Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : AniBaba 2008 July 10, 09:54:13 AM
-
Sziasztok!
Megérett a gumicsere. Milyet javasolnátok? Jelenleg Debica 165/70 R13 van rajta, amivel jól megy, viszont esőben hajlamos a szitálásra.
Érdemesebb nagyobbat rátenni, vagy egy jobb futófelületű ugyanilyen méretűvel megoldódik a probléma?
175, vagy 185 nem fogná vissza nagyon? (1.3)
Illetve márkából melyikre szavaztok, mit érdemes? Escorton Barum van, és azzal meg vagyok elégedve, sok helyen írták róla, hogy az olcsók között jó, ár/érték aránya pedig kiváló. Van esetleg jobb tippetek?
Köszi előre is a segítséget.
-
Hát a gyári mérete az MK3asnak (legalábbis enyémnek) 185/55R14. A tied elvileg váltómérethez közeli (100km/h-nél elvileg 100.4-gyel mész, de ez belefér :) ), de azért lehet hogy beleszól a nagy oldalfal és azért szitál. De vannak itt okosabbak is, én csak okoskodok... :)
-
Nekem az XR2i-n 185/60 R13 a gyári méret, most cseréltem, Falken Ziex912-t kaptam, made in japan, 13.500 Ft/db. Az 1.1i-n 155/70 R13 a méret gyárilag.
-
Nem szóltam. :)
-
Sziasztok!
Nekem akkor igen csak "kicsi" van mert nekem 13" 155/70R13 gumik vannak rajta :) szeretnék jóval nagyobbat...de nem vagyok vmi nagy szaki ebben a témában...14" és vmennyivel vastagabb gumira gondolnék én de Nektek talán van vmi javaslatok mint hogyan ? ! Előre is köszi !
-
Hali,
Itt ki tudod számolni, hogy milyen váltóméret kell neked: http://weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html
Sziasztok!
Nekem akkor igen csak "kicsi" van mert nekem 13" 155/70R13 gumik vannak rajta :) szeretnék jóval nagyobbat...de nem vagyok vmi nagy szaki ebben a témában...14" és vmennyivel vastagabb gumira gondolnék én de Nektek talán van vmi javaslatok mint hogyan ? ! Előre is köszi !
-
Köszönöm szépen :notworthy:
-
Sziasztok!
AniBaba autóján 14 mm-el nagyobb átmérőjű gumi van, mint a gyári (155/70 R13). Ez még önmagában nem magyarázza szerintem a szitálást, sztem más lehet a baj (lehet egy futóműbeállítás kellene). Persze érdekes, hogy csak esőben csinálja.
Ha maradsz a 13-as felniknél, és nagyon ajánlom a Sava Perfecta gumit, amiből létezik 165/65 R13. Ez picit kevésbé "virsli", mint a gyári méret (átmérőben pedig csak 2 mm az eltérés a gyáritól!), és vizes aszfalton, nagy esőben is kiválóak a tulajdonságai, nekem nagyon bejött. Ja, és az ára sem rossz: 7-8000 Ft/db körül van. (NEM a Sava menedzsere vagyok :))
-
Utánanézek a guminak, köszönöm. Nagyon kopottak a mostaniak, illetve a hátsó merevhíd miatt szitálhat (szerintem).
OFF:
Tud valaki kormányművet? Mert úgy néz ki, hogy a fogaslécnél valami csúnyán ki van kopva. Emelőre tettük a kocsit, és hallani, ahogy hörög valami...persze rohadt nehéz tekerni a kormányt is, menet közben is...
ON:
-
Halihó Szia.
Sztem elöször csak cseréld ki a kormánymüvőn lévő kis csuklót.
Ezek elég gyakran tönkre mennek az én tudomásom szerint.
Utánanézek a guminak, köszönöm. Nagyon kopottak a mostaniak, illetve a hátsó merevhíd miatt szitálhat (szerintem).
OFF:
Tud valaki kormányművet? Mert úgy néz ki, hogy a fogaslécnél valami csúnyán ki van kopva. Emelőre tettük a kocsit, és hallani, ahogy hörög valami...persze rohadt nehéz tekerni a kormányt is, menet közben is...
ON:
[/color]
-
Halihó Szia.
Sztem elöször csak cseréld ki a kormánymüv?n lév? kis csuklót.
Ezek elég gyakran tönkre mennek az én tudomásom szerint.
Utánanézek a guminak, köszönöm. Nagyon kopottak a mostaniak, illetve a hátsó merevhíd miatt szitálhat (szerintem).
