Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : grb35 2008 July 21, 09:53:34 AM
-
Sziasztok!
Most vettem egy Fiesta Alba 1.1 tipusú 1993 -s gyártmányú autót. Sokan ajánlották, hogy megbízható és nagyon jó. Az lenne a kérdésem, tud -e valaki segíteni mennyit fogyaszt, esetleg vannak -e tipushibái? Még nem használtam, mostanában vizsgázik. Előre is köszönöm a segítséget!
-
Hello!
Üdv a klubban!
Nekem is 1,1-es fityeszem van, az enyém injektoros 5-5,5 körül járogatok vele. Típushibáról nem tudok, talán a motor varrógéphang-szerű dízeles hangja, az meg szokás kérdése, nekem más nem jött még elő. Viszont vagyunk még páran tulajok, hátha nekik több infojuk van.
-
Szia István!
Nagyon köszönöm az infot! Az injektoros úgy tudom, hogy kicsit többet fogyaszt, mint ami nem az, de nem biztos hogy így van?! Elég süket vagyok az autókhoz, azért kérdezem. Nagyon köszönöm a segítséget!!
-
Na jónapot a klubban, nagyobb tipushibákra ne gondolj, mert nincsenek! Elég kiforrot maga a Termék, úgyhogy ütve vágva is elmegy, de ezt nem szabad, mert cejetni kell a kicsikét! :P Amúgy a kopó alkatrészekkel lehet majd bajod a koruknál fogva és egy két elektromos bizgentjűmél találhatsz hibát, ha valami szerelő haverod csupa jószándékból megbolygatja a cuccokat! Amúgy a hallás sérülés elég ritka, de valóban nem egy csendes doxa a motorzaj! :laugh: Ja igen rohad az biztos!!!!
-
szerintem típus hiba, hogy ezeket a motorokat 200e-nél generálozni kell, mert már 100e után elkezdi enni az olajt..
..a rohadás, ehhez csak annyi extrát tudok hozzáfűzni, hogy mivel a kasztni ponthegesztéses, elemcsere esetében a lakatosok húzzák a szájuk szélét, mert pepecs és nem biztosítós meló.. és ha valaki bevállalja, akkor annak vastagon fog majd a tolla.. szóval szerintem ha látsz valami kezdődő szemetet, akkor azt csináltasd meg mihamarabb,,
-> szerintem erre kell a legjobban oda figyelni, mert évközben nem tűnik soknak az a néhány ezer vagy tízezres kiadás a kopó vagy elromló cuccok után, de a kasztni.. ott egyszerre 1-2kilót is el lehet tapsolni :) és ez igaz minden autóra.. kellemetlen abba belegondolni, hogy van egy pl. motorikusan, futmóvileg is stb rendben tartott autó, de a kasztni állapota miatt inkább belökik egy árokba, mert arra már nincsen keret, vagy elsózzák valakinek lutriba ki k(g)ittelve vagy hogy,,
egyébként meg szerintem a légkondi híján teljesen rendben van.. az enyém csendesnek tűnik leszámítva a pályán..
én igyexem mindent megcsinál(tat)ni rajta, szerencsémre ez az autó nem okozz nekem nagy fejfájást a számla kicsengetésekor, nem sznobizmusból vettem :) azzal kell nyugtatni magadat, hogy az új verdák esetében gari után szerviz alkalmával jönnek mennek, repülnek a százezrek :) annyiból itt meg a félautót le lehet cserélni :) és talán nem is lopják annyira..
-
nekem is 1.1-es injektoros fiestám van 1990-ből, de a legalacsonyabb fogyasztás amit össze tudtam hozni két tankolás között 6,45 volt, egyébként a teljes átlagom 12e km alatt 7,17
a rohadás sajnos tényleg igaz, az első ami el fogja kezdeni az a két hátsó kerékjárati ív lesz, már ha még nem kezdte el...
tavaly ősszel a két ív és a két küszöb cseréje 80e-ből jött ki és ebből asszem a festő volt a lehúzósabb...
olajat meg amióta az korábbi szerelőm által beletöltött 5W-40 helyett visszatértem 10W-40-re szinte egyáltalán nem eszi, pedig a km óra 53e-t mutat ami minimum 153e de még lehet hogy tekergették is korábban
érdemi hibáról egyenlőre nem tudok beszámolni én se... persze azért nem versenyautó a kicsikocsi ;D
-
szerintem típus hiba, hogy ezeket a motorokat 200e-nél generálozni kell, mert már 100e után elkezdi enni az olajt..
