Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : lacccus 2008 February 22, 18:45:56 PM
-
Sziasztok!
szétb@sz az ideg(már bocs,a kifejezésért)!!
Tegnap este kiment a bal első tompított fényem. :(
Ma nekiláttam kicserélni az izzót,és nagyon bosszús lettem,amikor megláttam a szervízkönyvben,hogy muszály kiszedni a lámpát az izzócseréhez...hát nem röhely??
német precizitás?!
na,mindegy az ideg még csak ekkor kezdődött:a szervízkönyv leírta a lépéseket,és olyan egyszerűnek hangzott,hogy egyből el is hittem.
Teszek fel képet,és írom,hogy mit csináltam.
-első lépésként le kellett vennem a hűtőmaszkot,ezt csak ki kell pattintani
-második lépésként el kell távolítani a csavarokat...na,a 3-as,és 4 es jelű csavar,az ugye sima ügy...de a 2-es jelű...na az marhára nem!!
a szervízkönyv azt írta,hogy a csavar eltávolításához "kissé" meg kell hajlítani a lökhárító műanyagot(a képen 1 jelű)Max 1 centire.na,itt a gubanc,mert semmilyen szerszámmal nem fértem úgy hozzá,még a lökhárítót is ki kellett pattinatanom a helyéről picit,és az 1-es fület inkább befelé hajtottam,így fértem hozzá a 2-es csavarhoz,torx kuccsal(asszem 30-as méretű)
picit meg is sérült a festék,de úgy,ahogy írta a könyv,nem sikerült a csavart elérnem,muszály volt drasztikusabban csinálni:(
-utána következett a lámpa kiszedése...na ez sem egyszerű,ugyanamiatt az 1-es jelű fül miatt,mindig útban volt.
-magam felé kezdtem kihúzni a lámpát,és még picit akadt,egy belső fül miatt(5 ös),de végül kijött ;D
eltávolítottam az egy köteg vezetéket,és kezemben a lámpa,haháá!!
az izzó csere már gond nélkül zajlott,leszámítva,hogy az izzó rögzítés elég erős,ilyen rugós drótos megoldásos:(
na,mindegy közben párszor emlegettem ennek az egész kitalálójának az édesanyját,ez kötelező mindenkinek! :)aki még nem csinálta,ne ítéljen el érte,majd ő is hasonlóan fog cselekedni,ha arra kerül sor!
-A visszaszerelés természetesen fordított sorrendben,itt is csak az 1 jelű fül van útban:( :BangHead:
asszem ennyi,de utána még hátra van a fényszórómagasság állítás,mert az enyém(amit kicseréltem)magasabbra világít picit.(valószínű az izzószál,nem teljesen egyforma helyzete miatt lehet)
ezt egy csillagfejű csvarhúzóval könnyű megcsinálni,a magasságállítót könnyű megtalálni,a 3-as,és 4-es csavar közti részen van( a képen elfelejtettem bejelölni)(a motoros magasságállítás ettől független)
én úgy csináltam,hogy szembeálltam egy fallal,vízszintes betonon,és hozzáállítottam a magasságot a jobb oldalihoz.
asszem ennyi,remélem érdekelt valakit,vagy a jövőben érdekelni fog,azért írtam le!
[a csatolmány törölve]
-
hali
az első izzó cserém nekem is megvolt persze nekem nem az miatt mert kiégett volna hanem én kicseréltem őket osram cool blue nevezetüre.az egész történetben nekem az izzó vásárlás volt a legesgyszerübb.
kb fél órát szórakoztam vele mire kivettem a lámpát szerencsére nekem volt torksz kulcsom. a 2. lámpánál már nem volt gond, simán ment az egész kb 10 perc mindenestül, de ezt a müveletet én éjszaka nem ajánlom,meg azért az durva hogy ha nincsen kulcsa hozzá irány a szervíz, mert ugye nem mindenki tart otthon ilyesmit vagy esetleg nincsen olyan kézügyessége.
-
Na b...,látom a lámpáim vesztét nekem tuti nem lett volna türelmem hozzá,kitéptem volna tövestűl vagy bevágtam volna és egy mécses bele aztán kész.remélem ha cserére szorul az pont egy talin lesz ;D :-X,és az első program az lesz hogy időre ki tudja hamarabb kicserélni. :laugh:
-
Emléxem tavaly elött az évzáró talin az srtf-sek is ezzel szívtak nem kicsit a kecskeméti talin. :-X
Pedig voltunk ott egy páran :P Ha az emlékezetem nem csal volt aki hasonlóan gondolkodott mint Te Norbi :laugh: hál'istennek visszatudtuk fogni. Mindenesetre a dohánygyártók örültek az esetnek mert mindenki elszívott vagy 6 cigit a lámpacsere alatt. Ráadásul nem volt meleg az idő.... :-X
-
akkor mostmár megnyugodtam,hogy értitek,miért voltam olyan ideges! :-X
nem vagyok egy műszaki analfabéta,meg mindenféle szerszámot összeszedtem már az évek során,de azért az a lámpakiszedés ez röhely!hogy miért ilyenre tervezték??!! ???
