Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : fiesta2002 2007 October 29, 13:01:26 PM
-
Szakszervízben cseréltettem a fékfolyadékomat (munkadíj 0,4óra=2800Ft + 1liter Ford Super DOT4=2200Ft).
Gondoltam leírom, hogy történt, mert egy kicsit eltért a szokásos gyakorlattól.
Előkészületek:
1. Leszívták a régi folyadékot a tartályból és feltöltötték újjal.
2. A szerelő zárt kulccsal meglazította a levegőztető csavart. (Elöl kezdte, mert szerinte az első és hátsó külön fékkörön van. Szerintem jobb a legtávolabbi ponton, vagyis balra hátul kezdeni.)
3. A levegőztetőre csatlakoztatott egy benzincsövet (nem átlátszó !!!!), melynek végén egy átlátszó műa. palack volt. A cső a teljes eljárás során nem ért le a palackban levő folyadékba.
Csere kerekenként:
4. Az egyik szerelő megnyitotta a levegőztetőt, a másik 5-öt pumpált. A palackba csorgott egy kis folyadék.
5. A szerelő lezárta a levegőztetőt és azt mondta a másiknak: pumpáld fel és tartsd lenyomva. Majd rövid időre megnyitotta a levegőztetőt mialatt a pedál nyomva volt. Egy kis folyadék kifröcskölt, és gondolom magával sodorta a buborékokat.
6. Ezt megismételték 3-szor minden keréken, minden kerék után feltöltve a tartályt és elfogyott kb 0,5 liter fékfolyadék.
7. Ekkor mondtam, hogy mivel nem lehet látni, hogy friss-e a kijövő folyadék, kérek még egy fél litert és ismételjék meg az egészet.
Kuplung folyadékcsere:
8. Utána megkértem, hogy a kuplung hidraulika hengerben is cseréljék le a folyadékot. (Kemény vagyok, mint a Rolling Stones ;)).
9. A szerelő rácsatlakoztatta a csövet a kuplung működtető munkahenger levegőztetőjére és megnyitotta a csavart. Azt mondta, hogy pumpálni veszélyes, mert a dugattyú leragadhat a szélső helyzetben. Viszont nem is kell, mert elegendő várni. És kb. 10 perc alatt ki is csorgott 1 deci folyadék. Ezután lezárta a csavart. (A kuplung ki tudja magát levegőzni, ha egy kis levegő belekerül.) Feltöltötte és lezárta a tartályt.
Így csinálja a szakszervíz. Nem bonyolult, de két ember kell hozzá.
Az egyetlen probléma a beragadt levegőztető csavarok meglazítása. Csak zárt kulcsot szabad használni!
Én még annyit módosítanék, hogy a cső legyen átlátszó, hogy lássuk, mikor jön a friss folyadék és a cső mindíg érjen bele a palackban levő lébe.
Sok sikert a házi megvalósításhoz és várom a kommenteket. ;)
-
Ez szerintem minden autónál így van szóval módosítom a topik címét. Múltkor fékcsőcsere után ugyanígy csináltam MK3-nál is ;)
-
ez így szép és jó, a "szakszervizest" lenyakaztam volna ha így csinálja a kocsimat... 1. ahogy mondtad a cső legyen átlátszó és nem azért mert a régi folyadékot kell látni hanem a buborékokat.
2. én keveslem azt az egyszer 5 pumpálást és utána hosszan nyomást, mi 3-4 szer szoktuk megcsinálni, kábé akkor ürül ki teljesen bubimentesre tapasztalatom szerint. én magam szoktam csinálni tényleg kell hozzá két ember, ha nincs vákuumos légtelenítőd :) ami szívja a fékfolyadékot a légtelenítőn keresztül és nem kell pumpálni. a pedállal. :) csináltam már pár autón ezt ezért nem vinném szervizbe a kocsit :) mint amúgy szinte semmiért, csak akkor ha már 3 hete nem bírok vele mit kezdeni. :) (OFF: tényleg LADA gyújtáshoz ért valaki közületek? (rotoros mechanikus), kicsit elakadtunk haverommal benne :D ON)
-
A Lada melyik részénél van gond? Egy kicsit pontosíts...lehet tudok segíteni:)
-
...
2. én keveslem azt az egyszer 5 pumpálást és utána hosszan nyomást, mi 3-4 szer szoktuk megcsinálni, kábé akkor ürül ki teljesen bubimentesre tapasztalatom szerint. ...
Ahogy a 6.os pontban írtam, ők is 3x csinálták minden keréken. Tehát ez szerencsére egybeesik a Te tapasztalatoddal. ;)
Lehet, hogy a gyújtás problémára másik topikot kéne nyitni, mert ha valaki később keresi, itt nem fogja megtalálni. :)
-
...ha megvan a másik topic akkor megyek oda:) :notworthy:
-
Sziasztok!
Nemtudtam h hova írjam, azért írom ide...:)
Szeretnék szervo olajat cserélni, mert minimum alá csökkent a szint, és elég rosszul is néz ki a lötty benne, valamint kezd búgni... Tud valaki valamit, h hogy cseréljek szervoolajat?? Mennyi bele a lötty? Légtelenítés?
köszi:)
-
Senki nem tud segíteni?? ??? :'(
-
Sziasztok!
Nemtudtam h hova írjam, azért írom ide...:)
Szeretnék szervo olajat cserélni, mert minimum alá csökkent a szint, és elég rosszul is néz ki a lötty benne, valamint kezd búgni... Tud valaki valamit, h hogy cseréljek szervoolajat?? Mennyi bele a lötty? Légtelenítés?
köszi:)
Hívj fel egy szervízet és érdeklődj náluk. Cromaxnál tuti segítenek.
-
Sziasztok!
Nemtudtam h hova írjam, azért írom ide...:)
Szeretnék szervo olajat cserélni, mert minimum alá csökkent a szint, és elég rosszul is néz ki a lötty benne, valamint kezd búgni... Tud valaki valamit, h hogy cseréljek szervoolajat?? Mennyi bele a lötty? Légtelenítés?
köszi:)
Hello
Lehet hogy már késő de azért leírom - ha búg akkor lehet hogy ott már nagyobb a gond a csúnya olaj szín is ezt sugallja - amúgy egyszerüen leengeded a csatlakozóknál - kormánymű - ha nincs leengedő csavar, ha szükséges tiszta olajjal átmosni és újra feltölteni - légteleníteni nem kell - a szintet ellenőrizni kis idő eltelltével.
üdv
ui: a szervószívattyú okozhat búgást de akkor már valami csúnyán megkopott - persze ezt hallani kellene hogy biztos legyen -
-
::) hali
szervóolaj ha normál helyen veszed akkor 950-900 Ft/l ezek dextron 2 esek a dextron 3 szervó olaj 300-400 ft al drágábbak !
-
Egy kis update:
A hétvégén lecseréltem a fékfolyadékot.
Az új szerelőmtől kaptam egy tippet, hogy elegendő nyomni és felengedni a fékpedált, nem kell közben nyitni-zárni a levegőztető csavart.
És tényleg, így is ki lehet pumpálni a fékolajat és elég hozzá 1 ember.
Az utolsó lenyomás után a legmélyebb pozíciójában kitámasztottam a pedált és úgy zártam a levegőztető csavart.
Más:
Óvatosságból tettem a fékpedál alá egy deszkát, hogy nehogy valamelyik dugattyú a túlzott kitérés miatt beragadjon.