Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : szolen 2016 February 26, 18:10:08 PM

: Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 26, 18:10:08 PM
Sziasztok!
Adott Fiesta MK6 1.3 benzin.
Gyorsításkor meleg motornál rángat.
Utolsó álláspontom: gyújtásteljesítmény elégtelenség. Amennyiben plusz kondikat teszek a trafóra megszűnik a rángatás. Szinte már mindenen túl vagyok, kérdés, hogy mit kellene még ellenőriznem?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: Styleair 2016 February 26, 23:10:29 PM
Sziasztok!
Adott Fiesta MK6 1.3 benzin.
Gyorsításkor meleg motornál rángat.
Utolsó álláspontom: gyújtásteljesítmény elégtelenség. Amennyiben plusz kondikat teszek a trafóra megszűnik a rángatás. Szinte már mindenen túl vagyok, kérdés, hogy mit kellene még ellenőriznem?
Gyertyák, trafó, kábelek? Minden ki lett cserélve? Egyszerre?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 February 26, 23:29:45 PM
... Amennyiben plusz kondikat teszek a trafóra megszűnik a rángatás. ...

Hova teszel kondikat? Melyik elektromos csatlakozópontokra? Mekkorákat?

Azért kérdezem, mert ilyenről még nem hallottam.

: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 27, 06:59:02 AM
Igen, van itthon már 2 trafóm, mert az autó már 2 szervizen is túl van. Szerintük trafó, de mikor kicserélték azt mondták, hogy passz. Én jutottam a legtovább. Igen van egy gyertyakábel garnitúrám is. Üzemanyagszűrőt is cseréltem és az utolsó  előtti gyanúm a szívócső nyomás érzékelő volt. Abból is van már egy itthon. Egy 100nF-t raktam a primer oldalra, így láthatóan megnőtt a gyújtás teljesítmény és nagyságrendekkel jobban megy az autó, de a kérdés hogy mitől elégtelen a gyújtás ha már nem megy a dúsítás?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 27, 07:02:14 AM
Ami szintén az elégtelen gyújtásteljesítmény támassza alá, hogy 0,7-es gyertyahézaggal megy az autó rángatás nélkül.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: Ödön1115 2016 February 27, 10:13:20 AM
Ami szintén az elégtelen gyújtásteljesítmény támassza alá, hogy 0,7-es gyertyahézaggal megy az autó rángatás nélkül.

Üdv.

A hézagot én is csökkentettem, kíméljem a trafóm. Nálam 1mm lett. Úgyis növekszik állandóan...
Az üzemanyag keverést (lambda szondák), befecskendezést néztétek?
Vákuum rendszeren tömítetlenséget? Egy hőfok szenzor is bezavarhat sajnos.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 27, 10:23:55 AM
A lambda szondát ha lehúzom, akkor az ecu beállít egy fix értéket. Tehát a keverékképzésre nem lesz változtató hatással. Ennek ellenére ugyanúgy rángat. Ha a vakum rendszer tömítetlensége okozná, akkor szerintem nem csak meleg motornál jönne elő. A termisztor egy NTC ellenállás, sajnos már abból is van otthon tartalék. Megközelítőleg mindkettő ellenállása ugyanúgy változik. Szakadása esetén a ecu kigyújtja a magas hőfok lámpát és elindítja a hűtőventilátort, ez sem áll fenn..
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: Ödön1115 2016 February 27, 10:27:59 AM
Nálam szennyezett volt a hőfok távadó, nem valós hőfokot adott, még az alapjárat is más volt hidegen. 
100+ benzinnel is rángat? Hol használjátok a kocsit? Mennyi km. van benne?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 27, 10:45:27 AM
Csak 98-al próbáltam azzal is rángat. Lehet hogy megpróbálom a 100-at, bár a gyártó 95-öt ír. 165.000Km van benne, Legtöbbet városban használom.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: Styleair 2016 February 27, 12:08:18 PM
Igen, van itthon már 2 trafóm, mert az autó már 2 szervizen is túl van. Szerintük trafó, de mikor kicserélték azt mondták, hogy passz. Én jutottam a legtovább. Igen van egy gyertyakábel garnitúrám is. Üzemanyagszűrőt is cseréltem és az utolsó  előtti gyanúm a szívócső nyomás érzékelő volt. Abból is van már egy itthon. Egy 100nF-t raktam a primer oldalra, így láthatóan megnőtt a gyújtás teljesítmény és nagyságrendekkel jobban megy az autó, de a kérdés hogy mitől elégtelen a gyújtás ha már nem megy a dúsítás?
Benzines Mondeoknál is szokott ilyen szívás lenni.
Azt mondják a tapasztaltak, hogy csak gyári trafó, gyári kábelek, gyári gyertyák segítettek, s egyszerre cserélve. Ugyan is ha egyik xar, az tönkre teheti a másikat is.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: Ödön1115 2016 February 27, 12:33:28 PM
Csak 98-al próbáltam azzal is rángat. Lehet hogy megpróbálom a 100-at, bár a gyártó 95-öt ír. 165.000Km van benne, Legtöbbet városban használom.

