)

: Re:OBDII kód olvasás
: djbaro 2013 December 05, 12:36:18 PM
Én autocom-ot ajánlok,nagyon pöpec cucc,igaz nem 5.000 Ft,de még azt is tuja melyik ajtó van nyitva,merre irányjelzek,és hogy melyik injkector hány mikro gramm anyagot nyom be éppen a hengerbe.Csak a motornál 59 szenzor élőadatát mutatja meg. Vannak benne tesztek is,csak figyeltem mikor megműködtette a ventilátorokat az indexet meg a világitást is:) És magyar nyelvű!
: hibakód olvasás
: fiesta2002 2015 February 25, 15:04:13 PM
Sziasztok!

Segítene rajtam valaki Budaörs, XI.ker vagy XXII. ker környékén egy hibakód olvasással?

Sajnos kigyulladt a motorhiba lámpa és az én ELM327-esem pont most romlott el.   :(
: Re:hibakód olvasás
: Styleair 2015 February 25, 16:08:25 PM
Sziasztok!

Segítene rajtam valaki Budaörs, XI.ker vagy XXII. ker környékén egy hibakód olvasással?

Sajnos kigyulladt a motorhiba lámpa és az én ELM327-esem pont most romlott el.   :(
Szia!
A 18-ban tudok segíteni.
Üdv.
: Re:hibakód olvasás
: fiesta2002 2015 February 26, 20:12:48 PM
Szia!
A 18-ban tudok segíteni.
Üdv.
Ezúton is köszönöm Styleair-nek a segítséget.

Megnéztük a hibakódokat. Volt egy üzemanyagszintjelző áramköri hiba, de a fő baj a katalizátor előtti lambdaszonda fűtőkörének szakadása volt. P0030. Törlés után is visszajött.
És a szonda nem is mutatta a szokásos hullámzó szegény/dús keverék jelet, csak állt középen 0.46 volton.

A következő lépésben ki akarom mérni szonda a fűtőköri ellenállását.
Majd megírom, mire jutottam  :)
: Re:hibakód olvasás
: Styleair 2015 February 26, 21:01:15 PM
Ezúton is köszönöm Styleair-nek a segítséget.

Megnéztük a hibakódokat. Volt egy üzemanyagszintjelző áramköri hiba, de a fő baj a katalizátor előtti lambdaszonda fűtőkörének szakadása volt. P0030. Törlés után is visszajött.
És a szonda nem is mutatta a szokásos hullámzó szegény/dús keverék jelet, csak állt középen 0.46 volton.

A következő lépésben ki akarom mérni szonda a fűtőköri ellenállását.
Majd megírom, mire jutottam  :)

Szívesen segítek. Kíváncsi vagyok, hogy menthető-e vagy csere lesz.  :wave:
: Re:hibakód olvasás
: fiesta2002 2015 February 28, 23:04:30 PM
... a fő baj a katalizátor előtti lambdaszonda fűtőkörének szakadása...

A következő lépésben ki akarom mérni szonda a fűtőköri ellenállását.
...

Megmértem. Közvetlenül a szondánál megszúrva a vezetékeket van fűtőfeszültség, de a csatlakozót lehúzva a fűtőkör szakadt. Sajnos ez szonda hiba, nem csatlakozó vagy vezeték. Viszont muszáj járnom az autóval.
Van valakinek tapasztalata az első szonda fűtésének a hibájával?
Károsíthatja a motort vagy a katalizátort? Gondolom ilyenkor egy enyhén dúsabb keveréket ad a kompjuter,
Vagy ha a szonda magától felmelegszik, helyreáll a szabályozás?
: Re:hibakód olvasás
: Styleair 2015 March 01, 00:55:06 AM
Megmértem. Közvetlenül a szondánál megszúrva a vezetékeket van fűtőfeszültség, de a csatlakozót lehúzva a fűtőkör szakadt. Sajnos ez szonda hiba, nem csatlakozó vagy vezeték. Viszont muszáj járnom az autóval.
Van valakinek tapasztalata az első szonda fűtésének a hibájával?
Károsíthatja a motort vagy a katalizátort? Gondolom ilyenkor egy enyhén dúsabb keveréket ad a kompjuter,
Vagy ha a szonda magától felmelegszik, helyreáll a szabályozás?
Sajnálom. Elsőre azt tippelem, hogy a fogyasztásod nem lesz optimális.