Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Vik77 2007 November 07, 11:55:06 AM

: Olaj TDCI-be
: Vik77 2007 November 07, 11:55:06 AM
Dízeles Fiestások!

Milyen olajat használtok / ajánlotok olajcserekor?
Múltkor (40 ezres szerviz) Shellt raktak bele, pontosan nem tudom, milyet.
Abból nem evett, nem kellett utántölteni, de úgy emlékszem, nem volt olcsó.

Milyen van nektek, milyen tapasztalattal?
: Re: Olaj TDCI-be
: Carmen 2007 November 07, 21:29:58 PM
Hali!

Nekem is Dieselem van Carmen és nekem nem ette az olajat, azt nemtom megmondani, hogy a szervízben milyen olajat raktak bele, de azóta már mentem lassan 8 ezer km-et és nincs olajfogyásom. Azt hiszem 5W 40-es kell bele, de nem vagyok bene 100%


Üdv: Carmen
: Re: Olaj TDCI-be
: Szücsi 2007 November 07, 21:50:16 PM
5w30-as kell bele, én is úgy tudom. legolcsóbban én a "www.olajbolt.hu"-n találtam. Szállítással együtt is kb.2-3 ezerrel olcsóbbra jött ki, mint a környék legjobb ára.(Mobil)
: Re: Olaj TDCI-be
: Papesz 2007 December 16, 18:56:19 PM
Dízeles Fiestások!

Milyen olajat használtok / ajánlotok olajcserekor?
Múltkor (40 ezres szerviz) Shellt raktak bele, pontosan nem tudom, milyet.
Abból nem evett, nem kellett utántölteni, de úgy emlékszem, nem volt olcsó.

Milyen van nektek, milyen tapasztalattal?

5W-30 vagy 5W-40 kell bele ajánlom a Q8-at, mindent tud amit a nagyok és olcsó!
: Re: Olaj TDCI-be
: Boci 2007 December 16, 19:26:41 PM
A márkás olajok közül teljesen mindegy, h melyiket töltöd bele. A lényeg, hogy megfelel a szabványoknak és a márkanév miatt el is lehet hinni. Nincs köztük sok különbség, egy jó ismerősöm egy olaszországi finomítóból hoz 5 féle márkás olajat. Ugyanabból a finomítóbol...És egy másik nagy igazság: minden olaj nagyker ára 1000 ft alatt van. A többi a kiskereskedő haszna. Én a motoromban Q8-at használok , 14.000-et pörög a kicsike és élete felét zárt versenypályán töltötte...
: Re: Olaj TDCI-be
: Gyurgyo 2008 April 25, 15:35:49 PM
Sziasztok.

5W-30FE a pontos típus.Éppen tegnap kérdeztem meg az egyik hivatalos ford szervízben. Az 5W-40 azért fölösleges mert a 40 a "hőtűrésre" vonatkozik és a Tdci motornak nagyon kicsi a hőleadása ezért elég bőven a 30-as számú. Na nem magamtól vagyok ilyen okos ;D Mondták!
: Re: Olaj TDCI-be
: bitmester 2008 April 26, 14:40:52 PM
Én a Ford "saját" olaját használom 5w30.

16 ekm alatt fogyott kb. félig a pálcán.
: Re: Olaj TDCI-be
: Gyurgyo 2008 April 27, 10:05:14 AM
Itt most 5600 ft a 4 liter 5w-30 FE ami kifejezetten Ford dieselhez való!

http://www.formula3000.hu/
: Re: Olaj TDCI-be
: bitmester 2008 April 27, 16:31:29 PM
Itt most 5600 ft a 4 liter 5w-30 FE ami kifejezetten Ford dieselhez való!

http://www.formula3000.hu/ 

:notworthy:

Most, ugyanitt (2008.04.27.) 5W30 FORD FORMULA E 5W30 5L : 7.250Ft  :P

Így is jó ár.  :)

Hozzátéve a szállítási költséget 0-10 kg : 1300 Ft + 7.250 = 8,5 eFt
: Re: Olaj TDCI-be
: Annamari79 2008 May 07, 09:42:03 AM
Sziasztok!
Nekem is szükségem lenne némi tapasztat-cserére.

2003-as TDCI-m van, 120 e km-rel, januárban volt olaj szervízen, azóta mentem vele 7 ezer km-t.
Viszont olyan fekete az olajam, hogy az valami borzalom.
Állítólag diezelnél ez normális, szerintetek?

A másik, hogy eddig Ford olajat használtam, de betegség miatt nem tudtam beszerzni, így a szervízre bíztam a megoldását. Mint kiderült Total márkájút tettek bele 10w 40-est.

Amit a Total-ról hallottam, az nem sok jó. Mit tegyek, gondoltam rá, hogy most teljesen lecserélem az olajat.

Annamari
: Re: Olaj TDCI-be
: fiesta2002 2008 May 07, 09:52:07 AM
A fekete olaj önmagában nem probléma. Az olaj egyik dolga, hogy lebegtesse a korom szemcséket, ettől fekete.

A használati utasítás szerint 10w40-es olaj csak akkor használandó, ha végképp nincs más.
Magasabb fogyasztást és nehezebb indulást jelent.
De ACEA A1/B1 vagy ACE A3/B3 minősítéssel mindenképpen rendelkeznie kell.
Kopott motornál szoktak az előírtnál magasabb viszkozitású olajat használni, de csak akkor, ha a motor eszi az előírt olajat.

Azt mondanám, hogy azonnali olajcserére nincs szükség, pláne most, hogy kezd melegedni az idő, de a teljes olajcsere periódust (20 ezer km) ne várd ki.  ;)
: Re: Olaj TDCI-be
: Annamari79 2008 May 07, 10:21:30 AM
Köszi a gyors választ!  :)

Ezek után akkor 5w 30-ast tegyek bele?
Külföldről behozott a kocsi, nem tudtam beszerzni hozzá a használati utasítást.
Amúgy a fogyasztásán nem vettem észre, 4,6 litert eszik.

: Re: Olaj TDCI-be
: fiesta2002 2008 May 07, 11:30:35 AM
Küldtem egy PM-et.  :)
: Re: Olaj TDCI-be
: Gyurgyo 2008 May 15, 19:46:43 PM
Sziasztok.

Szeretném az olajat lecserélni a gépezetben 1500-1800 km között valahol, mert javasolt.Emiatt nem vinném szervizbe megcsinálom én. Van valami trükkje a dolognak? Mire kell figyelni? 1.4 TDCI-ről van szó.

Köszi :)
: Re: Olaj TDCI-be
: bitmester 2008 May 16, 19:01:28 PM
Olaj, olajszűrő.