Szia

Egy ismerős esküszik a "Sp..ri" nevü termékre, mindig rak a tankba. Neki 12 éves a kocsija, újan vette.
Más márka.., de csak városban volt használva. 100EKm/14év,  szerinte ez tönkre is tette. Már katalizátortól kezdve, cserélte azokat amiket te is. Azzal nem rángat neki.

Én nem próbáltam, nem is ajánlom, csak hallottam felőle.

Remélem megoldódik.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 27, 17:43:05 PM
Kíváncsiságból megpróbálom az említett adalék anyagot.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: 52a52a 2016 February 27, 20:19:09 PM
Kíváncsiságból megpróbálom az említett adalék anyagot.

Mértetek kompressziót a hengerekben ?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 28, 09:49:36 AM
Nem mértünk. Lehetséges, hogy 165ekm-nél problémás lenne? Csak akkor dúsításnál miért nem csinálja?  Üzemanyag szivattyú nyomást ellenőriztek, a 2bar körül volt legkevesebb.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 February 28, 10:11:55 AM
Nem mértünk. Lehetséges, hogy 165ekm-nél problémás lenne? Csak akkor dúsításnál miért nem csinálja?  Üzemanyag szivattyú nyomást ellenőriztek, a 2bar körül volt legkevesebb.

Én arra tippelek, hogy minden korábbi trafó és gyertyacsere ellenére ez gyujtásprobléma.

Próbáld ki, az eredeti gyertyhézaggal, hogy 4-esben hagyod alapjáratig lassulni és utána folyamatos félgázzal gyorsítasz. Ha lassan, de rángatás nélkül indul meg, akkor nem gyujtás.

A kisebb gyertyahézag és a bemenetre rakott kondenzátor egyaránt csökkenti a gyujtófeszültséget. Ha az áramkörben (trafó, gyertyapipák, stb.) gyenge pont van, kisebb feszültségnél nincs baj, de magasabb feszültségnél áthúzhat.

A kicserélt trafóval is lehet gond. Ha a gyujtást nyitott áramkörrel tesztelik, az új trafó is azonnal tönkremehet. Vagy ha  az egyik kábelben van egy időszakos szakadás, az is túlterheli a trafót.  :(

: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 28, 11:15:53 AM
Ha nincs rajta a kondi akkor alapjáratról nem tudok felgyorsítani rángatás nélkül (4.ben és 2.ben sem), amíg kb 2200 felé nem ér a fordulat addig rángat, az felett már nem igazán. Évek múlva eljutottam oda, hogy teszek bele másik trafót, igaz nem gyárit, mert a 38.000Ft kicsit sok a kísérletezésre. A hibajelenség ugyanaz maradt. Az egyik szervizben 8-16-ig csinálták a végén én mondtam, hogy próbájuk meg a trafó cserét, de ők is látták hogy semmi változás.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 February 28, 22:02:02 PM
...Évek múlva eljutottam oda, hogy teszek bele másik trafót, igaz nem gyárit, mert a 38.000Ft kicsit sok a kísérletezésre. ...

A rossz trafó bevetésével is lehet kisérleteznni.

A trafón a felső sor az 1-4 gyertyákat, az alsó a 2-3 gyertyákat látja el szikrával. A trafó két fele teljesen független egymástól és egyforma.

Két félig jó trafóból, össze lehet állítani egy jó kapcsolást. Kell egy kis vezetékcsoport, ami szétosztja a bemeneteket. Meg kell hosszabbítani a két jelet és a földet kétfelé kell osztani.