Sztem ez hülyeség... Az enyémben közel 300ezer volt mikor eladtam, de generálozni nem kellett(olyan kompresszió volt benne, h majdhogynem lelökte a hengerfejet ;) ). Az olajat nemcsak a hengereknél eheti. Inkább a szelepszárszimeringeknél szokott elmenni az olaj, amik cseréje, ha drága helyen veszed akkor lehet akár 3000 - azaz háromezer - magyar forint is.
A cserét meg kb. 1 délutáni sörözés keretében meglehet csinálni, megfelelő szerszámokkal.
Rettentő sokat eltudnak futni ezek a motorok. Mivel a vezérlése lánccal van hajtva, gyakorlatilag, ha van benne víz, olaj és benzin akkor a világ végére is elvisz...
Ha (viszonylag)gazdaságos - az injektoros télleg többet eszik picivel - , megbízható kisautót akarsz akkor tökéletes választás.
-
hát.. a szimeringezésen (szelepszár + vezérműtengelynél vagy hol, bal oldalt) túl vagyok már egy éve, az alja sem lóg.. azóta csontszáraz a motorterem 135e van az órában és 4-5e-ként legalább 1l töltök (10-40) rá.. -bár ez még nem annyira sok de a kötelezőig durván komplett olajcserén esik át.. a szerelőm is -akinek volt ilyenje- ez a tapasztalata, +amit itt és a népitéletekből összeolvastam, az élményekből ezt raktam össze.. a kompresszióm a 4 hengeren 10 és 11 között volt, állítólag 8-nál már kezdhet gondolkozni az ember.. lehet az előző tulaj nem kímélte, és nálam nem fog ez már látványosan tovább romlani majd meglássuk..
-
Sziasztok!
Mindenkinek nagyon köszönöm az értékes info -kat. Pár napja használom, a fogyasztása remek, 5,5 L/ 100 km. Nagyon megvagyok vele elégedve. Annyit vettem észre rajta, hogy nagy esőben egy idő után rángat, valószínű, hogy a nedvesség miatt. ( elektronika ) Rohadás az van rajta mégpedig a tanksapka körül! Most volt műszaki vizsgán, sima ügy volt. Ott is elmondták nagyon jó és megkímélt állapotban van, leszámítva azt a kis hibát, ami a kasznin előfordul. Nagyon nem bántam meg, hogy megvettem!! Kicsit féltem a 15 éves autó hallatán, de ez azért mégis csak egy FORD !
MÉGEGYSZER NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGETEKET!!
-
...Annyit vettem észre rajta, hogy nagy esőben egy idő után rángat, valószínű, hogy a nedvesség miatt. ( elektronika )
Nedves időben, teljes sötétben (lásd éjszaka :)), ki kell nyitni a motorháztetőt.
Járó motornál lehet, hogy látod majd, hogy hol ugranak át a szikrák és melyik gyujtókábelt kell cserélni. :)
De az is lehet (bár öreg autónál kicsi a valószínüsége), hogy elég megtisztítani a kábelt és a gyertya porcelánját.
Vagy a trafón van egy kis repedés. :(
-
Sziasztok!
Nekem egy 1.1 es MK3 91' es évjáratú benzines átlagfogyasztása 5-5.5 L /100Km (városban és közúton, sokat uatzom szegedre 100 - 140 es tempós átlaggal, de mostanság betartom a 90 km / h + - 10 Km/h )fiestám van, ha jól számolom mintegy 17 éves !
Hát ez nem semmi ez a kocsi...ott rohad ahol csak tud ;D miután megvettem rá pár hétre már össze is törtem, nagyon megy...olyan nyomatékos motorja van hihetetlen, bal eleje, bal első ajtó ki is jukadt :laugh: (szallagkorlát), jobb eleje és az első lökös (árokba csúsztam orral), hátsó lökös és hátfal illetve a bal hátsó sárvédő roncsolódott (tolatásos mizéria).
Szóval hála a "gyakorlott" vezetési stilusomnak nagyon sok rozsdára lettem figyelmes ami eddig nem látszott rajta...
Igy jóformán ez eleje (sárvédők, lökös, ajtók, stb.) újak (utángyártott vadonatúj elemekkel pótólva) 80ezer. festéssel együtt és alkatrésszel !
Most a hátulja lesz a soron amiben benne van a bal hátsó torony teljesen szétrohadva kihegeszt új keres azt behegeszt, alul olyan hogy fenéklemez szinte alig van ép..ez is hézagolással de okés lesz, küszöbök teljes komplett csere, hátsó sárvédők a javító ív már kevés...a tanknál mindig is rohadnak és sosem lesz jó , sajnos ! alvázvédelem miegymás...