OFF:
Tud valaki kormánym?vet? Mert úgy néz ki, hogy a fogaslécnél valami csúnyán ki van kopva. Emel?re tettük a kocsit, és hallani, ahogy hörög valami...persze rohadt nehéz tekerni a kormányt is, menet közben is...
ON:
[/color]
Ezt már én is írtam neki egy másik topikban, de hiába beszél az ember....asszem 6ezer forint egy olyan csukló (sztem 98%, hogy az a baja) a kormánymű meg 30ezer... Ráadásul a kormányműhöz nem adnak olyan kardánt, így az új kományművel is ugyanolyan nehéz lesz kományozni....
-
Halihó Szia.
Sztem elöször csak cseréld ki a kormánymüv?n lév? kis csuklót.
Ezek elég gyakran tönkre mennek az én tudomásom szerint.
Utánanézek a guminak, köszönöm. Nagyon kopottak a mostaniak, illetve a hátsó merevhíd miatt szitálhat (szerintem).
OFF:
Tud valaki kormánym?vet? Mert úgy néz ki, hogy a fogaslécnél valami csúnyán ki van kopva. Emel?re tettük a kocsit, és hallani, ahogy hörög valami...persze rohadt nehéz tekerni a kormányt is, menet közben is...
ON:
[/color]
Ezt már én is írtam neki egy másik topikban, de hiába beszél az ember....asszem 6ezer forint egy olyan csukló (sztem 98%, hogy az a baja) a kormánymű meg 30ezer... Ráadásul a kormányműhöz nem adnak olyan kardánt, így az új kományművel is ugyanolyan nehéz lesz kományozni....
Soprano ad 8000-ért kormányművet.
De utánanézek már ennek a kardáncsuklónak.
Közben eszembe jutott...a faszkalap szerelőm mondta, hogy nem az lesz a gondja. Persze, már a múltkor is nagyon kikészített a fickó (2 éve hordunk hozzá kocsikat, sose volt rájuk panasz, de a legutóbb a Fityót félig csinálták meg, míg az Escortra azt mondták, hogy nem találták meg a hibát - amit én is megtaláltam). Tud valaki egy jó szerelőt XV. ker-ben? :D
-
Kardáncsukló cserélve.
Nincs már holtjátéka a kormánynak, valamivel könnyedebb lett, de a kormánymű is szerintem beteg.
Veszek úgyis gumikat, sztem 165 helyett felrakok rá 155/70 R13-at. Elvileg az a gyári méret, meglássuk alakít-e valamit a dolgon.
Köszi az eddigi tippeket, segítséget.
-
Elég kecskén fog kinézni. Szerintem 1 jó futómű beállítás sokat segít a kormány könnyítésen.
-
aszem még a toronycsapágy is beleszólhat nehéz kormányba..
-
szedd szét a gólyalábat vegyél toronycsapágyat 2-3ezer/db asszem jól kend be zsírral és álom lesz a kormányzás!
nekem mindig ropogott és nehéz volt de ez megoldotta ;)
-
elvileg pont ezért nem jó egy helyben tekerni a kormányt, mert akkor éri a csapágyakat a legnagyobb terhelés -> jobban kopik stb.
-
Közben rátettem az új gumikat.
155/70 R13. A kormány vajpuha lett. Valószínűleg a f*s futófelület miatt volt nehéz a kormányzás (szerintem sz*r futóval használták, és nem megfelelően kopott).
Most lesz lengéscsillapító csere - minél előbb, hogy a friss gumikat ne tegyem tönkre.
Illetve veszek új toronycsapágyakat (1500 cromax-ban, úgyhogy nem tétel) is.
Ja, már nem szitál a segge, pedig volt bőven eső is mostanában...
Mondjuk az óra csal (lemértük GPS-szel), de pont nem zavar, mert +4-5 km/h-t mutat.
Úgyhogy bejöttek a javaslatok, jó helyre kerültem! :D
Köszi mindenkinek!
-
Sziasztok.
A 95-ös mK3-as fiestámon msot 155/70 R13-as téli gumik vannak. Kérdésem az lenne, hogy egyáltalán felmegy e rá a 185/60 R14? Mert szerintem necces lesz.
-
a 185/60 r14 a 175/70r13 váltómérete, felmegy a tiedre is, csak számít a felni ET-je is amire felrakod. beleérni magasságba nem fog semmibe ha nincs ültetve a kocsid.
-
Csak majdnem koppig tekert kormánynál már a kerékdob belsejéhez a gumi...legalábbis a 175/70 R13 Mk4 Escort felnikkel ezt tette...
-
ET számot sajnos nem találom a felnin :S
-
Sziasztok.
