Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : geriagyik 2007 February 27, 23:13:34 PM
-
Sziasztok!Az 1.8as mocira szeretnék egy turbot!Ismertek mühelyt aki már csinált ilyet?Esetleg vki tud vmi részletes infot h hogyan is kezdjek bele,és pontosan miket is kell átépiteni a blokkban?!Érdemes e belekezdeni?Na és persze az anyagi vonzat???Nagy vonalakban van selytésem a dolgokrol(turbo,intercooler,leömlő) de az aproságokhoz nem értek!És nem szeretném ha átb.....nának!Ami manapság sajnos nem ritka :(
köszi
-
A téma érdekelne engem is, mármint maga az elv. Plusz, hogy mire kell ügyelni turbositáskor stb.
Pl.: minek az olajhűtő, hova kell azt bekötni? Mekkora nyomáson hajtsuk a motort? Kompresszió növelés vagy csökkentés? Ki mire esküszik???
Egyszóval mindent ami a témába vág, ide lökhetitek.
-
ha jól akarjátok csinálni 1-1.5 mill FT.
ha nem akkor elég 500e FT
minimum(ha nmagatok csináljátok),és hozzáértés kell hozzá,ha nem akkor még több...........
-
Sziasztok!Az 1.8as mocira szeretnék egy turbot!Ismertek mühelyt aki már csinált ilyet?Esetleg vki tud vmi részletes infot h hogyan is kezdjek bele,és pontosan miket is kell átépiteni a blokkban?!Érdemes e belekezdeni?Na és persze az anyagi vonzat???Nagy vonalakban van selytésem a dolgokrol(turbo,intercooler,leömlő) de az aproságokhoz nem értek!És nem szeretném ha átb.....nának!Ami manapság sajnos nem ritka :(
köszi
Nos, én az 1.8-as mocit (már amennyiben benzinesről van szó) nem turbósítanék.
Tegnap előtt a saját fiestám (MK3 1.8 16v EFI 105LE) volt motordiagnosztikán (teljesen más okból, magas volt a CO-m), és ott kötelezően kompresszió végnyomást is mértek (tudniillik kizárandó a kopott motor miatti magas CO hibajelenséget)és a kompresszió (kapaszkodjatok meg!) a gyári 10-es érték helyett az alábbi volt:
1. henger: 11
2. henger: 11.5
3. henger: 12
4. henger: 11
Tehát a "leggyengébb" henger is egy atmoszférával volt jobb a gyári referenciaértéknél.Hozzáteszem, az autó sosem volt fúrva, vagy gyűrűzve stb; a motor teljesen gyári (ja és 14 éves).
A diagnosztikát Érden csinálták a BmS-ben (Befecskendezős motorok Szervize), ami azért elég komoly műszerezettségű hely - úgyhogy nem hiszem, hogy elszúrták volna a mérést. Egyébként a magas CO a lambda-szonda elszakadt jelvezetéke miatt volt, átkábelezték és egyből 0,4-lett :)
Visszatérve a lényegre: ha turbót teszel a mocidra mindenképpen csökkenteni kell a kompressziót, hacsak nem akarsz egy jó kis hajtókarszakadást, dugattyútörést, hengerfejrepedést és egyéb nyalánkságokat elkövetni az autód ellen. Ha nem tévedek, a turbós motorok kompressziója általánosságban alacsonyabb az azonos motor szívós változatánál...
Szóval, csak ésszel!
-
Köszi,és minden elismerés a kis rst-nek :notworthy:
Húúúúha! :oNagy naívan kb 300ra gondoltam :-\1M-ért már az Escort cosworth mocit is belefaragják!
Tény h igy egyedibb lenne!De gondolom ezért a pénzért agyon hegyezett vadállatot csinálnak!?
Én igazábol egy mindennapi használatra szánt "arany középutas" megoldásra pályáznék,ami azért "odacsap" ha kell ;D
Kaptam infot h T3as turbo+ a leömlő+Merci sprinter intercooler+a blokkban minimális alakítás200 környékén megoldható,érdemes!?
