Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : tetyoz 2015 August 15, 14:04:04 PM

: MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: tetyoz 2015 August 15, 14:04:04 PM
Sziasztok!
Tudja valaki kozuletek, hogy ez a motor hidrotokes vagy sem? Inditas utan par percig ugy csattog alapjaraton, mintha lancos lenne, aztan vezetes kozben miutan felmelegszik ez a hang elnemul. Olyan infot kaptam, hogy ez a motor nem hidrotokes, es a szelephezag allitasahoz le kell szedni a motorfejet.  :'(
Mi az igazsag?
A heten vettem az autot, elotte mk4 fiestam volt 12 even at(ugyhogy lattam mar fiestat) :)
Az lancos volt, es magam allitottam a szelephezagjat. Ez a duratec bordas szijjas es a szelepallitasrol gozom sincs.
Most volt nagyszervizen az auto (vezerlescsere), minden szij, feszito, olajak, hutoviz, gyertya stb cserelve lett. Castrol 5W 30at kapott. Olajszint maximumon all. A motor jarasa egyenletes. Nem fustol. Kipugogaz elemzesi ertekei jok. A motor szamitogeppel at lett nezetve vasarlas elott, hibakodja nem volt, annyit mutatott, hogy az aksi cserelve lett.

Koszi  :notworthy:
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: Pityke 2015 August 16, 07:43:13 AM
Duratec van ráírva de Zetec motor,szíjas vezérléssel.szeklephézag szívó 0,20mm kipufogó 0,30mm,állítható.
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: Gyikusz 2015 August 24, 13:21:37 PM
szia ha budapesti vagyol akkor én szívesen segítek neked megvizsgálom és beszélünk róla ha érdekel írj mailt
gyikusz5@gmail.com
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: tetyoz 2015 August 25, 10:45:50 AM
Nem vagyok budapesti. Annyit tudtam meg idokozben, hogy az1.4 duratec motor nem hidrotokes. Azok a szerelok akikkel beszeltem azt mondtak, hogy a szelephezag allitasahoz, illetve a hideg uzemu csorges megszuntetesehez le kell szedni a hengerfejet es meg kell esztergalni a szelepeket. Igaz ez? Nincs mas modja ennek? Csak a motor megbontasa? Ne mar  :'( help...
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: Gyikusz 2015 August 26, 11:14:20 AM
Faxa, de ez nem így van. először meg kell próbálni csak a szelepe hézagot állítani. Első körbe ki kell mérni mind a 16 hézagot. Leveszed a szelepfedelet és megméred. Utána ki kell számolni hogy hova mekkora kell, ha nagy eltérés van a gyári értékhez képest. És ha ezzek megvannak akkor innentől kezdve jön a pénzes rész. ugyan is a kedves ford nem lapkákat rakot bele hanem csészéket ezeknek meg darabja 8000 körül volt pár éve. Persze ahhoz hogy ezt kived ki kell szerelni a vezérműtengelyeket, ahhoz meg a vezérlést, ami megint + költség.
Szerintem előbb probáld meg 10W vagy 15W olajal ha tényleg onnan jön a hang
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: tetyoz 2015 August 27, 12:18:22 PM
Azert a 10w-40es vagy 15w-40 es nem hiszem, hogy jo otlet. Kizarolag 5w-40es olaj valo bele, full szintetika. Tehat hiaba meretem ki a szelephezagot, ugysem lehet beallitani csak ha szetszedik a fel motort? Azert ez mekkora gaz! Focusba meg fusionbe is ezeket a motorokat (is) raktak?
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: Gyikusz 2015 August 28, 07:31:36 AM
A gyár 5w30 at ír de az erópai szabvány az 5w30 vagy a 10w40. persze a mai motorokba kitalálnak már minden félét.
De semmi baja nem lesz ha belerakod. igen ugyan ezek a motorok vannak bennük
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: Ödön1115 2015 September 16, 18:03:59 PM
A gyár 5w30 at ír de az erópai szabvány az 5w30 vagy a 10w40. persze a mai motorokba kitalálnak már minden félét.
De semmi baja nem lesz ha belerakod. igen ugyan ezek a motorok vannak bennük

Szia Gyikusz!

Én most először, 10W-40 Ford Formula Plus-t (Xr+) tettem a motorba.
Láncos 1.3-as '03-as, és 240EKm van benne.
A motor hangja nem rossz, bár hallottam rá egy jó megnevezést a talin, csörgőkígyó. :D
Eddig bejön az olaj, bár hamarosan jönnek a hidegek, és félek hogy a hidrotőkék szólni fognak.
Sajna a hosszabb út 5km, de sokszor csak 1,5 km-re fut a kocsi.
Bár itt hideg nincs (-20'C), de nem akarom hogy baja legyen a motornak.
Nyugtass meg, hogy ebbe a motorba ez való!

Totyez- Szerintem próbát tehetsz egy olcsóbb 10W-40-el, az átmosás sem árt, főleg ha előéletét nem ismered a kocsinak.  Nem tudhatod mivel kínozták, nem hiszem hogy tipikus hiba amivel találkoztál. Én láttam Fusion-t 450Ekm-el 6-7 éveset, ami még szalad rendesen.

üdv. M.Á.
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: Gyikusz 2015 September 21, 15:35:40 PM
Hali!!
Europai viszomylatban a motork töbségébe a 10w40 vagy az 5w30 ajánlott, kivételt képeznek persze ez alól a mostani új generációs motorok amik már a gyár által meghatározott olajakkal kel feltölteni, gondolok itt pl ecoboost 5w20 vagy az új diesel 0w20ra. Általában a gyártok az 5w30 at jobban pereferálják de erre is van ellenpélda pl suzuki aki 10w40et add meg.
A te autódba is 5w30 vagy 10w40 az előírt és mivel elég nagy a futás teljesítményed semmi baja nem lesz tőle, nyugodtan használd.
: Re:MK6 2002 Fiesta 1.4 16V Duratec 80LE motor csattog
: Ödön1115 2015 September 21, 17:46:11 PM
Hali!!
Europai viszomylatban a motork töbségébe a 10w40 vagy az 5w30 ajánlott, kivételt képeznek persze ez alól a mostani új generációs motorok amik már a gyár által meghatározott olajakkal kel feltölteni, gondolok itt pl ecoboost 5w20 vagy az új diesel 0w20ra. Általában a gyártok az 5w30 at jobban pereferálják de erre is van ellenpélda pl suzuki aki 10w40et add meg.
A te autódba is 5w30 vagy 10w40 az előírt és mivel elég nagy a futás teljesítményed semmi baja nem lesz tőle, nyugodtan használd.

Szia!

Köszönöm szépen a korrekt válaszod!
Mi is erre gondoltunk, és ezért mertem beletenni. Szerintem kellett a motornak,
kellemesebb hang jön felőle, és a melegedés lassabb lett úgy érzem.
Tehát a kenés is jobb lett, és nem csak az olajnyomás nőhetett meg. Vagy épp így lett az igazi.

Még egyszer is köszi!

üdv. M.Á.