Amúgy lehet hogy az mk 6-osok,szerencsésebbek,mert azoknak nincs ott az az 1-es jelű lökhárító fül,végül is az okozza a legtöbb problémát >:(
nekem amúgy az mk6 sokkal jobban tetszik,pont emiatt,hogy a hűtőrácsa olyan szép,hogy egész a lámpáig ér,és nem szakítja meg,holmi idióta,felesleges fül!
De sajna már csak mk7 jutott nekem :'(
-
vegyél elöre tuning mk6 lököst :P :-X
-
Jó ötlet! :D
majd egy tali alkalmával összehasonlítjuk az mk6-mk7-et ilyen szempontból,és meglátom! ;D
-
Jó ötlet! :D
majd egy tali alkalmával összehasonlítjuk az mk6-mk7-et ilyen szempontból,és meglátom! ;D
ugyan az csak hütörács más és nincs az a pöcök :P
-
Kösz az infót,de ne legyen rá szükségem! :) Javítsatok ki,de a jobb oldali lámpának alapból nem magassabra kell világítani?
-
Nem csak a jobb oldalinak.
Minkét lámpa jobb oldala kicsit felfelé világít, pont azért, hogy az út szélét jobban megvilágítsa.
Ezt úgy tudod leellenőrizni, hogy jól van beállítva, oda kell álni a garázsajtó elé 1m-re és minkét lámpa képe a jobb oldalon 30'-os szögben feljebb világít.
-
meg a jobb oldalinak picit magasabbra is kell mint a baloldalinak, ugyanis az útpadkát nagyobb távon kell belátni a kresz és a biztonság miatt.
-
Na,ma újra izzócserém volt :BangHead:
Tegnap este kiment a másik oldali izzó is. (várható volt)
Vettem ma reggel Osram Cool Blue +20%os izzókat,és így mindkét lámpát ki kellett szednem,hogy egyforma legyen a kettő,és újra a leírt procedúra várt rám :-X
Amiért újra írok:Van valakinek tapasztalata az Osram Cool Blue izzókról?elsősorban élettartam szempontjából érdekelne.
amit észrevettem:fehérebbet világít a hagyományosnál,és erősebb fényű,pedig wattra ugyanannyi,mint a gyári.azt mondta az osram márkaboltos fószer,hogy a nagyobb fényerőt,az izzószál megfeszítésével érik el,így a wattszám nem nő,és ezért nem melegszik jobban(nem bántja a műanyag foncsort)
De említette,hogy emiatt rövidebb az élettartama.De hogy mennyivel??
-
Hali
nekem is cool blue volt a kocsiban én nagyon megvoltam vele elégedve, de időközben xenonra váltottam.az élettartamáról nem tudok semmit,viszont sokkal jobb fénye van sötétben mint a hagyományosnak ,gondolom te is észrevetted. azt viszont nem hinném hogy sokkal rövidebb élettartama van mint egy hagyományos izzónak.Én ajánlom melléa helyzetjelzőket is cool blue az is... nekem legalábbis az volt bent
-
Na,ma újra izzócserém volt :BangHead:
Tegnap este kiment a másik oldali izzó is. (várható volt)
Vettem ma reggel Osram Cool Blue +20%os izzókat,és így mindkét lámpát ki kellett szednem,hogy egyforma legyen a kettő,és újra a leírt procedúra várt rám :-X
Amiért újra írok:Van valakinek tapasztalata az Osram Cool Blue izzókról?elsősorban élettartam szempontjából érdekelne.
amit észrevettem:fehérebbet világít a hagyományosnál,és erősebb fényű,pedig wattra ugyanannyi,mint a gyári.azt mondta az osram márkaboltos fószer,hogy a nagyobb fényerőt,az izzószál megfeszítésével érik el,így a wattszám nem nő,és ezért nem melegszik jobban(nem bántja a műanyag foncsort)
De említette,hogy emiatt rövidebb az élettartama.De hogy mennyivel??
