Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Skiccpausz 2015 July 03, 20:48:06 PM
-
Van egy régi problémám: 110-120 körül gyenge rázás érezhető a kormányon. Eddigi javítások a problémámmal kapcsolatban: Áprilisban futómű beállítás. Rázás megmaradt. Májusban első féktárcsa és fékbetét csere. (a régivel fékezéskor felerősödött a rázás, pedig csak 40 ezer volt benne) rázás még mindig érezhető. (fékezéskor már nem) A múlt hónapban stabilizátor rúd csere. Rázás megmaradt. Egy hete elvittem a teljes nyári szettet (gyári alufelni 15" 195/50 gumikkal, amik 2 szezont mentek eddig, télen a garázsban altatva :) ) felnijavítás és centírozásra. A padon már nem üt, elmondásukra hagyatkozva nincs szálszakadás, szemre nem üt a felni sem, súly alig van ragasztva. Rázás megmaradt. Akkor? Mi a problem? ??? tanácstalan vagyok. :-\
-
Van egy régi problémám: 110-120 körül gyenge rázás érezhető a kormányon. Eddigi javítások a problémámmal kapcsolatban: Áprilisban futómű beállítás. Rázás megmaradt. Májusban első féktárcsa és fékbetét csere. (a régivel fékezéskor felerősödött a rázás, pedig csak 40 ezer volt benne) rázás még mindig érezhető. (fékezéskor már nem) A múlt hónapban stabilizátor rúd csere. Rázás megmaradt. Egy hete elvittem a teljes nyári szettet (gyári alufelni 15" 195/50 gumikkal, amik 2 szezont mentek eddig, télen a garázsban altatva :) ) felnijavítás és centírozásra. A padon már nem üt, elmondásukra hagyatkozva nincs szálszakadás, szemre nem üt a felni sem, súly alig van ragasztva. Rázás megmaradt. Akkor? Mi a problem? ??? tanácstalan vagyok. :-\
Téli kerekekkel / avagy másik kerékgarnitúrával (felni+gumi) is csinálja?
-
Télivel is ráz. Azok 14" 175/65. Kicsit gyengébben, mivel ballonosabb. De az nem centíroztattam november óta. Másik szettem nincs. :-\ Nem igazán van már pénzem ilyen játékokra. (új felni+gumi kb 30 rongy) Kölcsön senkitől nem tudok kérni, illetve nem biztos hogy azok sem sérültek. :-\
-
Télivel is ráz. Azok 14" 175/65. Kicsit gyengébben, mivel ballonosabb. De az nem centíroztattam november óta. Másik szettem nincs. :-\ Nem igazán van már pénzem ilyen játékokra. (új felni+gumi kb 30 rongy) Kölcsön senkitől nem tudok kérni, illetve nem biztos hogy azok sem sérültek. :-\
Értem. Olyan is történt már , hogy nem jól lett beállítva a futómű. Nem tudom, eléggé kerék gyanús a jelenséged.
A téli gumik másik felnin vannak, vagy egy garnitúra felnin cserélgeted a téli/nyári szettet?
-
üdv nálam is volt ilyen rázás , nálam centírozási hiba volt, próbáld meg másik gumisnál.
-
Hát eléggé elszomorít a dolog. Az ember bízik a szakikban, ráadásul a környék legjobb gumisánál centíroztatok. A dolog fizikai lényegét értem, de ha a padon 0 az ütés, akkor mitől lehet a rázás? Vagy... miért nem tudja kimutatni a nagyobb sebességen (110-120) között fellépő rázást? Vagy erre az a megoldás, hogy teljesen új felni és teljesen új futó? Eléggé zsebbenyúlós, nem de bár? >:(
-
Májusban első féktárcsa és fékbetét csere. (a régivel fékezéskor felerősödött a rázás, pedig csak 40 ezer volt benne) rázás még mindig érezhető. (fékezéskor már nem)
Rögtön csere után is csinálta? Gyári tárcsát vettél rá?
