Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Fulcrum 2008 April 03, 07:36:24 AM
-
2004 től van fiestám az akkor MK6-osnál is állandóan izzókat cseréltem elől hátul meg az új MK7sen is. De nem csak én hanem a kollegáim is. Kb 3-4 havonta. akárkit kérdezek mindenki mást mond mi a gond. Van erre egyáltalán valami okosság hogy lehet kiküszöbölni? Mert 3-4 havonta 4-5000ftot sokallok izzócserére.
-
Hát részemről a héten volt az első féklámpa csere! Az autó 2005 08 havi.
-
nekünk 2éves az mk7 és most kellet cserélni izzót csak!
Azt is a jobb elsö fényszóróban :-\
-
xenon-os angel eye + hátra led-es lexus, no izzócsere ;D :-X
-
köszi de ez céges kocsi:) max Osram Break Night amit ráköltök nekem ez is tökéletes lenne ha nem égnének ki folyamatosan. bár a gyári is kimegy igaz azzal megnem látni az osramot ezért szeretem, mert a tompítottal olyan a fényem mint reflektornál a pofámba is villogtatank ;D
-
LED-es izzót tegyél bele!
-
szeva.
nekem is mk7 van multkor mindkét első égett ki egyszerre.
elvitem töltés állításra azóta jó!
-
Az enyém 5.5 éves Mk6, 63 000 km.
Éjjel-nappal tompítottal járok (városban is).
Eddig egyetlen izzóm égett ki az 5,5 év alatt (hátsó rendszámtábla). :)
Az LCD kijelzőn lehet ellenőrizni az akkumulátor feszültséget. Nálam a kijelzett érték járó motornál sem éri el a 14 V-ot. (Ha jól emlékszem, talán 13,8). Az akksim ennek ellenére az eredeti és a gép télen is pöccre indult. :)
(Persze az is lehet, hogy az LCD egy kicsit kevesebbet mutat a valóságosnál, mert ha nincs töltés, az akksi éppen eléri a 12V-ot, ami kevés.)
Ha H4-es izzót vesztek, a foglalaton rajta kell lenni az UV jelnek. Ez mutatja, hogy az izzó UV szűrős. Egyébként bemattulhat a fényszóró műanyagból készült üvege. ;)
-
hogy mutatja ki a kijelző???
-
strakk9: http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,141.0/
-
hogy mutatja ki a kijelz????
nem mutat semmit de voltam vele diagnosztikán is ott sem mutat semmit. állítolag a focus bizonyos szériájánál volt ilyen gond de nem tudtak azzal se semmit csinálni mert vmi ok folytán néha ugrik meg a feszültség 16 v fölé s nem tudják mitől
azt mondták ez van
-
strakk9: http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,141.0/
igen, igen. :)
Ezen belül a második (vagyis gyujtás ráadás a nullázó nyomógomb lenyomása mellett),
és addíg kell a nullázót nyomogatni, amíg a bAt-tal kezdődő kijelzés jelenik meg.
A 3 számjegy értelemszerúen Volt és tizedVolt. :)
-
Hello!Én is elég gyakran cserélek izzókat,de állítólag kerülni kéne a kátyukat,ami szerintem nem igazán lehetséges mivel erre felé csak az van.
-
A miénk már több mint 1 éves, de szerencsére (lekopogom) még nem kellett izzót cserélni benne.
Amúgy lehet, hogy energiatakarékosat teszek bele az kibír akár 10000 órát is. :laugh:
-
2004 dec óta enyém a verda első lámpaizzó cserte nem volt pedig nálam aztán éjjel-nappal jár a lámpa meló miatt.
Viszont a féklámpa az 2 havonta :D
-
Üdv!
Az én véleményem, hogy a töltést meg kell nézetni, mert biztosan túltöltés esete áll fenn. A feszültségsza-
bályzó néha szabotálja a munkát, és a teljes töltést ráengedi az akkura.
Viszont, ezek a mostani szuper izzók annyira kivannak "hegyezve", hogy minimális túlfeszültséget sem bírnak
el. Nem a kátyú, nem a gyakori fékezés, hanem a minőség a hibás ezekért a gyakori cserékért.
Lehet érdemes lenne egy fesz. szabályzó cserét megejteni, lehet olcsóbb mint a sok csere.(ezt fentebb is olvastam)
AVE!
