Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : FordPiri 2014 December 13, 09:03:04 AM
-
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy beindítom reggel hideg motornál az autót és egyből leáll. Majd újra és újra ugyan ez. Beindítom rajta hagyom a gázpedálon a lábam 1200-1500 fordulaton, 3-4 perc bemelegszik és akkor úgy marad de az alapjárat csak nagyon sok idő után éri el a 8-900-at, amúgy 500-on akadozik, vagy amikor váltok akkor is érzem h egyből gázt kell adnom, különben leáll. Gyertyákat jók, kitisztították, olaj van benne, hibakódot nem jelez. Mi lehet a probléma?
Köszönöm a segítséget előre is.
-
Milyen motor van az autódban?
-
Teljesen ugyanez a problémám, én is meg vagyok lőve!
Kartergázcsövet cseréltek, mert el volt repedve, meg az aksim is rossz volt már, és azt mondták, menjek vele 50-100km-ert, még a computer újra megtanulja a dolgokat. Ez megtörtént, de semmi se változott!
Motor: 1,4 Duratec
-
Teljesen ugyanez a problémám, én is meg vagyok lőve!
Kartergázcsövet cseréltek, mert el volt repedve, meg az aksim is rossz volt már, és azt mondták, menjek vele 50-100km-ert, még a computer újra megtanulja a dolgokat. Ez megtörtént, de semmi se változott!
Motor: 1,4 Duratec
Üdv Dönci!
Általában a szerelök csak nagyjából tudják, hogy hogyan müködik egy korszerü motor elektronikus vezérlése. (Ez a konkrét esetben abból is sejthetö, hogy a keverék arány ujratanulásához nem 50-100 km kell, hanem kb. 15.)
Ezért alkatrészek cserélgetésével próbálkoznak az olcsóbbtól a drágább felé haladva.
Nálad kicseréltették a repedt kartergázcsövet. Ez jogos.
Ha feszultségmérés igazolta, hogy az akksid gyenge, akkor az sem volt kidobott pénz. Bár ha beindul a motor, nem sokat számít az akkumulátor állapota. a generátor 1-2 másodpercen belül el kezd dolgozni és a feszültség eléri a 13.5-14.5 voltot. Innentöl nem számít, hogy az akksi gyenge, vagy vadonatuj. >:(
A következö lépés, amivel próbálkozni szoktak, az alapjárati motor és a fojtószelep tisztítása, drágább változatban cseréje.
Ha ez sem segít, soron következik a légtömegmérö cseréje. Bár ezelött a többség már bevet egy hibakód olvasást. ;)
Szóval amivel a szerelöd kezdett, nem rossz. Ha nincs a környéken hozzáértö autódiagnosztika, vissza kell hozzá menni, hadd tegye meg a következö lépést.
Majd írd meg a fejleményeket. :)
-
Fojtószelep tisztítása megtörtént! Nem változott semmi!
Vagyis annyi változás van, hogy a tisztítás, és a kartergázcső csere után, hidegen indítás után leáll az autó, gázon kell állnom egy ideig, hogy legyen alapjárat. Egyébként utána már tudok közlekedni vele, nem áll le.
Viszont olyan mintha hidegen is és meleg motornál is kicsit kisebb lenne az alapjárat mint a megszokott. Ha egy 100-as fordulattal magasabb lenni mindig, semmi gond nem lenne!
Mondtak még annyit, hogy lehet egy szoftverfrissítés megoldaná!
Valószínűleg ez lesz a következő lépés!
Egyébként amit az "egyszerű" szerelő ki tudott olvasni hibakódot, az még mindig az aksira panaszkodik, hogy alacsony a töltöttség, pedig teljesen új az aksi benne, rá is mértünk, nincs az aksival gond.
Mintha a szoftverbe beakadt volna valami, és nem tudna tanulni!
-
Fojtószelep tisztítása megtörtént! Nem változott semmi!
Vagyis annyi változás van, hogy a tisztítás, és a kartergázcső csere után, hidegen indítás után leáll az autó, gázon kell állnom egy ideig, hogy legyen alapjárat. Egyébként utána már tudok közlekedni vele, nem áll le.
