Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Skiccpausz 2015 February 10, 23:40:51 PM
-
Helló Mindenki! Van egy 2004-es évjáratú 1.4TDCi Fiestánk. 6 éve a tulajdonunk. Azóta van ez a visszatérő... hát problémának már nem nevezném, legyen inkább jelenség. :) A dolog úgy írható le, mikor ezt a EAC FAIL hibakódot dobja, a motor erőtlenné válik és nem pörög 2000 fölé. Általában akkor jön elő, ha hosszú országúti kocsikázás után kicsit hosszabban meg kell állni – mondjuk egy vasúti átjáróban –, vagy ha városon belül elmegyek valahova, nem állítom le mert csak beugrok valamiért (régi dízelesként így tanultam), aztán mennék tovább. Főleg nyáron. A kézikönyv azt írja: HA ISTENT ISMERSZ, AZONNAL SZERVIZBE VISZED!!! Először meg is ijedtem rendesen, azonnal vittem is a szervizbe, és rettegtem, hogy ki kell-e kukáznom a drága pénzen megvett, hőn áhított járgányt! De nem kellett. :D Rádugták a számítógépet, mondták, hogy kontakt hiba, meg övfeszítő, meg biztosítéktábla, meg...a többire nem emlékszem, mert rég volt. :) A hibákat kiütötték, kontaktokat besprézték, teszt lefuttatták, minden OK, pénzt elkérték, mehetek. Még vagy kétszer visszavittem kb. egy éven belül, eljárási metódus ugyanez volt. Azóta lexarom! :) Időközben rájöttem, hogy ha előjön, nyomok egy-két enyhe gázfröccsöt, a motor túlpörög 2000-en, hiba eltűnik, a motorba visszatér az ERŐ! :D Azóta megtettem vagy 50000 km-t így. És megjártam Dalmáciát is! Ott mondjuk vicces volt, mikor emelkedőn állva a lámpánál nem húzott! :D De kuplung kinyom, két rúgás a gázon, és csikorgott a kerék! :D Csak érdekelne, hogy az általam leírt megoldás helyett van-e egy mérnökibb. Találkozott már valaki ezzel? Megoldás volt rá? Köszi minden hozzászólást előre is! :D
-
Helló Mindenki! Van egy 2004-es évjáratú 1.4TDCi Fiestánk. 6 éve a tulajdonunk. Azóta van ez a visszatérő... hát problémának már nem nevezném, legyen inkább jelenség. :) A dolog úgy írható le, mikor ezt a EAC FAIL hibakódot dobja, a motor erőtlenné válik és nem pörög 2000 fölé. Általában akkor jön elő, ha hosszú országúti kocsikázás után kicsit hosszabban meg kell állni – mondjuk egy vasúti átjáróban –, vagy ha városon belül elmegyek valahova, nem állítom le mert csak beugrok valamiért (régi dízelesként így tanultam), aztán mennék tovább. Főleg nyáron. A kézikönyv azt írja: HA ISTENT ISMERSZ, AZONNAL SZERVIZBE VISZED!!! Először meg is ijedtem rendesen, azonnal vittem is a szervizbe, és rettegtem, hogy ki kell-e kukáznom a drága pénzen megvett, hőn áhított járgányt! De nem kellett. :D Rádugták a számítógépet, mondták, hogy kontakt hiba, meg övfeszítő, meg biztosítéktábla, meg...a többire nem emlékszem, mert rég volt. :) A hibákat kiütötték, kontaktokat besprézték, teszt lefuttatták, minden OK, pénzt elkérték, mehetek. Még vagy kétszer visszavittem kb. egy éven belül, eljárási metódus ugyanez volt. Azóta lexarom! :) Időközben rájöttem, hogy ha előjön, nyomok egy-két enyhe gázfröccsöt, a motor túlpörög 2000-en, hiba eltűnik, a motorba visszatér az ERŐ! :D Azóta megtettem vagy 50000 km-t így. És megjártam Dalmáciát is! Ott mondjuk vicces volt, mikor emelkedőn állva a lámpánál nem húzott! :D De kuplung kinyom, két rúgás a gázon, és csikorgott a kerék! :D Csak érdekelne, hogy az általam leírt megoldás helyett van-e egy mérnökibb. Találkozott már valaki ezzel? Megoldás volt rá? Köszi minden hozzászólást előre is! :D
Ezeket olvastad már?