-
Köszi,és minden elismerés a kis rst-nek :notworthy:
Húúúúha! :oNagy naívan kb 300ra gondoltam :-\1M-ért már az Escort cosworth mocit is belefaragják!
Tény h igy egyedibb lenne!De gondolom ezért a pénzért agyon hegyezett vadállatot csinálnak!?
Én igazábol egy mindennapi használatra szánt "arany középutas" megoldásra pályáznék,ami azért "odacsap" ha kell ;D
Kaptam infot h T3as turbo+ a leömlő+Merci sprinter intercooler+a blokkban minimális alakítás200 környékén megoldható,érdemes!?
hol raknak be 1milláéer cossie motort?
mert vinnék oda autót azonnal!
ha 200 környékén megoldod a turbosítás akkor hajrá,sok sikert ;)
-
Sziasztok!Az 1.8as mocira szeretnék egy turbot!Ismertek mühelyt aki már csinált ilyet?Esetleg vki tud vmi részletes infot h hogyan is kezdjek bele,és pontosan miket is kell átépiteni a blokkban?!Érdemes e belekezdeni?Na és persze az anyagi vonzat???Nagy vonalakban van selytésem a dolgokrol(turbo,intercooler,leömlő) de az aproságokhoz nem értek!És nem szeretném ha átb.....nának!Ami manapság sajnos nem ritka :(
köszi
Nos, én az 1.8-as mocit (már amennyiben benzinesről van szó) nem turbósítanék.
Tegnap előtt a saját fiestám (MK3 1.8 16v EFI 105LE) volt motordiagnosztikán (teljesen más okból, magas volt a CO-m), és ott kötelezően kompresszió végnyomást is mértek (tudniillik kizárandó a kopott motor miatti magas CO hibajelenséget)és a kompresszió (kapaszkodjatok meg!) a gyári 10-es érték helyett az alábbi volt:
1. henger: 11
2. henger: 11.5
3. henger: 12
4. henger: 11
Tehát a "leggyengébb" henger is egy atmoszférával volt jobb a gyári referenciaértéknél.Hozzáteszem, az autó sosem volt fúrva, vagy gyűrűzve stb; a motor teljesen gyári (ja és 14 éves).
A diagnosztikát Érden csinálták a BmS-ben (Befecskendezős motorok Szervize), ami azért elég komoly műszerezettségű hely - úgyhogy nem hiszem, hogy elszúrták volna a mérést. Egyébként a magas CO a lambda-szonda elszakadt jelvezetéke miatt volt, átkábelezték és egyből 0,4-lett :)
Visszatérve a lényegre: ha turbót teszel a mocidra mindenképpen csökkenteni kell a kompressziót, hacsak nem akarsz egy jó kis hajtókarszakadást, dugattyútörést, hengerfejrepedést és egyéb nyalánkságokat elkövetni az autód ellen. Ha nem tévedek, a turbós motorok kompressziója általánosságban alacsonyabb az azonos motor szívós változatánál...
Szóval, csak ésszel!
picit kevered a kompressziót a sűrítési végnyomással nem ???
(én kérek elnézést ;D)
dekompressziós lapot használnak az angolok a kicsit töltött motorokhoz azzal jó lehet egy light-os konfig,de a motort mindenképp fel kell újítani ;)
-
picit kevered a kompressziót a sűrítési végnyomással nem ???
(én kérek elnézést ;D)
Akkor egy kis kiigazítás:
Van egyszer:
-kompresszióviszony
illetve:
- kompresszió végnyomás
Ha tetszik, ha nem a kettő összefüg, egy kopott motor kompresszióviszonya alacsony, ergo a kompressziós végnyomás is alacsony....
Nem az újjamból szoptam ki, utána lehet nézni (pl injektor.hu elég offé leírást ad).