Viszont olyan mintha hidegen is és meleg motornál is kicsit kisebb lenne az alapjárat mint a megszokott. Ha egy 100-as fordulattal magasabb lenni mindig, semmi gond nem lenne!
Mondtak még annyit, hogy lehet egy szoftverfrissítés megoldaná!
Valószínűleg ez lesz a következő lépés!
Egyébként amit az "egyszerű" szerelő ki tudott olvasni hibakódot, az még mindig az aksira panaszkodik, hogy alacsony a töltöttség, pedig teljesen új az aksi benne, rá is mértünk, nincs az aksival gond.
Mintha a szoftverbe beakadt volna valami, és nem tudna tanulni!
Van ebben az 1.4-esben alapjárati szabályozó? (Némelyik autóban az elektronikus gázpedál adja a levegöt az alapjárathoz.) Ha van, azt is tisztították?
Mi volt a hibakód az akksival kapcsolatban? A töltöfeszültség mennyi volt?
Az LCD-n minden indulásnál be lehet állítani, hogy a napi kilométer helyett a feszultséget mutassa. Azt próbáltad?
Vagy kijelezheti a fordulatszámot is digitálisan. :)
-
Fojtószelep tisztítása megtörtént! Nem változott semmi!
Vagyis annyi változás van, hogy a tisztítás, és a kartergázcső csere után, hidegen indítás után leáll az autó, gázon kell állnom egy ideig, hogy legyen alapjárat. Egyébként utána már tudok közlekedni vele, nem áll le.
Viszont olyan mintha hidegen is és meleg motornál is kicsit kisebb lenne az alapjárat mint a megszokott. Ha egy 100-as fordulattal magasabb lenni mindig, semmi gond nem lenne!
Mondtak még annyit, hogy lehet egy szoftverfrissítés megoldaná!
Valószínűleg ez lesz a következő lépés!
Egyébként amit az "egyszerű" szerelő ki tudott olvasni hibakódot, az még mindig az aksira panaszkodik, hogy alacsony a töltöttség, pedig teljesen új az aksi benne, rá is mértünk, nincs az aksival gond.
Mintha a szoftverbe beakadt volna valami, és nem tudna tanulni!
Aksi hibakód még régről van letárolva, amikor meg a rossz aksid volt az autóban és az generálta. Ki kell törölni, és nem lesz!
-
Szoftverfrissítés nekem nem oldotta meg az alapjárati problémámat.
Nekem az volt, hogy a reggeli ("leghidegebb" :)) indításkor / volt hogy leállt / volt hogy felment az alapjárat 2000-2200-ra, majd leesett 500-ra úgy, hogy majd'lefulladt, 1-max 2 ilyen kör, és beállt. Voltam anno többször is szervizben ezzel a problémával, nem tudták hogy miért csinálja, szoftverfrissítés megvolt, nem oldotta meg. Egy idő után "abbahagyta" ezt a dolgot a kocsi, mostmár csak nagyon nagyon ritkán csinálja (6 éves, 118ezer km).
-
Olvasgattam fórumon, hogy többeknek van ez, hogy leesik és felpörög a fordulatszám, nekem csak leesik!
Hidegindításkor 1000-1100-as fordulat van, ha adok egy gázt leesik 500 alá a fordulat és leáll az autó. Ha melegszik picit az autó és egy helyben állok, adok egy gázt, már 500 alá nem esik le és látszik is, hogy próbálkozik a computer visszatolja 800-900-ra, majd beáll olyan 700-800 közé. Ha meleg a motor álló helyzetben (lámpánál) nincs semmi gond, viszont amikor gurul az autó és kuplungolok, akkor szintén 500-ra visszaesik a fordulat, aminél pont nem áll le a vas, de hidegen használhatatlan. Tényleg olyan mintha mindenhol alacsonyabb lenne az alapjáratom, és nekem egyszer se volt olyan, hogy felpörgött volna a motor!
Ford szervizek idén már nem látnak szívesen, januárra vállalják csak! Addig járok vele, aztán majd kiderül mi lesz! :)
-
Üdv. DOONCI!