http://www.classicford.hu/portal/oldschoolforum/viewtopic.php?f=33&t=6911
http://www.fusionklub.hu/index.php?cikkID=1345
-
Köszi az infót! Nem olvastam. :notworthy: Nem kerestem elég tudatosan. ;D
-
Köszi az infót! Nem olvastam. :notworthy: Nem kerestem elég tudatosan. ;D
Ha meg lesz a megoldás, akkor majd írd meg! :wave:
-
Nos, még mindig nincs megoldás a problémára. A mostani meleg idővel sűrűbben kezd jelentkezik a "probléma". Az üzemanyag rendszerre gyanakszom. A régi 2-es golfomnál is tapasztaltam ilyet. Akkor levegőt szívott fel a tankból, mert hát igen-igen tele volt már "trutymóval" :D Lehet, most is hasonló dologról lehet szó. hétvégén belenézek. :)
-
Nos. Belenéztem. Ne az volt. Nincs több lövésem. :-\ A hibakódolvasás csak ideig-óráig megoldás. A gond mindig visszatér. :-\ Valakinek ötlet? :)
-
Nos. Belenéztem. Ne az volt. Nincs több lövésem. :-\ A hibakódolvasás csak ideig-óráig megoldás. A gond mindig visszatér. :-\ Valakinek ötlet? :)
Hibakódokat tudsz mondani?
-
No. Voltam hibakód olvasáson. Négy hiba volt: sebesség jeladó (ezt gondoltam, mert néha lesik a mutató ;D) üzemanyag nyomás hiba, üzemanyag mennyiség hiba, meg porlasztó jel(?) hiba. Így kicsit nyugodtabb a helyzet, mert sejtem hol szív "falsot" a rendszer. Tavaly, mikor cseréltem az üzemanyagszűrőt, észrevettem, hogy ha mozgatom a porlasztók fele menő csövet, picit "felszisszen" a rendszer. Akkor nem tulajdonítottam jelentőséget neki, de most úgy vélem innen jön a hiba. Melegben minden megtágul egy picit, és lehet, hogy ennyi is elég, hogy megbolonduljon az "agya". Gondolom ezt onnan, hogy egy-két gázfröccsel orvosolható a probléma. Eddig jutottam. Ha hétvégén rászánom magam, megpróbálom zsugorcsővel orvosolni a problémát. Ha nem jön be, jöhet egy új üzemanyagszűrő! :D
Üdv:
-
No. Voltam hibakód olvasáson. Négy hiba volt: sebesség jeladó (ezt gondoltam, mert néha lesik a mutató ;D) üzemanyag nyomás hiba, üzemanyag mennyiség hiba, meg porlasztó jel(?) hiba. Így kicsit nyugodtabb a helyzet, mert sejtem hol szív "falsot" a rendszer. Tavaly, mikor cseréltem az üzemanyagszűrőt, észrevettem, hogy ha mozgatom a porlasztók fele menő csövet, picit "felszisszen" a rendszer. Akkor nem tulajdonítottam jelentőséget neki, de most úgy vélem innen jön a hiba. Melegben minden megtágul egy picit, és lehet, hogy ennyi is elég, hogy megbolonduljon az "agya". Gondolom ezt onnan, hogy egy-két gázfröccsel orvosolható a probléma. Eddig jutottam. Ha hétvégén rászánom magam, megpróbálom zsugorcsővel orvosolni a problémát. Ha nem jön be, jöhet egy új üzemanyagszűrő! :D
Üdv:
Én évente cserélem a gázolajszűrőt is.
-
Sziasztok !
Nálam is volt korábban EAC fail hibajelzés, de ez rendre eltűnt. Most viszont visszajött, nem indul az autó egyből letilt, valamint a benzinpumpa reléje kattog a gyújtás rárakása után, majd abbahagyja, majd elindul a benzinpumpa. Kis lakat az autóval villog a műszerfalon és még indítózni sem enged. Tele van hibakóddal, az első két hiba: P0113; és P0107; a többi pedig P2107;P0686;P0625;P1000;U2510;U1262
A fojtó szelepet próbáltam kipucolni valamint a csatlakozók is jók.
-
Sziasztok !
Nálam is volt korábban EAC fail hibajelzés, de ez rendre eltűnt. Most viszont visszajött, nem indul az autó egyből letilt, valamint a benzinpumpa reléje kattog a gyújtás rárakása után, majd abbahagyja, majd elindul a benzinpumpa. Kis lakat az autóval villog a műszerfalon és még indítózni sem enged. Tele van hibakóddal, az első két hiba: P0113; és P0107; a többi pedig P2107;P0686;P0625;P1000;U2510;U1262
A fojtó szelepet próbáltam kipucolni valamint a csatlakozók is jók.
Ha a hibakódokat kitörlöd, akkor ez mind visszajön?
Szerintem olyan nincs, hogy első meg utolsó hibakód. A sorrend lényegtelen.
Lehet eljött az aksicsere ideje!? Hány éves? Töltsd fel és próbáld ki újra. Nem maradt valami fogyasztó rajta?
Kíváncsi leszek, mi lesz a megoldás.