A 95-ös mK3-as fiestámon msot 155/70 R13-as téli gumik vannak. Kérdésem az lenne, hogy egyáltalán felmegy e rá a 185/60 R14? Mert szerintem necces lesz.
6×14es felni ET32-el simán birja 185/60r14et ;)
-
Nekem is 95-ös MK3-as fiestám van ( Fucky)! Az a helyzet, hogy nem jó rá az álltalad említett 185/60 R14! Nem az a váltómérete, hanem 185/55 R14. Nekem ilyen van, és pont jó rá. Pont! 6X14" Et 32 felnin ! Ha alászedem, épphogy nem ér bele semmibe! (Meg is van ültetve)
Szerintem ne tegyél túlméret gumit rá, mert nem jól fogsz éjszakánkét aludni.
Küldök egy linket is, ahol kiszámolhatod magadnak! Nyisd meg és tekerd le az oldal aljára!http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/060301e/
Minden jót!
-
Sziasztok újra, mindekinek köszönöm a választ!!!!
Szóval felment rá a 185/60 r14. A gondom az lett végül is, hogy sztem ez már a kis 1,1-es motornak már nagy, (nehéz). Már nem annyira dinamikus már amennyire elvárható lehet ettől a kis motortól de azért a 155/60 r13- al azért sokkal dinamikusabb volt. Azért padlón ezzel bírta akár a 140-et. Mos tmeg 120-nál többel már nem akaródzik menni. Viszont a kerék felől jövő zaj sokkal de sokkal halkabb :) sokkal stabilabb.
Ja és nem ide tartozik, de mikor ma reggel jöttem haza nem akart visszaállni alapfordulatra a motor, váltásoknál vagy mikor megálltam üresben csak idővel. Régebben volt ez a baja de vmi vezetéket újra húztak és akkor utána jó lett. A másik hogy mostanában néha fogja magát a motor és határozottan megnyaklik. Tartom vele a 110-et tartja és hiába akarnám, h gyorsabban menjen egyszerűen rug egyet és visszaesik a sebesség majd egy kicsivel később elmúlik mintha semmi baja nem lett volna.
Ezekre valakinek valami ötlet? :)
-
TPS!
-
Szia Triax!
A gyár gumiméreted elvileg 155/70 R13 lenne, nem pedig 155/60 R13. Ehhez képest a 185/60 R14 az nagy ugrás egy 1.1 erőművésznek! ( nekem is 1.1 ;) )! Ígyhát 11,9%-kal kevesbbet mutat a kilóméterórád, mint a régi gumiddal! Ami azt jelenti hogy, ha most 100km/h-val repesztesz akkor valójában a sebességed 111,9km/h! Ez majd jusson eszedbe, ha látod hogy mérnek! A rugalmasságról meg annyit, hogy ez a kerék nagyobb, és nehezebb is, és gyorsításkor illetve lassításkor, a kocsinak előbb a kerék tömegéből adódó tehetetlenségi energiát kell legyőznie, majd jöhet az erőátvitel. Ezért van a fékezéskor nagyobb fékút, illetve gyorsításkor nehezebb reagálás! Meg fogod szokni, aztán ha visszarakod télen a régit, akkor meg repülni fog a 1.1 muscle car! Bezony ;D
-
Köszi szépen! ;)
Mos majd a fékeket szeretném kicsit hatékonyabbra cserélni mivel, ezekkel a gumikkal nagyobb fékezéseknél kicsit ráz, mintha nem kevés lenne ezekhez a kerekekhez ez a fék :)
-
mitől lenne a kerékhez kicsi a fék, semmi köze hozzá hogy milyen méretű nem attól ráz nagy fékezésnél hogy nagy a kerék, hanem két dologtól lehet. 1. kopott hullámosodott féktárcsa, 2. nem jó centírozás a kerekeken.
-
Esetleg satnya lengéscsillapító, és pattog az úton fékezéskor?
-
az már nagyon dúrván satnya lengéscsill lenne... meg az nem csak fékezéskor jelentkezne.
-
Ez így igaz:)
Ha nagyon gáz akkor bíz csere meg centir meg minden amit kell meg kell csinálni !!
Ja és fő a biztonság!!
-
Nekem is ráz fékezéskor! Ennek oka a féktárcsák állapota! Régi, kopott, vállas, hullámos felületü! Egyértelmű csere! Újat vegyél, nem drága, kb. 5-6ezer darabja! Ne vegyél ennél olcsóbbat, mert az kínai és az gagyi, csak baj lesz vele!
Igen! Fő a biztonság! Fontos, hogy ha kell biztonsággal meg tudj állni! ( Hétvégén a mögöttem közlekedő szuzukis nem tudott! )
További szép napot!