-
Hát eléggé elszomorít a dolog. Az ember bízik a szakikban, ráadásul a környék legjobb gumisánál centíroztatok. A dolog fizikai lényegét értem, de ha a padon 0 az ütés, akkor mitől lehet a rázás? Vagy... miért nem tudja kimutatni a nagyobb sebességen (110-120) között fellépő rázást? Vagy erre az a megoldás, hogy teljesen új felni és teljesen új futó? Eléggé zsebbenyúlós, nem de bár? >:(
Nagyobb sebességnél rázás a általában centirozás miatt lehet, viszont olvastam hogy féktárcsa csere is volt. Ha az új tárcsa felrakása elött nem lett lepucolva az agy (pl rozsdás koszos maradt alatta) amire felmegy a tárcsa az is okozhatja a problémádat. ;)
-
Csipi:Nem gyárit vettem rá. Galfer-t vettem, az állítólag az Ate beszállítója, ami a gyári fékje. De a fék már jó, fékezésnél nincs rázás. Régen még alacsony sebességnél is "lüktetet" lassításnál. 52A52A: kösz a tippet, de akkor fékezésnél nem kellene a rázásnak felerősödni? Mert ilyen jelenség nincs. Normálisan lassul. Lehet, mégiscsak átb..ták a fejem a gumisnál, és hanyagul centíroztak? >:(
-
Az alacsony sebességnél való fékezéskori "lüktetést" nekem is csinálja, de nekem tárcsa lesz a ludas, bár felszabályozás után is csinálta, elvileg nem kéne.
Centríroztasd ki újra, nézzétek át a gumikat (is), alaposan.
-
...Másik szettem nincs. :-\ Nem igazán van már pénzem ilyen játékokra. (új felni+gumi kb 30 rongy) Kölcsön senkitől nem tudok kérni, illetve nem biztos hogy azok sem sérültek. :-\
Meg lehet cserélni az elsőt a hátsóval. Először csak az egyik oldalon, azután próba, hogy van-e változás. ;)
-
Értem. Olyan is történt már , hogy nem jól lett beállítva a futómű. Nem tudom, eléggé kerék gyanús a jelenséged.
A téli gumik másik felnin vannak, vagy egy garnitúra felnin cserélgeted a téli/nyári szettet?
Erre még nem válaszoltál. Amúgy fiesta2002 ötlete is jó, hogy megtaláld a problémát.
-
Tegnap voltam Ford szakszervizben. Megnézettem a futóművet is. Nem találtak hibát benne. Ott is azt mondta a srác -aki egyébként nagyon készségesen válaszolt kérdéseimre, és volt "kedve" üzemelés alatt is megnézni a problémát, konkrétan megküldtük a kocsit, hogy érezze ő is ;D-, hogy két ok lehet: hanyag kerék kiegyensúlyozás (akár 5 gr is okozhatja) vagy a tárcsa felrakásánál kosz kerülhetett a tárcsa alá, és nem fekszik fel rendesen. Így már nyugodtabb a helyzet. Ha rászánom magam, átnézem ezeket a dolgokat. :)
-
Rémlik, hogy valahol szóba került, hogy némelyik felni közepe egy kicsit tágabb, mint az agy. És emiatt a kerék elcsúszhat a felszerléskor. De már nem emlékszem, hogy Focus volt vagy Fiesta. Esetleg ez is lehet.
-
Most, hogy írod... mintha én is emlékeznék rá. Szigetelő szalagos megoldást javasoltak talán rá. ;D először ezzel kezdem a javítást. Persze nem szigetelő szalaggal. Mintha az én felnim is egy kicsit tág volna az agyon. :)
-
Most, hogy írod... mintha én is emlékeznék rá. Szigetelő szalagos megoldást javasoltak talán rá. ;D először ezzel kezdem a javítást. Persze nem szigetelő szalaggal. Mintha az én felnim is egy kicsit tág volna az agyon. :)
Nem tudom, mekkora a rés, de ha kicsi, akkor én néhány tekerés alufóliával próbálkoznék.
-
Hihetetlen, hogy ennyire egyszerű volt a probléma megoldása. Tegnap levettem a kereket, meglestem a féktárcsát...semmi extra. A kerék visszarakásánál megfigyeltem, hogy a felni nagyon picit kotyog az agyon, alig észrevehetően. Hiába na, csak alufelni. A felnicsavarokkal figyelmesen központosítottam. Sikerült, mert azóta nem ráz a kormány. ;D Probléma megoldva