Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : tunyi1989 2016 June 13, 20:01:12 PM
-
Sziasztok Kedves Fiestások !
Érdeklődnék hogy fel tűnt-e nektek hogy a fűtőradiátorban mindig kering a kellemes 80fokos hűtőfolyadék?
Klímás autónál bekapcsolt klímánál is,nem zárja el,nincs elektromos fűtéscsap sem pedig mechanikus.... Ez nem tetszik nekem mert tolja a meleget a műszerfal alól már pár km után és ha mondjuk be építenék egy fűtés csapot akkor legalább pár fokkal hűvösebb lenne az utastérben és a hűtőrendszer meg simán kezelné azt az 1L folyadékhiányt mert nekem kb 40fokos kánikulában 1-2szer kapcsol be a hűtőventi 10-20perc álldogálás után (gondolom enyémbe is ugyanazt a hűtőt rakhatták mint az 1.4-1.6osokba)
Ami érdekelne az a fűtőradiátorra menő cső belső átmérője ha valaki tudja vagy csinált már hasonlót kérem ossza meg velem nem szívesen vágnám szét és utána meg nézelődnék pár napot míg találok egy bele való méretű csapot :D
Próbáltam elszorítani erre való szerszámmal csak az a baj hogy akkor is át szivárgott egy kicsit a hűtőfolyadék és ugyanúgy meleg volt a fűtőradiátor csöve......úgyhogy holnap meg próbálom a kisebb méretű fogóval elszorítani.
Unixnál vagy a lángnál egy hűtővízcsőről találtam adatot miszerint 18mm az átmérője....Hihetek neki ?
-
Sziasztok Kedves Fiestások !
.......
Szerintem nem véletlenül tervezték így a mérnökök.
Amikor meleged van miért nem kapcsolod be a klímát?
Azért van.
-
Azért nem kapcsolom be mert amúgy is kevés ez a 75Le és ha még klímázok is még kevesebb lesz a teljesítmény és legalább 1L benzin pluszba :)
Nem véletlenül gondolkozom ezen,meg is oldom valahogy majd ? :P
(((Igen hülyeség volt ilyet venni,de hát nem én vettem annak idején..)))
-
Fűtőradiátorra menő cső belső átmérője ? ( Y elágazó után ami a blokk és a hűtőt köti össze) :-\
-
Szia! Nálam nincs ilyen jelenség, nem lehet hogy neked nincs valami a helyén? Megnéztem nálam csak a fűtéscső van szabadon sz pedig nem nyomhat meleget. Lehet szétjőtt a fűtésbox?
-
Hali!
Előzőleg írtam, de sajnos rossz topikba.
Egy kérdésem lenne nekem is.
Gondom van a fűtéssel.
Üzemi hőmérsékleten van a motor, de mégis csak langyos levegőt fúj a ventilátor. Olvastam több helyen hogy a fűtéscsappal lehet gond. De az hol van? 2003 MK6. Bárhogy keresem a neten sehogy nem találom. Azt látom hogy elektromágnes van benne. És elvileg ahogy forgatom a hőfok szabályzót úgy változik a mágnesen átmenő feszültség. És ennek a feszültség változásnak megfelelően tolódik vagy húzódik a szelep. Hol található ez a csap? Valamint a klíma kb mennyi idő után kezd fűteni? És azt mi szabályozza hogy fűtsön? A hideg meleg váltó, meleg állásban csinál valamit hogy a klíma meleget nyomjon?
Fűtéscsapnak mindenhol ezt találom:
https://www.google.hu/search?q=ford+fiesta+2003+f%C5%B1t%C3%A9scsap&newwindow=1&biw=1366&bih=589&tbm=isch&imgil=M-CxKcDKMQFyAM%253A%253BMpTfXNSv5HfcEM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.nagyauto.hu%25252Falkatresz-ford-futescsap-t511.html&source=iu&pf=m&fir=M-CxKcDKMQFyAM%253A%252CMpTfXNSv5HfcEM%252C_&usg=__nul6k0djm36fEbcEM6_cq9aEsF8%3D&ved=0ahUKEwiQkojRmMjRAhUDWxoKHUnnB8IQyjcIJA&ei=a4l9WNCwNIO2acnOn5AM#imgrc=M-CxKcDKMQFyAM%3A
Ez lenne az?
