Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : bobcsaa 2008 April 18, 09:20:21 AM
-
Szisztok.
2003-as 1.3 Fiestaban nézett már vki. otthon váltóolaj szintet, ill. próbált olajat cserélni benne? Létezik vmilyen leírás, mert a használati útmutatójában nem írnak erről. Köszönöm a segítséget. üdv.
-
Nekem egyszer a szervízben megnézték a váltóolaj szintet.
Az autó emelőn volt.
A váltó elején, alul van egy műanyag burkolat, ami ugyanolyan patentokkal van rögzítve, mint a motort lefedő műanyag izé.
Ezt a szerelő levette és kicsavart valami olajbetöltő nyílás csavart.
Egy hajlított imbuszkulccsal benyúlt, és megállapította, hogy az olajszint kb 1cm-el van a betöltő nyílás pereme alatt, ami jó.
De ez kb. 4 éve történt, lehet hogy nem minden részletre emlékszem pontosan. :)
-
Sziasztok!
A kis autó (2005. Ford Fiesta Fresh 1,4) ha több napot áll képtelenség használni a váltót az első 5 percben.
Járatnom kell a motort és így is el kell teljen egy kis idő és "begyakorlás" hogy be tudjam tenni 1-esbe :(
Arra gondoltam hogy váltóolaj csere segíthet. Korábban kérdeztem erről szerelőt (szakszerviz) és azt mondta ezekben az autókban már soha nem kell cserélni a váltóolajat. De akkor meg mi baja lehet? Olyan már volt h utántölötték mert kevés volt benne az olaj.
Mit gondoltok?
köszi,
Szilvi
-
Szia,
nekem is uolyan kocsim van és nálam is előfordul ha 1 hétvégét nem használlom akkor nehezebben veszi be az 1-et.
De dupla-kuplungolás és már megy is.Nekem nem kell vele ennyit szenvedni.
A rükverc más kérdés ...
Ott néha recseg,ropog a váltó,szóval inkább orral kifelé állok le parkolni :D
-
Szia!
Hát nekem a dupla kuplungolás nem oldja meg -szoktam vele próbálkozni hátha- akkor is várni kell vele egy kicsit h járjon a motor :( utána már nagy nehezen beveszik 2es után. Azért aggaszt mert ez korábban nem volt egy hónapja csinálja kb. Amúgy a rükverc és a többi sebesség nem vészes annyira inkább csak az egyes.
Lehet megpróbálok egy váltó olaj cserét hátha...
Üdv és köszi :)
-
Végülis mi volt a hibája? Nekem ugyanezt csinálja. Hosszabb állás után semmilyen fokozatba se lehet tenni, ha sebességbe kapcsolva állt, akkor meg kivenni alig lehet. Kis várakozással és komolyabb erőltetéssel lehet egyesbe tenni, aztán ha felmelegedik a rendszer, akkor már kapcsolhatók a fokozatok. Egy szerelő, így látatlanban azt mondta, kinyúlt kuplungbowden, olajhiány, vagy szinkrongyűrű a probléma. ???
-
Az Mk6-nak hidraulikus kuplungja van, tehát a kuplungbowden kilőve. :)
De persze előfordulhat, hogy nem emel ki a kuplung. Ha járó motorral üresben hirtelen benyomod a kuplungot, akkor hallanod kell, ahogy kb. 1s után leállnak a fogaskerekek a váltóban.
Ha szinkron gyűrűvel van a baj, akkor csak egy fokozatnál kell, hogy jelentkezzen a hiba.
Az olajhiányt Te is meg tudod nézni, de emelő vagy akna kell hozzá.
A váltó elején van egy múanyag burkolat. Azt körbe le kell pattintani. Az olajbeöntő nyíláson egy hajlított dróttal benyúlva az olajnak a perem alatt egy centire kell lenni.
Fiókánál a kuplungot kellett javítani.