Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : fabian81 2015 May 06, 18:56:58 PM
-
Sziasztok, nem túl régen vásároltam egy 2007-es, 1.25-ös Fresh Plus Fiestát. A már a vásárláskor is fennálló problémát csak körülírni tudom, hátha valaki tud segíteni mi okozhatja. A motor és a váltó jól működik, vezérlése most lett cserélve, a váltó könnyen jár hidegen, melegen. A probléma az, hogy minden fokozatban de leginkább kettesbe váltást követően a kuplung felengedését követő gyorsítás hatására felbőg a motor, majd elkezd gyorsítani, mintha minden rendben lenne. Magasabb fokozatokba (4,5.) kapcsoláskor csak egy erőteljes koppanást lehet hallani ilyenkor nem bőg. Nem tudom mi okozhatja a bajt. A vásárlást követő átvizsgáláskor a szerelőm azt mondta, hogy a bal első kihajtásnál az egyik szimmeringet cserélni kellene mert ott szivárog a váltóolaj. Szerintetek az esetlegesen kevés váltóolaj okozhatja ezt vagy valami komolyabb gond van? A válaszokat előre is köszönöm.
-
...A probléma az, hogy minden fokozatban de leginkább kettesbe váltást követően a kuplung felengedését követő gyorsítás hatására felbőg a motor, majd elkezd gyorsítani, mintha minden rendben lenne. ...
Szerintem csúszik a kuplung. Ha sebességben haladsz és nagyobb gázt adsz, akkor a fordulatszám és a sebesség mutatójának együtt kell mozognia. Ha a fordulatszámmérő előbb megindul, akkor csúszik a kuplung.
Sajnos kuplungcsere.
Amíg nem viszed szerelőhöz nem szabad erőltetni. Alacsony fokozatban kerülni kell a nagyobb gázadásokat.
Mert hirtelen még rosszabb lehet a helyzet és használhatatlan lesz az autó. :(
-
szia ha esetleg pesti vagy szívesen vállalom a javítást több verzióm is van ha érdekel keres meg privibe
-
szia ha esetleg pesti vagy szívesen vállalom a javítást több verzióm is van ha érdekel keres meg privibe
És azt a több verziót velünk is megosztanád, okulás képen? Attól még megcsinálhatod az autóját. :notworthy:
-
Hát sajnos akkor meg kéne hogy öljelek :-) na de viccetfélrerakva.
Igazából két dologra gondoltam.
-Az egyik a teljesen hagyományos javítás megveszük a kuplung szettet, és a kinyomócsapágyat.
-A másik a kuplung felújítás, olcsóbb, és ugyan olyan tartós vagy lehet erősíteni is rajta ha gondoljátok. Természetesen garival.
-
...A vásárlást követő átvizsgáláskor a szerelőm azt mondta, hogy a bal első kihajtásnál az egyik szimmeringet cserélni kellene mert ott szivárog a váltóolaj. Szerintetek az esetlegesen kevés váltóolaj okozhatja ezt vagy valami komolyabb gond van? A válaszokat előre is köszönöm.
Erre nem válaszoltam, pedig egyszerű.
A bal féltengely szimmeringjének szivárgása nem okozhat kuplungcsúszást.
A javítás nem drága, a szimmering kb. 2 ezer, a munkadíj kb. 4 ezer. (Nekem ennyi volt 3-4 éve.)
Addig is ellenőrizni kell a váltóolaj szintjét és utántölteni, ha a beöntőnyílás alatt van több mint 7 mm-el. (Ha jól emlékszem.) Az alacsony váltóolajszint fokozott váltókopást okoz. :(
-
Köszi a gyors válaszokat. Szerintem nem a kuplung csúszik, mert olyat már hallottam és ez nem az, valamint ez a hang egy búgó hang.
-
megnézem szívesen hogy mi baj ha gondolod.
-
Hát sajnos akkor meg kéne hogy öljelek :-) na de viccetfélrerakva.
Igazából két dologra gondoltam.
-Az egyik a teljesen hagyományos javítás megveszük a kuplung szettet, és a kinyomócsapágyat.
-A másik a kuplung felújítás, olcsóbb, és ugyan olyan tartós vagy lehet erősíteni is rajta ha gondoljátok. Természetesen garival.
Köszi, értem.