Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Skiccpausz 2015 February 10, 23:40:51 PM

: EAC FAIL
: Skiccpausz 2015 February 10, 23:40:51 PM
Helló Mindenki! Van egy 2004-es évjáratú 1.4TDCi Fiestánk. 6 éve a tulajdonunk. Azóta van ez a visszatérő... hát problémának már nem nevezném, legyen inkább jelenség. :) A dolog úgy írható le, mikor ezt a EAC FAIL hibakódot dobja, a motor erőtlenné válik és nem pörög 2000 fölé.  Általában akkor jön elő, ha hosszú országúti kocsikázás után kicsit hosszabban meg kell állni – mondjuk egy vasúti átjáróban –, vagy ha városon belül elmegyek valahova, nem állítom le mert csak beugrok valamiért (régi dízelesként így tanultam), aztán mennék tovább. Főleg nyáron.  A kézikönyv azt írja: HA ISTENT ISMERSZ, AZONNAL SZERVIZBE VISZED!!! Először meg is ijedtem rendesen, azonnal vittem is a szervizbe, és rettegtem, hogy ki kell-e kukáznom a drága pénzen megvett, hőn áhított járgányt! De nem kellett. :D Rádugták a számítógépet, mondták, hogy kontakt hiba, meg övfeszítő, meg biztosítéktábla, meg...a többire nem emlékszem, mert rég volt. :) A hibákat kiütötték, kontaktokat besprézték, teszt lefuttatták, minden OK, pénzt elkérték, mehetek. Még vagy kétszer visszavittem kb. egy éven belül, eljárási metódus ugyanez volt. Azóta lexarom! :) Időközben rájöttem, hogy ha előjön, nyomok egy-két enyhe gázfröccsöt, a motor túlpörög 2000-en, hiba eltűnik, a motorba visszatér az ERŐ! :D Azóta megtettem vagy 50000 km-t így. És megjártam Dalmáciát is! Ott mondjuk vicces volt, mikor emelkedőn állva a lámpánál nem húzott! :D De kuplung kinyom, két rúgás a gázon, és csikorgott a kerék! :D Csak érdekelne, hogy az általam leírt megoldás helyett van-e egy mérnökibb. Találkozott már valaki ezzel? Megoldás volt rá? Köszi minden hozzászólást előre is! :D
: Re:EAC FAIL
: Styleair 2015 February 11, 00:44:04 AM
Helló Mindenki! Van egy 2004-es évjáratú 1.4TDCi Fiestánk. 6 éve a tulajdonunk. Azóta van ez a visszatérő... hát problémának már nem nevezném, legyen inkább jelenség. :) A dolog úgy írható le, mikor ezt a EAC FAIL hibakódot dobja, a motor erőtlenné válik és nem pörög 2000 fölé.  Általában akkor jön elő, ha hosszú országúti kocsikázás után kicsit hosszabban meg kell állni – mondjuk egy vasúti átjáróban –, vagy ha városon belül elmegyek valahova, nem állítom le mert csak beugrok valamiért (régi dízelesként így tanultam), aztán mennék tovább. Főleg nyáron.  A kézikönyv azt írja: HA ISTENT ISMERSZ, AZONNAL SZERVIZBE VISZED!!! Először meg is ijedtem rendesen, azonnal vittem is a szervizbe, és rettegtem, hogy ki kell-e kukáznom a drága pénzen megvett, hőn áhított járgányt! De nem kellett. :D Rádugták a számítógépet, mondták, hogy kontakt hiba, meg övfeszítő, meg biztosítéktábla, meg...a többire nem emlékszem, mert rég volt. :) A hibákat kiütötték, kontaktokat besprézték, teszt lefuttatták, minden OK, pénzt elkérték, mehetek. Még vagy kétszer visszavittem kb. egy éven belül, eljárási metódus ugyanez volt. Azóta lexarom! :) Időközben rájöttem, hogy ha előjön, nyomok egy-két enyhe gázfröccsöt, a motor túlpörög 2000-en, hiba eltűnik, a motorba visszatér az ERŐ! :D Azóta megtettem vagy 50000 km-t így. És megjártam Dalmáciát is! Ott mondjuk vicces volt, mikor emelkedőn állva a lámpánál nem húzott! :D De kuplung kinyom, két rúgás a gázon, és csikorgott a kerék! :D Csak érdekelne, hogy az általam leírt megoldás helyett van-e egy mérnökibb. Találkozott már valaki ezzel? Megoldás volt rá? Köszi minden hozzászólást előre is! :D
Ezeket olvastad már?
http://www.classicford.hu/portal/oldschoolforum/viewtopic.php?f=33&t=6911
http://www.fusionklub.hu/index.php?cikkID=1345
: Re:EAC FAIL
: Skiccpausz 2015 February 11, 07:36:54 AM
Köszi az infót! Nem olvastam.  :notworthy:  Nem kerestem elég tudatosan. ;D
: Re:EAC FAIL
: Styleair 2015 February 11, 08:00:50 AM
Köszi az infót! Nem olvastam.  :notworthy:  Nem kerestem elég tudatosan. ;D
Ha meg lesz a megoldás, akkor majd írd meg!  :wave:
: Re:EAC FAIL
: Skiccpausz 2015 March 27, 20:54:10 PM
Nos, még mindig nincs megoldás a problémára. A mostani meleg idővel sűrűbben kezd jelentkezik a "probléma".  Az üzemanyag rendszerre gyanakszom. A régi 2-es golfomnál is tapasztaltam ilyet. Akkor levegőt szívott fel a tankból, mert hát igen-igen tele volt már "trutymóval" :D Lehet, most is hasonló dologról lehet szó. hétvégén belenézek. :)
: Re:EAC FAIL
: Skiccpausz 2015 April 20, 15:05:10 PM
Nos. Belenéztem. Ne az volt. Nincs több lövésem. :-\  A hibakódolvasás csak ideig-óráig megoldás. A gond mindig visszatér. :-\ Valakinek ötlet?  :)
: Re:EAC FAIL
: szelleiadam 2015 April 20, 18:29:31 PM
Nos. Belenéztem. Ne az volt. Nincs több lövésem. :-\  A hibakódolvasás csak ideig-óráig megoldás. A gond mindig visszatér. :-\ Valakinek ötlet?  :)
Hibakódokat tudsz mondani?
: Re:EAC FAIL
: Skiccpausz 2015 April 28, 15:21:16 PM
No. Voltam hibakód olvasáson. Négy hiba volt: sebesség jeladó (ezt gondoltam, mert néha lesik a mutató ;D) üzemanyag nyomás hiba, üzemanyag mennyiség hiba, meg porlasztó jel(?) hiba. Így kicsit nyugodtabb a helyzet, mert sejtem hol szív "falsot" a rendszer. Tavaly, mikor cseréltem az üzemanyagszűrőt, észrevettem, hogy ha mozgatom a porlasztók fele menő csövet, picit "felszisszen" a rendszer. Akkor nem tulajdonítottam jelentőséget neki, de most úgy vélem innen jön a hiba. Melegben minden megtágul egy picit, és lehet, hogy ennyi is elég, hogy megbolonduljon az "agya". Gondolom ezt onnan, hogy egy-két gázfröccsel orvosolható a probléma. Eddig jutottam. Ha hétvégén rászánom magam, megpróbálom zsugorcsővel orvosolni a problémát. Ha nem jön be, jöhet egy új üzemanyagszűrő! :D
Üdv:
: Re:EAC FAIL
: szelleiadam 2015 April 28, 22:15:48 PM
No. Voltam hibakód olvasáson. Négy hiba volt: sebesség jeladó (ezt gondoltam, mert néha lesik a mutató ;D) üzemanyag nyomás hiba, üzemanyag mennyiség hiba, meg porlasztó jel(?) hiba. Így kicsit nyugodtabb a helyzet, mert sejtem hol szív "falsot" a rendszer. Tavaly, mikor cseréltem az üzemanyagszűrőt, észrevettem, hogy ha mozgatom a porlasztók fele menő csövet, picit "felszisszen" a rendszer. Akkor nem tulajdonítottam jelentőséget neki, de most úgy vélem innen jön a hiba. Melegben minden megtágul egy picit, és lehet, hogy ennyi is elég, hogy megbolonduljon az "agya". Gondolom ezt onnan, hogy egy-két gázfröccsel orvosolható a probléma. Eddig jutottam. Ha hétvégén rászánom magam, megpróbálom zsugorcsővel orvosolni a problémát. Ha nem jön be, jöhet egy új üzemanyagszűrő! :D
Üdv:
Én évente cserélem a gázolajszűrőt is.
: Re:EAC FAIL
: 52a52a 2015 July 16, 12:18:01 PM
Sziasztok !

Nálam is volt korábban EAC fail hibajelzés, de ez rendre eltűnt. Most viszont visszajött, nem indul az autó egyből letilt, valamint a benzinpumpa reléje kattog a gyújtás rárakása után, majd abbahagyja, majd elindul a benzinpumpa. Kis lakat az autóval villog a műszerfalon és még indítózni sem enged. Tele van hibakóddal, az első két hiba: P0113; és P0107; a többi pedig P2107;P0686;P0625;P1000;U2510;U1262
A fojtó szelepet próbáltam kipucolni valamint a csatlakozók is jók.
: Re:EAC FAIL
: Styleair 2015 July 16, 22:36:16 PM
Sziasztok !

Nálam is volt korábban EAC fail hibajelzés, de ez rendre eltűnt. Most viszont visszajött, nem indul az autó egyből letilt, valamint a benzinpumpa reléje kattog a gyújtás rárakása után, majd abbahagyja, majd elindul a benzinpumpa. Kis lakat az autóval villog a műszerfalon és még indítózni sem enged. Tele van hibakóddal, az első két hiba: P0113; és P0107; a többi pedig P2107;P0686;P0625;P1000;U2510;U1262
A fojtó szelepet próbáltam kipucolni valamint a csatlakozók is jók.
Ha a hibakódokat kitörlöd, akkor ez mind visszajön?
Szerintem olyan nincs, hogy első meg utolsó hibakód. A sorrend lényegtelen.

Lehet eljött az aksicsere ideje!? Hány éves? Töltsd fel és próbáld ki újra. Nem maradt valami fogyasztó rajta?

Kíváncsi leszek, mi lesz a megoldás.
: Re:EAC FAIL
: 52a52a 2015 July 17, 07:48:05 AM
Hibakódok törlés után ugyanúgy visszajöttek. Akksi jó és töltve is volt (2 éves). Eddig csak telefonnal töröltem, kipróbáltam a laptop-pal is. Most ott tartok, hogy indul az autó folyamatosan 2000-es fordulaton van a fordulatszám alapjáraton. Jelenlegi hibának a P0113 és P0107 jelzi. Kiszedtem a hőmérséklet mérő szenzort (MAP) megpucoltam, de még mindig nem jó. Gázpedál nyomásra működik, nincs már EAC Fail felirat sem. Sajnos fojtószelepet még ne sikerült kiszedni és megpucolni teljesen.
: Re:EAC FAIL
: Styleair 2015 July 17, 13:52:27 PM
Hibakódok törlés után ugyanúgy visszajöttek. Akksi jó és töltve is volt (2 éves). Eddig csak telefonnal töröltem, kipróbáltam a laptop-pal is. Most ott tartok, hogy indul az autó folyamatosan 2000-es fordulaton van a fordulatszám alapjáraton. Jelenlegi hibának a P0113 és P0107 jelzi. Kiszedtem a hőmérséklet mérő szenzort (MAP) megpucoltam, de még mindig nem jó. Gázpedál nyomásra működik, nincs már EAC Fail felirat sem. Sajnos fojtószelepet még ne sikerült kiszedni és megpucolni teljesen.
Generátorod tölt rendesen? MAF szenzort akartál írni? Én annak a pucolását (óvatosan) javasoltam volna még.

Milyen autóról is beszélünk? Rossz, hogy nincsen benne az aláírásodban, mert így azt sem tudom, hogy benzines vagy dízel?
: Re:EAC FAIL
: 52a52a 2015 July 17, 20:03:05 PM
Generátorod tölt rendesen? MAF szenzort akartál írni? Én annak a pucolását (óvatosan) javasoltam volna még.

Milyen autóról is beszélünk? Rossz, hogy nincsen benne az aláírásodban, mert így azt sem tudom, hogy benzines vagy dízel?

Igen a MAF szenzorral lesznek a problémák úgy néz ki, jövő héten kiderül, ha lesz bele másik. (1.25 Benzin FUJA)
Ma elsőre nem indult relé kattogás, majd másodszorra elindult normális volt az alapjárat, de néha kihagyott.
Ha tudnám milyen NTC ellenállás van a szenzorban kicserélném én.
: Re:EAC FAIL
: Styleair 2015 July 17, 22:08:32 PM
Igen a MAF szenzorral lesznek a problémák úgy néz ki, jövő héten kiderül, ha lesz bele másik. (1.25 Benzin FUJA)
Ma elsőre nem indult relé kattogás, majd másodszorra elindult normális volt az alapjárat, de néha kihagyott.
Ha tudnám milyen NTC ellenállás van a szenzorban kicserélném én.

Ha a MAF-ról lehúzod a stekkert, van változás? Lehet a vezeték is kontakt hibás.
(Sajnos nem tudom, milyen ellenállás van benne.)
: Re:EAC FAIL
: 52a52a 2015 August 14, 11:49:54 AM
A MAF szenzor cseréje után sem lett jó, az ezzel kapcsolatos hibakód eltűnt. Most már el sem indul az autó szokásos relé kattogás a gyújtás rárakásakor. A pillangószeleptől a ECU-ig menő szálak nem szakadtak kontaktosak. A FORScan akárcsak a torque P2107 hibakódal jelentkezik, már csak az pillangószelep vagy ECU csere/reset jöhet szóba.(throttle actuator controll module processor) :'(
: Re:EAC FAIL
: 52a52a 2015 August 14, 20:31:13 PM
A MAF szenzor cseréje után sem lett jó, az ezzel kapcsolatos hibakód eltűnt. Most már el sem indul az autó szokásos relé kattogás a gyújtás rárakásakor. A pillangószeleptől a ECU-ig menő szálak nem szakadtak kontaktosak. A FORScan akárcsak a torque P2107 hibakódal jelentkezik, már csak az pillangószelep vagy ECU csere/reset jöhet szóba.(throttle actuator controll module processor) :'(


A következő hibakódok vannak:
A teszt befejeződött és hibakódot (DTC) talált: P2107, P0686, P0625, P2107, B1681, P2119, P1000
Gyújtásnál a csak 2,2V-ot mértem a relén (P0686)
: Re:EAC FAIL
: Vacsatti 2015 December 13, 13:10:29 PM
Sziasztok!

Új tagként üdv Mindenkinek! Van egy 1.4 2003-as Fiesta motorom csak más dobozban. :) Sajnos pár hete nálam is megjelent az EAC hibaüzenet. Kódok: P2119, P2176, P1000. A csatlakozókat már ellenőriztük rendben levőnek látszanak. Minden ötletet köszönettel vennék.
: Re:EAC FAIL
: Ödön1115 2015 December 13, 13:43:25 PM
Sziasztok!

Új tagként üdv Mindenkinek! Van egy 1.4 2003-as Fiesta motorom csak más dobozban. :) Sajnos pár hete nálam is megjelent az EAC hibaüzenet. Kódok: P2119, P2176, P1000. A csatlakozókat már ellenőriztük rendben levőnek látszanak. Minden ötletet köszönettel vennék.

Szia!

Hibák magyar fordításban

P2119 -  Fojtószeleplap konvergencia hiba. A fojtószelep csappantyú nem költözött a kívánt pozícióba. Ez lehet egy akadály vagy helytelen jelet. Ellenőrizze a vezetékeket és csatlakozókat.

P2176 - Fojtószeleplap adaptáció hiba. Miután a gyújtás ki van kapcsolva, a fojtószelep fog végigmenni egy adaptációs ciklus és a tavaszi ellenőrzés. Ez megerősíti helyes működését a fojtószelepház a teljes tartományon. Ha más hibakódok tárolás során meg kell vizsgálni, mielőtt P2176.

ötlet: akku saru le egy időre, hátha csak nyugtázni kell a hibát
üdv.
: Re:EAC FAIL
: Vacsatti 2015 December 13, 20:03:40 PM
A hibákat töröltem egyszer már de visszajött. Nem mindig dob hibaüzenetet. Van hogy gyújtás le fel időszakosan megszünteti.
: Re:EAC FAIL
: Vacsatti 2015 December 31, 07:34:35 AM
Szia!

Hibák magyar fordításban

P2119 -  Fojtószeleplap konvergencia hiba. A fojtószelep csappantyú nem költözött a kívánt pozícióba. Ez lehet egy akadály vagy helytelen jelet. Ellenőrizze a vezetékeket és csatlakozókat.

P2176 - Fojtószeleplap adaptáció hiba. Miután a gyújtás ki van kapcsolva, a fojtószelep fog végigmenni egy adaptációs ciklus és a tavaszi ellenőrzés. Ez megerősíti helyes működését a fojtószelepház a teljes tartományon. Ha más hibakódok tárolás során meg kell vizsgálni, mielőtt P2176.

ötlet: akku saru le egy időre, hátha csak nyugtázni kell a hibát
üdv.

Sziasztok!

Úgy tűnik megoldódott a hiba - a hibát az akku okozta bár a motor pöcc-re indult, a szerelő tesztere hibát írt ki az akkura. lehet hogy a cella probléma volt vele. Csere óta hibátlanul megy, kb. 500km mentem vele azóta. Az aksi Bosch volt.   
: Re:EAC FAIL
: Ödön1115 2016 January 01, 06:38:05 AM
Sziasztok!

Úgy tűnik megoldódott a hiba - a hibát az akku okozta bár a motor pöcc-re indult, a szerelő tesztere hibát írt ki az akkura. lehet hogy a cella probléma volt vele. Csere óta hibátlanul megy, kb. 500km mentem vele azóta. Az aksi Bosch volt.   

Szia

Örülök hogy megoldódott!
Sajnos gyakran a feszültség okoz hibát, minden féle szenzor hiba képében.
 
: Re:EAC FAIL
: ranger 2016 August 24, 21:08:01 PM
Helló Mindenki! Van egy 2004-es évjáratú 1.4TDCi Fiestánk. 6 éve a tulajdonunk. Azóta van ez a visszatérő... hát problémának már nem nevezném, legyen inkább jelenség. :) A dolog úgy írható le, mikor ezt a EAC FAIL hibakódot dobja, a motor erőtlenné válik és nem pörög 2000 fölé.  Általában akkor jön elő, ha hosszú országúti kocsikázás után kicsit hosszabban meg kell állni – mondjuk egy vasúti átjáróban –, vagy ha városon belül elmegyek valahova, nem állítom le mert csak beugrok valamiért (régi dízelesként így tanultam), aztán mennék tovább. Főleg nyáron.  A kézikönyv azt írja: HA ISTENT ISMERSZ, AZONNAL SZERVIZBE VISZED!!! Először meg is ijedtem rendesen, azonnal vittem is a szervizbe, és rettegtem, hogy ki kell-e kukáznom a drága pénzen megvett, hőn áhított járgányt! De nem kellett. :D Rádugták a számítógépet, mondták, hogy kontakt hiba, meg övfeszítő, meg biztosítéktábla, meg...a többire nem emlékszem, mert rég volt. :) A hibákat kiütötték, kontaktokat besprézték, teszt lefuttatták, minden OK, pénzt elkérték, mehetek. Még vagy kétszer visszavittem kb. egy éven belül, eljárási metódus ugyanez volt. Azóta lexarom! :) Időközben rájöttem, hogy ha előjön, nyomok egy-két enyhe gázfröccsöt, a motor túlpörög 2000-en, hiba eltűnik, a motorba visszatér az ERŐ! :D Azóta megtettem vagy 50000 km-t így. És megjártam Dalmáciát is! Ott mondjuk vicces volt, mikor emelkedőn állva a lámpánál nem húzott! :D De kuplung kinyom, két rúgás a gázon, és csikorgott a kerék! :D Csak érdekelne, hogy az általam leírt megoldás helyett van-e egy mérnökibb. Találkozott már valaki ezzel? Megoldás volt rá? Köszi minden hozzászólást előre is! :D

Szia, EAC fail: légtömegmérö hiba ! Tuti, ma cserélték a 2004-es fiesta van-ban, ugyanezek a hibák jelentek meg. Most volt elöször szervizelve 471 381 km van benne.