Az én teknőmben is Osram Cool Blue van bent...kb6 hónapja tettem bele és eddig még bírta...Remélem megtartja ezt a jó szokását.
-
Ok,megnyugodtam! :)
Sajnos nem volt alkalmam kipróbálni sötétben még...talán majd ma este ;)
De azt már én is észrevettem,a beszerelésnél,hogy sokkal fehérebb a fénye,mint a hagyományos,gyárinak(mellesleg az is osram)
-
Sikerült túljutnom egy jobb első izzócserén. A tapasztalatok: miután kiszedtem némi erőltetés árán a lámpát rájöttem, hogy nem adtak csak H7-es izzót a kocsihoz ez meg H4-es. Hát visszaraktam a lámpát majd elgurultam a szalonba ahol vettem a gépezetet és kértem egyet :-) Meglepődtem mert elsőre kapta is sőt elnézést kértek! Na ekkor ismét kiszedtem a lámpát majd ismét vissza. Előzöleg felmértem milyen célszerszám kell hozzá, mert ismerem magamat és hajlamos vagyok agyvérzés közben darabokra tépni valamit ha szenvedni kell vele :P Na de a lényeg: csináltam egy kis kulcsot ahhoz az eldugott csavarhoz amit nehéz szemből kiszedni. Egy 30-as torx bitfejet ráhegesztettem egy kis karra aminek a lényege, hogy max. 20 mm legyen az "L" alak rövidebb szára a nagyobb pedig 70 mm mert az még elfér. Ennek segítségével simán gond nélkül ki lehet venni a csavart. Az egész művelet kb 5 perc volt. A lámpa visszarakásánál nekem úgy volt könnyebb , hogy a lökhárító mögé betettem a lámpát és úgy feszítettem rá a bal oldali rögzített fülre. Igazából jobban féltem a cserétől bár az tény, hogy hülye egy megoldás >:( Ha valakit érdekel jelezze és teszek fel képet a szerszámról.
Szép napot!
Gyurgyo
-
Jöhet a kép :) :notworthy:
-
Gyurgyo lehet venni olyan torxklucs készletet mint az imbusz kulcs ;) !
kb 1500 forint a minöségi 25-50es torxig! ;) :notworthy:
-
Tudom, hogy lehet venni, de ez pont olyan amilyen kell és ingyen is volt mert melóba csináltam ;) Képet tennék fel, de azt írja a rendszer, hogy megtelt a feltöltési könyvtár. Ilyenkor mi van?
-
http://noob.hu/
Ide töltsd fel és a BB Code-ot másold be válasznak :)
-
Tudom, hogy lehet venni, de ez pont olyan amilyen kell és ingyen is volt mert melóba csináltam ;) Képet tennék fel, de azt írja a rendszer, hogy megtelt a feltöltési könyvtár. Ilyenkor mi van?
nekem ülések miatt kellet venni mert bitfejbe nem tudtak adni 50est :-\
viszont rájöttem h sokkal jobb mint a T kulcs meg a bitfej :P
-
Én egy nagyobb laposfejű csavarhúzóval cserélem a két lámpát 3perc alatt,volt időm gyakorolni sajnos :laugh:
-
Sikerült túljutnom egy jobb els? izzócserén. A tapasztalatok: miután kiszedtem némi er?ltetés árán a lámpát rájöttem, hogy nem adtak csak H7-es izzót a kocsihoz ez meg H4-es. Hát visszaraktam a lámpát majd elgurultam a szalonba ahol vettem a gépezetet és kértem egyet :-) Meglep?dtem mert els?re kapta is s?t elnézést kértek! Na ekkor ismét kiszedtem a lámpát majd ismét vissza. El?zöleg felmértem milyen célszerszám kell hozzá, mert ismerem magamat és hajlamos vagyok agyvérzés közben darabokra tépni valamit ha szenvedni kell vele :P Na de a lényeg: csináltam egy kis kulcsot ahhoz az eldugott csavarhoz amit nehéz szemb?l kiszedni. Egy 30-as torx bitfejet ráhegesztettem egy kis karra aminek a lényege, hogy max. 20 mm legyen az "L" alak rövidebb szára a nagyobb pedig 70 mm mert az még elfér. Ennek segítségével simán gond nélkül ki lehet venni a csavart. Az egész m?velet kb 5 perc volt. A lámpa visszarakásánál nekem úgy volt könnyebb , hogy a lökhárító mögé betettem a lámpát és úgy feszítettem rá a bal oldali rögzített fülre. Igazából jobban féltem a cserét?l bár az tény, hogy hülye egy megoldás >:( Ha valakit érdekel jelezze és teszek fel képet a szerszámról.