-
Sziasztok!
Engem nagyon megdöbbent ez az izzós ügy! Kátyuföldén (Bp) elég sok új autót látok, melynek vagy ez vagy az a lámpája nem világít. Nem akarom elhinni, hogy ennyire szarul vannak megoldva, pedig elég fontos dologról van szó. Nekem 2006 február óta fut a szekér, nagy részben Pesten és eddig tökéletesen szuperál minden izzója. Gyanítom, hogy az izzók változó minősége lehet itt a gond.
-
szeva.
nekem is mk7 van multkor mindkét első égett ki egyszerre.
elvitem töltés állításra azóta jó!
Töltésállítás??? Azt meg hogy csinálják? Ilyet utoljára a relés fesszabályzós ladámon csináltam :)) üdv
Amúgy egyetértek, a magas feszültség okozza a hibát, de azért a gyatra minőségü lámpák is lehetnek felelősek.
-
Sziasztok!
Engem nagyon megdöbbent ez az izzós ügy! Kátyuföldén (Bp) elég sok új autót látok, melynek vagy ez vagy az a lámpája nem világít. Nem akarom elhinni, hogy ennyire szarul vannak megoldva, pedig elég fontos dologról van szó. Nekem 2006 február óta fut a szekér, nagy részben Pesten és eddig tökéletesen szuperál minden izzója. Gyanítom, hogy az izzók változó minősége lehet itt a gond.
Az egy dolog,hogy nem ég az egyik izzója,habár engem is idegesít. A sokkal rosszabb szerintem,ha égnek az első fényszórók és rosszul vannak beállítva...az egyiket alig látod,a másik a szemedet is kisüti.
Ahogy megfigyeltem mostanában divat lett a féklámpák ellenőrzésének is elhanyagolása...múltkor meglepődtem és majdnem csattantam egyet amikor előttem guruló Opel Corsa fékezett...csak éppen a féklámpái nem égtek. az volt a gyanús,hogy a pótféklámpa pislákol halványan... :) Amikor megelőztem(nem vagyok olyan hülye,hogy ilyen autó möggött egy centit is megtegyek) észrevettem(előlről látván a kocsit),hogy a világítás is fel van tekerve,de hátul abból se lehetett látni semmit pedig már szürkület volt...Tudom,hogy ez nem feltétlenül a sofőr hibája,hogy elektronikusan meghibásodik valami,de azért jobban odafigyelhetnének jobban...ÉLETVESZÉLYES!!!
-
szasztok.
a fűtés-hűtés ventilátor kapcsolónál mennyi égő lehet,mert nekem mintha csaka fele lenne kivilágítva.
-
Sztark napra pontosan milyen idős a tiéd???
Merthogxy a gari lejárta után 1 héttel kontaktos lett az általad említett izzó, amúgy körönként 3 izzó van. ka a kapcsolót forgatom, vagy nagyon ráz az út kikapcsol a jobb-alsó izzó a körben :(
-
szasztok.
a fűtés-hűtés ventilátor kapcsolónál mennyi égő lehet,mert nekem mintha csaka fele lenne kivilágítva.
Nálam is csak a fele világít. Hamarosan csere led re :)
-
én is ledezni fogok az tutti, csak nincs kedvem megbontani a műszerfalat!
-
én is ledezni fogok az tutti, csak nincs kedvem megbontani a műszerfalat!
A konzol eléggé egyszerü - körbe van csavarozva, és + 2 db a kapcsolók alatt - aztán a kesztyűtartó felöl ki kell akasztani a bowdent valamint a spirált, - egy lámpával ha tegergeted látod melyik mozog és egyértelmű :) - 15 perc ki - 15 perc be :) a múltkor a páromra várva kikaptam a belvárosban mert a magnóra akartam egy rca t rátenni.
A műszerfalat még nem szedtem ki. :)
Üdv
-
2 éves de csak 1 világít jobb oldalt alul.
-
Sziasztok!
2006-os fiestám van! kiégett az első lámpám! első blikre baromi bonyolultnak tűnt! tud valaki a kommmants@vipmail.hu mail címre egy rövid útmutatót küldeni az izócseréről! Nálam 6 hónapja van a kocsi!!!!
előre is köszi a segítséget!
Üdv:
Kaligabi
-
Jobb vagy bal???