Én csak annyit akarok ezzel mondani hogy inkább költök rá xy összeget, de ezt meg is hálálja...nekem a 3 karambolom után se hagyott ott sehol...épen száltam ki és csak a bal oldalamat ütöttem meg... én szeretem első autóm és még min. 2 évig használni is fogom!
Ugyanakkor ha belegondoltok már szinte fölösleges a csilli villi új autó...mert olyan trafik vannak és olyan büntetések egyáltatlán nem éri meg száguldozni...ha stabil 100 al mész akkor is ugyan annyi idő alatt érsz a "célba" mint amikor tövig taposod...de időközben más autósók részedről feltartanak...és hát értitek !
Király ez a Klub...matricát rendeljetek és ragasszátok fel ! :) Nem is untatlak már Titeket ! bye :notworthy:
-
Sziasztok
95-ös évjáratú Fiestám van (89-95). Egy nagy gondom van vele hogy eszi az olajat de nagyon. Én ezt a járművet nyár óta használom és azóta összegyűlt tapasztalatok alapján írok. Szeptember végén volt olajcsere és azóta közel 4 liter olajat öntöttem utána, nem vicc!
megközelítőleg 13000kmt tettem meg azóta, hamarosan ismét viszem olajcserére. Valvoline MaxLife 15W-40 olaj van most benne és természetesen ezt is kapja utántöltésre. Esetleg ez az olaj nemjó hozzá vagy váltsak ugyanebben a tipusban a 10W40-re? Ez a drasztikus olajfogyasztás minek tudható be? Teljesen szétkopott motor vagy hengerfejtömítés éghetett szét, esetleg szelepszárszimeringek elhasználodása lehet az oka vagy mind 3 egyszerre? a hengerfejtömítés cseréje mennyibe fájna körülbelül?
-
Teljesen szétkopott motor vagy hengerfejtömítés éghetett szét, esetleg szelepszárszimeringek elhasználodása lehet az oka vagy mind 3 egyszerre?
...igen
Szelepszárszimmering kb 2 - 2,5ezer forint/8db
HFtömi kb 6-7ezer max
Ha alul csöpög valahol, akkor meg a teljes kartertömítéskészletet megkell venni és kicserélni kb 4-5ezer
SZétkopott motornál elég elsőkörben a gyűrűzés, de ahhoz szétkell borítani.
A gyűrűkészlet asszem 20-25ezer körül van.
Munkadíj meg amit kitudnak sajtolni belőled :) de úgy 15ezertől felfelé.
Ja igen, hígabb olajra ne válts!!! Azt mégjobban fogja enni.
Üdv Viktor
-
szia,
még oldalt (generátor oldala), a főtengely szimering is elereszthetett.. a szelepház tömítésről meg gondolom amúgy is kiszúrta volna a szemed, és azért nem írtál róla.. de szerintem egy ilyen öreg autónál nem annyira 'nagy' ez az olajfogyasztás.. még nem kell 1000kmként 1l beleöntened.. nekem sem sokkal rózsásabb a helyzet, ez van.. :) én is maxlife-oztam, de mivel gyakorlatilag elégetem az egészet és a szerelőm szerint sem sincsen a marketinget leszámítva különösebb jelentősége a 'simához'/SynPower képest, ami viszont full szintetikus és kicsivel olcsóbb is, és még akár éjszaka a gazdaságosban (bár ott nem mindig ugyanaz van a dobozban, mint egy rendes autós boltiban,nem biztos, hogy jó 5let) is beszerezhető, inkább azt toltam most bele.. az adalékanyagos már nem sokat segít egy fizikailag megkopott motoron.. -csak a kereskedőn..
-
Sziasztok!
Mai takarítást követően lettem figyelmes egy csőre ami lógott magában a légszűrő alatt. Ezt hova kéne visszadugnom?
http://images.netbag.hu/20090314/14210255214.jpg (http://images.netbag.hu/20090314/14210255214.jpg)
-
Üdv mindenkinek, és kedves triax!
Az a cső mostanában általam is mozgatva van a fiestámon mert én a hézag állítással mókolok mostanában.
A cső maga a légszűrő ház aljára kerül vissza 1 'csöcsre".
A 3 csillagfejű csavart csavard ki és billencsd le a légszűrőházat, és utána már látni is fogod a cső állásából és hosszából hogy hova kerül.
