Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : szelleiadam 2015 March 10, 22:38:05 PM
-
Hidegen csúnya csörgő-zörgő hang hallatszik. Gyorsításkor elhallgat, gáztartáskor illetve elvételkor lehet hallani. Amint eléri az üzemi hőfokot, abbahagyja. Gázolajfolyás nincs és szag sincs, tehát szerintem nem a porlasztó alatti tömítőgyűrű (rézgyűrű/tűzkarika) lesz a ludas. Sokkal inkább az EGR felől jön a hang. Kérdés, hogy az EGR tud-e egyáltalán csörögni?!
https://www.youtube.com/watch?v=OVN_lmpHdRs (https://www.youtube.com/watch?v=OVN_lmpHdRs)
-
Szia! Lehet az egr szelepnél vagy valamelyik csövénél kifúj.
-
olyan hang mint ha valami le lenne lazulva,csavar vagy alátét.
-
olyan hang mint ha valami le lenne lazulva,csavar vagy alátét.
Mire bemelegszik pedig tágul annyit, hogy megszűnik? :-\
-
Milyen jellegű "csörgő hang"? Honnan hallatszik?
-
Milyen jellegű "csörgő hang"? Honnan hallatszik?
EGR felől. Első kommentnél ott a videó.
-
Hidegen csúnya csörgő-zörgő hang hallatszik. Gyorsításkor elhallgat, gáztartáskor illetve elvételkor lehet hallani. Amint eléri az üzemi hőfokot, abbahagyja. Gázolajfolyás nincs és szag sincs, tehát szerintem nem a porlasztó alatti tömítőgyűrű (rézgyűrű/tűzkarika) lesz a ludas. Sokkal inkább az EGR felől jön a hang. Kérdés, hogy az EGR tud-e egyáltalán csörögni?!
https://www.youtube.com/watch?v=OVN_lmpHdRs (https://www.youtube.com/watch?v=OVN_lmpHdRs)
Traktor, na! ;) Olaj rendben van? 5w30? Szint ok?
Porlasztónál/tövében van üa?
-
Traktor, na! ;) Olaj rendben van? 5w30? Szint ok?
Porlasztónál/tövében van üa?
0W30-at kapott most. Porlasztó tövénél nincs gázolaj, és gázolajszag sincs. Tehát nem a "tűzkarikára" tippelek. :o
-
0W30-at kapott most. Porlasztó tövénél nincs gázolaj, és gázolajszag sincs. Tehát nem a "tűzkarikára" tippelek. :o
Értem. Míg nem oldódik meg a rejtély, addig is hangosabb zenét javaslokl ;)
-
Értem. Míg nem oldódik meg a rejtély, addig is hangosabb zenét javaslokl ;)
Belülről nem hallatszik...amint meggyógyulok és időm engedi ránézek az EGR szelepre. Köszi ;)
-
Belülről nem hallatszik...amint meggyógyulok és időm engedi ránézek az EGR szelepre. Köszi ;)
Jobbulást! :wave:
-
Fejlemény: Múlthét szombaton egy kis kergetés után már kifújt a porlasztó. Rézkarika cserélve, de a csörgő hang továbbra is fenn áll. Tehát ez már biztos, hogy nem az csörgött. Idő hiányában szerelővel cseréltettem a rézkarikát, csörgésre nem néztek rá. Tehát még mindig rám vár :)
-
EGR-ről lehúzva a vezérlő kábelt, semmit nem változik a hangja. Tehát gondolom nem sok köze van a hanghoz. Külföldi fórumokon 1:200 arányban ajánlottak 2t olajat a gázolajba, hogy ha kopott a porlasztó, attól elhallgathat. Abszolút nem hallgatott el, tehát jelenleg tanácstalanul állok a dolog előtt. :(
-
EGR-ről lehúzva a vezérlő kábelt, semmit nem változik a hangja. Tehát gondolom nem sok köze van a hanghoz. Külföldi fórumokon 1:200 arányban ajánlottak 2t olajat a gázolajba, hogy ha kopott a porlasztó, attól elhallgathat. Abszolút nem hallgatott el, tehát jelenleg tanácstalanul állok a dolog előtt. :(
2T-t sokan használnak (Mondeosok), s azt mondják kisimul tőle hangja. Szerintem csak placebo a hangjavulás.
Én 1 tankhoz (54-57 l) 125ml Ravenoil 2T-t szoktam rakni, kenés miatt. Traktor az traktor, már ami a hangot illeti. Újra meghallgattam a videót. Arra a cicegő hangra gondolsz? Nem tudom mitől lehet.