Szép napot!
Gyurgyo
Lámpát kiszedni izzó cseréhez tiszta vicc!
Kiegyenlítő tartály 1 csavar aztán félre tesz már kint is az égő!
-
sztrakk: segíteni akartam a többieknek. Ha Te ennyire profi vagy miért nem osztottad meg a tudásodat eddig velünk? Vagy nem egy csapat vagyunk ? >:(
sdavid: feltöltöttem a képet. De mi az a BB kód? ??? Semmi sem történt :-[
-
Nem az én posztom megvédeni Sztrakkot,de ezt már leírta valahol....
-
sztrakk: segíteni akartam a többieknek. Ha Te ennyire profi vagy miért nem osztottad meg a tudásodat eddig velünk? Vagy nem egy csapat vagyunk ? >:(
sdavid: feltöltöttem a képet. De mi az a BB kód? ??? Semmi sem történt :-[
Xerxes-nek igaza van!
Én már régen megosztottam csak néha vissza kéne olvasgatni!
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,721.15/
Nincs harag! ;)
-
Igaz! Bocsi. Harag meg persze hogy nincs! Eszembe sem jutott ;)
-
Mindjárt 2 éves a kicsike, ezért csak el kellett szálljon egy izzó :-X
Bal első izzó csere sztrakk által említett módon 15 perc. A nagy részét a rugó eltávolítása jelentette :)
A jobboshoz sem szedném le a lököst első próbálkozásra, de ott azért kevesebb a hely.
-
Kár volt szétszedd a fél autót. Én nem is mertem rá vállalkozni miután olvastam hogy min mentél keresztül. Autóvillamossági lepattintotta a foncsor mögötti védőlapot, benyúlt kézzel, kihúzta az izzót, másikat berakta, védőburkolat vissza, kész. Amit leírtál attól megijedve (na meg azt tapasztalva, hogy az előző kocsimon 1 hónap eltéréssel égett ki a jobb illetve a baloldali) én mindkét oldalit egyszerre cseréltettem Osram Light & Day -re (3 évig elvileg jónak kell lennie). A másik oldalon a kerékdobot akarta meglazítani és onnan felnyúlni, de aztán javasoltam neki, hogy inkább a hűtővíz tartályt lazítsuk meg és húzzuk odébb, így egyszerűbben hozzáfért és nagyjából 10 perc alatt végeztünk 1 db ezredesért. Az izzókat megvettem 2-ért, így még mindig 2 rugóval jobban jöttem ki, mint amit a szervízben ajánlottak (2,5 az 1 db izzó + ugyanennyi a munkadíj)
-
Syasztok!
Most volt nálam is izzócsere. Sztrakk által említett módon simán pár perc alatt meg lehet csinálni a H4-eseket, a helyzetjelzőhöz viszont nem lehet hozzáférni, ki kell szedni a lámpatestet. MK6 fiestán lámpatest kiszedése, izzócsere, visszaszerelés kb 10 perc/db. Nem egy út melletti, tesco parkolós munka, de nem tart sokáig.
-
Valaki megtudna mondani a tompitott fenyszoro ego parametereit?
Hany H es hany Watt? Jah Fiesta MK7 2007-es Fiestarol van szo;-)
-
Szia
H4 60/55w
-
Szia!
Koszonom szepen. Akit esetleg erdekel, ilyet rendeltem bele:
http://bolthely.hu/tungsram/id/00879_Halogen_fenyszoro_izzo__H4_GE_Megalight_Ultra__90__12V__60_55W_P43t_50440SXU
Irok meg rola velemenyt, ha bent lesz.
-
Mocka, engem érdekelne majd...
-
Mocka, engem érdekelne majd...
Szia Mocka!
Én konkrétan vettem két db. hosszú élettartamút, mert eléggé elkeserítettek itt a fórumon, hogy szét kell szedni a fél autót. S ha már meg kell mindent bontani, akkor legalább ritkán kelljen. Aztán elnéztem egy autóvillamossági szerelőhöz, aki a kerékjárati dob felől akart behatolni, amiről lebeszéltem (szerencsére!) és kiderült, hogy a foncsor hátoldalán lévő gumi sapka lehúzásával mindenhez szépen hozzá lehet férni. (pici kezek előnyben).