Nekem is volt hasonló problémám.
Menet közben mérted az akksit? Úgy kell lennie 14V körül.
Nekem a hőgomba ami a termosztáton van, dobott fals jeleket. Indítás után megállt...
Egy perc kicserélni, és én valami francia utángyártottat vettem. Kiváló az is eddig.
Magasabb az alapjárat, hidegen nem szögletesen gyorsul az első száz méteren.
A glikol szennyezte be a gyárit, meg kis vízkő szerintem. Lesavaztam,nem dobtam el. Semmi baja.
Tróger gazdája volt az enyémnek....
Még a kontakt tisztító amit tudok ajánlani. Húzd le a stekkert ahonnan tudod, és fújj ide-oda.
(hőgomba, gyertyakábel..)
-
Olvasgattam fórumon, hogy többeknek van ez, hogy leesik és felpörög a fordulatszám, nekem csak leesik!
Ez nagyon érdekes.
Hidegindításkor 1000-1100-as fordulat van, ha adok egy gázt leesik 500 alá a fordulat és leáll az autó.
Ez azt mutatja, hogy nem az alapjárati szabályozással van baj. Mert a fordulatszám akkor is visszaesik, ha több levegöt adsz a gázpedállal. Levegö van, csak a hozzáadott benzin mennyisége nem jó.
Ha melegszik picit az autó és egy helyben állok, adok egy gázt, már 500 alá nem esik le és látszik is, hogy próbálkozik a computer visszatolja 800-900-ra, majd beáll olyan 700-800 közé.
Ha legalább az elsö lambda szonda bemelegedett, akkor az már észleli, hogy nem jó a benzin/levegö arány és a kompjuter kis késéssel korrigál.
Lehet pl., hogy hibás a pillangószelep potmétered.
Ennek az a szerepe, hogy a kompjuter észlelje, ha hirtelen nyilik a folytószelep és azonnal több benzint adjon. Ha ezt csak a szenzorok (áramlásmérö, lambda szonda) jeleiböl tudja meg, akkor mindíg késik egy kicsit. Persze, lehet, hogy tévedek, de a gázpedál potméter egyszerüen kimérhetö, csak akkor kell cserélni, ha rossz.
Vagy lehet a hömérsékletszenzor is hibás, ahogy Ödön1115 írta. Vagy a légtömegmérö. Ezeknek is az az eredménye, hogy a kompjuter rossz benzinmennyiséget számol és csak a lambda szonda jele alapján korrigál.
Ezeket nagyon egyszeru lenne ellenörizni, ha vennél egy OBDII csatlakozót (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=2824.msg53571#msg53571)(+laptop vagy Androidos telefon).
Az ára 20 dollártól indul az ebay-en. :)
-
Sziasztok!
Utolsó írásom óta márkaszervizeket hívogattam, hátha még valaki elvállal még egy gyors diagnosztikát. Hátha tudnak valami okosat mondani! Szerencsére nem akart már senki dolgozni! Ugyanis karácsony előtt még lehúztam aksit egy fél napra, utána pár napig nem volt semmi változás, de olyan 100km megtétele után újból megjelent a normális alapjárat, és azóta is tökéletes!
Biztos, hogy van lelke ezeknek az autóknak! :)
-
Sziasztok!
Utolsó írásom óta márkaszervizeket hívogattam, hátha még valaki elvállal még egy gyors diagnosztikát. Hátha tudnak valami okosat mondani! Szerencsére nem akart már senki dolgozni! Ugyanis karácsony előtt még lehúztam aksit egy fél napra, utána pár napig nem volt semmi változás, de olyan 100km megtétele után újból megjelent a normális alapjárat, és azóta is tökéletes!
Biztos, hogy van lelke ezeknek az autóknak! :)
Biztos a Gyurcsók telefonos ráolvasással meggyógyította az autódat. :laughing7:
Eleve, aksi csere után, túl kellett esni a tanulási folyamaton az autódnak.
Merre laksz?
-
Sziasztok!
Utolsó írásom óta márkaszervizeket hívogattam, hátha még valaki elvállal még egy gyors diagnosztikát. Hátha tudnak valami okosat mondani! Szerencsére nem akart már senki dolgozni! Ugyanis karácsony előtt még lehúztam aksit egy fél napra, utána pár napig nem volt semmi változás, de olyan 100km megtétele után újból megjelent a normális alapjárat, és azóta is tökéletes!
Biztos, hogy van lelke ezeknek az autóknak! :)
Lehet egy olyan magyarázat, hogy ha a kompjuter azt gondolja, hogy valamelyik szenzor elromlott, akkor onnantól kezdve az utolsó jónak gondolt értékkel számol a valódi szenzorjel helyett.
Ha jól olvasom a történetet, nálad az utolsó áramtalanítás óta megszüntették a fals levegőt és megtisztították a légtömegmérőt. Lehet, hogy ezt a változást a kompjuter hibának gondolta.
Amikor lekötik az akkumulátort, ezek a tárolt értékek elfelejtődnek.
A szervízkönyvben egyes alkatrészek cseréjénél benne is van, hogy áramtalanítani kell.
-
Mivel aksi is kuka volt, és cserélték is, és bent állt a gép 1 napot a szervizben, így gondoltam csak megtörtént ez a folyamat, főleg úgy, hogy fel is hívták a figyelmem, hogy most tanuló fázis következik!
De lényeg, hogy most jó! :)
-
Mivel aksi is kuka volt, és cserélték is, és bent állt a gép 1 napot a szervizben, így gondoltam csak megtörtént ez a folyamat, főleg úgy, hogy fel is hívták a figyelmem, hogy most tanuló fázis következik!
De lényeg, hogy most jó! :)
:icon_thumright: :wave:
-
Mivel aksi is kuka volt, és cserélték is, és bent állt a gép 1 napot a szervizben, így gondoltam csak megtörtént ez a folyamat, főleg úgy, hogy fel is hívták a figyelmem, hogy most tanuló fázis következik!
De lényeg, hogy most jó! :)
Lehet, hogy először kicserélték az akksit, utána járatták, próbálgatták az alapjáratot és csak azután keresték a hamislevegőt és tisztították a légtömegmérőt.
De lehet, hogy teljesen tévedek. :)
A legfontosabb, hogy megjavult. :)
-
Sziasztok,
Én is voltam azóta 1-2 szerelőnél még mindig nem javult a dolog egyik kitisztította a folytószelepet meg ezt-azt, azt mondta most már jó, 1 napig az is volt amíg le nem hűlt teljesen. A másik szerelő hőgombát cserélt az se oldotta meg a problémát.Viszont történt egy érdekes dolog egy nap mentem vele 100-120 km-t városon kívül és egy hétig teljesen normálisan viselkedett... aztán most megint ugyan az, hideg indításnál leáll. egyébként 1,4 benzin.
-
Sziasztok,
Én is voltam azóta 1-2 szerelőnél még mindig nem javult a dolog egyik kitisztította a folytószelepet meg ezt-azt, azt mondta most már jó, 1 napig az is volt amíg le nem hűlt teljesen. A másik szerelő hőgombát cserélt az se oldotta meg a problémát.Viszont történt egy érdekes dolog egy nap mentem vele 100-120 km-t városon kívül és egy hétig teljesen normálisan viselkedett... aztán most megint ugyan az, hideg indításnál leáll. egyébként 1,4 benzin.
A szivósor alatt van egy vákuumcső, ha az lyukas vagy szakadt akkor okozhat ilyen problémát is.
A gázpedál nem lett cserélve mielőtt előjött a hiba esetleg pollenszűrő csere, mert akkor le kell venni a gázpedált.
-
A szivósor alatt van egy vákuumcső, ha az lyukas vagy szakadt akkor okozhat ilyen problémát is.
A gázpedál nem lett cserélve mielőtt előjött a hiba esetleg pollenszűrő csere, mert akkor le kell venni a gázpedált.
Rákötöttük számítógépre:
a motorvezérlő jelez hőfok hibát(egy hőgombát már cseréltek rajta de nem az volt) valahol a hűtőrendszerben kell még lennie egy jeladónak, csak nem tudjuk hol... Esetleg valaki?