Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : auerbandi 2008 July 09, 18:10:08 PM
-
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Mk3-as fiestám van 1.8 D a gyújtáskapcsolóm haldoklik de nem a mechanikus része hanem ami alatta van elektromos kapcsoló amin kb 10 cm kábel van és a végén van egy csatlakozó dugó. Szóval gyújtás van izzitás van de az önindítónak már nem ad jelet mert mindig összeég vagy már nem ér össze. Hol lehet ilyet szerezni???
Bontóban kérdeztem már 5ezef huf de ott kompletten adnak csak (kormágyzárastol kulcsostól)+nem volt vmi bizalomgerjesztő állapotban.
inkább újjat vennék ha valaki tud valami okos ötletet.
2x kelett már behúzni a drágámat mert nem indítózott. elég kellemetlen:(
-
Szia!
Bármelyik nagyobb alkatrészkereskedésbe vehetsz, nem is vészes újonnan az ára. (5k)
Üdv.
-
Sziasztok!
Nekem egy jó szakemberre lenne szükségem. Mert tönkre ment a gyújtáskapcsolóm a mk3-as fiestámban.Vagyis a zárszerkezet, mert "csak" a kulcsot nem tudom elfordítani.Találtam egy ilyen zárat, de az gyárilag mk4-hez való.Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy az a kapcsol jó-e az mk3-hoz is?
-
Sziasztok!
Nekem egy jó szakemberre lenne szükségem. Mert tönkre ment a gyújtáskapcsolóm a mk3-as fiestámban.Vagyis a zárszerkezet, mert "csak" a kulcsot nem tudom elfordítani.Találtam egy ilyen zárat, de az gyárilag mk4-hez való.Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy az a kapcsol jó-e az mk3-hoz is?
jó. de macera lesz elforgatás nélkül kicserélni... valsz a kormányzárad akadt be, és nem tudod nyitni... elég sz*r ügy... de lehet érdemesebb lenne egy határozott mozdulattal eltörni a kormányzárat.
-
Szerintem nem a kormányzárral van gond(de persze csak szerintem), mert már egy ideje rakoncátlankodott.Hol sikerült, hol nem.Szerintem az lehet a gond, hogy kikopott a zár és az miatt nem tudom elforgatni a kulcsot.Néha most is sikerül de elég sok próbálgatásra.Ugyanígy voltam a hátsó ajtó zárjával is.Az is így ment tönkre.
-
Szerintem nem a kormányzárral van gond(de persze csak szerintem), mert már egy ideje rakoncátlankodott.Hol sikerült, hol nem.Szerintem az lehet a gond, hogy kikopott a zár és az miatt nem tudom elforgatni a kulcsot.Néha most is sikerül de elég sok próbálgatásra.Ugyanígy voltam a hátsó ajtó zárjával is.Az is így ment tönkre.
kulcsod mennyire kopott?
mert a ford kulcsok szeretnek elkopni. egy jó kulcsmásolós ha odaviszed az autót is megcsinálja a sz*r kulcsból is a jót. lehet hogy csak annyi. nekem is ennyi volt. igaz én fogtam és kicseréltem az összes zárat a kocsin, mert volt tarcsiba egy garnitúra. amihez két hibátlan gyári kulcs volt :D
-
Ahhoz kell 1 jó kulcs én a régi gépel elmentem másolóshoz 2 órán át próbálkozott,aztán azt mondta,h sorry nem megy nem tudta lemásolni a kulcsot annyira kopott volt.
-
Ahhoz kell 1 jó kulcs én a régi gépel elmentem másolóshoz 2 órán át próbálkozott,aztán azt mondta,h sorry nem megy nem tudta lemásolni a kulcsot annyira kopott volt.
akkor nem jó helyre vitted. Én már láttam olyan kopott ford kulcsot amin alig lehetett látni a mintáját. a kulcsmásolós is nézett mikor bevittük, és láss csodát a kocsiba belepróbálva pár finomítás után tökéletesen működött.
