Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : Thunder 2008 February 19, 08:10:24 AM
-
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy milyen gyertyát javasoltok tenni a fent említett motorba ... típus, márka, miért jó ez, miért nem jó az?
Várom a válaszokat! ;)
-
csak a gyárit használd.
-
motorcraft!
-
Semmi érv, ellenérv? :D
-
annyi h a nem gyárit hamarabb kell cserélni mert nem birja!
erröl is van vmi topic már csak a nevét nem tudom!
-
Gyári a legjobb ! (Motorcraft AGRF22C1 ez a régi száma)
Még az NGK jó (V-Line: BPR7EFS) de csak ami Made in Japan ! A többi az egy nagy rakás...
A gyertyától függ: indítás, üresjárat, gyorsulás, legnagyobb sebesség !
vettem 4 új gyári gyertyát olyat amit Pisti XR2i is javasolt !
kérdésem a következö mekkora hézagra kell állitani ezeket?
alany : '92 1.4i cvh
-
Gyári a legjobb ! (Motorcraft AGRF22C1 ez a régi száma)
Még az NGK jó (V-Line: BPR7EFS) de csak ami Made in Japan ! A többi az egy nagy rakás...
A gyertyától függ: indítás, üresjárat, gyorsulás, legnagyobb sebesség !
ezzel azért tanakodnék.. A gyertyától nem annyira függ ez a dolog, maximum ha már rossz vagy kihagy a gyertya.
-
Gyári a legjobb ! (Motorcraft AGRF22C1 ez a régi száma)
Még az NGK jó (V-Line: BPR7EFS) de csak ami Made in Japan ! A többi az egy nagy rakás...
A gyertyától függ: indítás, üresjárat, gyorsulás, legnagyobb sebesség !
ezzel azért tanakodnék.. A gyertyától nem annyira függ ez a dolog, maximum ha már rossz vagy kihagy a gyertya.
azért függ. Fordnál elég rendesen. motorcraft csak is, azzal ha jó a gyertya akkor megy ahogy kell a többit nem szereti, nem megy vele úgy ahogy kéne, és gyilkolja is őket :D
-
Gyári a legjobb ! (Motorcraft AGRF22C1 ez a régi száma)
Még az NGK jó (V-Line: BPR7EFS) de csak ami Made in Japan ! A többi az egy nagy rakás...
A gyertyától függ: indítás, üresjárat, gyorsulás, legnagyobb sebesség !
ezzel azért tanakodnék.. A gyertyától nem annyira függ ez a dolog, maximum ha már rossz vagy kihagy a gyertya.
azért függ. Fordnál elég rendesen. motorcraft csak is, azzal ha jó a gyertya akkor megy ahogy kell a többit nem szereti, nem megy vele úgy ahogy kéne, és gyilkolja is őket :D
Már miért mondod azt, hogy fordnál elég rendessen? Tudtommal éppenhogy nem :) Egy gyertya vagy jó vagy nem jó, működőképes, jó gyertya között pedig maximum maximális futásteljesítménybeli eltérés lehet szerintem. Jó nagyon csekély eltérés lehet működésében is, de ez szerintem egy átlagos motornál elhanyagolható, átlag ember nem nagyon érzi meg.
-
Pedig hidd el igenis függ. Nálam anno 2 hónap alatt "megevett" az autó 3 garnitúra gyertyát, pedig mindet kimondottan a fityóhoz kértem!!! Aztán mivel sok fordostól hallottam, hát megvettem a motorcraft gyertyákat.
3 év után azzal adtam el az autót hibátlanul 8)....sztem ez alapján mindenki gondolja végig érdemes-e más hulladékgyertyákat megvenni. :-\
Fordba csak gyári MOTORCRAFT gyertyát tegyetek!!!
-
ááá a régi szép idők hol vannak?? :) Emlékszem annak idején a zsiguliban 4 henger négyféle gyertya, majd jött a rövidmenetesbe hosszú menetes mert úgy nagyobb a kompresszió :) aztán a champion őrület, attó aztán naon ment :) no és a 3 elektródás NGK!!
Adrenalin! Attól megy a legjobban higyjétek el!!
Amúgy én a gyárit raknám bele mert ez kiküszöbölhet egy olyat hogy: - ááá biztos a gyertyák cseréld ki gyárira és akor jó lesz -
Legmeghökkentőbb gyertyás élményem amikor a középső elektróda egyszerűen eltűnt, és a porcelánon lévő szennyeződés segítségével húzott át a szikra!! Tökéletesen ment a trabi gyertyacserénél derült ki :D
Üdv
-
Gyári a legjobb ! (Motorcraft AGRF22C1 ez a régi száma)
Még az NGK jó (V-Line: BPR7EFS) de csak ami Made in Japan ! A többi az egy nagy rakás...