-
Hibakódok törlés után ugyanúgy visszajöttek. Akksi jó és töltve is volt (2 éves). Eddig csak telefonnal töröltem, kipróbáltam a laptop-pal is. Most ott tartok, hogy indul az autó folyamatosan 2000-es fordulaton van a fordulatszám alapjáraton. Jelenlegi hibának a P0113 és P0107 jelzi. Kiszedtem a hőmérséklet mérő szenzort (MAP) megpucoltam, de még mindig nem jó. Gázpedál nyomásra működik, nincs már EAC Fail felirat sem. Sajnos fojtószelepet még ne sikerült kiszedni és megpucolni teljesen.
-
Hibakódok törlés után ugyanúgy visszajöttek. Akksi jó és töltve is volt (2 éves). Eddig csak telefonnal töröltem, kipróbáltam a laptop-pal is. Most ott tartok, hogy indul az autó folyamatosan 2000-es fordulaton van a fordulatszám alapjáraton. Jelenlegi hibának a P0113 és P0107 jelzi. Kiszedtem a hőmérséklet mérő szenzort (MAP) megpucoltam, de még mindig nem jó. Gázpedál nyomásra működik, nincs már EAC Fail felirat sem. Sajnos fojtószelepet még ne sikerült kiszedni és megpucolni teljesen.
Generátorod tölt rendesen? MAF szenzort akartál írni? Én annak a pucolását (óvatosan) javasoltam volna még.
Milyen autóról is beszélünk? Rossz, hogy nincsen benne az aláírásodban, mert így azt sem tudom, hogy benzines vagy dízel?
-
Generátorod tölt rendesen? MAF szenzort akartál írni? Én annak a pucolását (óvatosan) javasoltam volna még.
Milyen autóról is beszélünk? Rossz, hogy nincsen benne az aláírásodban, mert így azt sem tudom, hogy benzines vagy dízel?
Igen a MAF szenzorral lesznek a problémák úgy néz ki, jövő héten kiderül, ha lesz bele másik. (1.25 Benzin FUJA)
Ma elsőre nem indult relé kattogás, majd másodszorra elindult normális volt az alapjárat, de néha kihagyott.
Ha tudnám milyen NTC ellenállás van a szenzorban kicserélném én.
-
Igen a MAF szenzorral lesznek a problémák úgy néz ki, jövő héten kiderül, ha lesz bele másik. (1.25 Benzin FUJA)
Ma elsőre nem indult relé kattogás, majd másodszorra elindult normális volt az alapjárat, de néha kihagyott.
Ha tudnám milyen NTC ellenállás van a szenzorban kicserélném én.
Ha a MAF-ról lehúzod a stekkert, van változás? Lehet a vezeték is kontakt hibás.
(Sajnos nem tudom, milyen ellenállás van benne.)
-
A MAF szenzor cseréje után sem lett jó, az ezzel kapcsolatos hibakód eltűnt. Most már el sem indul az autó szokásos relé kattogás a gyújtás rárakásakor. A pillangószeleptől a ECU-ig menő szálak nem szakadtak kontaktosak. A FORScan akárcsak a torque P2107 hibakódal jelentkezik, már csak az pillangószelep vagy ECU csere/reset jöhet szóba.(throttle actuator controll module processor) :'(
-
A MAF szenzor cseréje után sem lett jó, az ezzel kapcsolatos hibakód eltűnt. Most már el sem indul az autó szokásos relé kattogás a gyújtás rárakásakor. A pillangószeleptől a ECU-ig menő szálak nem szakadtak kontaktosak. A FORScan akárcsak a torque P2107 hibakódal jelentkezik, már csak az pillangószelep vagy ECU csere/reset jöhet szóba.(throttle actuator controll module processor) :'(
A következő hibakódok vannak:
A teszt befejeződött és hibakódot (DTC) talált: P2107, P0686, P0625, P2107, B1681, P2119, P1000
Gyújtásnál a csak 2,2V-ot mértem a relén (P0686)
-
Sziasztok!
Új tagként üdv Mindenkinek! Van egy 1.4 2003-as Fiesta motorom csak más dobozban. :) Sajnos pár hete nálam is megjelent az EAC hibaüzenet. Kódok: P2119, P2176, P1000. A csatlakozókat már ellenőriztük rendben levőnek látszanak. Minden ötletet köszönettel vennék.
-
Sziasztok!
Új tagként üdv Mindenkinek! Van egy 1.4 2003-as Fiesta motorom csak más dobozban. :) Sajnos pár hete nálam is megjelent az EAC hibaüzenet. Kódok: P2119, P2176, P1000. A csatlakozókat már ellenőriztük rendben levőnek látszanak. Minden ötletet köszönettel vennék.
Szia!
Hibák magyar fordításban
P2119 - Fojtószeleplap konvergencia hiba. A fojtószelep csappantyú nem költözött a kívánt pozícióba. Ez lehet egy akadály vagy helytelen jelet. Ellenőrizze a vezetékeket és csatlakozókat.
P2176 - Fojtószeleplap adaptáció hiba. Miután a gyújtás ki van kapcsolva, a fojtószelep fog végigmenni egy adaptációs ciklus és a tavaszi ellenőrzés. Ez megerősíti helyes működését a fojtószelepház a teljes tartományon. Ha más hibakódok tárolás során meg kell vizsgálni, mielőtt P2176.
ötlet: akku saru le egy időre, hátha csak nyugtázni kell a hibát
üdv.
-
A hibákat töröltem egyszer már de visszajött. Nem mindig dob hibaüzenetet. Van hogy gyújtás le fel időszakosan megszünteti.
-
Szia!
Hibák magyar fordításban
P2119 - Fojtószeleplap konvergencia hiba. A fojtószelep csappantyú nem költözött a kívánt pozícióba. Ez lehet egy akadály vagy helytelen jelet. Ellenőrizze a vezetékeket és csatlakozókat.
P2176 - Fojtószeleplap adaptáció hiba. Miután a gyújtás ki van kapcsolva, a fojtószelep fog végigmenni egy adaptációs ciklus és a tavaszi ellenőrzés. Ez megerősíti helyes működését a fojtószelepház a teljes tartományon. Ha más hibakódok tárolás során meg kell vizsgálni, mielőtt P2176.
ötlet: akku saru le egy időre, hátha csak nyugtázni kell a hibát
üdv.
Sziasztok!
Úgy tűnik megoldódott a hiba - a hibát az akku okozta bár a motor pöcc-re indult, a szerelő tesztere hibát írt ki az akkura. lehet hogy a cella probléma volt vele. Csere óta hibátlanul megy, kb. 500km mentem vele azóta. Az aksi Bosch volt.
-
Sziasztok!
Úgy tűnik megoldódott a hiba - a hibát az akku okozta bár a motor pöcc-re indult, a szerelő tesztere hibát írt ki az akkura. lehet hogy a cella probléma volt vele. Csere óta hibátlanul megy, kb. 500km mentem vele azóta. Az aksi Bosch volt.
Szia
Örülök hogy megoldódott!
Sajnos gyakran a feszültség okoz hibát, minden féle szenzor hiba képében.
-
Helló Mindenki! Van egy 2004-es évjáratú 1.4TDCi Fiestánk. 6 éve a tulajdonunk. Azóta van ez a visszatérő... hát problémának már nem nevezném, legyen inkább jelenség. :) A dolog úgy írható le, mikor ezt a EAC FAIL hibakódot dobja, a motor erőtlenné válik és nem pörög 2000 fölé. Általában akkor jön elő, ha hosszú országúti kocsikázás után kicsit hosszabban meg kell állni – mondjuk egy vasúti átjáróban –, vagy ha városon belül elmegyek valahova, nem állítom le mert csak beugrok valamiért (régi dízelesként így tanultam), aztán mennék tovább. Főleg nyáron. A kézikönyv azt írja: HA ISTENT ISMERSZ, AZONNAL SZERVIZBE VISZED!!! Először meg is ijedtem rendesen, azonnal vittem is a szervizbe, és rettegtem, hogy ki kell-e kukáznom a drága pénzen megvett, hőn áhított járgányt! De nem kellett. :D Rádugták a számítógépet, mondták, hogy kontakt hiba, meg övfeszítő, meg biztosítéktábla, meg...a többire nem emlékszem, mert rég volt. :) A hibákat kiütötték, kontaktokat besprézték, teszt lefuttatták, minden OK, pénzt elkérték, mehetek. Még vagy kétszer visszavittem kb. egy éven belül, eljárási metódus ugyanez volt. Azóta lexarom! :) Időközben rájöttem, hogy ha előjön, nyomok egy-két enyhe gázfröccsöt, a motor túlpörög 2000-en, hiba eltűnik, a motorba visszatér az ERŐ! :D Azóta megtettem vagy 50000 km-t így. És megjártam Dalmáciát is! Ott mondjuk vicces volt, mikor emelkedőn állva a lámpánál nem húzott! :D De kuplung kinyom, két rúgás a gázon, és csikorgott a kerék! :D Csak érdekelne, hogy az általam leírt megoldás helyett van-e egy mérnökibb. Találkozott már valaki ezzel? Megoldás volt rá? Köszi minden hozzászólást előre is! :D
Szia, EAC fail: légtömegmérö hiba ! Tuti, ma cserélték a 2004-es fiesta van-ban, ugyanezek a hibák jelentek meg. Most volt elöször szervizelve 471 381 km van benne.