Ha jól emlékszem 2,8 mm-es késes csatlakozók kellenek hozzá. A Cromaxnál kb. 300Ft-ért kaptam 4 párat. A plussz trafót egy kis dróttal fel lehet rögzíteni a régi mellé. Nem is kell szerelni semmit, csak átdugdosni a bemeneteket és a gyujtáskábeleket. Ki kell keresni a trafók jó felét. Pl. a felső sort is lehet használni a 2-3-ra, csak jó bemenetet kell adni neki.

Amikor nekem elromlott a trafóm, a szerelő rosszul tette fel az egyes gyertyapipát, és mire észrevettem gallyra ment az új trafó is. Akkor néhány napig két fél trafóval jártam és tökéletesen működött.

Volt csodálkozás a szervízben, amikor meglátták az installációt, de garanciában új trafót adtak.  :)

Viszont a próba előtt érdemes legalább a kábeleket kimérni, nehogy tönkrevágják a fél trafókat. 3-8 kOhmot kellene rajtuk látni, hossztól függően. Hajlítgatás közben sem lehet szakadás.

A Ford gyújtásra jellemző, hogy két-két gyertya sorba van kötve és egyszerre gyújtanak. Az egyik a sűrítő, a másik a kipufogó ütem végén. Parazita gyújtásnak nevezik. Ezért az 1-4 vagy a 2-3 kábeleket fel szabad cserélni a trafón. Ezt is lehet hibakeresésre használni, ha tudni lehet, hogy melyik hengerben marad ki a gyújtás.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 February 28, 22:17:56 PM
És a gyertyákat nekem a Solymári Ford szervízben 1.3 mm-ről átállították 1.1-re még az autó új korában, pedig nem is volt semmi panaszom.

Nyilván tudták, hogy a trafót kímélni kell és ekkora hézag is elég a normál működéshez.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 29, 19:22:01 PM
Igazad van. A plusz kondit teljesítmény növekedésnek szántam, de azt el is felejtettem, hogy a gyújtó feszültség is kisebbre szökik fel ezáltal, és persze akkor is amikor a gyertyahézagot kisebbre ütöd. Tehát a teória miszerint a gyújtás teljesítmény kevés, az nem biztos hogy helyes. A kisebb feszültség miatt lehet hogy csak a gyertyán húz át, nem valahol máshol, mondjuk a trafóban. A trafóval az a bajom, hogy egy nálam rángató trafót odaadtam a szomszédomnak és a fókuszában úgy muzsikál ahogy kell. Ráadásul végső elkeseredésemben vettem egy vadiúj trafót (utángyártott) és beraktam a másik helyére és az eredmény ugyanaz. (Dobozból bontottam ki, és csak a helyérre betéve működtettem.) Végeztem egy tesztet, amit az előző hozzászóló írt. Üzem meleg motornál 4.be alapjáraton zötyögtem. Szintem nem tudok úgy lépni a gázra, hogy ne rángatózzon a kocsi kegyetlenül alattam, úgy hogy a kondik benne vannak. Képzelem anélkül mit csinálna. Ez a dolog különösen nem lepett meg, De az, hogy az emelkedőn gáz nélkül 500 alá esett a fordulat gyönyörűen duruzsolt a motor és még akkor is tökéletesen begyújtott minden ütemet a trafó gázadás nélkül, egyszer nem rántott az autó. Tehát 2200-as fordulatig és kizárólag gáz adásra csinálja.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 29, 19:46:28 PM
Nekem is megfordult a fejemben, hogy több trafóból csinálnék egyet. A parazita (iker) gyújtás miatt ugyanis a szikraköz 2,6mm a gyári értékek szerint. Ekkora értékre nem emlékszem korábbról autókban. A trafó méretezésénél vajon ezt figyelembe vették? Én arra gondoltam, hogy két trafóval külön külön testre szikráztatnám a gyertyákat, nem pedig gyertya-test-gyertya, így mindegyik trafó csak 1,3mm hézagot kapna, felét a "tervezettnek". Sajnos engem a probléma jobban érdekel, mint hogy Mic...oft módszerrel megkerüljem a tüneteket. a több trafós megoldáshoz azért sem fognék neki, mert úgy érzem, hogy nem egy két henger marad ki gyorsításkor, hanem mind sorban. A gyertyakábelek egyébként: 3,8k-5,1k-ig mozgatva különösebb érték változás nélkül. Még a burkolathoz való ellenállását is megnéztem, 2000Mohm felett van mind.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 February 29, 19:48:09 PM
Valaki esetleg tudja, hogy ionáram méréssel ez az ECU megtudja mondani a gyújtáskimaradást?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 February 29, 22:27:37 PM
...A parazita (iker) gyújtás miatt ugyanis a szikraköz 2,6mm a gyári értékek szerint. Ekkora értékre nem emlékszem korábbról autókban. A trafó méretezésénél vajon ezt figyelembe vették? ...