A gyertyától függ: indítás, üresjárat, gyorsulás, legnagyobb sebesség !
vettem 4 új gyári gyertyát olyat amit Pisti XR2i is javasolt !
kérdésem a következö mekkora hézagra kell állitani ezeket?
alany : '92 1.4i cvh
Elektródahézag: 1,0 mm
1.4 cvh EFI motorhoz
Motorcraft AGPS32C1
1.4 cvh karburátoros motorhoz
Motorcraft AGPS22C1
és miért mondja az emberek fele hogy ez gyárilag bevan állitva és a fele meg azt hogy nem és ez f...ág :-\
-
Sziasztok!
Nekem is ilyen járgányom van. Az a problémám vele, hogy igencsak eszegeti az olajat. A motoron olajfolyás sehol sem látszik. Alulról megnézni még nem tudtam-akna hiányában-de alatt sincs soha olajfolt. Olvastam, hogy többen említik, hogy gyakori hiba a szelepszár szimering. Mikor megvettem (2 éve) az eladó nem említette, hogy már egyszer cserélték benne, de odaadott mindent amit eddig cseréltek benne és most, hogy turkáltam köztük megtaláltam a szimeringeket is. Most van benne 90e km lehetséges, hogy erre már elfogyasztana 2 garnitúra szimeringet? A másik kérdésem, hogy ha tényleg a szimering a hibás akkor annak lenne nyoma a gyertyán? Lennének rajta valamiféle olajos lerakódások, vagy elváltozások? Megnéztem a gyertyákat, eléggé "porosak". Egyfajta fehér por szerűség van rajta, a karimán pedig kormos. Ezek mire utalnak, tudtok erről valamit?
-
és ezek a motocraft gyertyák milyen árban vannak?
-
Kb 1,5szer annyiba kerül mint a többi, de mint fentebb írtam megéri a beruházást.
-
En azert nem szimpatizalok a Motorcraft gyertyakkal, mert amikor egyszer volt a kezemben egy szett,
a negy gyertyanak negy kulonbozo ellenallasa volt. S szerintem az a gyartastechnologia, ami az 5kOhm-ot
csak plusz-minusz 10%-os (0.5kOhm) turessel tudja csak legyartani, akkor ott mas dolgok is elofordulhatnak.
En mar nagyon regota NGK-val nyomom, kezdetben a VW csoport regebbi autoiba szerelt harompolusuval,
most pedig Iridium 1+2 testelektrodassal (NGK PFR6W-T). Ennek az elettartama megkozeliti a hat szamjegyet,
tehat eleg gazdasagos. Ami a testelektrodak elrendezeset illeti, egy normal testelektroda van rajta, es ket
elektroda a kuszoszikraknak, amik akkor tesznek nagyon jot, ha hidegben jarkal az ember vele relativ rovid
tavokat, mivel akkor a gyertya nem tudja felvenni az uzemi homersekletet, bekormolodik, es onnan mar csak
egy lepes a szikrakimaradas. De ezek a kuszoszikra elleni elektrodak elviszik a kuszoszikrakat, tehat rendkivul
nehezen tud csak kialakulni gyujtaskimaradas. Es az ellenallasa 1kOhm (1%-on beluli turessel), ami a nagyobb
aram vegett nagyobb szikrateljesitmenyt jelent.
Es a merete pedig 1:1-ben a CVH gyari gyertyamerete.
-
Az OHV motorokhoz 750Ft a gyertya darabja - Motocraft. En is csak a Motocraftot tudom ajanlani, hasznaltam mas tobb polusu draga cuccokat amiket kesobb megbantam, nem ment vele ahogy kell, emelkedon soxor kopogott a motor, nyilt uton is padlogaznal mikozben a levegomero tiszta volt. Szoval nem draga, jo minosegu, ez kell hozza masban ne is gondolkodjatok.
-
na kicsit okosodtam gyertya ügyben. a régim csak a motorcraft gyertyát komálta, a mostanim bizonyos ngk gyertyákkal is nagyon jó barátságba került. :) tehát amit Geree mondott nálam is igazolódott, viszont, a régi 1.6 CVH nem szerette ezeket sem. ki érti ezt... mert én nem egészen... annak csak a motorcraft volt jó.