Tiszteletem
-
"Hol raknak be 1milláéer cossie motort?"
nekem konkrétan 800at mondtak egy 2.8as coswortra komplett átalakitással(bár ez baráti ár volt), a motorral együtt!természetesen papírok nélkül!Az ütött volna a kis fiestába :-X
Rákérdeztem a cossie-ra is,mondták h ugyanigy mehet de a mocit ,váltót szerezzem be.(ami majdnem lehetetlen) :'(
Gyáliak ha jól emlékszem,egy corsába már faragtak v8at!!! ;D
-
picit kevered a kompressziót a sűrítési végnyomással nem ???
(én kérek elnézést ;D)
Akkor egy kis kiigazítás:
Van egyszer:
-kompresszióviszony
illetve:
- kompresszió végnyomás
Ha tetszik, ha nem a kettő összefüg, egy kopott motor kompresszióviszonya alacsony, ergo a kompressziós végnyomás is alacsony....
Nem az újjamból szoptam ki, utána lehet nézni (pl injektor.hu elég offé leírást ad).
Tiszteletem
ki ne találd már hogy 11-es kompresszió van a zetec motorodban :laugh:
én tudom,hogy összefügg,de mi köze ennek a turbosításhoz???
nekem 150psi volt a végnyomás a 8:1 kompresszióhoz...................akkor :o
külömben is erre reagéltam:
a gyári 10-es érték helyett az alábbi volt:
1. henger: 11
2. henger: 11.5
3. henger: 12
4. henger: 11
a gyári végnyomási érték 13-14bar(nyugodtan megnézheted)
mi gyárilag 10????
a kompresszió
ennyi 8)
nem én keverem a dolgokat ;)
mert ugye köztudott,hogy a végnyomás mérhető a viszonyt pedig számolni kell.
-
"Hol raknak be 1milláéer cossie motort?"
nekem konkrétan 800at mondtak egy 2.8as coswortra komplett átalakitással(bár ez baráti ár volt), a motorral együtt!természetesen papírok nélkül!Az ütött volna a kis fiestába :-X
Rákérdeztem a cossie-ra is,mondták h ugyanigy mehet de a mocit ,váltót szerezzem be.(ami majdnem lehetetlen) :'(
Gyáliak ha jól emlékszem,egy corsába már faragtak v8at!!! ;D
a cossie az nálam a 2.0 16V turbo,a szívó nem egy jól sikerült darab :P
szerintem a V6-al picit orrnehéz lett volna a fiesta
meg arra is kiváncsi lennék hogyan oldották volna meg az RWD-t(normális esetben egy 4WD a fiestaba 2-3milla)
-
Nem tom ,részletekbe nem mentünk bele,a speckos dolgokhoz nem nagyon értek!De a végén lemondtam az ilyen mértékü átalakításrol!Autót szeretnék,ami müködik is, nem vmi frankeinsteint! :D
Uhogy maradok a szolidabb dolgoknál.
-
Itt most nem akarok offtopic dolgokba belemenni, de azért azt elmondanám hogy az 1.8-as benzines (mk3-as) fiestából 2 változat van (motorilag), az egyik 105 lóerős (az enyém is), a másik pedig 130 (ez az rst ugye?).
Ne akard már az almát a körtével összehasonlítani...geeeee
Tehát ne ítélj, hogy ne ítéltess...
-
Itt most nem akarok offtopic dolgokba belemenni, de azért azt elmondanám hogy az 1.8-as benzines (mk3-as) fiestából 2 változat van (motorilag), az egyik 105 lóerős (az enyém is), a másik pedig 130 (ez az rst ugye?).
Ne akard már az almát a körtével összehasonlítani...geeeee
Tehát ne ítélj, hogy ne ítéltess...
ha ez nekem szólt akkor:
ebből a hozzászólásodból is látszik mennyire tudatlan vagy.
a 130lovas fiesta az XR2i csak hogy tudd.semmiben nem kölömbözik a sűrítése a 105vs130 nak ;)
ha érdekel miben külömbözik azt is elárulom......