-
Hát én a következőket tettem. Kipattintottam a hűtőrácsot az emblésat, és 30-as torx cuccal kiszedtem a két felső csavart. A harmadik elülsőt pedig egy egyszerű fogó és torx kombinációjával kilazítottam. Kicsit kirángattam a lámpát és máris hozzáfértem hátulról. A két izzóm cseréje ( bár csak egy égett ki, de kicseréltem mind kettőt ) együtt kb. 20- percet vett igénybe. Ami kellett: egy fogó, egy 30-as torx, de nem a imbuszkulcs méretű hosszú nagy, hanem ez a kicsi, aminek egyen vége van a cserélhetőség végett. Tudjátok miről beszélek ez a készlet elem, kb 2 cm hosszú .
Igaz nekem elég kicsi vékony kezem van, nagyon nem kellett rángatnom, mert befért a kezem és könnyen tudtam cserélni. A fényerőt este még megírom. Ellenben amit már most megtudok mondani, ez nem az a xenon szerű hófehér-kissé kékes izzó, ez fehér fényű. ( bár picit csalódott vagyok, én arra vágytam )
Este megírom, hogy mennyivel erősebben világít.
-
Hát én a következőket tettem. Kipattintottam a hűtőrácsot az emblésat, és 30-as torx cuccal kiszedtem a két felső csavart. A harmadik elülsőt pedig egy egyszerű fogó és torx kombinációjával kilazítottam. Kicsit kirángattam a lámpát és máris hozzáfértem hátulról. A két izzóm cseréje ( bár csak egy égett ki, de kicseréltem mind kettőt ) együtt kb. 20- percet vett igénybe. Ami kellett: egy fogó, egy 30-as torx, de nem a imbuszkulcs méretű hosszú nagy, hanem ez a kicsi, aminek egyen vége van a cserélhetőség végett. Tudjátok miről beszélek ez a készlet elem, kb 2 cm hosszú .
Igaz nekem elég kicsi vékony kezem van, nagyon nem kellett rángatnom, mert befért a kezem és könnyen tudtam cserélni. A fényerőt este még megírom. Ellenben amit már most megtudok mondani, ez nem az a xenon szerű hófehér-kissé kékes izzó, ez fehér fényű. ( bár picit csalódott vagyok, én arra vágytam )
Este megírom, hogy mennyivel erősebben világít.
Ha profi szerelő vagy!
Én elvittem egy autóvillamosságihoz, mert úgy megijesztettek itt a fórumos a kollégák.
Ami kellett: 10 perc szabadidő, 1 db ezerforintos, és egy tanács a szerelőnek, hogy ne bontsa le a kocsit az alvázig. ;-)
Persze most már magam is megcsinálnám torx kulcs nélkül (mert ilyenem nincs is). Persze így nem lehet látni a foglalatot, csak érezni. Próbáld ki egyszer, nem kell hozzá semmilyen eszköz.
Más. Van egy jó leírásom fényszóró beállításhoz segédlet. Ha van egy fal vagy garázsajtó és 5m szabad, sík területetek, akkor jól alkalmazható.
Üdv!
Laci
-
Köszönöm a beállítás segédletet, élek vele:-) Ha lehet linkelj.
Nah de a fényszóról. Bár szemre nehéz megmondani, h +90% -al világít e jobban, de érezhetőbben erősebb a fénye és messzebbre hord ugyan olyan beállításnál. ( nekem van elektromos emelő a lámpámban )
A fénye sokkal hidegebb fehér, nem az az argonos sárga. Van egy kis kék beütése, de nem az az undorító gyagi tuning jelleg. Egy szett ára áfával 3500 Ft volt. Szerintem megéri.
( hosszabb élet tartamot ígérnek, mint sima halogén társai...kdierül )
Nekem a Sportlight-ot ajánlották ( szintén Tungsram ), az olyan 2800Ft. Elvileg kategóriájában alatta van, de paramétereit tekintve ugyan az, azt kivéve, hogy az + 50% fényerőt ígér.
Egyetlen hátránya van az új világító tornyaimnak, mégpedig, hogy elüt a helyzetjelző sárgás fényétől ez a hideg fehér ( nem cool blue! ).
Teszek fel képeket az új lámpásról a képeim közé.
http://www.2shared.com/photo/r2lZz0kg/IMG089.html
http://www.2shared.com/photo/Y-o2lLRs/IMG0897.html
Az ígért képek...
-
Mocka, a Fórum Szabályzat 10. pontjának megfelelően, kérlek ne válaszolj magadnak! Amennyiben egy témánál Tied az utolsó hozzászólás, még nem reagáltak rá, és Neked eszedbe jutott még valami/hozzáírnál még valamit, akkor az új hsz helyett használd a „Módosítás” gombot.
A két utolsó hozzászólásodat összevontam.