-
Igen ezekre mind gondoltam már. Mert eleve adtak egy olyan kulcsot aminek nincs rendes fogantyúja, csak egy kis műanyag agy, de azzal nagyon macerás használni. Ezt pont azért adták hozzá, hogy ha másolni kell akkor arról másoljak.De ezzel a jó kulccsal is csak néha sikerül.
-
Igen ezekre mind gondoltam már. Mert eleve adtak egy olyan kulcsot aminek nincs rendes fogantyúja, csak egy kis műanyag agy, de azzal nagyon macerás használni. Ezt pont azért adták hozzá, hogy ha másolni kell akkor arról másoljak.De ezzel a jó kulccsal is csak néha sikerül.
akkor ha a jó kulcs sem nyitja akkor tuti hogy nem nyitja a kormányzárat az a baja. vagy a kormányzár van megszorulva, vagy tényleg meg van kopva a zárbetét pár lamellája.
-
Azért nem gondolom, hogy a kormányzár a bűnös mert már próbáltam úgyis, hogy nem zárt le a kormányzár és akkor is csak nehezen sikerült elfordítani a kulcsot. Ezért érdekelne az ha valaki tudná, hogy az mk4 gyújtáskapcsoló jó e az mk3-hoz, mert egy ilyet tudnék olcsón szerezni.
-
Azért nem gondolom, hogy a kormányzár a bűnös mert már próbáltam úgyis, hogy nem zárt le a kormányzár és akkor is csak nehezen sikerült elfordítani a kulcsot. Ezért érdekelne az ha valaki tudná, hogy az mk4 gyújtáskapcsoló jó e az mk3-hoz, mert egy ilyet tudnék olcsón szerezni.
már írtam...
Sziasztok!
Nekem egy jó szakemberre lenne szükségem. Mert tönkre ment a gyújtáskapcsolóm a mk3-as fiestámban.Vagyis a zárszerkezet, mert "csak" a kulcsot nem tudom elfordítani.Találtam egy ilyen zárat, de az gyárilag mk4-hez való.Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy az a kapcsol jó-e az mk3-hoz is?
jó. de macera lesz elforgatás nélkül kicserélni... valsz a kormányzárad akadt be, és nem tudod nyitni... elég sz*r ügy... de lehet érdemesebb lenne egy határozott mozdulattal eltörni a kormányzárat.
-
jó hozzá ;)
-
Szerintem próbálkozz a kulcsmásolással, a ford kulcsok elég speckók, nálunk 4.000 ft-ért másolják darabját. De a lényege, hogy bármilyen kopott, nem is kell berakni a másolóba, hanem le lehet írni a kód kiosztását. 6 "szakasza" van a kulcsnak, A-B-C-E-D mélységgel jelölik. Nekem le van írva mindkét kocsim "kódkiosztása", ígyha elhagynám a kulcsot, csak bemegyek a kóddal, s kapom az újat.
Az MK3-MK4 gyújtáskapcsoló nem biztos, hogy megegyezik, mert ha légzsákos az MK4, akkor másfajta a kormányzár (tapasztalat...), de a gyújtáskapcsoló rézs elvileg ugyanaz.
-
Csak tipp: Vegyél valamelyik zárboltban grafitport. Az megszokta oldani az ilyen jellegű problémákat...
-
Na, gyujtáskapcsolóval küzdőknek : tegnap megtúrtam a kincseket a garázsban, találtam komplett gyújtáskapcsolót, kulcsa is megvan, meg a végére a rövid elektromos csatlakozó. 1.1-esben volt, nem tudom a dízelé ilyen-e, ezen a 6 pólusú csatlakozóból 4 db van bekötve. Ha kell, le tudom fotózni. Szóval akinek kell, baráti áron átadó, keressen meg privátban !
-
Sziasztok!