Sok sikert!!! :)
Üdv , Brezi
-
Helló. Mindenkinek. Lenne nekem is egy problémám . 95-ös III-as Fiestám van( 1.1 Benzin,Karbis) Tudja valaki miféle vezérlés van ezekben?? Ilyen motorom még nem volt, és azonnal hiányoltam a vezérműszijj házat. Mi hajtja a vezérműtengelyt???? Vagy más elven működik?? Még 1 kérdés. Nem tud valaki egy olcsó , hozzáértő szerelőt.Budapesten , esetleg Csepelen!! Nem feltétlenül kell hogy műhelyes, hivatalos legyen, nekem a hozzáértő ember is megfelel. ( Kuplung csere, Félteng. csere, stbstb) Előre is köszi......
-
1.1 OHV motorod van gondolom. Az láncos vezérlésű.
Én Koboldot ajnálanám (kobold79 néven fut a fórumon), ő fiesta bontózik, és szervízel is. Ügyes gyerek, keresd meg, ha hasfájása van a paripának. ;)
-
Nem. egyenlőre semmi baj nincs vele.Sőt őszinte leszek nem is gondoltam hogy ilyen jó egy fiesta. Tulzások nélkül. 5-6 literrel járkálok, és nagyon erős kis motorja van. csak az előző tulaj nem annyira figyelt a karbantartásra, és fogalmam sincs mikor nézett rá bárki is a vezérlésre, ezért gondoltam Láncot/szijjat nem ártana cseréltetni. De megakadtam amikor nem találtam a "helyét". Egyébként 123000Km-nél lehet vele baj?? Vigyem minél előbb megnézetni?? A válaszokat mindenkinek előre is köszönöm!!!!!!!
-
Nekem most fordult át 200-ba, 50 ezer óta van nálunk, vételkor cseréltünk láncot, vízpumpát, szíjakat, görgőket.
Onnantól csak benzint és olajat kért.
Ileltve télen szétrohadt a hátsó dob. A mostani pedig leszakadt, mert egy macskakő túlságosan kiállt, és beleakadtam.
Meg a szokásos fogyó dolgok - lengéscsillapító, fékek, szilent, stb. De ezekről inkább a Fővárosi Önkormányzat tehet. :)
1.3 OHV, központi injektoros, 6-7 liter városban, autópályán 6 körül, persze ez 110-120 körüli utazót jelent.
Ha most vetted érdemes átnézetni. Futómű gond jó esetben feltűnik, többit pedig szakik megmondják fülre. Egyszerű a motor, mint a fakocka. Nem lesz versenyló, de igáslónak tökély. Városba futkosni világbajnok.
Gratula a vételhez, leld sok örömöd a vasban. Főleg amikor meglepődsz, hogy tud menni, ha akarod - persze korlátozott mennyiségű a ló benne :)
-
Helló. Köszönöm a tanácsokat. Igazából szerencsés vétel volt. Most 15 éves az autó de az első tulaj 12 évig használta. Mindig garázsban volt, és leginkább csak horgászni és vásárolni járt vele. Még alvázvédő sem volt rajta soha, mégis gyári fényezés van alatta. A karosszériás nem hitte el hogy van még ilyen:)) csak az elmult 2 évben volt ugymond hajtva, de télen nem használták, szintén garázsban tartották. Ezért is csak 123000 van benne. Motortér csillog. A kasznin most kezdődik egy picit a kerékjárati ivnél a rohadás, de én mindent megcsinálok rajta. Amit nem tudok arra keresek egy ügyes szakit. De tényleg nagyon jó autó. Nagyon megszerettem!!!!! Eddig escortom volt, több is, de egyiket sem szerettem enyire. Fura, pedig egyszerű kis jószág. De talán ezért is, nincs túl bonyolitva, és minden fillér hozzá. Köszönöm mindenkinek a hozzászolást. Jó ez az oldal és a klub is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Szevasztok,
van ez a jelenség az olajbetöltőnél elvezetett kartergázzal, hideg időben kicsapódik a kartergázban lévő pára és az olajjal trutyit képez.
ez engem nagyon zavar.
sikerült valakinek valamilyen megoldást kitalálnia ezen jelenség mérséklésére, megszüntetésére?
Köszönet
-
nincs rá megoldás... sűrűn kell használni nem kis távokra...
-
kösz, ezt én is vágom, de azért nem kerülök 30 km, hogy ez meglegyen! ;D ;)
akkor erre senki még nem keresett megoldást?
-
de. de nincs rá megoldás, ez teljesen természetes hogy így viselkedik.
takarítsd ki gyakran ha zavar.