Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : goford 2007 November 26, 21:12:08 PM
-
Sziasztok!
'91-es gépem fékezéskor hirtelen kihúz jobbra, majd beáll egyenesbe, a fékek újak, tárcsa, fékbetétek, még a dugattyúk is könnyedén járnak. Lengőkarok, szilentek, gömbcsuklók jók.
Főfékhenger, fékcső valamelyik csinálhat ilyet???
Bármilyen tanácsot elfogadok!!!
Köszi!
-
Sziasztok!
'91-es gépem fékezéskor hirtelen kihúz jobbra, majd beáll egyenesbe, a fékek újak, tárcsa, fékbetétek, még a dugattyúk is könnyedén járnak. Lengőkarok, szilentek, gömbcsuklók jók.
Főfékhenger, fékcső valamelyik csinálhat ilyet???
Bármilyen tanácsot elfogadok!!!
Köszi!
>>Igen mivel keresztbe van csövezve. Csere után le lett rendesen légtelenítve?
-
Igen, rendesen!
Csak a csövek és a főfékhenger maradt ki.
Ja és a főfékhenger mellett vannak a fékerő-szabályozók, ezek meghibásodhatnak???
Bosszant, hogy nem jövök rá a hibára, ha leesik az első hó csúszkálok mint a ......
-
Igen, rendesen!
Csak a csövek és a főfékhenger maradt ki.
Ja és a főfékhenger mellett vannak a fékerő-szabályozók, ezek meghibásodhatnak???
Bosszant, hogy nem jövök rá a hibára, ha leesik az első hó csúszkálok mint a ......
>>Fékerőszabályzó nincs rajta csak nyomásszabályzó.
>>Ez a jelenség nem jellemzö arra.
>>Az olaj kifolyt a csöböl? ha igen akkor azt is lekell rendesen .
-
A cső csak repedezett, nem ereszt.
De azért megrendeltem a csöveket előre a főfékhenger jav. kittel együtt.
A nyomásszabályozó belső felépítése milyen, van metszeti ábrád vagy leírásod???
Esetleg segíthet!
Üdv.
-
A cső csak repedezett, nem ereszt.
De azért megrendeltem a csöveket előre a főfékhenger jav. kittel együtt.
A nyomásszabályozó belső felépítése milyen, van metszeti ábrád vagy leírásod???
Esetleg segíthet!
Üdv.
>>>Metszeti ábrám nincs de nagyon ritkán megy tönkre én eddig még nem találkoztam rosszal. Egy fékpadi méréssel kiszürhető mi a ludas. A főfékhenger javítókészlet csere után nem lessz egyszerü légteleniteni de kivitelezhető. Én speciel a fékhengerektöl szoktam nagy fecsivel visszanyomni oilt mig meg nem tellik a föhenger.
-
Ha már szóba került a fékpad ;D
Van valakinek ötlete, hogy (mérés alapján) miért fognak jobban elöl és hátul is a bal oldali fékek? ???
(MK3 1.1i)
köszi
-
Ha már szóba került a fékpad ;D
Van valakinek ötlete, hogy (mérés alapján) miért fognak jobban elöl és hátul is a bal oldali fékek? ???
(MK3 1.1i)
köszi
>>>Hát nem egyszerü. Főleg így távolról, de minimum két problémáról van szó. Éspedig azért mert a fiesta fékje keresztbe van. Csak példának elöl munkahenger szoros a jobb oldalon és nem mozog, fékbetét keresztbe van, hátul szétment a munkahenger, koszos a pofa, STB. Mindenesetre az egész fékrendszert át kéne nézni. Elöl munkahengereket átmozgatni, Hátul munkahengert ell. kézi önbeállót bejáratni. És végül újra padra vinni.
-
>>>Hát nem egyszerü. Főleg így távolról, de minimum két problémáról van szó. Éspedig azért mert a fiesta fékje keresztbe van. Csak példának elöl munkahenger szoros a jobb oldalon és nem mozog, fékbetét keresztbe van, hátul szétment a munkahenger, koszos a pofa, STB. Mindenesetre az egész fékrendszert át kéne nézni. Elöl munkahengereket átmozgatni, Hátul munkahengert ell. kézi önbeállót bejáratni. És végül újra padra vinni.
és ezen műveletek elégzése igényel olyan speciális szerszámot ami egy amúgy egész jól felszerelt vidéki barkácsműhelyben nem található meg?
Vagy jobban járok, ha szakműhelyre bízom a dolgot?
Ja, és a bal első kerékcsapágy is kotyog egy kicsit az ingyenes téli átvizsgálást végző Nissan-os szerelő szerint...
-
>>>Hát nem egyszerü. Főleg így távolról, de minimum két problémáról van szó. Éspedig azért mert a fiesta fékje keresztbe van. Csak példának elöl munkahenger szoros a jobb oldalon és nem mozog, fékbetét keresztbe van, hátul szétment a munkahenger, koszos a pofa, STB. Mindenesetre az egész fékrendszert át kéne nézni. Elöl munkahengereket átmozgatni, Hátul munkahengert ell. kézi önbeállót bejáratni. És végül újra padra vinni.