Nemrég vettünk a párommal egy 89-es MK3-as 1.1-es karburátoros Fiestát.Pár napja csinál olyant,hogy hiába fordítottam el a gyujtáskulcsot,nem történik semmi,csak a gyujtás van rajt,nem indul.De még csak kattanás sem az önindítótól.Pár perc múlva elindul gond nélkül.Mi lehet szerintetek a gond?Kontakthiba,vagy gyujtáskapcsoló gond?
Előre is köszönöm. :notworthy:
-
Valami kontakthiba lehet szerintem, én először az akksi sarukat venném le, tisztítanám meg, aztén ha az sem, akkor az önindító csatlakozásai.
-
... Pár perc múlva elindul gond nélkül...
Közben végig gyújtáson van? Vagy többszöri próbálkozást jelent ez? Amúgy elsőre én is kontakthibára szavazok, nekem nyáron a fő pozitív kábel volt kontakthibás, néha kattant önindító, néha nem, néha meg be is indult...
-
Megpróbálom mindkét lehetőséget. :notworthy:
Nem végig volt gyújtáson.Próbáltam sokszor,ugyanúgy,mindha indítanám az autót.Gyújtás ráad,elfordít teljesen,vissza,gyújtás levesz.Még csak kattanás sem az önindító felől.Ezt kb.20-szor.Pár perc nyugi,és elsőre elindult.
Köszönöm az ötleteket,talán bejön valamelyik.
-
Az inditásgátló csinál ilyet ha nem ismeri fel a kulcsot! Vagy talán nagyon el van kopva a kulcs?
-
Indításgátló nincs az autóban,ahhoz kicsit öregecske.A kulcsot most csináltattam,az jó.Elméletileg.
-
Talán a gyujtáskapcsolót kéne csrélni?? ???
-
Az indításnál először a behúzómágnes (bendix) kap feszültséget. Ez egy elektromágnes, amelyik összekapcsolja az indítómotor fogaskerekét a lendkeréken levő fogaskoszorúval.
Az elmozdulás során záródik egy elektromos kapcsoló, ami feszültséget ad az indítómotorra.
Ha nem hallasz kattanást, akkor a bendix beszorult vagy nem kap feszültséget.
Próbaképpen indítózás közben finoman üss rá az indítómotorra. Ha ez segít, akkor a behúzómágnessel van baj.
Ha nem segít, akkor rá kell mérni, hogy kap-e a bendix feszültséget. Ha nincs feszültség, akkor jöhet szóba a gyujtáskapcsoló, a relé és a vezetékek.
-
Nem tudjátok véletlenül, hogy MKIII gyújtáskapcsoló zárbetét hogy jön kifele?
-
a csatalakozót leveszed róla, kulcsot elfordítod és kihúzod.
-
Levettem a csatlakozót, nem jön. Igazán az a bajom, hogy akadt már a zár, nem működött valami jól. Másoltattam egy új kulcsot, bedugtam, jól működik, csak nem jön ki. Gondoltam kiveszem zárbetéttel együtt, és úgy kipiszkálom. Ezen nincs valami retesz amit oldalról kell megnyomni? Azthiszem a WV típusokon meg kellett fúrni egy bizonyos helyen és ott lehetett benyomni a reteszt, persze kulccsal együtt, és úgy jött ki...
-
elvben van egy apró kis pöcök, legalábbis escorton van, sztem a fiestán is hasonló a megoldás. vedd le a kormányoszlop burkolatot és akkor többet látni.
-
Levettem már a burkolatot, de semmi nincs ahol be lehetne nyomni valamit. Teljesen zárt spiáter vagy mi öntvény az egész....
-
Na, meg van a kis lyuk. Fölülről van, elég nehéz megtalálni én levettem a felső burkolatot, kormányt és a kormánykapcsolókat is....
-
Arra vigyázz hogy csak akkor tudod benyomni ha kulcs egyes pozicióban van!