-
Elnézést kérek, a továbbiakban figyelni fogok erre. Köszönöm az összevonást! :-)
Megtudhatom,hogy ennek a szabálynak van valami racionális oka?
Vagy csak egy szabály, nem kell érteni, csak van és kész?
Nem kötözködni akarok, félre ne értsetek, csupán még nem látom át, kit és miben korlátozok azzal, ha egymás után két bejegyzést csinálok véletlen, vagy direkt. Mint említettem a jövőben tartom magam a közösség szabályaihoz, mert szeretnék a közösség tagja lenni, így elfogadom a szabályokat. Nem akarok romboló módon viselkedni, csak csupán meg szeretném érteni a miértjét. Remélem nem provokációnak tűnik majd a két kérdés.
Üdv:
Máté
-
Pusztán az átláthatóság meg a tömörség miatt döntöttünk úgy, hogy amennyiben lehet, elkerüljük az ilyesmit.
Technikailag persze indokolható azzal is, hogy 1hsz = 1 adatbázisbejegyzés. Nyilván ha kevesebb van, akkor kisebb az adatbázis, stb. Persze ez alól a szabály alól is van kivétel, ha hosszabb idő telik el és/vagy teljesen más témájú a hozzászólás, akkor nem kell összevonni. Inkább a józan logika mentén alkalmazzuk a szabályt, nem csinálunk belőle azért keresztesháborút. :)
És nem vettük provokációnak, kérdezni mindig szabad. ;)
-
A) "Köszönöm a beállítás segédletet, élek vele:-) Ha lehet linkelj."
B) "http://bolthely.hu/tungsram/id/00879_Halogen_fenyszoro_izzo__H4_GE_Megalight_Ultra__90__12V__60_55W_P43t_50440SXU"
Csa!
A) Szivesen megküldöm, de linkelni nem tudom.
B) Az izzóval kapcsolatban.
Az, hogy +X% fényerő, az nem a semmiből van. Tehát tudomásul kell venni, hogy valamit valamiért. Valahol azt olvastam róla, hogy ezeket az izzókat egy kicsit "túlhúzzák" (talán vékonyabb az izzószál benne, vagy valami hasonló) ami fényesebb izzást, és egyben rövidebb élettartamot eredményez. Ezt a kiválasztásnál mindenképp jó ha tudod. Én amikor még a "megbontom a fél autót" verzióban gondolkodtam egy Osram "long life" mellett döntöttem, de nincs panaszom a fényére.
C) Fényszóróbeállítási kisokost küldtem a magánba! Ha van weboldalad, tedd közkinccsé!
Üdv!
Bogil99
-
szombat este:
"Gyikusztól" megtudtam, hogy nem feltétlen az égő rövid életű, hanem jobban érzékeny az generátor működése során fellépő feszültség ingadozásokra. Ez sajnos Ford probléma.
Van benne logika, hisz mint említetted az erősebb fényerejű izzónak nyújtott a szála, vékonyabb, így kevésbé bírja az nagyobb feszültséget, elpattan.
hétfő:
Közben agyaltam kicsit, és arra jutottam, h ma már 3 fázisú generátor tölti az aksit ( nagyon elenyésző a fázis fesz. ingadozása ), az aksi pedig "normalizálja" a feszültséget.
Ami viszont betehet az égőnek a hideg állapotában hirtelen érkező feszültség ( bekapcs ) .
VÉLEMÉNY?
-
Az emlitett égő /http://bolthely.hu/tungsram/id/00879_Halogen_fenyszoro_izzo__H4_GE_Megalight_Ultra__90__12V__60_55W_P43t_50440SXU/ nagyot világit, de ez is csak 2 hónapig tartott nekem. A jobbos kb. havonta kiég. A szalonban azt mondták, hogy biztos megfogom égő üvegét. Ezután különösen figyeltem rá, de igy is csak kb. egy hónapot birt. Most kib..sztam vele: jobbra 90/100w-ost raktam. Baloldalon meg hagytam a 60/55w-os Tungsramot. Minimális a különbség. Kiváncsi leszek meddig ég!?
Már gondolkodom xenonban, hátha tovább birja.
Mondták már azt is, hogy a jobbos vezetékébe toldjak bele pár métert. Az megoldaná az égőcsere sorozatot. Mit gondoltok?