-
Esetleg szelephézag. A szelepfedelet nem vetted le mostanában?
-
2T-t sokan használnak (Mondeosok), s azt mondják kisimul tőle hangja. Szerintem csak placebo a hangjavulás.
Én 1 tankhoz (54-57 l) 125ml Ravenoil 2T-t szoktam rakni, kenés miatt. Traktor az traktor, már ami a hangot illeti. Újra meghallgattam a videót. Arra a cicegő hangra gondolsz? Nem tudom mitől lehet.
Igen-igen. Az a cicergés. :/ Én 2T olajat most próbáltam először, semmi különbséget nem éreztem/hallottam. Bár mindig használok ilyen-olyan adalékot a gázolajba, gondolom emiatt sincs különbség.
Esetleg szelephézag. A szelepfedelet nem vetted le mostanában?
Cserélték a tűzkarikát és akkor le lett véve, de nem foglalkoztak a hanggal, hogy utánanézzenek mi okozhatja.
-
Igen-igen. Az a cicergés. :/ Én 2T olajat most próbáltam először, semmi különbséget nem éreztem/hallottam. Bár mindig használok ilyen-olyan adalékot a gázolajba, gondolom emiatt sincs különbség. Cserélték a tűzkarikát és akkor le lett véve, de nem foglalkoztak a hanggal, hogy utánanézzenek mi okozhatja.
A 2T használatánál nem is kell különbséget érezned! Az csak kenés szempontból rakják/juk bele, annak reményében, hogy az üzemanyag rendszerünk hosszabb életű lesz.
A cicergő hang ha fordulatszám változásra, gázfröccsre elhallgat, akkor valami alapjáraton berezonál és az ciceg.
Jó móka az ilyet megtalálni.
-
A 2T használatánál nem is kell különbséget érezned! Az csak kenés szempontból rakják/juk bele, annak reményében, hogy az üzemanyag rendszerünk hosszabb életű lesz.
A cicergő hang ha fordulatszám változásra, gázfröccsre elhallgat, akkor valami alapjáraton berezonál és az ciceg.
Jó móka az ilyet megtalálni.
Ráadásul csak hidegen csinálja. Tehát mikor eléri az üzemi hőfokot, pont tágul annyit az a valami, hogy már nem rezonál be. No mindegy, itt a jóidő, lassacskán szétborítom majd a motort. :)
-
Szia, lenne egy kérdésem láttam a videon a motor baloldalán neked valami kék cső megy a hütő felé. Milyen átalakitást csináltál? ;D
-
Szia, lenne egy kérdésem láttam a videon a motor baloldalán neked valami kék cső megy a hütő felé. Milyen átalakitást csináltál? ;D
Szia. Egy intercoolert építettem be, amely 1.6 tdci fiestából származik. Sajnos a művelet felénél nem lett elég a fekete szövetbetétes szilikon könyök, így rendelni kellett és csak kéket sikerült aznapra szerezni.
Itt egy összeállított kép: https://instagram.com/p/vG9r4pu74L/ (https://instagram.com/p/vG9r4pu74L/)
Kapott még egy szoftveres módosítást is :)
-
Meg érte ez a módosítás, mi lett a végeredmény, konklúzió érzetre, vég összegre :)
-
van valami eredmény? úgy tűnik én is hasonló cipőben járok
-
Meg érte ez a módosítás, mi lett a végeredmény, konklúzió érzetre, vég összegre :)
Nyomatékban +50 Nm lett, maximális lóerőt a pad hibája miatt nem tudtunk mérni. Gyári szoftverrel 2200 [1/perc] fordulatnál mértünk 180 [Nm] nyomatékot, szoftverezés után 1800 [1/perc] fordulatnál lett 231 [Nm] nyomaték és szép lineárisan tartja magasabb fordulatszám tartományig ezt a nyomatékot. Ha e körüli nyomatékkal számolunk, 4000 [1/perc] környékén kb 85-90 lóerőt tudhat így. Abszolút nem lett púposra írva, hisz a töltőnyomáson nem emeltünk, füst még így sincs, tehát még így is légfeleslegen belül maradtunk. Bár az intercooler miatt ugye hidegebb levegő sűrűbb elven, lehet nélküle már lenne füst. Érzetre pozitív változás teljes mértékben. Mintha egy más autót kaptam volna :)
Maga az intercooler hatásossága pedig majd nyáron 30 fokban derül ki igazából :)
van valami eredmény? úgy tűnik én is hasonló cipőben járok
Egyelőre gőzerővel készülök nyelvvizsgára, tehát nem igazán van időm foglalkozni vele.