10 éve csinálok ford RST-ket(Escort-Fiesta) legjobb tudomásom szerint az enyém a legerősebb utcai fiesta,most(de nemsoká a nem utcai is az enyém lesz)ugyhogy ne akard megmagyarázni nekem mit hogyan lécci.......
ha érdekel még valami szivesen megvitatom veled,ha normálisan tudsz válaszolni!!!!!!
ha a hozzászólásod nem nekem szólt akkor ez a hozzászólás is tárgytalan
-
Sziasztok!
Ezúton szeretnék elnézést kérni eddigi tudatlanságomért!Az elmúlt 2 napban töviről hegyire körbejártam a "turbo"témát.Aki ilyesmin gondolkodik és valóban penge minőséget szeretne+hozzáértés hiányában saját kezűleg nem tud belefogni ,az erősen 7SZÁMJEGYŰ ÖSSZEGRE SZÁMÍTSON!Nem olcsó de valamit ,valamiért! :-\A "sufninak "nincs értelme
Ajánlom mindenkinek:http://www.protechnic.hu/autok.php?rend=frissitve
-
ha ez nekem szólt akkor:
ebből a hozzászólásodból is látszik mennyire tudatlan vagy.
a 130lovas fiesta az XR2i csak hogy tudd.semmiben nem kölömbözik a sűrítése a 105vs130 nak ;)
ha érdekel miben külömbözik azt is elárulom......
10 éve csinálok ford RST-ket(Escort-Fiesta) legjobb tudomásom szerint az enyém a legerősebb utcai fiesta,most(de nemsoká a nem utcai is az enyém lesz)ugyhogy ne akard megmagyarázni nekem mit hogyan lécci.......
ha érdekel még valami szivesen megvitatom veled,ha normálisan tudsz válaszolni!!!!!!
ha a hozzászólásod nem nekem szólt akkor ez a hozzászólás is tárgytalan
A hozzászólás nem neked szólt.
Ezek szerint a Diósdon készülő V6-os Fiesta a tiedé :o ?
Ha igen minden elismerésem :notworthy:
Ha nem, akkor már nem sokáig a tied a leggyorsabb "nem utcai".....
-
Ha nem, akkor már nem sokáig a tied a leggyorsabb "nem utcai".....
nem az enyém,én egy 2.1 Zetec turbo fistát csinálok az első konfiggal 400Le(ez a motor már bent van az autóban)
készül egy másik motor is az olyan 500-550Le lesz.(ha kellenek képek küldök linket is)
ha ennél erősebb Fiesta készül akkor bocsánat. ;)
amúhy milyen V6 fiesta készül?
szívó?
elég sokat járok diósdra amúgy.majd megkérdem a cimborámat
-
Sziasztok!
Nem akarom Szabyk kollégát fényezni, de ha valaki ért az RST-hez az Ő!
Én látom, hogy miket épít és mennyi munkája van az autójában!
Tényleg az övé a leggyorsabb utcai Fiesta!
www.timeslip.hu
Üdv. Pyotr
-
Az árakrol én is tudok pár dolgot mesélni! az elmult 1 évben 800-1 mill között van valahol az összeg amit a motorra költöttem, és még nem végleges az eredmény! Új dugatyuk, új csapágyak, hengerfej felújitás+ szivó szelepek nagyobbak, T3 "nagyobb" turbo+hozzá való leömlő, nagyobb injektorok, chip, kipuff rendszer, specc tömitések, intercooler, lekváros kuplung (elötte szinter volt de kiszakadt a közepe!) válto, mindenfél csövek, +mindenféle bizz bazz ami még a mociban van + stb amire már nem is emlékszem! az árakhoz az is megemlitendö hogy az enyém gyárilag turbos!
:-X
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.
Moderátor: DVZs