Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : baloghviktor0425 2015 July 30, 21:54:24 PM
-
Sziasztok. Tudna valaki segíteni? Nemrég került tulajdonomba egy 2002es évjáratú 1.3-as benzines Fiesta. Nagyon sokat foglalkoztam már vele, sokat ráköltöttem, de sajnos szinte minden nap előjön valami. Egyik nap vettem észre, hogy az autó csakis 2-es sebességi fokozatbn 2000-2200as forulatnál elkezd enyhén rángatni. Gyertyák újak, a benzinszűrő kivételével minden szűrő cserélve van. Lehet a benzinszűrő a gond?
-
Sziasztok. Tudna valaki segíteni? Nemrég került tulajdonomba egy 2002es évjáratú 1.3-as benzines Fiesta. Nagyon sokat foglalkoztam már vele, sokat ráköltöttem, de sajnos szinte minden nap előjön valami. Egyik nap vettem észre, hogy az autó csakis 2-es sebességi fokozatbn 2000-2200as forulatnál elkezd enyhén rángatni. Gyertyák újak, a benzinszűrő kivételével minden szűrő cserélve van. Lehet a benzinszűrő a gond?
Szia!
Lehet gyújtás elosztó, és gyertyakábelek is.
Üdv.
-
Köszi a választ. Minden esetre nagyon érdekesnek találom, hogy csakis a 2. sebességi fokozatban csinálja.
-
A gyújtást legegyszerűbb úgy ellenőrizni, hogy 4-esben hagyod alapjáratig lassulni és utána tartós 1/2-3/4 gázt adsz.
Ha komótosan, de rángatás nélkül gyorsulni kezd, akkor a gyújtás jó.
Ha rángat, akkor lehet trafó hiba (ez a leggyakoribb) vagy gyertyakábel. A kábelnél sokszor elég, ha a sapkában levő gumi nem zár rá tökéletesen a gyertyára és a gyertyatesten hosszanti áthúzások keletkeznek.
Néha sötétben látni is lehet az áthúzásokat. A gázbovden végénél levő félkörrel kézzel kell gázfröccsöket adni, akkor nem kell segítő. :)
-
Üdv, azóta kicsit módosult a tünet. Rájöttem, hogy tulajdonképpen 30 és 40 között rángat az autó csak. (ugye ez nekem mindig 2. sebességi fokozat volt). Gyorsulásnál , lassításnál, 1-2-3-4 sebességi fokozatban szintúgy mindig 30 és 40 km/h között. 1. szervizben a gumit vélték hibásnak. Irány a gumiszerviz, centrírozás, szakértő: " Felnik és gumik rendben vannak, ennyitől nem rángat az autó" Mikor a centrírozó gépen volt láttam, hogy egyik gumi sem tökéletes. Mindegyik mozog picit, de csak tényleg picit oldalirányban, vagy fel-le. Ezek után elvittem egy másik szerelőhöz is, szintén ment vele, kipróbálta, meg se nézte az autót, de már mondta, hogy 100% , hogy gumi. (vagy felni). Indok a következő: üresben az autó 30-40 között olyan, mintha tojásokon menne. AZ autón most téli gumi van. Ha veszek egy új nyári gumi szettet, és nem szűnik meg a "rángatás", akkor kidobott pénz, nem is kevés. A legegyszerűbb megoldás az lenne, ha lenne olyan jó barátom, akinek van Ford Fiestája, és kicserélnénk a kerekeket, hogy megnézzem, velük rángat-e. Apropó, 90től rezeg picit a kormány, de a kerék ki van centrírozva. Van valakinek valami ötlete, hogy kellene ezt a problémát megoldani?
-
Nem tudok mást mondani, mint hogy valószínűleg igaza van a szerelőnek, aki kipróbálta az autót. Te is tesztelheted, ha az egyik oldalon kicseréled az első és hátsó gumit és figyeled, hogy van-e változás. Azután jöhet a másik oldal.
A gumik akkor szoktak eldeformálódni, ha megszakadt bennük a teherviselő szövet (szálszakadás). Nagyon veszélyes állapot. Bármikor, de főleg nagy sebességnél, durrdefektet okozhat.
A felnik, főleg az alufelnik kátyúktól vagy járdára állástól oválissá válhatnak. Vannak erre műhelyek, ahol megvizsgálják és görgőzik az alufelniket.
Egyébként a jelenségre inkább rázás szót szokták használni. A rángatás más, azért tippeltünk többen a gyújtásra. :-\
-
Van egy pótkerekem, igaz azon nyári gumi van. Ma egész délelőtt ezzel foglalkoztam, feltettem mind a 4 helyre, de semmi változás. A kasztni 30-40nél előre-hátra mozog inkább, ezért használtam a rángatás szót.
-
Kihagytam de a válaszhoz hozzátartozik az is, hogy a gumis azt mondta nem szálszakadt. Ja, és nincs alufelnim, a felni szó alatt nem arra gondoltam :)
-
Ha annyira felemeled a kereket, hogy éppen ne érintse a földet, meg lehet nézni, hogy sugárirányban üt-e a gumi.
Ha körbe forgatva néha hozzáér a földhöz, akkor üt. Ha oldalra riszálja magát a felni, vagy a futófelület, azt is látni.
És teljesen ugyanolyan a jelenség, ha üresben gurulsz, kicsit huzatod vagy enyhén fékezel 30-40-nél?
-
Egyes Ford-oknál létezik egy olyan hiba is, hogy a középső lyuk egy kicsit nagyobb, mint a kerékagy nyúlványa.
Emiatt hiába centrírozzák a kereket, a felszerelés nem központos és rázza a kasznit. ???
-
Igen, teljesen ugyanaz a jelenség gyorsításnál, fékezésnél, 30-40/45 között. Megnéztem amit mondtál, felemeltem ma mind a 4 keréknél annyira, hogy pont körbe tudjon fordulni, és hozzáért a földhöz. A két első kerék enyhén, a bal hátsó viszont elég erőteljesen. Viszont akkor nem értem, hogy centrírozásnál miért nem látszott ennyire, a centrírozó gépen a szemem előtt forgott a kerék. Megpróbálok venni 4 új nyári gumit, és reménykedek, hogy csak a gumi a rossz, és nem a lemezfelni, mert akkor nagyon megszívtam.....
-
Ja, és ma felhívtam 3 bontót, abból az egyik Ford bontó volt, és természetesen nincs 14es kerekük egy darab sem.
-
Ja, és ma felhívtam 3 bontót, abból az egyik Ford bontó volt, és természetesen nincs 14es kerekük egy darab sem.
Az is szóba jöhet, hogy valamelyik szilent, vagy gömbfej kikopott és az megnö veli a hatást.
Mióta megvetted ellenőrizte már szerelő a futóművet? Pajszerrel szokták feszegetni a kényes pontokat és figyelik, hogy mennyit mozdul.
-
Hibafeltáráson volt egyszer, ott átnézték, de konkrétan ezzel a kéréssel nem mentem még szervizbe.