Kipufogóütemben a henger tele van mindenféle ionizált molekulatöredékekkel és koromszemcsékkel. Ott alig kell feszültség az áthúzáshoz.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 February 29, 22:39:53 PM
...Végeztem egy tesztet, amit az előző hozzászóló írt. Üzem meleg motornál 4.be alapjáraton zötyögtem. Szintem nem tudok úgy lépni a gázra, hogy ne rángatózzon a kocsi kegyetlenül alattam, úgy hogy a kondik benne vannak. Képzelem anélkül mit csinálna. Ez a dolog különösen nem lepett meg, De az, hogy az emelkedőn gáz nélkül 500 alá esett a fordulat gyönyörűen duruzsolt a motor és még akkor is tökéletesen begyújtott minden ütemet a trafó gázadás nélkül, egyszer nem rántott az autó. Tehát 2200-as fordulatig és kizárólag gáz adásra csinálja.
Ez a teszt azon alapszik, hogy ha a hengerben nagyobb a töltöttség, akkor nagyobb feszültség kell a szikrához.
Ha gázadás nélkül megy az autó, akár 500-as fordulaton, akkor a zárt pillangószelep miatt nem sok benzin-levegő keverék jut a hengerbe. Magas fordulaton meg sokszor kellene feltölteni a hengereket és ezért a nyitott pillangószelepen sem áramlik be elegendő gáz a túltöltéshez. Egyik esetben sem marad ki a gyujtás.

Alacsony fordulaton, nyitott pillangószeleppel viszont sűrű a gáz, és csak a nagy gyújtófeszültség kergeti át a szikrát a gyertyán.  :(
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 February 29, 22:52:20 PM
Valaki esetleg tudja, hogy ionáram méréssel ez az ECU megtudja mondani a gyújtáskimaradást?

Azzal biztosan nem, de talán a főtengely szenzorral mért járásegyenletesség alapján tud P0301-P0304 kódokat adni.

Egyébként régebben rutinművelet volt a gyújtás oszcilloszkópos mérése. Nincs a közeletekben olyan műhely, amelyik még az OBDII előtt foglakozott zöldkártyázással?

Azt próbáltad , hogy sötétben, főleg a mostani párás időben benézel a motortérbe? Közben lehet a pillangószelepen levő félkörrel gázfröccsöket adni.

Nekem egyszer egy kis kék derengés kimutatta, hogy a kábelek között áthúzás van. 
Esetleg ha bekukucskálsz a gyertyákhoz (pl. tükörrel), talán az is ad egy kis fényt, ha valamelyik gyertyapipa nem zár rendesen és a szikra átugrik a gyertya hatszögére.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 01, 00:17:11 AM
Gyertyacseréről nem írtál egyszer sem.
 
Nem futottak túl sokat a mostani gyertyák?
Mi a tipusszámuk?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 01, 19:05:13 PM
A gyári motocraft gyertyák vannak benne. kb 10.000km.van bennük. Bos.hal esélytelen, egy másik gyártóéval jobb lett, de a gyertyahézag azon eleve kisebb volt. De abból is van garnitúrám termesztetésen. Egyébként azt kérdezni is akartam, hogy a feldúsul keveréket nehezebb begyújtani, vagy a szegényet, de a válasz szerint a dúsabbat nehezebb.
Megyek és sötétet csinálok a garázsban, tükör elő és nézelődök, csak attól félek, hogy kifejezetten terhelés alatt jelentkezik a gázadásra, bár néha úgy érzem mintha az alapjáraton is érezhető lenne egy enyhe rángatózás.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 01, 19:46:35 PM
A teszt megvolt. Sajnos láttam sötétben de annyira haloványan hogy a pontos helyet nem tudom megmondani. A kábelen láttam mintha egymáshoz áthúzna az adott pillanatba, és a trafó tetejénél lévő csatlakozások felől is láttam fényt. A gyertyánál nem láttam fényt. Épp elég amit láttam. A kl..er kábeleket azért vettem hogy kizárjam a gyári kábelhibát. Ahhoz képest szépen villogott. Sajnos az is biztos hogy trafó felől is hallok recsegést olyankor. Hogy ez a  trafóban van vagy a fény jelenség okozza azt nem tudom. A kábeleket egyébként képtelenség úgy elrendezni, hogy az 1-4, 2-3 ne kerüljön egymás mellé, vagy test közelbe. Előszedem a régi kábelt. Megnézem az is villog e.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 01, 20:31:35 PM
Én is vettem utángyártottakat, de egy idő múlva kinyiffantak.