Csak ügyesen  ;D
: Re: Olaj TDCI-be
: lozsoka 2008 June 06, 09:00:00 AM
hali!

mennyi olaj kell az 1.4tdcibe???
: Re: Olaj TDCI-be
: bitmester 2008 June 06, 12:46:27 PM
Szia!

Könyv szerint 3,8 liter 5w30.
: Re: Olaj TDCI-be
: Totya79 2008 June 10, 21:30:36 PM
Nekem 4 éves múlt az 1.4 TDCI-m, és az olajat mindig én vittem a szervízbe. Én Castrolt használok. Tavaly TXT Special Edition-t, idén Edge-t. Mindegyik 5w40-es. Az árát nem nézem(csak a boltok közti különbséget), mert a Fiestám mindig a legjobbat érdemli.
: Re: Olaj TDCI-be
: farago.tamas 2009 January 19, 15:13:03 PM
Hali!

Az autót 0km -esen vásároltam.
Azóta csak és kizárólag 5W -50 MOBIL 1 RALLY FORMULA (www.formula3000.hu (http://www.formula3000.hu)) olajat töltök a gépbe 10.000 km -enkénti cserével.
Szerintem minden napos használat mellett nagyon meghálálja a gondosságot.
Több mint 100.000 Km -t tettem bele  egyedül, azóta semmi gondom nem volt vele.
Dízel létére nagyon csendes. A szakszervízben mindig csodálkoznak rajta.
Normál használat mellett 4.3l fölé nem megy a fogyasztása vegyes használatban.
Autópályán 2*500km -t + Bp n belül mentem vele betartva a sebességhatárokat, ekkor 40l -ből kijött az út.
Nagyon meg vagyok vele elégedve, bár elég drága olaj a gyári olajhoz képest.
Hidegben is azonnal indul.
Remélem még nagyon nagyon sokáig nem kell a motorjához nyúlni.
: Re: Olaj TDCI-be
: donmilcsi 2010 January 19, 12:35:10 PM
Heló

Valaki meg tudja nekem mondani, hogy 1.4 TDCi-ben hol találom az olajszűrőt, és hogy kell e valami speciális szerszám a cseréjéhez?
Köszi
: Re: Olaj TDCI-be
: donmilcsi 2010 January 19, 18:04:08 PM
Fontos lenne, mert műszaki előtt áll az autó, és az olaj-olajszűrő cserét szeretném  én magam itthon elvégezni.
KÖSZI
: Re: Olaj TDCI-be
: bruno13 2010 January 19, 18:22:28 PM
Szia ha a kocsi alá bújsz leengedni az olajat biztos megismered a szűrőt,elvileg kézzel is letudod szedni a szűrőt ha nincs hozzá való fogód,üzemi hő foknál engedd le az olajat,az új szűrőt mielőtt felteszed kend be vékony olajjal és vissza tekered,elvileg ez is elég.
A szűrőt az órajárással ellentétesen szeded le,az olaj leeresztőcsavart meg 12-es kulccsal tudod kihajtani
: Re: Olaj TDCI-be
: donmilcsi 2010 January 19, 18:32:10 PM
Kösz a részletes választ, csak azért voltam rá kiváncsi, mert eddig benzines autóm volt, aminek ugye az a fémházas olajszűrője van, viszont dízelnél ha szűrőt veszel, csak egy filtert kapsz, aminek gondolom van egy háza, és ehhez nemtudom hogy hol lehet hozzáférni, vagy leszereléséhez kell e valami speckó cucc (mint benzinesnél pl: szíj, vagy egyéb alkalmatosság).
Holnap aláfekszek, megkeresem.
ja és itt egy kép a szűrőről:http://filmarchivum.fordalkatresz.com/katalogus/images/kepek/full/P0178080.JPG (http://filmarchivum.fordalkatresz.com/katalogus/images/kepek/full/P0178080.JPG)
: Re: Olaj TDCI-be
: bruno13 2010 January 19, 18:55:04 PM
Hát ilyennel még nem találkoztam,ezért utána kerestem hátha valahol foglalkoztak már ezzel a kérdéssel.
Remélem itt megkapod a választ ha végig olvasod,mivel ugyan az a motor.
http://www.fusionklub.hu/index.php?cikkID=1008


Az olajszűrőt felülről tudod kicserélni.Szemben állsz az autóval és a jobb kezed felől lesz található.Le nyúlsz az akkumulátor és az a vastag cső között /ott szívja a levegőt be/és találsz egy fekete műanyag ovális kupakot.Na abban van az olajszűrő betét.27-es vagy 30-as crovával tudod leszedni.A tömítő gumigyűrű csere az javasolt és vigyázz a pontos illesztésre mert ha nincs a helyén össze rakáskor a szűrőbetét,akkor könnyen szét bírod nyomatni.Amiből csak problémák származhatnak.Ha nem igazán vagy műszaki ember akkor inkább bízd szakemberre.
: Re: Olaj TDCI-be
: donmilcsi 2010 January 19, 19:01:28 PM
Köszi szépen, remélem hasznát veszem! ;)
: Re: Olaj TDCI-be
: Gyikusz 2010 January 21, 19:49:35 PM
Hali donmilcsi!
Az olajszűröt ha szembe álasz az autóval jobb oldalt találod meg a szívocsöved alatt a kupak felfele néz.Nem kell hozzá semmi spéci kulcs olajleeresztő csavar egy 21 es a szűrő ház pedig egy 27 es fej.Én a gyári 5W30 as olajat ajánlom mindenkinek ez castrol oil csak mivel ford minősítést kapot ezért egy fordos dobozban kapod.És a 20e km felejtsük el 10e km minimum cseréljük le.Én még olajcsere elöt ajánlanék egy motor beltértísztítást (protec)ez feloldja a lerakodot szenyeződést és így segit az oilnak jobb kenést és hosszab életartamot biztosítani.
: Re: Olaj TDCI-be
: donmilcsi 2010 February 01, 19:40:40 PM
Köszi, ment mint a karikacsapás ;)
Én is a gyári Ford olajat használom, elég olcsón sikerült is beszereznem.
Motorterem meg patika, nem kell tisztogatnom ;D
: Re: Olaj TDCI-be
: grimmcsalad 2010 February 02, 16:03:11 PM
Gyikusz arra gondolt, hogy a motor belsejét tisztítsa, meg semlegesíti a savakat.
Oilcsere előtt szokták hozzáönteni a használt olajhoz, és járatni, járni vele kicsit a gyártó leírása alapján.
Régebben én is öntögettem bele ilyet, de egyszer megláttam hogy 98% petróleumot tartalmaz. Na azóta petróleumot öntök hozzá 2 decit és járatom vele 5 percet emelt fordulaton.
: Re: Olaj TDCI-be
: Hujbi 2010 February 14, 00:18:31 AM
Felkeltette a figyelmemet ez az 5W-50 RALLY olaj  ;) Most lesz olaj csere és tuti, hogy ilyet loccsantok bele.
: Re: Olaj TDCI-be
: fiesta2002 2010 February 15, 13:28:55 PM
Nincs Ford-os jóváhagyása :(.
: Re: Olaj TDCI-be
: Hujbi 2010 February 16, 19:10:14 PM
aj-jaj, na akkor körülnézek az olajiparban :-)
: Re: Olaj TDCI-be
: Littleb 2010 February 16, 21:12:28 PM
Ford jóváhagyással rendelkező olajok a teljesség igénye nélkül:

Mobil 1 Fuel Economy 0W-30,
Mobil Super FE Special 5W-30,
Castrol Magnatec Professional A1 5W-30,
Valvoline MaxLife FE SAE 5W-30,
BP Visco 5000 FE 5W-30,
Shell Helix F 5W-30,
Q8 Formula Techno 5W-30,
Gulf Formula FE 5W-30,
Aral HighTronic F 5W-30,
OMV Bixxol special FO 5W-30,
Fuchs Titan XTR 5W-30,
Liqui Moly Leichtlauf Special 5W-30,
Motul Specific Ford 913B 5W-30,
Igol Process F913 5W-30,
StatOil LazerWay F 5W-30,
Mol Dynamic Star F 5W-30,
Ford Formula E vagy újabban F 5W-30.

Van miből választani, érdekesebb kérdés, hogy érdemes e sokat variálni. A Ford olajat a BP csoport gyártja (aminek tagja vagy ha jobban tetszik tulajdona a Castrol). A "gyári" olaj olcsó és szerintem senki nem panaszkodhat rá. Ha nagyon jót akarsz az autódnak inkább cseréld 10 ezrenként a gyári olajat jó minőségű szűrővel együtt..

5 liter Ford Formula F       7900 Ft          www.nagyauto.hu                     

De bármelyik internetes olajboltban megtalálod változó áron. Ha jól emlékszem itt a fórumon is árul valaki egész jó áron.  ;)
: Re: Olaj TDCI-be
: hkori 2010 May 10, 09:55:30 AM
Sziasztok!

Tdci-ben esedékes olajcsere előtt ki szeretném tisztítani a motor belterét
(Pro-tec Flush http://www.pro-tec.hu/ef.htm#termek) motorbeltér tísztítóval.

115e Km -nél indokolt-e alkalmazni motorolaj adalékot?
(Pro-tec Nano -ra gondoltam http://www.pro-tec.hu/nano_motorvedo.htm#termek)

A kezelési útmutatóban azt írja, hogy SOHA ne használjunk semmilyen adalékot!!!

Akinek van ezzel kapcsolatban gyakorlati tapasztalata Kérem osztja meg velem!

Előre is köszi!
: Re: Olaj TDCI-be
: sUdYe 2010 May 10, 11:38:09 AM
én már jópárszor kifejtettem a fórumon felejtsen el mindenki minden ilyen sz*r adalékot, csak nagyobb kárt csinál hosszútávon. ha igazán ki akarja valaki takarítani a mocit belülről az kapja szét és úgy, de 115e km után, ha rendesen volt cserélve az olaj, és nem lett egy turbós hajtás után azonnal leállítva, nem szabad hogy mocskosul dzsuvás legyen, hogy szükséges legyen megbontani a motort...
az adalékokat meg felejtsük el végre.
: Re:Olaj TDCI-be
: Jani 2011 February 19, 21:25:39 PM
Gyárilag 5W30 olaj javasolt. Mi a különbség az ACEA A1/B1 és az A3/B3 minőség között? Az autó 2002-es.
Boltban azt mondták, az A3/B3 már a legjobb autókhoz is jó, a füzet szerint A/B1 esetleg A2/B2 kell.
: Re:Olaj TDCI-be
: Littleb 2011 February 20, 11:00:41 AM
A boltban ezekszerint olyan emberek dolgoznak akiknek fingjuk nincs az olajokról..  :(

Az A3 olajok HTHS értéke 3,5 vagy nagyobb, míg az A1-é 3,5-nél kisebb. (HTHS: viszkozitás 150 fokon, nagy terhelés mellett) Az A2 elavult szabvány már nem használják.
Tulajdonképpen nagy terhelésű tengelycsapágyakat szimulálnak a HTHS teszttel. Gyakorlati jelentősége, hogy az A1 (és az A5) olajok üzemanyagtakarékos olajok amit csak azon motorokba ajánlott tölteni ahol ezt a gyártó előírja, mivel ahol A3 az előírás ott az A1/A5 fokozott csapágykopást okozhat.

A Te motorodba Ford WSS-M2C-913b vagy 913c jóváhagyású olaj kell (ezek egyébként 5W30-as A1 vagy A5 olajok).
Válassz ilyet és ne hagyd, hogy megdumáljon a boltos..

Amúgy általánosságban elmondható, hogy a modernebb, pontosabban illesztett motoroknak jó az A1 ill. A5. Tehát a boltos tök sötét az olajokhoz.  :P
: Re:Olaj TDCI-be
: Jani 2011 February 20, 16:12:52 PM
Köszi a részletes választ!
: Re:Olaj TDCI-be
: Littleb 2011 February 20, 17:10:00 PM
Semmiség..  ;)
Csak ragaszkodj a gyári jóváhagyású olajhoz, és a gyári vagy legalább gyári minőségű szűrőkhöz és nem lesz gond..  :hello2:
: Re:Olaj TDCI-be
: losika1981 2011 March 16, 21:55:15 PM
Üdv mindenkinek!

Még új vagyok a fórumon. Littleb-hez lenne egy kérdésem, mert látom olajban profi. Van egy 2007-es 1.4 TDCI-m, új korától nálam van. Én az ajánlott 5 ezer kmnél már cseréltem olajat, és évente ezt max 15 ezer km futás után mindig cseréltem. Legutoljára 52 ezer km-nél volt csere, és most 65 ezernél aktuális. Az első két csere során a Mobil FE 5W30 ment bele, majd 40 ezer km nél egy Fuchs 5w30-al kényeztettem (jó drága :)) majd most utoljára nem biztos, hogy okos dolgot tettem, de kérdezlek, hogy mennyire tettem nagy bajt. A Valvoline Durablend Diesel 5W 40 et tettem a kicsikébe, amelynek az alábbiak a jóváhagyásai:
    * API CF
    * ACEA B3-98
    * Volkswagen 500.00, 505.00 (1/97)
    * Volkswagen 505.01
    * Ford M2C917
    * DaimlerChrysler 229.1

Ezek között ugyan ott van a ford, de nem a TDCI motorja. Szóval mekkora ostobaságot követtem el, illetve milyen következményei lehetnek. A jó minőségű olajszűrő az mit jelent, az Armafiltes vagy a Cromaxnál lévő utángyártott az ajánlott kategória? Kb. 2 ezerrel olcsóbb, mint a gyári. Ja megjegyzésként a gázolajszűrőt 40 ezernél lecseréltem, természetesen gyárira, gondolom ezzel jót teszek, ha kb. az előírt 60 ezer km, helyett 40 ezrenként lecserélem. Remélem nem leszek sok, meg lehet nem is ide kellene feltenni a kérdést, de látom itt guruk vannak, szóval a turbó melletti gumicsövön egy enyhe olajpára az természetes ? Illetve ez produkálhatja, hogy 10-15 ezer kmenként kb. 5-7 dl olajat megeszik, vagy ez már természetes?