Köszönöm!
-
Hali!
Előzőleg írtam, de sajnos rossz topikba.
....
Azt tudod törölni, módosítani is!
A kérdésedre sajnos nem tudom a választ.
-
Hali!
Előzőleg írtam, de sajnos rossz topikba.
Egy kérdésem lenne nekem is.
Gondom van a fűtéssel.
Üzemi hőmérsékleten van a motor, de mégis csak langyos levegőt fúj a ventilátor. Olvastam több helyen hogy a fűtéscsappal lehet gond. De az hol van? 2003 MK6. Bárhogy keresem a neten sehogy nem találom. Azt látom hogy elektromágnes van benne. És elvileg ahogy forgatom a hőfok szabályzót úgy változik a mágnesen átmenő feszültség. És ennek a feszültség változásnak megfelelően tolódik vagy húzódik a szelep. Hol található ez a csap? Valamint a klíma kb mennyi idő után kezd fűteni? És azt mi szabályozza hogy fűtsön? A hideg meleg váltó, meleg állásban csinál valamit hogy a klíma meleget nyomjon?
Fűtéscsapnak mindenhol ezt találom:
https://www.google.hu/search?q=ford+fiesta+2003+f%C5%B1t%C3%A9scsap&newwindow=1&biw=1366&bih=589&tbm=isch&imgil=M-CxKcDKMQFyAM%253A%253BMpTfXNSv5HfcEM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.nagyauto.hu%25252Falkatresz-ford-futescsap-t511.html&source=iu&pf=m&fir=M-CxKcDKMQFyAM%253A%252CMpTfXNSv5HfcEM%252C_&usg=__nul6k0djm36fEbcEM6_cq9aEsF8%3D&ved=0ahUKEwiQkojRmMjRAhUDWxoKHUnnB8IQyjcIJA&ei=a4l9WNCwNIO2acnOn5AM#imgrc=M-CxKcDKMQFyAM%3A
Ez lenne az?
Köszönöm!
Szia ! Ez a fűtés csap szerintem !!! 2002-től 2007ig (tehát Mk6-7) nincs,ez az egyel régebbi Fiestáé.
Fagyálló szint rendben ? csak mielőtt még nekikezdesz feleslegesen aggódni. Termosztát jó ? (hűtőcső csak már meleg motornál kezd el melegedni vagy már langyosodik az is a motorral együtt ?) Valahol meg kéne lesned hogy a hőfok állító valóban állítja-e csappantyút és elzárja - teljesen a hideg levegőt talán kesztyűtartó mögül vagy bal oldalt láb térben rálátsz a fűtésboxra
-
Meg tudom erősíteni, hogy a 2003-as Mk6 Fiestában nincs fűtéscsap.
A meleg víz állandóan kering az utastérfűtésben és a piroskék tekerő vagy arrafelé tereli a levegőt (meleg), vagy nem (hideg).
Első lépésként én megtapogatnám a tűzfal felé menő csöveket, hogy melegek-e. Ha nem, akkor lehet, hogy eldugult a hőcserélő.
Ha a piroskék gomb elforgatásával, a vége felé is nő a hőmérséklet, akkor a lamellák mozognak. Akkor lehet, hogy a légterelés jó, csak a hőcserélő nem elég meleg (pl. ez is utalhat dugulásra).
-
Sziasztok Kedves Fiestások !
Érdeklődnék hogy fel tűnt-e nektek hogy a fűtőradiátorban mindig kering a kellemes 80fokos hűtőfolyadék?
Klímás autónál bekapcsolt klímánál is,nem zárja el,nincs elektromos fűtéscsap sem pedig mechanikus.... Ez nem tetszik nekem mert tolja a meleget a műszerfal alól már pár km után és ha mondjuk be építenék egy fűtés csapot akkor legalább pár fokkal hűvösebb lenne az utastérben és a hűtőrendszer meg simán kezelné azt az 1L folyadékhiányt mert nekem kb 40fokos kánikulában 1-2szer kapcsol be a hűtőventi 10-20perc álldogálás után (gondolom enyémbe is ugyanazt a hűtőt rakhatták mint az 1.4-1.6osokba)
Ami érdekelne az a fűtőradiátorra menő cső belső átmérője ha valaki tudja vagy csinált már hasonlót kérem ossza meg velem nem szívesen vágnám szét és utána meg nézelődnék pár napot míg találok egy bele való méretű csapot :D
Próbáltam elszorítani erre való szerszámmal csak az a baj hogy akkor is át szivárgott egy kicsit a hűtőfolyadék és ugyanúgy meleg volt a fűtőradiátor csöve......úgyhogy holnap meg próbálom a kisebb méretű fogóval elszorítani.
Unixnál vagy a lángnál egy hűtővízcsőről találtam adatot miszerint 18mm az átmérője....Hihetek neki ?
Nálam is így van, bejön az utastérbe a meleg víz, aztán klímázzon az ember ha kell ha nem 1.25-os motorral... Miféle hülyeség...
Nekem digit klímás, aszittem azért van így de valszeg ez csak egy XAR tervezés.
Persze télen meg csutkára kell venni (Hi-re) az elvárt hőmérsékletet hogy egyáltalán enyhes legyen benn az idő. Nagykabát nem kívánkozik le, pedig nem vagyok egy fázós fajta. A Mondeo-m ugyanezen külső hőmérsékleten 22 fokra beállítva teljesen jó hőt csinál, pedig az dizli és nem arról híres hogy sok a hulladék hője. Nemtom mi a megoldás, de ha van is valszeg messzire vezet.
-
Na gyerekek,most hogy itt a nyár a jó meleg,meg hátunk mögött pár száz km...egy legénybúcsú...
WV Transporter 4, 2.4 Dízelkének a fűtéscsapja lett felhasználva , ( 987Ft kedvezménnyel) ) aminek a csőátmérője 15mm-Fiestáé meg 20mm, na ez lett helyettesítve az Opel vízcsővel ami 18mmes...Mivel volt egy kéznél ami szét volt repedve meg úgyis mindegy volt már.szemétbe ment volna ....vágtam a két végét ami ép volt,miután fél óra szopás után leszedtem kis légtelenítés aztán,hazahozom lehet jó lesz és nézd csak a csonkokra aztán mehetett rá a gyári Ford csövecske ,össze az egész ,és még a gyári vízcsövet sem kellett bántani.
Fűtéscsap tökéletesen működik,nem engedi át a vizet,60-70km után is csak kézmeleg a vízcső ami a fűtőradiátorba vezeti a vizet.
Eredmény : Nem tolja pofámba,lábamra a langyos levegőt ,hanem a kinti levegő jön :)
-
Legyél óvatos ezzel a módosítással kapcsolatban.
Az MK6 hűtőköre eléggé bonyolult. Alapesetben a termosztát körüli áramlás a fűtő hőcserélőn keresztül történik. Ha ezt lezárod, előfordulhat, hogy a termosztáthoz nem jut el a melegvíz és nem nyit ki időben.
De nem biztos. Mert van egy olyan funkció is, hogy ha nagy fordulaton megy a motor, vagy más okból megnő a nyomás, akkor a termosztát rugós része hőmérséklettől függetlenül kinyit, és a termosztát mellett megindul az áramlás. Ha le van zárva a fűtőkör, akkor ez valószínűleg megtörténik, mert a vízpumpa nyomása nem tud máshova elmenni.
De (number 2.). A vízpumpa nyomása részben el tud menni a kiegyenlítőtartály felé menő vékony csöveken. És ha ez elég, akkor a rugó nem fog kinyitni.
Bonyolult. Úgy látom, ha ebből a lezárásból probléma lehet, az akkor következik be, ha a motor sokat jár alapjáraton. Akkor, ha a víz el tud áramolni a kiegyenlítőtartályon keresztül és nem nyit ki a rugóstag, akkor a termosztát nem fogja megkapni a meleg vizet.