Akkor újra elővettem az eredeti Ford-ot, és kívülről jól letisztítottam.
Sebbenzinnel, vagy alkohollal, már nem emlékszem.

Azóta is azokkal járok. Úgy rendeztem el, hogy egymáshoz ne súrlódjanak, de a motortesten levő tartóba becsíptettem őket.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 01, 20:40:17 PM
A gyári motocraft gyertyák vannak benne. kb 10.000km.van bennük. ...
...
Egyébként azt kérdezni is akartam, hogy a feldúsul keveréket nehezebb begyújtani, vagy a szegényet, de a válasz szerint a dúsabbat nehezebb.
...

A 10 ezer km-es gyertya jó kell, hogy legyen. A gyár 60 ezer km-t ad meg cserére. Egyesek szerint az már veszélyezteti a trafót és jobb 30 ezernél cserélni.

Én úgy tudom, hogy nem annyira a benzintartalom, inkább a gáz (levegő) nagyobb nyomása/sűrűsége kiván nagyobb feszültséget.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 02, 17:40:29 PM
Sajnos akkor nem értem. Arra gondolnék, hogy a keveréket nehezebb összenyomni mintha ugyanakkora hengertérfogatnyi tiszta levegőt kellene összenyomni, mert hiszen a benzingőz az porlasztott benzint, azaz sok apró benzincseppet tartalmaz, a folyadékokra meg többé kevésbé igaz, hogy nem nyomhatók össze. Persze lehet hogy hibás a teória. Ha mégis igaz, akkor a gázadáskor igencsak feldúsult keveréket nehezebb begyújtani. Ha ez igaz, akkor az alapvetően hideg motor miatt dúsított keverékre történő gázadást miért viszi el rángatózás nélkül?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 02, 17:44:46 PM
A nyomás esetén én is úgy gondolom, hogy magasabb nyomáson nehezebb begyújtani, viszont magasabb fordulaton magasabb a nyomás a hengertérben, 2200-as fordulat felett pedig még sincs semmi gond a motorral. Persze a fordulat-terhelés a mérvadó. 2000 felett sokkal nyomatékosabb a motor mint alatta. Ha 2000-fordulatnál nyomok padlógázt 5.ben akkor ugyanúgy rángat rángat.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 02, 19:03:49 PM
Sajnos akkor nem értem. Arra gondolnék, hogy a keveréket nehezebb összenyomni mintha ugyanakkora hengertérfogatnyi tiszta levegőt kellene összenyomni, mert hiszen a benzingőz az porlasztott benzint, azaz sok apró benzincseppet tartalmaz, a folyadékokra meg többé kevésbé igaz, hogy nem nyomhatók össze. ...

Mondjuk, megyünk 100 km-t kb. 3000 fordulaton 1 óra alatt 6 litert fogyasztva.
Az összesen 180 000 fordulat, 360 000 hengerfeltöltés. Egy hengerfeltöltésre 0,017cm3 benzin jut.
Ez olyan kevés, hogy nem befolyásolja a benzin/levegő keverék összenyomhatóságát.  :)
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 02, 19:08:57 PM
Ezt el is fogadom, hogy jelentéktelen a nyomáskülönbség. Akkor hideg motornál miért nem rángat? Mi más még a hideg motornál?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 02, 19:18:11 PM
... magasabb fordulaton magasabb a nyomás a hengertérben...