Kösz előre is a választ.

ÜDv
losika
: Re:Olaj TDCI-be
: Littleb 2011 March 17, 17:14:22 PM
Szia!

Azért a profitól messze vagyok, de igyekszem..  ;D

Ne aggódj, bár a Durablend 5W40-nek valóban nincs az autódhoz gyári jóváhagyása (csak a Galaxyban előforduló VW eredetű 1.9 pdtdi-hez) 1 csereperiódus alatt nem okozhatott semmi problémát (lehet hoszabb távon sem csinálna bajt, de azért maradjunk a gyári ajánlásnál).

Jó minőségű olajszűrő nekem a Mahle (gyári is az), Knecht, MANN Filter, Purflux, BOSCH. Armafilt és társai nálam nem rúgnak labdába, azt a plusz 2000 Ft-ot én rászánom az autómra.

Az olajpára a turbo előtt vagy a turbo utáni csövön van? Amúgy mindkét helyen lehet elfogadható vagy olyan ami javítást indokol. Ha jól emlékszem van erről egy topic, képekkel, kérdésekkel, válaszokkal.

Az olajfogyasztásod szerintem OK, az enyém is megevett ennyit. Ne aggódj..  ;)

A gázolajszűrő gyakoribb cseréje (szintén csak gyári minőségűre) biztos jót tesz a gépednek, lelke mélyén nagyon hálás érte.  :headbang:

Szerk.: Az említett topic az olajpáráról: http://fiestaklub.hu/forum/index.php?topic=745.0 (http://fiestaklub.hu/forum/index.php?topic=745.0)
: Re:Olaj TDCI-be
: losika1981 2011 March 17, 20:06:52 PM
Köszönöm a választ!

Akkor tulajdonképpen a gyári ford olaj, amely jó pár ezerrel olcsóbb nyugodt szívvel beletehetem, nem rosszabb minőségű mint a castrol, valvoline, stb. Itt már inkább a márkahűség és a pénztárca diktál gondolom, nem lesz gondolom egyiktől se halkabb vagy hosszabb élettartamú, mármint az ajánlottak közül.

Ok a cromax oldalán megnéztem az olajszűrőket, ott az armafilten kívül van még egy minőségi német utángyártott olajszűrő feltüntetve, az se ajánlatos ? Bár tényleg 2 ezer forint nem számottevő éves szinten arra az egy alkalomra, de egyébként miért rosszabb egy utángyártott olajszűrő? A légszűrőről is ez a véleményed? Inkább a gyári 4-5 ezerért, vagy a német utángyártott 2 ezer körül nyugodt szívvel mehet bele. A gázolajszűrő az nem kérdés,. hogy gyári.

Üdv
: Re:Olaj TDCI-be
: losika1981 2011 March 17, 20:09:25 PM
Ha a motor előtt állok, a turbó jobb oldalából kijövő vastag csőven van az olajpára.
: Re:Olaj TDCI-be
: Littleb 2011 March 18, 07:55:52 AM
Jól látod, ez csupán pénztárca és hit kérdése, de a gyári Ford olaj is tökéletes (egyébként BP (Castrol) gyártja rajta van a dobozon) de választhatod bármelyik nagyobb márkát nem fogsz csalódni.

Nem az utángyártott olajszűrő rosszabb hanem az olcsó, gyenge minőségű utángyártott. Silány minőségű visszacsapó szelep, ettől hidegindításnál nagyobb kopás, később épül fel az olajnyomás, megkerülőszelep szintén nem jó ha nem megfelelően működik. Ezek ránk nem vonatkoznak mert betétes szűrőnk van, de a szűrőpapír minősége, a ragasztás minősége mind fontos szempont (nekem). Ez vonatkozik a légszűrőre is, de akár fékbetétre, tárcsára, lengéscsillapítóra stb. Nyilván az 1000 Ft-os szűrőtől sem fog szétesni 20.000km után, de ha a legjobbat szeretnéd neki minőségi szűrőket használsz (pl. amiket már felsoroltam).
: Re:Olaj TDCI-be
: harciger 2011 March 19, 17:29:27 PM
Sziasztok.

Biztos hallottatok már erről a termékről is. Én ezt használom,.
http://metabond.ewk.hu/olajok
: Re:Olaj TDCI-be
: tibz 2011 March 23, 14:49:15 PM
Az első három évben a szalon öntött bele valami szutykot. A fogyasztás mindig 6l/100km körül volt. Én a Castrol Magneticet használom. Tavaly 9000.- volt az 5literes. Azóta öntök bele Metabond goldot. Igy a fogyasztás átlagban 4,5l/100km. Volt már Veszprém-Szolnok "falujárat" 3,8l/100km-rel. Viszont autópályán 5 fölött van. Mindig kivárom a 20000km-t.
: Re:Olaj TDCI-be
: Littleb 2011 March 23, 16:33:32 PM
Milyen Magnatecet használsz?
A Magnatec A1-nek ugyanaz az adatlapja mint a Ford Formula F-nek, amit szintén a Castrol gyárt  ;D A következtetést rátok bízom.  :P

Örülök, hogy ilyen jól fogyaszt a kis dízel.
: Re:Olaj TDCI-be
: tibz 2011 March 24, 11:54:41 AM
Nemtudom pontosan milyen volt. Az biztos, hogy 5w-30, és zöld volt a doboza. A boltban azt mondták, hogy rajt van a ford minősitése - nyugodtan beleönthetem.
Apropó! Minden olajcserénél megmarad 1l. Eláll 4 évig, mire összegyűlik a mennyiség? A szerelőm gyűjti nekem a maradékaimat.
A volt céges Fiestámba Valvoline durablendet öntöttünk. Veszprém-Frankfurt-Veszprém alatt kinyirtam. Valszeg nem az olaj miatt. Nem birta szegény tartósan a 170km/h-t. Teljesen legyengült, melegen felkeményedett a kuplung. Eladtuk. A vevő még örült is, hogy csak 30000km volt benne...
: Re:Olaj TDCI-be
: fiesta2002 2011 March 24, 12:15:11 PM
A félszintetikus olaj 1 évig, a szintetikus kettőig lehet dobozban minőségromlás nélkül.