és ezen műveletek elégzése igényel olyan speciális szerszámot ami egy amúgy egész jól felszerelt vidéki barkácsműhelyben nem található meg?
Vagy jobban járok, ha szakműhelyre bízom a dolgot?
Ja, és a bal első kerékcsapágy is kotyog egy kicsit az ingyenes téli átvizsgálást végző Nissan-os szerelő szerint...
>>>Nem veszélyes 1 dugóskulcs készlet, 1, 7-es imbuszkulcsal, meg 1 erösseb csavarhuzóval valamint 1 féktisztító spre-vel neki lehet állni. De ha kételyeid vannak tudásodat illetően inkább vidd szakmühelybe fékkel nem szabad játszani!!!
-
Visszatérve az indító témára, minthogy kihúz jobbra!
A problémát megoldottam!!! :)
Azzal, hogy a dugattyúk (első fék munkahengerek) mozognak, még nem biztos, hogy a kerekekre ugyanolyan fékerő is hat.
Pénteken elmentem egy bontóba és vettem egy jobb első munkahengert.
A bizti kedvéért vettem fékcsöveket előre, de ezt már újat.
Beépítettem, légtelenítettem, jó lett! :D
Csak van egy örök szabály:
***mindig csak egy dolgot csinálj, mert utána nem tudod, hogy melyik volt a hiba*** ???
A munkahenger, vagy a fékcső. 100%-osan nem tudom rámondani egyikre sem:
- dugattyú ugyanúgy mozgatható kézzel mindkét munkahengerben,
- viszont inkább egy-két km. után volt jellemző a jobb kihúzás, (talán melegedett),
- amikor szétkötöttem a fékcsövet és a munkahengert, a fékcsőből nem folyt a fékfolyadék, (régiből)
- mikor az új csövet és a bontott munkahengert beépítettem, a légtelenítőből simán csúrgott a fékfolyadék, (dugult volt a régi cső???)
SZERINTETEK???
Egy a lényeg jól működik!!! ;D
Tapasztalataim remélem segítenek(hetnek), ezért is írtam le részletesen.
Üdv.: Zoli
-
Visszatérve az indító témára, minthogy kihúz jobbra!
A problémát megoldottam!!! :)
Azzal, hogy a dugattyúk (első fék munkahengerek) mozognak, még nem biztos, hogy a kerekekre ugyanolyan fékerő is hat.
Pénteken elmentem egy bontóba és vettem egy jobb első munkahengert.
A bizti kedvéért vettem fékcsöveket előre, de ezt már újat.
Beépítettem, légtelenítettem, jó lett! :D
Csak van egy örök szabály:
***mindig csak egy dolgot csinálj, mert utána nem tudod, hogy melyik volt a hiba*** ???
A munkahenger, vagy a fékcső. 100%-osan nem tudom rámondani egyikre sem:
- dugattyú ugyanúgy mozgatható kézzel mindkét munkahengerben,
- viszont inkább egy-két km. után volt jellemző a jobb kihúzás, (talán melegedett),
- amikor szétkötöttem a fékcsövet és a munkahengert, a fékcsőből nem folyt a fékfolyadék, (régiből)
- mikor az új csövet és a bontott munkahengert beépítettem, a légtelenítőből simán csúrgott a fékfolyadék, (dugult volt a régi cső???)
SZERINTETEK???
Egy a lényeg jól működik!!! ;D
Tapasztalataim remélem segítenek(hetnek), ezért is írtam le részletesen.
Üdv.: Zoli
Nem kizárt. Találkoztam ilyennel márt új-ba is.
-
Szevasztok.
Lenne 1 kérdésem.
Olyan problémával találkoztam most a gépsárkánynál hogy néha fékezéskor visszajelezz a
A műszerfalon a féklámpa,de van úgy hogy teljesen magátol minden előzmény nélkül felvillan!!!
Kérdés? Mitől lehet ez.?
-
Szevasztok.
Lenne 1 kérdésem.
Olyan problémával találkoztam most a gépsárkánynál hogy néha fékezéskor visszajelezz a
A műszerfalon a féklámpa,de van úgy hogy teljesen magátol minden előzmény nélkül felvillan!!!
Kérdés? Mitől lehet ez.?
ellenörizd a fékolaj szintet és/vagy a kézi fék visszajelzöt!
nekem igy hirtelen jut eszembe nekem kézifék sose égett kicseréltem a visszejelzöt és most müködik :P
-
tuti a fékfolyadékod esett a min. alá akkor villan fel,nekem ugyanez a jelenség volt,utántöltöd és meg fog szünni,nekem ahogy az a kis tartály rá van fogatva a csőre ott elfolyt szép lassan de egy kis teflon szalaggal megoldottam míg lenem cseréltem
-
tuti a fékfolyadékod esett a min. alá akkor villan fel,nekem ugyanez a jelenség volt,utántöltöd és meg fog szünni,nekem ahogy az a kis tartály rá van fogatva a csőre ott elfolyt szép lassan de egy kis teflon szalaggal megoldottam míg lenem cseréltem
téééééééényleeeeeeeeg!
nekem is ezt csinálta ^^ most így beugrott :P
-
Köszi megnézem,de az mitöl van hogy menet közben csak ugy magától bevillan? nem fékezek meg semmi és mégis?
Hmm Különös
-
"dombról föl dombról le" lötyög igy néha fel villanhat :D
Például mint az olyan kocsinál aminél a benzin vissza jelzö ott is csak villog elöször aztán kigyullad!
-
Tényleg minimumon van. Most már csak a szivárgás helyét kellene megtalálni.
Erre Valami ötletetek van?
-
Köszi megnézem,de az mitöl van hogy menet közben csak ugy magától bevillan? nem fékezek meg semmi és mégis?
Hmm Különös
>>>A kéziféknél nézd meg a kapcsolónál az érintkezést az is szokott ilyet produkálni.
-
Tényleg minimumon van. Most már csak a szivárgás helyét kellene megtalálni.
Erre Valami ötletetek van?
>>>Szigorúan átnézni a munkahengereket, gumi fém fékcsöveket, egyszóval mindent tüzetesen fékkel tilos játszani.
-
Első fékbetét cseréhez (mk3) mindenképp kell szerelő? Nehéz házilag elvégezni?
Ha v.ki csinált már ilyet, le tudná írni röviden?
-
Első fékbetét cseréhez (mk3) mindenképp kell szerelő? Nehéz házilag elvégezni?
Ha v.ki csinált már ilyet, le tudná írni röviden?
nem feltétlen kell.
leszeded a kereket, leszeded a féknyerget kiveszed a betéteket, a féknyeregben a dugattyút vissza kell tolni alapállásba hogy beférjen az új betét, és ez után berakni a betétet, és visszatenni a féknyerget. Ez után vagy kell egy légtelenítő vákuumos cucc, vagy pedig egy segítő. a segítő nyomkodja a pedált, te meg nyitod a légtelenítő csavart mindaddig amíg levegő mentes nem lesz a fékfolyadék mindkét oldalon. nem nagy ördöngősség, bár én amíg nem láttam szerelőnél, és nem segítettem neki benne nem álltam volna neki.
-
Köszi!
-
Miért kell légteleníteni?
A hidraulikus részeket nem bontod meg.
Elvileg nem kell, hogy levegő menjen bele.
-
hidd el kerül bele, azt pontosan nemtudom hogy mikor, de eddig akárhányszor fékbetétet cseréltem mindig volt levegő minden autón amin cseréltem eddig.
-
Miért kell légteleníteni?
A hidraulikus részeket nem bontod meg.
Elvileg nem kell, hogy levegő menjen bele.
>>>Akkor szokott előfordulni amikor nagyon elkoptatják a betéteket és a munkahenger dugattyúja kicsit keresztbe fordul majd amikor viszanyomják alaphelyzetbe akkor pár levegőbuborék szokott bekerülni a rendszerbe. Elég ritka jelenség.
-
Miért kell légteleníteni?
A hidraulikus részeket nem bontod meg.
Elvileg nem kell, hogy levegő menjen bele.
>>>Akkor szokott előfordulni amikor nagyon elkoptatják a betéteket és a munkahenger dugattyúja kicsit keresztbe fordul majd amikor viszanyomják alaphelyzetbe akkor pár levegőbuborék szokott bekerülni a rendszerbe. Elég ritka jelenség.
nah akkor ennyivel is okosabb vagyok. viszont az is tény, hogy akárhány autón cseréltem eddig fékbetétet, azok mindegyike a végsőkig húzta a betéttel, jó magyar szokás szerint.
-
Hali!
Az mk2esemen a fékpedál hátramenetben fékezéskor visszarúg. Kis sebességnél, parkoláskor. Egy pillanatra el is megy a fékerő(bár nincs nagy ilyenkor tehát nem veszélyes). Csak tolatáskor. Mi lehet vele?
-
Így látatlanban nemakarnék jósolgatni, de szerintem valamelyik fékmunkahenger (valószínüleg a hátsó dobban) "rúg" vissza. Vagy a fékrásegítőd rakoncátlankodik.
MIHAMARABB NÉZESD MEG SZERELŐVEL mielött valami galibát okoz!!!!
-
hidd el kerül bele, azt pontosan nemtudom hogy mikor, de eddig akárhányszor fékbetétet cseréltem mindig volt levegő minden autón amin cseréltem eddig.
Már nagyon régen beszéltünk erről, de közben olvastam ezt-azt. :)
A fékbetétcsere leírásokban szóba kerül, hogy a betétcsere után hiába taposod a féket, nem lesz fékhatás. :(
De ennek nem a levegő az oka, hanem az, hogy a betétek olyan távol vannak a tárcsától, hogy a dugattyú egy teljes benyomására sem érik el.