Szerintem ez nem így van.  :)

A sűrítés végén a nyomás attól függ, hogy mennyi levegőt sikerült beszívni a szívó ütem végére. A szívó ütem végén a hengerben mindig kevesebb a nyomás, mint 1 atmoszféra, mert a szívócsőben, ahonnan beáramlik a levegő szintén kisebb-nagyobb vákuum van. Ezt a vákuumot szabályozzuk a pillangószeleppel.
A sűrítés alatt annyiszorosára tudjuk növelni a gáznyomást a hengerben, amennyi a kompresszió térfogataránya.

Ha nagy gázt adunk és nagy a fordulat, akkor a szívócsőben nagyobb a nyomás, de kevesebb ideje van a gáznak, hogy beáramoljon a hengerekbe. Ezért van, hogy magasabb fordulaton nehezebben tudunk annyi keveréket betölteni a hengerekbe, hogy rángasson.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 02, 19:21:07 PM
Ezt el is fogadom, hogy jelentéktelen a nyomáskülönbség. Akkor hideg motornál miért nem rángat? Mi más még a hideg motornál?
Nem tudom, több oka is lehet.
Pl. a kicsapódó benzin könnyebbé teszi a szikra átugrását. Vagy pl. a trafón felmelegedve nyílnak rések és csak melegen húz át.

De alapjában véve nem tudom. Ezt a tesztet meleg motorral szokták csinálni.  :)
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 02, 19:24:52 PM
Hát most meleg motoron cseréltem a trafót, ami szoba-hőmérsékletű volt. Kapkodtam is a gyertyákat :-)
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 02, 19:27:07 PM
A megtisztított régi kábeleket kipróbáltad?
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 02, 19:28:13 PM
Igen most azokat is cseréltem, de egyet nem tudtam, mert a gyertyavég gyűrű kiszakadt a pipából.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 02, 19:31:14 PM
Ha a trafónál vannak gyanus szikrahangok, akkor kiprobálhatod , hogy a trafót egy kis réssel szereled fel.
Pl gyufaszálakkal kitámasztva. Ha áthúz a motorra, jobban lehetne látni a szikrákat.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 02, 19:49:55 PM
Sötétkamra. Eredmény 1-es henger szikraugrás a gyári pipa mellett. Utángyártott kábel vissza csere az 1-es hengeren. Szikra megszűnt vagy nem látszik most már sehol, de a gyorsulási teszten nem érzek különösebb javulást. A trafó felől semmi átütési hangot nem hallok, amit a csere előtti trafónál hallottam.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 02, 19:51:34 PM
A trafó a műanyag szelepfedélen van. Oda csak nem húz át?!?!
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 02, 21:29:06 PM
A trafó a műanyag szelepfedélen van. Oda csak nem húz át?!?!

Úgy emlékszem, hogy van alatta vagy mellette egy vaslemez.
De lehet, hogy igazad van és az nincs földelve.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 02, 21:33:10 PM
Igen vagy egy hővédő lemez, de gondoltam rá hogy kiszedem.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 05, 16:23:08 PM
Másik használt trafó, 1mm-es gyertyahézag, és vegyesen a gyújtókábelek, no meg persze a kondik Így még aránylag jól vezethető. Valószínűleg, komplett gyújtókábel és trafó csere és esetleg jó lehet.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: Styleair 2016 March 05, 19:00:41 PM
Másik használt trafó, 1mm-es gyertyahézag, és vegyesen a gyújtókábelek, no meg persze a kondik Így még aránylag jól vezethető. Valószínűleg, komplett gyújtókábel és trafó csere és esetleg jó lehet.
Ahogy írtam korábban, ha cseréld a kábeleket, trafót, akkor a gyertyákat is! (Ha van rá pénz akkor gyárira.)
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: fiesta2002 2016 March 06, 04:39:05 AM
Másik használt trafó, 1mm-es gyertyahézag, és vegyesen a gyújtókábelek, no meg persze a kondik Így még aránylag jól vezethető. Valószínűleg, komplett gyújtókábel és trafó csere és esetleg jó lehet.

Ha van kedved még játszani vele, próbáld ki, hogy leveszed az egyik kondit.
Ha a trafónak az az oldala jó, akkor nem kellene hogy változzon a helyzet.
Ha ez működik, akkor kiderülhet, hogy trafóhiba-e, és a trafónak melyik sora hibás.
: Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
: szolen 2016 March 13, 07:24:16 AM
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólást.