Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : goford 2008 June 26, 22:56:42 PM
-
Sziasztok!
Nem találom a hibát!
1992-es 1.4i motor teljesen rendszerenül előjön a hiba, hogy hiába nyomom a "gázt" nem megy csak dadog, remeg, erőtlen....
Ha állok és alapjáraton jár a motor, akkor is csinálja, leakar álni, majd felpörög.
Lehet az állás érzékelő poti, vagy máshol keressem a hibát!!!??? A kábelét már rendbe hoztam, mert a szigetelés elporladt.
Egy pici játéka van a felfogatásának, hogyan és hova kell beállítani a poti állást?
Az elektronika belseje hibásodhat? Tipikus éritkezési hibák hol lehetnek, forrasztás, stb.?
Mit tegyek, segítsetek???!!!
-
Hello!
A poti normális helyzete: amikor a gázpedál nyugalmi helyzetben van akkor zár, ha minimálisat is de már nyit a pillangó szelep - rálépsz - akkor nyit.
De nem hinném hogy innen jönne a problémád.
Falsch levegő vagy befecskendezőre gyanakszom elsőként.
bye
-
Sziasztok!
Nem találom a hibát!
1992-es 1.4i motor teljesen rendszerenül előjön a hiba, hogy hiába nyomom a "gázt" nem megy csak dadog, remeg, erőtlen....
Ha állok és alapjáraton jár a motor, akkor is csinálja, leakar álni, majd felpörög.
Lehet az állás érzékelő poti, vagy máshol keressem a hibát!!!??? A kábelét már rendbe hoztam, mert a szigetelés elporladt.
Egy pici játéka van a felfogatásának, hogyan és hova kell beállítani a poti állást?
Az elektronika belseje hibásodhat? Tipikus éritkezési hibák hol lehetnek, forrasztás, stb.?
Mit tegyek, segítsetek???!!!
Első hallásra olyan mintha kihagyogatna 1-2 henger. Gyújtáskábelek, gyertyák rendben?
WV-eknél szokott típusbetegség lenni, hogy az alapjáratbeállítómotor (ez mozgatja a pillangószelepet) nem tudja mozgatni a pillangószelepet, mert megszorul valahol vagy a motor vagy maga a pillangószelep. Ez a jelenség mondjuk inkább csak alapjáraton jön elő, fordulaton nem.
Anno 1 Seatnál akkor csinált hasonló hülyeségeket a motor amikor elporladt(!) a karterszellőztetőcső és falsot szívott, de csak néha.
Hátha ez alapján sikerül megtalálni a hibát...
-
hali,
amikor hozzám került a gépállat, akkor nekem is voltak gondok a motorral.. mindig a legváratlanabb időben, kellemetlenebb helyzetben leállt a motor -amikor pl. üresbe kuplungoltam kereszteződésben, araszoláskor..- mintha a gyújtást vettem volna le.. és ritkán én is tapasztaltam, hogy a motor dadogott.. a sokadik szaki (4 szerelő kezén ment át..) a potméter cserével oldotta meg.. 20-asvolt újonnan..
amikor leállt a motor, akkor nagyon nehezen lehett elindítani a motort vagy sehogy -> beköpte a gyertyákat.. ez okozhatta a dadogást is időnként.. be is kellett szereznem egy normális gyertyakulcsott, mert emiatt a szívás miatt többször is vontatnom kellett a verdát..
-
Sziasztok!
Köszönöm a gyors reagálásokat!
Holnap nekilátok és átnézek mégegyszer mindent.
A gyertya házag 1.5 mm nem sok ez egy kicsit ennél a motortipusnál?
Ma találtam a bontóba használt potit, de a kábel itt is gagyi, nem vettem meg, mert még vártam, hogy mit írtok.
Az a bosszantó, hogy nem mindig csinálja pl. ma egyáltalán nem csinálta, így ha a bontóba vett potival sem csinálja az első napokban az kidobott pénz.....
Próbálkozom tovább.
Üdv.: Zoli
-
Sziasztok!
Köszönöm a gyors reagálásokat!
Holnap nekilátok és átnézek mégegyszer mindent.
A gyertya házag 1.5 mm nem sok ez egy kicsit ennél a motortipusnál?
Ma találtam a bontóba használt potit, de a kábel itt is gagyi, nem vettem meg, mert még vártam, hogy mit írtok.
Az a bosszantó, hogy nem mindig csinálja pl. ma egyáltalán nem csinálta, így ha a bontóba vett potival sem csinálja az első napokban az kidobott pénz.....
Próbálkozom tovább.
Üdv.: Zoli
1,5 kicsit sok!
állítsd 1,0-re és nézd meg úgy!