Ezért minden betétcsere után addíg kell pumpálni a féket, amíg meg nem jön a fékhatás. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Pontosan így van. Én ezt akkor tanultam meg, mikor egy fékbetét csere után nem tudtam megállni a kereszteződésben, mert akkor léptem először a pedálra és csak behuppant... És mire felengedtem és újra benyomtam, addigra már mindegy volt. :(
Azóta nem követem el ezt a hibát, jó lecke volt. :)
-
Üdv Mindenkinek!
Volna egy kis fékproblémám és kíváncsi lennék a véleményetekre.
Műszaki vizsga előtti szerviz során kitakarított és rendben talált fék a műszaki után országúti tempónál elég durván elkezdte remegtetni a kormányt és a kocsi orrát. Az új szerelőm szerint elvetemedtek a féktárcsák és nem érdemes felszabályozni, inkább újat kell venni. Ez meg is történt és simán kukába dobta a laikusként tökéletesnek tűnő 10e km-t látott első féktárcsákat és betéteket. Ezzel még nem is lenne semmi baj, ha az új fékkel nem produkálná ugyan azt a kicsikocsi.
Egy elvileg hozzáértő ismerős szerint ez Ford betegség, mégpedig az okozza, hogy az első féktárcsához nem szereltek takarólemezt és így ha pl eső után fékezés közben belehajtasz egy pocsolyába a felfröccsenő víz hirtelen lehűti a tárcsa egy részét és az így elvetemedik. Szerinte egy felszabályozás simán megoldja a problémát... a következő pocsolyáig legalább is...
Szóval van valakinek véleménye a témáról? :-\
köszi :)
gergo
-
hm.. érdekes... de azért a kerék csapágyakat megnézném
-
Üdv Mindenkinek!
Volna egy kis fékproblémám és kíváncsi lennék a véleményetekre.
Műszaki vizsga előtti szerviz során kitakarított és rendben talált fék a műszaki után országúti tempónál elég durván elkezdte remegtetni a kormányt és a kocsi orrát. Az új szerelőm szerint elvetemedtek a féktárcsák és nem érdemes felszabályozni, inkább újat kell venni. Ez meg is történt és simán kukába dobta a laikusként tökéletesnek tűnő 10e km-t látott első féktárcsákat és betéteket. Ezzel még nem is lenne semmi baj, ha az új fékkel nem produkálná ugyan azt a kicsikocsi.
Egy elvileg hozzáértő ismerős szerint ez Ford betegség, mégpedig az okozza, hogy az első féktárcsához nem szereltek takarólemezt és így ha pl eső után fékezés közben belehajtasz egy pocsolyába a felfröccsenő víz hirtelen lehűti a tárcsa egy részét és az így elvetemedik. Szerinte egy felszabályozás simán megoldja a problémát... a következő pocsolyáig legalább is...
Szóval van valakinek véleménye a témáról? :-\
köszi :)
gergo
maga a probléma valós probléma, főleg a nem hűtött tárcsáknál. Az nem igaz hogy ford betegség, majdnem minden ilyen korú autónál van. De a probléma nem itt van valószínű.(lusta volt tovább bontani a futóművet), ahogy FordTom is mondta a kerékcsapágytól is lehet bizony ilyen. Érdemes azt is megnézni.
Az nem igaz hogy 1 pocsolyától már rázni fog, max ha többször kerül hirtelen hideg víz a felforrósodott tárcsára.
-
Ja, azt kihagytam hogy a bal első kerékcsapágy kicsit lötyögött vagy mi és azt is cserélte (a műszaki előtti átvizsgáláson ezt nem vették észre... vagy csak nem foglalkoztak vele)... minden esetre a cserélt csapágy az én szememmel némileg rozsdásnak tűnt... a szerelő szavaival "beégett"
Amennyiben feltételezzük, hogy az új csapágy jó és a másik oldalinak sincs még baja akkor okozhatja még más is a dolgot vagy tényleg a felszabályozás a megoldás?
Egyébként tényleg csak országúti tempónál jelentkezik 80-100 környékén, városban semmi...
-
Szerintem lehet gond a felnikkel is, ütve van, vagy centrírozási probléma, én most ezzel szívok, ütve van az egyik alufelnim, hátsó kerékre téve fékezésnél üt, ráz az egész autó, előre rakva semmi baja... Hátsó keréken új betétek, fékdob szabályozva.
-
a kerékagynál pontosan illeszkedik? nekem a régi cabrionál tehermentesítőzve voltak a felnik, és nem volt mind1 hogy melyik tehermentesítővel rakom fel előre vagy hátra a kerekeket. különböztek.
Szerk.: elötted szólót nem idézzük!
-
Tudomásom szerint a gyári lemezfelnik vannak az autón minden utólagos belepiszkálás nélkül. Gondolom az a rész nem szokott különösebben elkopni.
-
próbáld meg a kereket ideiglenesen hátra tenni,és nézd meg úgy.lehet hogy a gumi szálszakadásos,vagy a felniről leesett egy súly.ha a másik kerékkel is ezt csinálja,akkor ezzel már kizárhatod a kerék problémát.
-
Egy próbát megér, de lenne egy kérdésem laikusként: Ha tényleg a kerékkel lenne gond, akkor miért csak fékezéskor jelentkezik? Annak szerintem sima haladáskor is jelentkeznie kellene bizonyos sebesség felett, nem?
Szerk.: elötted szólót nem idézzük!
-
igen,ez elkerülte a figyelmemet,hogy csak fékezéskor jelentkezik,bocs! ::) :-\
Szerk.: elötted szólót nem idézzük!
-
továbbra is kerékcsapágyra gyanakodnék. nekem mikor elkezdett rakoncátlankodni, először mikor nagy terhelést kapott(az első fékezéskor), a hátsó gyorsításkor, kezdett rázni. utána kezdett búgni, majd mostmár menet közbe is ráz.
am lehet hogy hülyeség de biztos hogy minden csavar jól fogja a kereket? láttam már olyant hogy egy icipicit elmozdulhatott a kerék fékezéskor és hasonlót produkált.
a szálszakadt gumi lehet úgy is megszakadva, hogy csak a nagy terhelésnél jelentkezik az egyenetlensége érezhetően. Szal érdemes megnézni azokat is.
meg nézd meg az első futóműbe a gömbfejeket ha nem tartják a helyén teljesen a kereket, az is okozhat rázást, bizonyos esetekben terhelés alatt. több dolog nem jut eszembe.
-
Üdv Mindenkinek!
Volna egy kis fékproblémám és kíváncsi lennék a véleményetekre.
M?szaki vizsga el?tti szerviz során kitakarított és rendben talált fék a m?szaki után országúti tempónál elég durván elkezdte remegtetni a kormányt és a kocsi orrát. Az új szerel?m szerint elvetemedtek a féktárcsák és nem érdemes felszabályozni, inkább újat kell venni. Ez meg is történt és simán kukába dobta a laikusként tökéletesnek t?n? 10e km-t látott els? féktárcsákat és betéteket. Ezzel még nem is lenne semmi baj, ha az új fékkel nem produkálná ugyan azt a kicsikocsi.
Egy elvileg hozzáért? ismer?s szerint ez Ford betegség, mégpedig az okozza, hogy az els? féktárcsához nem szereltek takarólemezt és így ha pl es? után fékezés közben belehajtasz egy pocsolyába a felfröccsen? víz hirtelen leh?ti a tárcsa egy részét és az így elvetemedik. Szerinte egy felszabályozás simán megoldja a problémát... a következ? pocsolyáig legalább is...
El van vetemedve a kerekagy. Ha egyszer sz*r tarcsat vesz az ember, ami elvetemedett, akkor ez a
vetemedes nem csak a feket fogja razni, hanem a befogas masik oldalat is, tehat mivel a csapagy fix,
a csonkallvanyt eleg nehez eldeformalni, ezert a kerekagyat fogja. S utana hiaba teszel fel akarmilyen
draga tarcsat, azzal is razni fog, hiszen mar nem a tarcsa ut, hanem alatta az agy, ami elobb-utobb a
draga es jo tarcsat is el fogja huzni. Ez egy vegeerhetetlen folyamat, egyszerre kell kicserelni mind a
tarcsat, mind az agyat. S esetleg erdemes megnezni a csapagyakat is, bar az a legkisebb tetel az
egeszben.
-
Ja, hogy elfelejtettem leírni a fejleményeket :)
Szóval már be volt jelentve kicsikocsi szervizben féktárcsa szabályozásra, amikor előtte hétvégén felkerültek rá a téli kerekek... és hát úton vissza Pécs felé akárhogy kínoztam nem akarta produkálni a remegést... szóval a jelek szerint mégis a felni vagy a gumi okozta a dolgot...
Ez csak annyiban szerencsés, hogy így legalább tavaszig ráérek gyűjtögetni a megoldásra :)
-
Megoldható mk4-es fiestánál a gyári első féktárcsa helyett hűtöttet felrakni? Átmérő stimmel csak a vastagság nem! Másik féknyereg is kell vagy belemegy a gyáriba!
-
úgy tudom hogy másik nyereg kell!
-
Megoldható mk4-es fiestánál a gyári első féktárcsa helyett hűtöttet felrakni? Átmérő stimmel csak a vastagság nem! Másik féknyereg is kell vagy belemegy a gyáriba!
másik nyereg kell hozzá mert az új betéttel nem fog elférni a tárcsa a meglévő nyeregben.
-
Köszi! Érdemes ezen gondolkodni, mármint a hűtött tárcsán!?
-
Köszi! Érdemes ezen gondolkodni, mármint a hűtött tárcsán!?
mindenképpen, mivel a hűtött tárcsa később melegszik túl, tehát intenzív fékezésnél tovább megmarad a fékerő, illetve kevésbé érzékeny a hideg tócsákra nagy fékezések után.
-
mindenképpen, mivel a hűtött tárcsa később melegszik túl, tehát intenzív fékezésnél tovább megmarad a fékerő, illetve kevésbé érzékeny a hideg tócsákra nagy fékezések után.
A jó fék életet menthet. Látszólag értelmetlen egy "nagyobb" fék fel-aplikálása az autóra, de én az egész barkácsolásomban
annak örülök a legjobban, hogy ütős féket tettem fel. Elöl a gyári 240x20-as hűtött helyett 283x24-es, valamint négydugós
fixnyergek. Hátul a dobfék helyett kétdugós fixnyereg fogja a 270x10-es nem hűtött tárcsákat. Nem városban, és nem normál
körülmények között érezni, hiszen minden fék képes blokkolni a kereket.
Amikor nagyon áldottam a fékeket, az egy GTI-esített Swift-tel való versenyzés után jött elő, amikor is olyan 130-140 körül
értünk utol egy sort, és fékeztünk. Mind a ketten nagyot. Ami nagyon meglepő volt, az a Suzukinak a hozzám képest való
"gyorsulása" fékezés közben. Úgy távolodott, azt hittem, nem fékez. Pedig a végére már állóra fékezte a kerekeket, mert
füstöltek a gumik. Én pedig még könnyedén, csúszáshatáron belül nagyobbat lassultam.
Vagy a másik szitu, amikor az osztrák pályán 160-nal haladtamban a gyorsító sávból 80-nal kijött elém a középsőbe egy
tehetségtelen. Na, ott is volt élmény...! De a fék elmelegedés, és egyéb csúnyaság nélkül tette a dolgát.
Kérdezték már, hogy minek teszek fel ilyen, akár versenycélra is használható fékeket, úgy sem használom ki...?
Erre én: elég, ha egyszer kell és tudom kihasználni azt a pluszt, elég ha csak egyszer menti meg az életem/életünk, már megérte. ;)
Sokat kérdezik
-
hello mindenki segítséget szeretnék kérni fék ügyben
Saját kocsimról van szó előélet:
Gyárilag ABS volt benne valamikor 2003-2007 között ezt kiiktatták hátsó fékerőszabályzó nem került be de féknyergek,tárcsák, dobok stb maradt.
cserélték a tartályt és s föfékhengert simára tudtommal...
a hiba:
jobb elsö fékem folyamatosan fog. nem kell mondanom kegyetlen büdös és rohadt meleg dísztárcsa 4kmen míg hazajöttem kissé ráolvadt
irány a szerelő levettük a kereket kissé nehezen mert tűzforró volt megvártuk míg kihűl minden.
Fehér xrböl kibontottam a féknyerget tárcsával betéttel.
fékmunkahengert nem tudtuk még kalapáccsal sem vissza nyomni a nyeregbe
fehér féknyergét megnéztük mint a vaj.
kicserél betéttel együtt tárcsa maradt.
mikor a légtelenítőt kilazítottuk működött a a féknyereg meg mikor lekerült az eredeti féknyereg akkor már az is működött.
2kmeres teszt út sajnos megint fog :(
tippünk bár nem tudjuk biztosra h létezik-e ilyen :
a fékolaj a főfékhengerből lefele letud jutni de viszont vissza már nem megy ezért fog folyamatosan ha kiengednénk leeresztőt biztos vissza esne.
Főfékhenger lehet a hibás? ha igen cserélni kell vagy megoldható felújító szettel?
esetleg a cső lehet hibás?
elöre is köszi
-
Laikus hozzászólás következik, de ha a főfékhenger lenne a hibás, akkor nem csak a jobboldali fogna, nem?
-
Laikus hozzászólás következik, de ha a f?fékhenger lenne a hibás, akkor nem csak a jobboldali fogna, nem?
sajnos nem tudom ezért kértem segitséget :-\
-
állitolag gumifékcsö a hibás :-\
-
Az XR2i-vel jártam úgy, hogy egyenes, száraz úton satufék, kocsi megpördült, farral fel a szembesáv padkájára, aztán a drótkerítés megfogott... Nagy para, irány a szerelő. Mint kiderült, az egyik réz fékcsőben volt dugulás, s a hirtelen fékezéskor nem fogott az az oldal, s ez okozta a gondot. Szóval lehet hogy át kéne az összes fékcsövet nézned.
-
Még annyit tennék hozzá, hogy ha nem cserélték rendszeresen a fékfolyadékot,
akkor a benne levő víz miatt rozsdásodás kezdődhetett.
Lehet, hogy ezek a rozsdaszemcsék keringenek e rendszerben.
Ha nem akarod szétszedni az egészet, akkor legalább alaposan át kellene öblíteni
egy túlméretezett fékolajcsere formájában.
-
Még annyit tennék hozzá, hogy ha nem cserélték rendszeresen a fékfolyadékot,
akkor a benne lev? víz miatt rozsdásodás kezd?dhetett.
Lehet, hogy ezek a rozsdaszemcsék keringenek e rendszerben.
Ha nem akarod szétszedni az egészet, akkor legalább alaposan át kellene öblíteni
egy túlméretezett fékolajcsere formájában.
elsö két gumi csövet cseréljük és az elsö két csövet kitisztitjuk kompreszorral ha több idöm lesz akkor megcsináljuk hátsókkal is :-\
-
A hátsókat akkor is át kell öblíteni (légtelenítés, amíg tiszta fékfolyadék nem jön), mert a szennyeződés ide-oda vándorol. :)
-
jelentem 2elsö cső kicserélve!
csak rosszul cseréltem le igy levegős lett :-\
nem baj kapott ferodo fékfolyadékot kicsit puha de meg áll holnap meg utána még légtelenítem!
-
tesztüzem jól zajlott a fékcső volt a hibás!
-
Hali remélem tud valaki segítteni! Itt az egyik klubtárs árul mk3-as féknyerget elsőt hütűtt tárcsához! Az lenne a kérdésem hogy kompatibilis-e mk4-essel! Itt arra gondolok hogy felfogatás illetve nem kavar-e be a fékerő elosztónál! Nem abs-es a gép! :P
-
Hali !
Nemtom ide illő e a kérdésem, de fék -kel kapcsolatos - ha a hátsó fékdobot és elöl fék"nyerget" asszem nem tom pontosan de lényeg mivel lehetnem - lefesteni ? pl gondolom gondosan lecsiszolom letisztitom - rozsdamaró - csiszolás stb.
milyen festéket ajánlotok erre a "felületre" - gondolom mindenképpen vmi hőálló kell - mert láttam spec féknyereg meg fékdob festék de ott is annyi "márka" van nem tom melyik az ami esetleg Nektek bevált ? thx
-
lényeg hogy hőálló legyen, és jól alá legyen dolgozva a festésnek, és akkor szép és tartós marad.
-
uhhh akkor számomra ez nem egy félnapos "mókólás" akkor ezt elhalasztom inkább kicsit melegebb napokra azaz csak lenne már tartósan 20-25°C akkor gyorsabban is szárad :P majd csatolok képeket ha megcsináltam thx még1x
-
szivesen! ;) én is a jóidőre várok, van pár festésre váró elem a kocsin.
-
Használhatsz Hammerite-festéket.
Azért ne "közvetlenül a rozsdára"-ahogyan hirdetik...... :-\
Az egyfajta kalapácslakk-kemény, mint a kő-eléggé hőálló és többféle színben van. 8)
Csiszolj és zsírtalaníts.
Drótkefe, vagy fazékkefe (olyan drótkorong, amit fúrógépbe foghatsz), védőszemüveg (főleg ez utóbbinál!), féktisztító spray, vagy denaturált szesz (spiritusz), rongy és légzésvédő maszk, miközben csiszolod.
A ferodol pora igencsak rákkeltő-nem túl jó beinhalálni a a légutakba (sem). :-[
-
thx megfogadom - mivel voltam oly szerencsés egyik héten lusta voltam védőszemüveget felvenni csiszoláskor - pehhemre fémforgács ment a szemembe -> szemészeten szedtek ki 3 db ot :) 1 hét alig láttam vmi tisztán ::)
Szerk.: elötted szólót ne idézd!!! Üdv Viktorwrz
-
Hali az normális dolog hogy álló helyzetben kemény a fékpedál? De ha indittom az autót érezhetően felpuhul! Most tűnt fel mert ma csináltam motor mosást és az összes zárókupakot is letakaritottam köztük a féktartályét is! Eddig nem volt talán ilyen kemény a pedál álló motornál! ???
-
szerintem igen -járó motornál működik a fékszervó és ezt veszed észre indításkor, amikor a féken állsz..
-
fékszervo vákummal dolgozik.
méghozzá a motor vákum rendszerén keresztül ergo ha létre jön a vákum a dolgozik a szervo.
inditáskor ezért érzed h puhul mert mert elkezdett rásegiteni a szervo...
-
De ha leállitom akkor miért lesz kemény a pedál! Eddig nem volt az! Lehet hogy a féktartály kupakja nem volt rendesen ráhúzva?
-
azért lesz kemény mert a egy kis idő múlva a vákuum eltűnik a szervoból.
van egy kis fekete csö ami bemegy a szervo dobba ha kicsit megmozgatod és szuszg mikor már pár perce leállitottad a motort akkor jo a fékszervod ha nem szuszog akkor már nem annyira rózsás a helyzet...
-
Akkor megnyugodtam! :notworthy:köszi
-
De ha leállitom akkor miért lesz kemény a pedál! Eddig nem volt az! Lehet hogy a féktartály kupakja nem volt rendesen ráhúzva?
max csak nem vetted észre. ezer éve szervofékes autók vannak csak az utakon amelyeknek a működési elve ugyanaz. mindegyik ilyen.
-
De ha leállitom akkor miért lesz kemény a pedál! Eddig nem volt az! Lehet hogy a féktartály kupakja nem volt rendesen ráhúzva?
Az első egy (esetleg két) fékezéskor még nem szabad keménynek lennie, mert meg kell hogy maradjon némi vákuum a szervóban.
Ha azonnal felkeményedik a pedál, akkor nem zár a szervó és a motor között levő visszacsapószelep.
Ha nem javítod meg és menet közben leáll a motor, akkor azonnal elmegy a fékről a rásegítés. >:(
-
Nem azonnal lesz kemény a pedál, kell neki idő fél óra óra kb
-
Az jó. :)
-
Kézifék: az a baj hogy teljesen behúzom mégsem fog, kézzel el tudom tolni az autót! Hol lehet ráálittani? A kézifékkar mellett? A betétek újak és a dobnak is épp hogy van egy kis válla!
-
igen
[a csatolmány törölve]
-
Sziasztok!
T.klubtársak, nem vagyok bent teljesen biztos, hogy a fék, futómű és kormány javításokat házilag, megfelelő szerszám és szaktudás nélkül kellene elvégezni!!!
Ezeken a dolgokon nem szerencsés spórolni bár tény, hogy kevés a donor!!!
Ezzel együtt balesetmentes közlekedést kívánok.
Üdv.:
Tdci 1.4
-
Futómű kormánymű és fék javittásánál soha nem szabad donort használni!!! Csak új alkatrész. Ez az én véleményem!
bmc97 ezt az állitást már elvégeztem meghuztam amennyire lehetett de nem lett jobb! Valahol az alján nincs ilyen lehetőség még? Pár autón láttam hogy az alján állitanak a kéziféken!
-
@tdci 1.4:
Ennek a topicnak a célja a hibák felderítése, és a házilag orvosolható (pl kézifék állítás) problémák javításának menetének megismertetése a klubtagokkal. Az olyan problémával amihez egy illető nem ért mindenképpen forduljon szerelőhöz.
És itt jön az én véleményem: akinek van egy pici műszaki érzéke egy villáskulcs készlete, meg 1-2 alapvető szerszáma az a féken minden javítást el tud végezni. Persze ehhez utána kell nézni a mikénteknek hogyanoknak. mert az autó veszélyes üzem mint tudjuk. szal én itt nem kókányolásokról beszélek. De egy fékbetét, féktárcsa csere, esetleg fékolaj csere, fék légtelenítés házilag is tökéletesen megoldható mutatvány. A szakszervizben sem kell hozzá több szaktudás mint otthon az udvarban, és sok helyen megvan ez a tudás. Ahol meg nincs ott nem szabad nekiállni ezt én is így gondolom. ;)
@bull:
nem így gondolt donorra, de amúgy miért is ne? egy féknyereg, vagy egy főfékhenger, szervodob, jó állapotú fém fékcső, ezek mind jók lehetnek egy donorból. persze a kopó alkatrészek, mint tárcsa vagy betét azt mindig inkább újat. ;)
-
sUdYe: énis igy gondolom,ahogy irtad! bull cimbi: másik állitási lehetöség csak a kipufogó hővédö lemeze alatt lehet,ha van,de nem látni! tegyél alátétet az anya alá,talán ugy tudsz fesziteni még a bowdenen,ha ugysem jó,akkor nézd végig a kézifék bowdenjét,vagy faragj Fritzibe egy autómata váltót! Mindenképpen emeld meg a kerekeket és nézd meg,nehogy fogjon a fék,elöl is!
-
Már 2 alátét is van alatta de semmi, változás ez volt nekem is az első ötletem! Most ott tartok hogy behuzom a kféket és még mindig képes elgurulni. Az létezik hogy a kézifék bowden nyúlik és azért nem képes a pofákat befeszitteni?
-
ha még a gyári akkor lehet megnyúlt, de érdemes megnézni a dobot is mert ha már kopott volt, volt neki válla, akkor a vállon fog a betét és az nem elég a jó rögzítéshez. :) (ergo nem fekszik fel rendesen a pofa a dobra.) a kézifék kötélen is szokott lenni egy alsó állítási lehetőség aknából lehet állítani. :) azt is érdemes megnézni. :)
-
autómata után állítód rendben van? nálam az cserés lesz lassan... és nálam is behúzom és picit gurul hátra lassan... a fékdobnál van hátúl... egy ilyen racsnis vmit kell keresni nálam az szét van kopva
-
Az önbeállóra gondolsz? Az nincs elkopva, még a recék is sértetlenek. Remélem egyről beszélünk én azt mondom ami a dobon belül van felül keresztbe :)
-
szerelés
[a csatolmány törölve]