Nem kell 4 évig tárolni a maradékot, hanem mindig az előző évit kell felhasználni és az újat elrakni.

Vagy vehetsz néha litereseket is, nem sokkal drágább.  ;)
: Re:Olaj TDCI-be
: harait 2011 May 20, 09:26:59 AM
sziasztok

egy régebbi malör miatt az olajteknő tömitése àtàzott
olyan kérdésem lenne h a kipufogó levétele nélkül letudom szedni a fedelet h ujrapasztàzzam??vagy a kiput mindenkepp le kell akasztani?
köszi
: Re:Olaj TDCI-be
: gergely.regos 2012 June 05, 14:41:20 PM
Sziasztok!
Amatőr kérdésem lenne: Milyen irányban kell letekerni az olajszűrő házat a Fiesta-n (2004 1.4TDCI).
Mert nem akarom a műanyagot elroppantani, viszont reggel óta nem tudtam megindítani. Van rajta egy nyíl, nyíl irányban zárom, vagy nyitom?
Köszi előre is.

---
Másik kérdés, már sikerült leszednem a szűrőt (nyíllal ellentétes irányban tekerve), viszont nem volt tömítés a műanyag ház alatt. Az új szűrőhöz volt, de mivel nem tudtam hova való, így nem raktam fel én sem. Átnéztem a szűrőhűzat, a motor oldalán ahová a ház megy, oda is kézzel benyúltam, sehol nem találtam a régi tömítést, gondolom előző cserekor kispórolták. Lehet ebből valami bajom, ha nem raktam gumigyűrűt?

Jó lenne,ha valaki hozzáértő írna, mert így félek használni a gépet, viszont következő hónapban lesz egy 2000km-es túra vele hazáig, meg vissza 2000km Angliába, illetve biztos otthon is beletekerek egy 2000-et.
: Re:Olaj TDCI-be
: MK7GHIA 2012 June 06, 17:01:19 PM
Most arra a tömítésre gondolsz ami az olajszűrőn magán van? Mert, ha azt hagytad ki az azért nem olyan jó. Bajod max annyi lehet belőle, hogy csöpögni fog az olaj...
: Re:Olaj TDCI-be
: gergely.regos 2012 June 06, 17:05:53 PM
Sziasztok!
Igen arra a tömítőgumigyűrűre (ami a házra kell). De, ha tudnám hova kellene rakni, felraknám, addíg visszaereszteném egy edénybe az olajat, ha muszály. Esetleg valakinek infoja, ne adj' Isten képe? Mert ahol a műanyag érintkezik a motorblokkal, ott vannak ilyen műanyag pöckök, ami miatt nem teljesen kör alakú a gumi, szerintem nem jól zárna. A menet alatti résbe meg nem megy be tökéletesen.
Köszi
: Re:Olaj TDCI-be
: Sebyyy 2012 June 06, 20:27:12 PM
A legnagyon jóindulattal is csak azt tudom mondani hogy ne szereld az autódat.
Ha alap dolgokkal baj van (merre lazítok és húzok) még a végén valami kárt teszel az autóban, magadban, másban (fék javítás)

Egy normális szerelő 2000.-3000.-Ft-ért lecseréli az olajat szűrőt.
: Re:Olaj TDCI-be
: gergely.regos 2012 June 06, 20:49:22 PM
Semmi gond, nem haragszom, jogos is lenne, ha magyarországon lennék. De mivel Angliában élek, és nem otthon, így mondjuk egy full service (ami takar olajszűrő levegőszűrő, olajcserét az 90font). Namost ez a feléből megoldható házilag. Viszont a másik gond, hogy a szerelő, aki előzőleg cserélte az olajat az cseszett feltenni a tömítést, és ezért nem tudom hogy hova kell rakni. + Normál esetben tudom, hogy merre kell meghúzni a csavarokat, merre lazítani (lásd lecseréltem az olajat magamtól), csak először nem olajszűrő leszedővel próbálkoztam, gondolván a műanyagházat nem karistolom meg, hanem a tetején levő csavarfejet akartam villáskulccsal lecsavarni. 3 áruházban voltam, Homebase, B&Q, Argos, de 25-ös kulcsról hírből sem hallottak... Nem vicc, Volt 21-22-24-27-30-32 metrikusban + 3/8-ad meg mittomén még milyen akármik. Crowa-ból sem... De nem is ez a lényeg.
Igazán megírhattad volna, hogy hova megy az a tetű gyűrű.....
Nem tartom magam szerelőnek, ne aggódj féket nem fogom magam cserélni, de azért egy olajcsere, meg izzócsere talán még megy, vagy menne. De gondolhattok hülyének is.
De hogy igazán hülyének tűnjek és OFF-oljak is kicsit:
Eredeti FORD üzemanyagszűrőt megrendeltem (2004 TDCI), és a régi is az fent.
A két szűrő ugyanúgy néz ki. A Preheater furata az új szűrőben 4cm-el kisebb. -} Nem lehet átszerelni. Viszont magyarországon vásárolt kb 4-5 éve szűrő, azt is eredeti Ford-ként adták Cromaxban, a szerelő otthon gond nélkül beletekerte. Elképzelhető h több méretű preheater létezik? Mert a szűrőt itt kint forgalmi alapján keresték, és ilyenről még nem hallottak.
Üdv!
: Re:Olaj TDCI-be
: Hooligan 2012 June 07, 08:03:02 AM
Szia.


"Elképzelhető h több méretű preheater létezik?"

Igen.

Nem rég kb 2-3 éve megváltoztatták a szűrőt és az előmelegítőt (preheater). Így a régit, ahogy Te is írtad, nem tudod használni hozzá. Meg kell venni az újat. Itthon úgy 15.000 körül mozog.
A régi szűrő gyáriban már nem rendelhető. Helyette csak az új módosított.
Ehhez viszont kell az hosszabb előmelegítő

Pl.:
http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-fiesta-futobetet-gazolajszurobe-t851.html (http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-fiesta-futobetet-gazolajszurobe-t851.html)

Az olajszűrőházról, ha gondolod, küldök képet PDF-ben. Bár, nem sokat fog segíteni.
: Re:Olaj TDCI-be
: gergely.regos 2012 June 07, 08:35:04 AM
Koszi a segitseget! Nekem a hosszu elomelegitom van, a baj az, hogy az uj szurobe ugy tunik rovidebb kellene,de ma elmegyek egy ford szervizbe, es megnezetem.
Az olajszurohazrol a kep segithet,ha latni hova megy a gumigyuru,amit a papirszurohoz adnak.
Megegyszer koszonom
: Re:Olaj TDCI-be
: Hooligan 2012 June 07, 08:41:06 AM
Ok.