-
Szerintem ez részlet kérdés...majd logikusan elgondolkozik rajta...
Én ma vettem osram cool blue izzókat...holnap csere... Egy széles,lapos fejű csavarhúzó vagy torx kell hozzá. Hűtőrácsot 2 felső patenttal kiszeded...3 csavart kikapod...csatlakozót kihúzod és már kész is...a többi logika kérdése...
-
izzó cseréhez mi köze a hűtőrácshoz. Nem lámpa cseréről van szó!
kiegyenlítő tartály félre jobb oldal kész.
A balhoz simán hozzá lehet férni.
-
Elnézést kérek,ha nincs köze hozzá. ezek szerint eddig mindenki rosszul csinálta,rosszul írta le és a kézi könyv se pontos... :notworthy:
-
Nekem MK7 van és annál elég ha 1 csavarral lecsavarozod a kiegyenlítő tartályt és félre húzod,minthogy kiszeded a lámpát meg megbontod a kocsi elejét. Én még mindig csak égő cseréről beszélek!Nem lámpa cseréről!Én így csináltam.
De hát minden embernek más út a könnyebb nem vagyunk egyformák!
Csak segíteni akartam a könnyebb úton.
De akkor tedd a dolgod a könyv szerint!!!!
Nincs harag ;)
-
nekem 2004es tdci van és félévente kimenek az izzók hol a job oldalon a tompított hol a balon meg 1x cseértem pót féklámpát meg 1 bal hátsó helyzetjelzőt
a héten volt a kocsi ford szervizben hátha a feszszabályzó zsarakodik azt mondták az jó rajta. Én a rezgésre gyanakszom még
(1 ismerösnek sürün kiment atrabijába megbuhert a foglalatot és 20évig semmi gondja nem volt a kocsival szerelő volt az ipse most már nyugdijas ez a trabant)
-
Nekem MK7 van és annál elég ha 1 csavarral lecsavarozod a kiegyenlítő tartályt és félre húzod,minthogy kiszeded a lámpát meg megbontod a kocsi elejét. Én még mindig csak égő cseréről beszélek!Nem lámpa cseréről!Én így csináltam.
És akkor a lámpatest hátulján lévő gumi lebontása után hozzáférni az izzóhoz?
-
Így van gumi le,van 1 rugós bizbasz ami fogja az égőt az kiakaszt, égő ki égő be vissza patt,csatlakozó égőre, gumi helyre, tartály vissza csavar be. és kész! max 10 perc!
Szerintem ez a legegyszerűbb megoldás,nekem bevált.
-
Nekem 2004-es Fiesta-m van. 2 éves koráig egy féklámpa-izzó ment ki, meg egy rendszámtábla világítás. Aztán belekerült a Xenon. Azóta azt is elfelejtettem, hogy hogyan kell izzót cserélni. ;)
-
Én kettőt cserélek ki tíz perc alatt... :D Sztarkk: ha egyik találkozunk nyomunk egy versenyt? Csak a poén kedvéért... :D A vesztes vesz egy szelet csokit a győztesnek.
-
Jó. most csak mondtam 1 időt.
De benne vagyok!
-
Jó. most csak mondtam 1 időt.
De benne vagyok!
Az időt sejtettem,hogy csak írtad...és mosolyogj már!!!
-
:D
-
Helló! A tartálykivétel nekem sem jutott eszembe, de köszi az ötletet! Sajno nekem szinte 2havonta kell izzót cserélnem.
LED-es nem létezik H4 esben?
-
Örülök, h segíthettem!
-
Most kapott a gép szeme Motorcraft izzókat, kiderül ez meddig bírja! Nemrég volt benne tunsgram, de az 2hetet üzemelt.
A töltésemet megmértem, hideg motornál 14.4volt(még épp határeset).Sztrakk-nak hála, így tényleg nem macerás a csere!!
-
Nekem is 14.4 a töltés! Pedig nemrég állítottak rajta a szervizben!
-
a 14.4-es töltés az teljesen jó! ;) nem értem mi ezzel a probléma...
-
Nincs ezzel probléma! 13.8-14.4Volt tökéletes.
Ezek az elektronikával telepakolt gépkocsik amúgy is feljebb vannak tornázva, hogy terhelés alatt(sok bekapcsolt elektromos fogyasztó), működtetése közben se essen vissza a fesz. :notworthy:
Emiatt pukkannak el szerintem a gyenge izzók.