-
Kb egy hónapja cseréltük a bal helyzetjelzőt, Tungsram 60/55 wattosra. Azóta bírja, a másik tavaly augusztus óta nem lett még cserélve (akkor került hozzám az autó). A leírás a könyvben tényleg pofonegyszerű, mi ketten molyoltunk rajta (bár én inkább a nyugtató szerepkört kaptam, mint a szerelőt, h ne legyen széttépve a kocsi eleje :D, de végül a finom ki-be pattintásokat is inkább magamra vállaltam)
Olvasom itt, h többek ilyen-olyan speckó izzókat raknak bele, szőke kérdés, de a design miatt, vagy van vmi más pro is?
(egyébként még a középső féklámpaizzóm volt még, amit cserélni kellett, az az elsőhöz képest lényegesen egyszerűbb.. :D)
-
Olvastam, hogy sokat szenvedtetek a lámpatest kiszedésével. Kíváncsiságból kiszedtem mind a 2őt, meg ha már kintvolt izzót is cseréltem ;) Szerintem abszolút nem nehéz kiszedni. Az a lényeg, hogy miután kipattintottad a hűtőrácsot, kiszedted a 3 csavart (30-as torx kulcs kell hozzá), meghúzod magad felé, hogy engedjen el az összes patent, elcsavarod a motortér fele, és a kerékdob feletti rögzítő patentot kibújtatod a kasztni alól, majd oldalra kiemeled a lámpát. Nekem kb 10 perc volt ki-be a kettő. Pedig életemben először szedtem ki. Pár nap múlva hozzáigazítom a helyzetjelőt az új tompítotthoz akkor körbefényképezem, ha kell.
Üdv.
-
Sziasztok!
Kicseréltem az első izzókat Osram Cool Blue-ra, illetve a helyzetjelzőket is LED-es fehér izzókra., viszont utóbbinak elég harsány színe van, mintha már kékes lenne. Kérdésem, hogy szereintetek a rendőrbácsik mit szólhatnak hozzá? :D ???
-
Egyszer állítottak meg miatta, de elhitték amit mondtam. Mivel nekem nincs az a takaró lemez a H4 izzó előtt látszik is a talpán, hogy H4 azt megmutattam innentől a helyzetjelző már nem is érdekelte őket. Lehet kapni Osramból is hasonló helyzetjelzőt mint a LED talán annak kicsit sárgásabb a fénye, de jól passzol a Cool blue meg Mega light ultra meg hasonló izzókhoz. Legyél meggyőző ha megállít és nem lesz para ;)
-
Lehet beszerezek inkább az Osram-os helyzetjelzőből akkor.
Viszont sz.tem bedobom a kesztyűtartóba a dobozát, és megmutatom ha szükséges. ;D
Köszi az infót! ;)
-
nekem is cool blue helyzetjelző izzó van a kocsiban.
de a led színéhez semmi köze.
amúgy meg nincs doboza :)
4 éve van már meg semmi gondom vele és senki még meg nem kérdezte tőlem hogy ez mi?
műszakira is így ment.
sokkal fehérebb színe van mint egy hagyományos izzónak.
kb. ilyen fény van a helyzetjelzőknek.
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
Jaja enyém is ilyen. Fehérebb, de mégsem olyan mint a LED meg nem is olyan szúrós. A rendőrnek meg bármit elmagyarázol ha határozott vagy csak a xenont nem mert azt azért felismerik :D Amúgy helyzetjelzőnek ilyen a "doboza".
[a csatolmányt egy admin törölte]
-
Csatolom a képet, csináltam 2-t is, ez led helyzetjelző amit fehérként vettem, de képen látszik, hogy erősen hajaz a kékre. ;D >:(
A közeli autósboltban a srác nem tudott a helyzetjelzőből Osramot rendelni, ezért választottam a ledes "fehéret", netről rendelni meg gázos, mert ha más nem kell, akkor többe kerül a leves, mint a hús. :)
Mi a véleményetek? :)
(http://kepkezelo.com/images/qax6ny8zhbuled1y51ov.jpg)
(http://kepkezelo.com/images/3mdn6uyjqdoazdpqogij.jpg)
-
Nem gáz szerintem. De ha Osramot akarsz olyat ami a képen van amit küldtem akkor nyelj egy nagyot mert 2000 HUF darabja :\ De szerintem jó a tied. Én nem bántanám. Abszolút nem szúrós a fénye. Legalább is így képről.
-
Jézus, az tényleg sok...most néztem csak az árát, majd meglássuk... :)
Korábban valahol olvastam aki ajánlotta ezt:http://bolthely.hu/tungsram/id/00220_91625_12V_5W_W5W_W2_1x9_5d_kek (http://bolthely.hu/tungsram/id/00220_91625_12V_5W_W5W_W2_1x9_5d_kek)
Megnézném, milyen a fénye.