Küldd el az e-mail címed, és küldök képet!

Jöhet privát üzenetben is.


: Re:Olaj TDCI-be
: MK7GHIA 2012 June 07, 15:23:29 PM
Ja te csak a paírfiltert cserélted a házban? Ahogy fogod a házat van a peremén egy horony a guminak. Mondjuk az enyémben a menetnél is van egy O gyűrű ha jól emlékszem, de nem biztos. Így kell kinéznie amúgy: http://www.daciaklub.hu/pix/news/alkatresz/olajszuro/keresztm_olajszuro.jpg A 2-vel jelölt a gumi.
: Re:Olaj TDCI-be
: Hooligan 2012 June 07, 16:25:26 PM
MK7GHIA!

1.4 és 1.6 TDCi-ben nem fémházas szűrő van.

Amit Te linkeltél, az egy fémházas keresztmetszete.

De amúgy szép kép. :D
: Re:Olaj TDCI-be
: gergely.regos 2012 June 08, 20:19:39 PM
Sziasztok!
Én csak papírfiltert cseréltem, mert műanyagházas az enyém.
Amúgí köszönöm Hooligan-nak a segítséget, az üzemanyagszűrővel kapcsolatban is! Az lett a megoldás, amit írtál, 51fontért vettem új (rövidebb) preheatert, azt mondták 2006 után már ezt a preheatert és szűrőt használják, és ahogy írtad eredetiben már nem kapható az én előmelegítőmhöz szűrő.
Viszont ami érdekesség, hogy a 2 hivatalos ford márkaszervízbúl egyikben sem találkoztak még ezzel a problémával :)
.
Mégegyszer köszönöm.
: Re:Olaj TDCI-be
: Hooligan 2012 June 08, 21:08:43 PM
Jogos, arra már nem emlékeztem, melyik volt a rövidebb, a régi vagy az új.

Mondjuk az érdekes, hogy nálunk is elég ritkán jelenik meg ez a probléma. Mondjuk itthon ez nem csoda, mert ilyen "öreg" autóhoz inkább utángyártott alkatrészeket vesznek.
: Re:Olaj TDCI-be
: Petikee24 2013 March 22, 01:35:32 AM
Sziasztok!

Egy 230000-et futott motorba milyen olajat erdemes tolteni? Ezelott 10w40 ment bele, vagy mol dynamic vagy castrol magnatec. Maradhatok eezek valamelyikenel?!

Koszi
: Olaj TDCI-be
: gergely.regos 2013 April 10, 11:05:22 AM
Sziasztok!
Az olajteknőnél ereszt picit az olajam! Kérdésem, hogy ez már gyárilag pasztázva van, ha jól tudom, nem tömítő gumis. Valaki cserélte már házilag? Cromaxnál 7e-ért adnák az 50ml pasztát, a bárdinál ugyanez kb 2700. Szerintetek lehet közte különbség?! Illetve, ha valaki csinálta, adhatna egy kis útmutatót. (2004-1.4 TDCi)
Köszi előre is
: Re:Olaj TDCI-be
: somadog 2013 April 10, 15:19:52 PM
Érdemes nagyon oda figyelve kicsit után húzni a csavarokat, nekem segített. De érzéssel mert ha megszakad a menet az gáz lesz.
: Re:Olaj TDCI-be
: gergely.regos 2013 April 10, 20:41:35 PM
Köszönöm a tanácsot. Szerintem holnap megpróbálom a paszázást, előbb-utóbb úgyis az lenne a vége gondolom.
Még1x köszönöm!
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2014 March 25, 19:02:31 PM
Sziasztok!

 Mi a véleményetek a SHELL olajakról?
: Re:Olaj TDCI-be
: Pityke 2014 March 25, 22:26:14 PM
nem rossz,de a gyári fordos olaj amit cromaxban kapsz bőven jó bele.
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2014 March 26, 18:23:42 PM
Igazából velemenyeket varok, olyanoktol akik hasznalnak vagt hasxnaltak, mert egy forumon sem esik e fajta olajokrol szó. En ezt hasznalok most ultra af 5w 30 at tettem bele.
: Re:Olaj TDCI-be
: Pityke 2014 March 26, 18:25:33 PM
én gyári ford-os olajat használtam/ok meg eneost
: Re:Olaj TDCI-be
: MK7GHIA 2014 March 28, 06:55:23 AM
Én egyszer használtam Mobil Super FE special 5W30-at, de az enyém speciel azt ette. A gyárit nem eszi és sokkal olcsóbb is. Én nem kísérleteztem tovább.
: Re:Olaj TDCI-be
: Sunyix 2014 August 20, 06:26:59 AM
Sziasztok!

Motorolaj csere előtt vagyok a 2003-as 1,4 TDCI fiestámmal és a cromaxnál találtam ford 5w30 wss-m2c913-d szabványú olajat 2340Ft/liter-ért. Valaki használt már ilyet vagy ez a szabvány jó lehet a 2003-as fiestámba? mert a könyvében M2C913-B vagy M2C913-C -t írnak. Köszi
: Re:Olaj TDCI-be
: rokafiu77 2014 August 24, 16:26:03 PM
Sziasztok!

Motorolaj csere előtt vagyok a 2003-as 1,4 TDCI fiestámmal és a cromaxnál találtam ford 5w30 wss-m2c913-d szabványú olajat 2340Ft/liter-ért. Valaki használt már ilyet vagy ez a szabvány jó lehet a 2003-as fiestámba? mert a könyvében M2C913-B vagy M2C913-C -t írnak. Köszi
szia
ha 8000-10000km-enként lecseréled benne az olajat akkor teljesen jó lesz bele a Castrol 5W30.

jó a 5W30 CASTROL EDGE PROFESSIONAL C1
de legajánlatosabb a 5W30 CASTROL MAGNATEC A5

: Re:Olaj TDCI-be
: Pityke 2014 August 25, 05:52:50 AM
csatrolt azt ne inkább vegyél gyári fordos olajat a castrol egy sz*r,főleg hogy hamisítják mint állat,a minősége meg már egy jó ideje nem jobb mint az átlagos olajoknak.már csak a nevéből él.
: Re:Olaj TDCI-be
: MK7GHIA 2014 August 26, 09:36:20 AM
A Castrolt is a BP gyártja akár csak a gyári Fordos olajat, ha jól emlékszem. Ennyi erővel az sem jó, pedig jó. Akkor most hogy is van ez?
: Re:Olaj TDCI-be
: Pityke 2014 August 27, 08:09:15 AM
úgy hogy valószínűleg a gyári ford olajat nem hamisítják a castrolt meg igen és egy rakás kaki,de még az eredeti is sz*r.
egyébként azt burogat bele mindenki amit akar.
: Re:Olaj TDCI-be
: rokafiu77 2014 August 28, 23:27:25 PM
úgy hogy valószínűleg a gyári ford olajat nem hamisítják a castrolt meg igen és egy rakás kaki,de még az eredeti is sz*r.
akkor azt áruld el, te mit öntesz bele, és honnan szerzed be azt az olajat.
: Re:Olaj TDCI-be
: Pityke 2014 August 30, 17:03:15 PM
a castrol olaj ra mondtam hogy sz*r,
én vagy gyári olajat veszek a cromaxban vagy eneos sustina-t a szakal metal ban
: Re:Olaj TDCI-be
: Pityke 2014 August 31, 07:06:24 AM
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/02/27/megoli_a_motort/

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/09/19/motorolaj_harombol_ket_flakon_hamis/

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere/
: Re:Olaj TDCI-be
: Kölyök 2015 February 20, 18:13:44 PM
Sziasztok!
Köszönöm a tagságot !
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok ,hogy apósomnak van egy 1,4-es Ford Fiestája 2004-es TDCI ,ha jól tudom akkor ez az MK6-os típus ?
Na már most megvette hozzá az olajat és olajszűrőt gumigyűrűket ,minap kicseréltem benne az olajat azonban (mivel eddíg ezen az autón nem én cseréltem az olajat hanem a volt vőjelölt és édesapja ) ezért érdekelne ,hogy konkrétan   ebbe a típusba mennyi olaj is megy bele valójában mert semmit nem találtam róla az autóban ?
Bemelegítettük a motort sőt 10 percet utána még vártunk is nagyjából míg összeszedtem a szükséges szerszámokat aztán leengedtem az olajat de csak 2,5 liter jött le belőle . Még egy órát vártam hátha nem tudott rendesen lefolyni de ennyi volt  a motorba semmi több (na jó plusz ami az olajszűrőnél található).
Na már most gyorsan utánakeresve 3,8+0,04-et találtam nagy nehezen . Ezért bátorkodtam beletölteni a 4L olajat.
Jó lesz bele a 4L olaj vagy tényleg csak 2,5 kell neki ? Azóta már mentünk vele 30 km-t ,nem látok semmi olajfolyást vagy kinyomódott szimeringet .
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2015 February 20, 18:16:05 PM
3,8 l kell. Én mindig annyit rakok bele. Az enyém 2008 as
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2015 February 20, 18:38:18 PM
A sok olaj sem jó, mert kinyomhatja a szimeringeket.
: Re:Olaj TDCI-be
: Styleair 2015 February 20, 20:55:55 PM
Sziasztok!
Köszönöm a tagságot !
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok ,hogy apósomnak van egy 1,4-es Ford Fiestája 2004-es TDCI ,ha jól tudom akkor ez az MK6-os típus ?
Na már most megvette hozzá az olajat és olajszűrőt gumigyűrűket ,minap kicseréltem benne az olajat azonban (mivel eddíg ezen az autón nem én cseréltem az olajat hanem a volt vőjelölt és édesapja ) ezért érdekelne ,hogy konkrétan   ebbe a típusba mennyi olaj is megy bele valójában mert semmit nem találtam róla az autóban ?
Bemelegítettük a motort sőt 10 percet utána még vártunk is nagyjából míg összeszedtem a szükséges szerszámokat aztán leengedtem az olajat de csak 2,5 liter jött le belőle . Még egy órát vártam hátha nem tudott rendesen lefolyni de ennyi volt  a motorba semmi több (na jó plusz ami az olajszűrőnél található).
Na már most gyorsan utánakeresve 3,8+0,04-et találtam nagy nehezen . Ezért bátorkodtam beletölteni a 4L olajat.
Jó lesz bele a 4L olaj vagy tényleg csak 2,5 kell neki ? Azóta már mentünk vele 30 km-t ,nem látok semmi olajfolyást vagy kinyomódott szimeringet .
A nívópálca is segít ilyen esetben.  ;)
: Re:Olaj TDCI-be
: rokafiu77 2015 February 21, 08:57:34 AM
Sziasztok!
Na már most gyorsan utánakeresve 3,8+0,04-et találtam nagy nehezen . Ezért bátorkodtam beletölteni a 4L olajat.
Jó lesz bele a 4L olaj vagy tényleg csak 2,5 kell neki ?
szia
Nézd meg a nívópálcát, ha a max felett van benne olaj, akkor egy vékony gumicsővel és nagy fecskendővel szívj le vele annyit hogy max-on legyen az olajszint.
Én két lépcsőben szoktam szintezni az olajat. Friss olajból 1-2 decivel kevesebbet töltök bele, mint az előírás, megyek a kocsival egy kört, leállítom és fél óra múlva MAX szintre töltöm.
Gázolajszűrőt mikor cseréltél benne? Nekem is esedékes lesz :)

Srácok GO szűrőből milyen gyártmányt szoktatok venni, mi vált be?
: Re:Olaj TDCI-be
: Kölyök 2015 February 21, 09:19:13 AM
Nézegettem a nivot, először max felett volt aztán este mintha csak maxon lett volna nemsokára úgyis leellenorzom aztán ha sok akkor szedek le belőle úgy ahogy tanacsoltad :) .Hát a gázolajszűrőt nem tudom lett e cserelve viszont az autó olyan tünetet produkál hogy sokszor hiába tekeri az önindító nem indul be, ilyenek a motorterben pumpalni kell a gázolajat. Lett bele téve visszacsapószelep is de hiba ugyan az.  Lehet a szűr Is ludas?
: Re:Olaj TDCI-be
: rokafiu77 2015 February 21, 10:05:56 AM
Nézegettem a nivot, először max felett volt aztán este mintha csak maxon lett volna nemsokára úgyis leellenorzom aztán ha sok akkor szedek le belőle úgy ahogy tanacsoltad :) .Hát a gázolajszűrőt nem tudom lett e cserelve viszont az autó olyan tünetet produkál hogy sokszor hiába tekeri az önindító nem indul be, ilyenek a motorterben pumpalni kell a gázolajat. Lett bele téve visszacsapószelep is de hiba ugyan az.  Lehet a szűr Is ludas?
szia
Lehet hogy a kisnyomású résznél, a kézi pumpánál levegősödik a cső, vagy elrepedt az a sok műanyag cső a motor mögött az állandó rázkódástól, ilyen volt nálam is. De nekem gázolajszag volt az utastérben miatta. Nálad nincs?
Szóval ha levegősödik a rendszer, ezek miatt nehezebben indul be a motor. Főleg több napos állás után jelentkezik.

Hasonló hibát okozhat, ha az alsó és/vagy felső holtponti jeladó hibás, nem tudom ebben van-e alsó vagy csak felső van.
No meg a főtengely jeladó is ha hibás okozhat ilyen nehéz indulásokat.
szóval lehet elektromos jeladóhiba, levegősödés, meg dugulás is a csőben, pl. az EGR szelep koszos....

De én nem találgatnék, elvinném hozzáértőhöz aztán diagnosztikázza meg, ha az nem mutat semmit, akkor marad a cső ellenőrzése, a fizikai pucolás, meg a GO szűrő csere. Hátha.
: Re:Olaj TDCI-be
: Styleair 2015 February 21, 10:21:48 AM

Srácok GO szűrőből milyen gyártmányt szoktatok venni, mi vált be?
Bosch (Mondeonál), az a gyári is, csak nem kell kifizetni a Ford logós felárat.
: Re:Olaj TDCI-be
: Styleair 2015 February 21, 10:23:53 AM
Nézegettem a nivot, először max felett volt aztán este mintha csak maxon lett volna nemsokára úgyis leellenorzom aztán ha sok akkor szedek le belőle úgy ahogy tanacsoltad :) .Hát a gázolajszűrőt nem tudom lett e cserelve viszont az autó olyan tünetet produkál hogy sokszor hiába tekeri az önindító nem indul be, ilyenek a motorterben pumpalni kell a gázolajat. Lett bele téve visszacsapószelep is de hiba ugyan az.  Lehet a szűr Is ludas?
Cserélj GO szűrőt, töltsed fel go-val mikor berakod!
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2015 April 09, 08:50:39 AM
Sziasztok. Megint eljott az olajcsere ideje. Ugy döntöttem, hogy mannol olajat rakok bele. Valaki hasznal ilyet? Varom véleményeteket.
: Re:Olaj TDCI-be
: Ödön1115 2015 April 09, 19:09:07 PM
Sziasztok. Megint eljott az olajcsere ideje. Ugy döntöttem, hogy mannol olajat rakok bele. Valaki hasznal ilyet? Varom véleményeteket.

Szia Tamás!

Én az idei olajcserekor hallottam róla, ajánlották.
Utánanéztem, és ezt találtam róla.

https://www.facebook.com/PartnerAutoalkatresz/posts/718376854870134

Olcsó, nekem szűrővel a 4l-re 5000.- mondtak. De az nem a fent említett típus.
Ha veszel még 1 lityit, akkor majdnem a Fordos olaj árát közelíted. Én inkább azt vettem.

Bocs, ez nem vélemény tudom.

Üdv.
: Re:Olaj TDCI-be
: Styleair 2015 April 09, 19:24:15 PM
Sziasztok. Megint eljott az olajcsere ideje. Ugy döntöttem, hogy mannol olajat rakok bele. Valaki hasznal ilyet? Varom véleményeteket.
Szia!
Mennyit spórolnál hogy gondolkodóba estél?
Én maradnék a Ford 5w-30-nál.
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2015 April 09, 20:08:52 PM
A Mannol Olaj 5000 ből megvan.  Ilyenről van szó: https://the-filtershop.com/Motorolaj-MANNOL-O-E-M--Ford-Volvo-5w30-4-L
: Re:Olaj TDCI-be
: Styleair 2015 April 09, 20:22:14 PM
A Mannol Olaj 5000 ből megvan.  Ilyenről van szó: https://the-filtershop.com/Motorolaj-MANNOL-O-E-M--Ford-Volvo-5w30-4-L
1200-1400 Ft-ot spórolnál meg, és akkor nem Ford/Castrol olaj lenne az autódban hanem Mannol.
Ha tudja a Ford által előírtakat, akkor jó bele.
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2015 April 10, 07:41:01 AM
Persze tudja, másképp nem venném meg.
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2015 April 11, 20:51:55 PM
Megvettem, 4900 Ft ért. Már le is cseréltem. Mann szűrőket vettem hozzá, ezeket is Ausztriában gyártják, mint a gyári Mahlet.
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2015 April 11, 21:13:39 PM
Utólag megneztem a mannol webáruháat. 3981Ft. Kiszállítás pick pack pontra előre utalással ingyenes.
: Re:Olaj TDCI-be
: MaxRex11 2016 March 20, 12:58:32 PM
Megvettem, 4900 Ft ért. Már le is cseréltem. Mann szűrőket vettem hozzá, ezeket is Ausztriában gyártják, mint a gyári Mahlet.
Én is Mannol-t néztem ki. Te melyiket raktad bele? Mi a vélemény az olajról?
: Re:Olaj TDCI-be
: Tamás 2016 March 20, 13:27:34 PM
Szia! Csak akkor raktam bele Mannolt úgy döntöttem maradok a Ford-nál. Nem tapasztaltam semmit, általában 12-13 ezrenként lecserélem. Hosszútávú hasznalatkor nem tudom milyen negativ vagy pozitív tulajdonságai vannak, biztos jobb mint a specifikáció nélküli olajok, de nem eri el a gyari Ford, Castrol szintjét.
: Re:Olaj TDCI-be
: MaxRex11 2016 March 21, 08:32:52 AM
Szia! Csak akkor raktam bele Mannolt úgy döntöttem maradok a Ford-nál. Nem tapasztaltam semmit, általában 12-13 ezrenként lecserélem. Hosszútávú hasznalatkor nem tudom milyen negativ vagy pozitív tulajdonságai vannak, biztos jobb mint a specifikáció nélküli olajok, de nem eri el a gyari Ford, Castrol szintjét.
Akkor inkább maradok a Castrolnál. Szerintem ez kell bele:http://olajshop.hu/castrol-magnatec-a5-5w-30-1-l (http://olajshop.hu/castrol-magnatec-a5-5w-30-1-l)
: Re:Olaj TDCI-be
: Styleair 2016 March 21, 08:55:57 AM
Akkor inkább maradok a Castrolnál. Szerintem ez kell bele:http://olajshop.hu/castrol-magnatec-a5-5w-30-1-l (http://olajshop.hu/castrol-magnatec-a5-5w-30-1-l)
A Ford olaj megfelel a gyártói követelménynek, egyébként meg Castrol az is, csak az ár és a csomagolás más.
: Re:Olaj TDCI-be
: MaxRex11 2016 March 23, 08:16:29 AM
A Ford olaj megfelel a gyártói követelménynek, egyébként meg Castrol az is, csak az ár és a csomagolás más.
Szinte egy áron van Ford és a Castrol, úgy hogy nekem inkább a Castrol.  ;)
: Re:Olaj TDCI-be
: Styleair 2016 March 24, 01:16:05 AM
Szinte egy áron van Ford és a Castrol, úgy hogy nekem inkább a Castrol.  ;)
Tedd azt. Én meg maradok a Ford dobozos Castrolnál.