-
Nekem kb 1 éve mind 2 motorkraft elszállt egyszerre!
Azóta még gagyibb van benne, múlt héten égett ki az egyik.
-
Nekem a gyári az autó vásárlásától kb 1-másfél évig bírta. A gagyi teszkós és a tusgramm is 2hetet ment. De mindig csak egy szállt el egyszerre.
-
Az én 2004-es 71000km-t futott fiestámban még minden izzó gyári eredeti :notworthy: Azért kíváncsi lennék miből adódik ez a különbség, hogy egyik 2 havonta "megeszik" egyet, a másiknál meg semmi. Az enyémet viszont elérte az 1,4tdci-k típushibája: a befecskendező alatti tömítés hibája miatt kifúj a hengerből a kompresszió :crybaby2:
-
Az én 2004-es 71000km-t futott fiestámban még minden izzó gyári eredeti :notworthy: Azért kíváncsi lennék mib?l adódik ez a különbség, hogy egyik 2 havonta "megeszik" egyet, a másiknál meg semmi. ...
Nekem az egyik oldal 6 évig bírta, a másik még eredeti (6,5 év 78000km).
Állandóan bekapcsolt tompítottal járok. Lehet, hogy jót tesz az izzóknak, ha az izzószál nem hidegen rázkódik?
Az LCD-s teszt kijelző töltéskor 13,8 V-ot jelez. Ez jóval alacsonyabb, mint a megengedett maximális 14,4 V.
Hátrányát nem tapasztalom, az akksim is eredeti. Lehet, hogy az izzók szeretik. :)
-
Sziasztok
Nekem 2006-ban vett Fiestám van és már a 3-dik H4-es izzot cseréltem már, de azonkivűl semmit! A szomszédom is csak H4-est cserélt, és csak jobb oldalt, neki Focus 2 van!
-
Nekem,csak a féklámpám égett ki 2 év alatt 3szor...és mindig a vezető oldali...
-
A gyakori izzókiégés számítógépes probléma is lehet.
Sógorom Ford focusában is sűrűn kiégtek az izzók, szoftver frissítés viszont megoldotta a problémát, azóta panaszmentes.
Az én fiestámban kb 3 éves korában kezdtek kiégni izzók (tompított,helyzetjelző), ez szerintem elfogadható
-
Syasztok!
Nem egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen tompított izzó kell egy mk6-os 2004-es fiestába, H6 vagy H7? És ugye jól tudom hogy ezekben egyben van a tompított és a fényszóró, vagyis 2 szálas izzót vegyek? Előre is thx a választ!
-
Bocsi: H4 vagy H7?
-
helo
H4 es izzó megy bele
-
Köszi szépen a választ!
-
Nekem is kiégett álandóan az izzó,hol a bal,hol a jobb első.
Meguntam és xenon ment bele. :-\
-
A xenon azt jelenti hogy csak izzót kell cserélni,vagy mást is át kell alakítani hozzá?
Nem okoz kárt a lámpában? Nekem 2006-os autóm van(mk7)
bundi
-
izzó csere+fel kell szerelni 2 trafót meg egy balance trafót, némi kábel elvezetés. +,- saruk bekötése akkumulátorra, ki kell lyukasztani a lámpán a porvédő gumit. kb ennyi
-
Ja és 20-50E készpénz,minőségtől függően. :o
-
jah igen az kimaradt.
szóval a sorrend 20-50e kp és utána jöhet a többi :laugh:
-
izzó csere+fel kell szerelni 2 trafót meg egy balance trafót, némi kábel elvezetés. +,- saruk bekötése akkumulátorra, ki kell lyukasztani a lámpán a porvéd? gumit. kb ennyi
+ elbukik az autód a vizsgán és jogosan, mert a nem xenonhoz való reflektorral és automatikus állítás híján vakítod a szembejövőket. :o
-
Berakod a xenon ízzót,összekötöd a trafóval, a gyári csati megy a trafóba,kivágod a lámpa hátulját(2cm lyukat) és kész is vagy ha beraksz egy 35w-osat és jól beállítod nagyon jó, de műszakin vissza az egész
-
Ha jól tudom, kell még hozzá fényszórómosó is. Meg ugye automata szintező.