-
Na én mégegyszer nem teszek bele ngk gyertyát. Nem mentem vele 10 Km és megadta magát. a DENSO viszont nagyon jó. Az én tapasztalatom. Tényleg jó a DENSO.......
De kipróbálom már én is a motorcraft-ot ha már ennyire istenítitek.
-
Sziasztok!
Nem pont 1.1, de OHV... Nos 2000km-el ezelött lett belepakolva a motorba 4db gyári motorcraft gyertya... mivel annyira nem értek a témához, komám pakolta bele (elvileg szerelő). Mivel mostmár belekerült az 5000. km is felújítás óta, igy elkezdtem taposgálni neki(valamennyire azért olyan 4000km től folyamatosan lett szoktatva,de most kezdtem bele-bele forgatgatni 5000f/p-be), eléggé bevolt lustulva... mostmár ahoz képest jobb.
1.dolog: torpanás: sikerült megoldani, úgynézki a lambda szonda kikötése valamennyire orvosolta a dolgot (ideiglenesen megteszi)
2.dolog: (ami miatt végülis ebbe a topikba irtam) a kocsi valahogy nem az igazi... jójó 60ló soha se lesz versenyautó, de elég lomha és 4500fölött meghal a kocsi, egyszerüen mintha lebólintana. Minap pont összefutottam a haverommal és a gyertyacserélröl érdeklödtem nála, állított e házagot. Azt mondta nem állított, mert nem kell, hogy az gyárilag bevan állítva a gyertyán. Igaz ez? vagy esetleg egy gyertyahézagállítás segíthetne.
avagy az OHV ilyen? 4500aztán hello? meghal?
Jah, a másik amit még mondott, hogy az enyém azért lehet ilyen, mert a kipufogóm elég érdekes.. nincs se kati, se középdob, csak a végén egy HD "sportdob" és hogy nem birja el igy ezt a motor, magas fordulaton azért hal meg.(egyébként méretre ugyanaz maradt, nem lett az egész kicserél, csak kilettek flexelve és áthidalva egy ugyanakkora átmérőjű csővel)
Válaszokat előre is köszi :notworthy:
-
nincs beállitva egyik gyertya se gyárilag :-\ ;)
-
Bakker Ryan, mire megtalállak msn-en addigra válaszolsz fórumon ;D
Szóval akkor kiszed és beállít? elvileg lesz változás? ???
-
lesz nem is kevés ;) 8)
én végig jártam ezt az utat :-\
-
a szerelési útmutató szerint az 1.4 OHV-nak 5250 rpm a max fordulata a nyomatékot meg a lovakat 2000-2500as rpm körűl adja le.
-
Hát köszi a válaszokat, holnap ha sikerül gyertyakiszedőcélszerszámot lelnem, lemegyek aztán megsassantom a gyertyákat... remélem azért valami változás tényleg lesz.. nem meselovakat szeretnék keresni, csak annyi hogy amit tud, azért azt adja le :)
-
1.4 OHV-nak
:laughing4: hozod a formád :la: :laughing7:
-
Hello
Még egy gyors kérdés: A gyertyahézagot mennyire kéne állítani? 1.3i OHV-ről beszélünk ugye (J6B mocikód talán)
-
1mm a biztos délután vagy holnap megmutatóm h állitsd be otthon ;)
-
Ilyen dolog nálam is volt 4000-es fordulatnál! Nem gyorsult csak bőgött! Nekem a légtömegmérő ki takarittás segített! Mk4 1.25 16v
-
Sziasztok !
Igen érdekes topic - elolvastam - hmmm az én esetemben NGK gyertyák vannak bent - nem én cseréltem mert nem vagyok vmi profi - szóval nekem egy sima MK3 1.1 van - SX - mondjuk ennek biztos van vmi jelentése de annyira még nemtom micsoda - mind1
Lényeg, hogy akkor lehet mókólni a gyertyahézaggal ? :O ezt nem is tudtam - nah majd holnap meglepem a szerelőm -
minden héten viziten van kicsiny kocsim - mert egy köpésre van a szerelő - nem is mondom mennyit költöttem rá - sokat :)
RyAn - ha tudsz infót esetleg gyertyahézagról azt szívesen "meghallgatom" :) előre is thx -
-
Hello 1.25 zetec-s motorba milyen motorcraft gyertya jó?
Végül nem motorcraft lett hanem beru ultra! Csak ajánlani tudom az 1.25 zetec-be csendesebb jóval a gép!
-
Sziasztok!
MK3 95-ös 1.1 i motorba gyertyát cserélnék, motorcraft gyertya a választás, kérédsem az lenen mennyire kéne állitani a gyertya hézagot?