Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : freestyler8 2015 January 02, 00:24:03 AM

: Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: freestyler8 2015 January 02, 00:24:03 AM
Sziasztok!
Vásároltunk egy MK4-es 2001-es évjáratú, 1.8 Endura-Di motoros Fiestat. Sajnos csak később jött elő a következő probléma:
1-2 napos állás után a kocsi nagyon nehezen indul (főleg hidegben). Az már biztos, hogy az üzemanyagellátó rendszerrel lehet valami probléma, ugyanis azt tapasztaltuk, hogy ha az üzemanyagszűrőt teletöltjük gázolajjal, akkor némi indítózás után (eltart egy darabig, míg felkapja a gázolajat) de beindul az autó és tökéletesen, füstmentesen jár.
Az lenne a kérdésem, hogy találkozott-e már valaki hasonló problémával, ill. normális-e az, hogy az üzemanyagszűrőben alig van gázolaj indítás előtt? Nem kellene tele lennie? Gyújtás ráadásakor nem kellene hallani egy búgó hangot ami azt jelzi, hogy a tankban lévő gázolaj felkerült a szűrőbe? Ugyanis ezt sem hallom indítás előtt.
Sajnos sikerült olyan tehetséges autószerelőhöz vinnünk az autót, aki leszerelte a generátort, majd miután rájött, hogy nem az a hiba forrása, rosszul kötötte vissza és majdnem leégett az egész autó kábelezése (ennyit a szerelőkről).
Azóta se tudja megmondani senki, hogy mitől van a fenti probléma. Gondolom Ti minden porcikáját ismeritek a Fiestáknak, ezért fordulok most hozzátok.
Köszönöm előre is!
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: freestyler8 2015 January 05, 09:04:23 AM
Tisztelt Fanok!

Nagyon megköszönném, ha segíteni tudna valaki.
Várom a hozzászólásokat!
Köszönöm!  :notworthy:
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: bosdaniel 2015 January 05, 09:46:24 AM
Szia!
Gázolajszűrőnél, ha nem jó a csatlakozás, egy kis levegő be tud jutni, akkor indul így, ilyenkor a szűrőből is vissza tud folyni az olaj, azért üres.
Ha gyorscsatlakozós, akkor a tömítés csere a megoldás amik két, vagy 3kis o gyűrű, ha bilincses, akkor picit vágsz a csövekbő 1-1 cm-t és úgy zeszed rá a bilincset.
Ha szivattyúd nem menne be se indulna.
Ha valami kérdésed van elérsz a 30/523-12-76 on is, vagy itt
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: freestyler8 2015 January 06, 21:33:39 PM
Igen, valószínűleg ez lesz a probléma, ugyanis ki lettek cserélve a kis gyűrűk, de nem lehet rendesen rányomni a műanyag bilincset a szűrőházra. Holnap megy szerelőhöz a kocsi, jeleztem neki a problémát, remélem meg tudja oldani.
Nagyon szépen köszönöm a válaszod!
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: freestyler8 2015 January 08, 18:11:33 PM
Mester!

Bejelölnéd ezen a képen azt a bizonyos üzemanyag visszaeresztő szelepet?

Köszönöm előre is!

http://img120.imageshack.us/img120/222/img0468edityp7.jpg
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: bosdaniel 2015 January 08, 19:46:32 PM
Nincs visszaeresztő szelep, visszafolyó ág van.
A szűrőnél nem zár a csatlakozó és ott szökik be levegő és mivel a szűrő feljebb van, mint a tank a gázolaj visszafolyik lassan a tankba.
Nyomás alatt zár annyit,hogy ne szivárogjon az üzemanyag.
Írtad, hogy nem pattan rá a csatlakozó a szűrőre, megmelegíted hajszárítóval és könnyebben rámegy.
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: freestyler8 2015 January 09, 00:03:19 AM
Holnap átadom ezt az infót a szerelőmnek. Remélem megoldja... Egyébként már ő a 3. akinél jár az autó ezzel a hibával.
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: bosdaniel 2015 January 09, 07:55:58 AM
Ez a trükköt te is megcsinálod otthon  ;)
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: freestyler8 2015 January 11, 20:22:32 PM
Sajnos a szerelőm rossz híreket közölt:
azért indul nehezen (vagy egyáltalán nem) az autó, mert a magasnyomású szivattyú nem tudja előállítani a szükséges nyomást. Hétfőig megpróbál még egy módszert (ejtett tartályosra alakítja az üzemanyagszűrőt és elé köt egy AC-t), de ha az sem működik, akkor minden bizonnyal a szivattyú a hibás.
Meg tudná mondani valaki, hogy mennyibe kerül egy bontott magasnyomású? Esetleg foglalkozik valaki a felújításával?
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: fiesta2002 2015 January 11, 21:17:39 PM
Sajnos a szerelőm rossz híreket közölt:
azért indul nehezen (vagy egyáltalán nem) az autó, mert a magasnyomású szivattyú nem tudja előállítani a szükséges nyomást. Hétfőig megpróbál még egy módszert (ejtett tartályosra alakítja az üzemanyagszűrőt és elé köt egy AC-t), de ha az sem működik, akkor minden bizonnyal a szivattyú a hibás.
Meg tudná mondani valaki, hogy mennyibe kerül egy bontott magasnyomású? Esetleg foglalkozik valaki a felújításával?
Nekem nem dízelem van, meg nem is értek hozzá, de a magasnyomású nem a gázolajszürő után van?
Ha a magasnyomású hibás, attól nem kellene a gázolajszürőnek üresnek lennie, ahogy korábban írtad.
Haviszont a szürő üres, a hibátlan magasnyomású szivattyú sem tud nyomást produkálni.

Javítson ki valaki, ha hülyeséget beszélek.  :)
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: bosdaniel 2015 January 15, 14:19:22 PM
Azt nem is kérdeztem, hogy ha nem áll sokat az autó akkor indul?
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: freestyler8 2015 January 18, 14:45:14 PM
  Problema megoldva szerelo altal. Az egyik uzemanyagcso lukas volt es szep lassan elfolyt a gazolaj a szurobol. Ezen kivul rossz volt 3 izzitogyertya es a magasmnyomasu szivattyun levo elotoltes szabalyzo. Mostmar poccre indul a kocsi. :notworthy:
: Re:Fiesta MK5 1.8 Endura-Di indításprobléma
: bosdaniel 2015 January 19, 22:51:21 PM
Hurrá ;D