Azt tudjátok, hogy idén ráállnak a rendőrök az "otthoni" xenonokra! Rendszám helyben le!
-
Aha hallutunk már sok mindent.
Aztán gumi mélység ellenőrzés,megvizsgálják az alufelni és a gumi méretét,valamint hogy mennyire koszos az autód. :toothy12:
Egy nem gagyi xenon szettnek ugyan olyan vetítési képe van mint a gyári h4-nek ,csak a fényereje nagyobb picivel.(elvittem és műszerrel megnézettem)
A többi csak azért követelmény,hogy büntetni tudjanak valamiért.Bár az autómata fényszóró magasság állítót jogosnak tartom.
De azért azt megkérdezném,hogy ha az autó gyárilag van szerelve xenonnal,és minden követelménynek megfelel,mi van esőben???
Tele van vízcseppel a lámpa búra,ami szanaszét veri a fényt.
Amúgy tavaj a fóliára másztak rá,velem is leszedették elölről őket,idén lehet,hogy a lámpa jön.
Amúgy a helyszínen nem veheti le érte a rendszámot,mert szegény nem szakember,hogy megállapítsa,hogy szinezett H4,vagy xenon van az autó lámpájában.
Max. elküldi a kocsit műszakira. ;D
Ja és a "REND-ŐR" zseblámpájában hagyományos égő van,vagy fehér fényű ledes? Mert engem az is elvakíthat.
;D
-
Én 2006-ban vettem újonan,azóta 2-szer kellett az első lámpában ezen kívül semmi.
Hát nem kis munka az első lámpát kiszedni,úgy hogy el ne törjem!
-
Hát nem tudom a szintező mit ér a magyar utakon :-\
-
Hasznos és teszi a dolgát hidd el. ;)
-
Hasznos és teszi a dolgát hidd el. ;)
hát nemtom... én kétféle autóval találkozom:
1. vakít (xenon, nem xenon teljesen mind1, mert a rosszul beállított fényszóró vakít)
2. nem vakít, szintúgy teljesen mind1, mi van benne mert mindkettőből van olyan ami egyáltalán nem vakít. sőt még utólagosból is... legutóbb jól beállítottat egy ladában láttam, és nem vakított... ;) pedig annak a fényszórónak tényleg köze nincs a xenonhoz...
lámpamosóról annyit ha nem lapátos csak rosszabb lesz tőle, az automata magasságállításról meg annyit hogy nincs olyan mechanika ami úgy tudná mozgatni a fényszórót ahogyan az útegyenetlenségek ezt megkövetelnék... szal nem ettől nem fog vakítani. ;)
-
Teljesen egyet értek veled.
-
én is
-
A kisebb úthibák vannak akkor jó de az tuti hogy az ilyen kátyus utat tudja követni
-
Szerintem viszont jogos, hogy b*sztatják az utólagos xenont.
Autópályán rohadtul zavaró, amikor 5 autóból 4 xenonos mögötted, és abból 3-ban ilyen utólagosan bevarázsolt valami van, ami összevissza szórja a fényt, remeg, és vakít mint az állat (emiatt fogom lesötétíteni a csomitartó ablakot, ha lesz végre kis időm).
Az ilyen színezett "teszkós xenonokról" ne is beszéljünk. Többször hittem már azt, hogy valami rendőrautó jön mögöttem, mert ahogy remegett a fény hol kék hol fehér szín látszódott a tükörben.
A legjobbak a pickupok meg a kisteherautók, amiknek még magasan is van a lámpája mindehez.
-
Szerintem meg ba...gassák azokat akiknek nincs beállítva a fényszórójuk legyen xenon vagy nem az!! :-X
-
jujj elfelejtettem kimoderálni saját magam :-X
Szerintem meg ba...gassák azokat akiknek nincs beállítva a fényszórójuk legyen xenon vagy nem az!! :-X
ez is jó megoldás :P
-
Sziasztok!
Aki TUD! kérem írjon részletesebben a középkonzolon lévő tekerők mögötti égők cseréjéről! A konzol szétszereléséről! Köszi! :notworthy:
Csak a klima és belső levegő-keringetés égő világít.
Itt találtam hozzászólást, csak kevés az infó (nekem!):
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,721.15/
(mi az a bowden? hogy néz ki?)