-
Nagyjából ugyan olyan fénye lehet mint a cool blue-nak. Szerintem. De csak van itt olyan akinek ilyen van bent.
-
Nekem is ilyen van bent az Astrában és a Fiestában is.
Nem kékes a szine nem is sárgás! Viszont nagyon erős :notworthy:
-
Én annak idején ezt tettem be a hagyományos izzó helyére:
(http://dtmtuning.hu/images/led%20smd%2051.jpg)
Én is meg tudom erősíteni az előttem szólókat, valóban kék, annak ellenére hogy jégfehérnek árulták (xenon mellé jó választás). A fényéről csak annyit, hogy ha a garázsban felkapcsolom a 2 helyzetjelző fényénél nyugodtan lehet tenni-venni. Ha akkor tudom, hogy ilyen erős, akkor 1 ledeset választok, így utólag nincs kedvem foglalkozni vele, jó ez is...
Vaterán 600 forint volt darabja
UI:
A cool blue sokkal sárgább ehhez képest
-
Igen, mert a cool blue és társai csak szemből nézve fehér. Ha oldalról nézed a tompított kékes a helyzetjelző sárga. Ebből a szempontból a jobb a led.
-
Nos beszereztem Cool Blue helyzetjelzőt én is inkább, mert a fehér! színű 'óccsó' ledes egyrészt kékes színnel virított, másrészt így el is ütött a tompítottól is, harmadrészt pedig paráztam, hogy megállít a rendőrbá'. ;D :laugh:
2000ft-ért vettem a két darabot.
Oldalról tényleg kicsit sárgás színe van, de szemből nagyon állat, tényeg fehér a fehér. Nagyon jól passzol a CoolBlue tompítotthoz!
-
Sziasztok. 5éves a fietám és ugy gondolom megérett az izzócsere mig nem lep meg a télen . Az eredeti izzok elég kis erejüek tehát valami nagyobb fényerejüt tenék bele néhány ezerért (Max 5e ) de nem tudom melyiket érdemes .
Átalakitást nem akarok tetszenek a fehéres kékes fényü izzok és szerintem jobban is látni velük . Milyen izzó és kell e helyzetjelzöt is cserélni . Lehet e magassabbra állitani a lámpát és hogy kell ( belülröl a motoron kivül )
-
Szia!
Tompított izzónak én ezt használom: http://bolthely.hu/tungsram/id/00879_Halogen_fenyszoro_izzo__H4_GE_Megalight_Ultra__90__12V__60_55W_P43t_50440SXU pontosabban a Tungsram másik márkáját (?) a GE-t amit tescoban is meg lehet venni. Egy korábbi hozzászólásomban láthatod a helyzetjelző típusát, amit én cseréltem a tompítottal együtt, mert a gyári tompított sárgás színe nagyon elüt ettől az izzótól.
Az állításra meg van a lámpatest hátulján egy állítócsavar ami az enyémen ilyen sárgásfehér színű. Szerintem összetéveszthetetlen.
Üdv.
-
Off: a Tungsram a GE tulajdona. Vagyis GE-t használsz a GE másik márkaneve helyett. :)
-
Az igen :D Csak azért röhögök rajta, mert a GE megalight ultra vagy 1500 forinttal olcsóbb mint ugyan ez a Tungsram...
-
A helyzetjelzőnek a Halogen cool blue-ra gondoltál ? Holnap remélem bebirom öket szerezni !
-
Aha arra. Nekem legalább is az van benne. Elég húzós azért kis a p*cs izzóért a 2000 Huf/db ár, de viszont színben jól passzol a tompítotthoz.
Annyit még hozzáfűzök, hogy nem tudom be tudsz-e állni a kocsival valami fűtött helyre mondjuk éjszakára, mert ilyen hidegben a jóféle Ford műanyag amiből a lámpatest is van szeret törni. És, ha bubilápásod van akkor kicsit feszegetni kell, hogy kijöjjön a lámpatest (helyzetjelző cseréhez muszáj kiszedni) és sanszos, hogy eltöröd.
-
Gyakorlatilag télen mindig sötétben megyek annyit megérnek a bicajosok ha jóbban látom öket .Ha nem jutok el autosboltba akkor van itt 2 tesco megnézem ott .Kinyomtattam a képeket roluk .Köszi
-
Helyzetjelzőt nem fogsz kapni a tescoban, de tompítottat tuti.
-
A gyáriak elütnek tölle.
-
Igen. De tescoba csak a 70 Ft/db-os sárga helyzetjelző van. Autósboltba talán vagy rendelni netről.